top of page

សេចក្ដី​សន្យា​អំពី​ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ


ឱ​លោក​ថេវ‌ភីល​អើយ ខ្ញុំ​បាន​តែង​រឿង​១​ច្បាប់​មុន​នោះ ពី​អស់​ទាំង​ការ​ដែល​ព្រះ‌យេស៊ូវ បាន​ចាប់​តាំង​ធ្វើ​ហើយ​បង្រៀន ដរាប​ដល់​ថ្ងៃ ដែល​ព្រះ​បាន​លើក​ទ្រង់​ឡើង​ផុត​ទៅ​ហើយ គឺ​ក្រោយ​ដែល​ទ្រង់​បាន​ផ្តាំ ដោយ​នូវ​ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ ដល់​ពួក​សាវក ជា​ពួក​អ្នក​ដែល​ទ្រង់​បាន​រើស 

​១:១-២ អ្នកកត់ត្រាបទគម្ពីរនេះគឺជាលោកលូកា ​គាត់ជាគ្រូពេទ្យម្នាក់មកពីស្រុកម៉ាសេដូន ជាអ្នកដែលបានរួមដំណើរបេសកកម្មជាច្រើនជាមួយនឹងសាវ័កប៉ុល។ ទាំងដំណឹងល្អលូកា និងបទគម្ពីរកិច្ចការ សុទ្ធតែជាការកត់ត្រាសម្រាប់លោក “ថេវភីល”​ (ជាឈ្មោះនៅក្នុងភាសាក្រិ ចដែលមានន័យថា “មនុស្សដែលព្រះស្រឡាញ់”) ជាការផ្តល់ឲ្យមានភាពច្បាស់លាស់ចំពោះ ការកត់ត្រាពីការចាប់ផ្តើម នៃសេចក្តីជំនឿគ្រីស្ទាន។ ​

 

“បទគម្ពីរដំបូង” ដែលជាដំណឹងល្អលូកាដែលបានកត់ត្រាពីការប្រសូត្រ ការរស់នៅ ការសុគត ការរស់ពីសុគតឡើងវិញ និងការយាងត្រឡប់ទៅស្ថានសួគ៌វិញរបស់ព្រះយេស៊ូវ។ ​ពេលនេះ នៅក្នុងការកត់ត្រាទីពីររបស់គាត់ លោកលូកានឹងកត់ត្រាអំពីកិច្ចការដែលព្រះយេស៊ូវបន្តធ្វើដោយសារ ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធតាមរយៈពួកសាវ័ក​​ ក្រោយពេលដែលព្រះអង្គយាងត្រឡប់ទៅស្ថានសួគ៌វិញ។ ​ពួកសាវ័កគឺជាមនុស្សទាំងដប់ពីរនាក់ដែលព្រះយេស៊ូវបានជ្រើសរើស ដែលព្រះអង្គបានចាត់ឲ្យចេញទៅ ប្រកាសដំណឹងល្អ។ ​

ហើយ​កាល​ទ្រង់​បាន​រង​ទុក្ខ​រួច​ហើយ នោះ​ក៏​បាន​សំដែង​អង្គ​ទ្រង់​មក​ទាំង​រស់ ឲ្យ​ពួក​សាវក​នោះ​ឃើញ ដោយ‌សារ​ភ័ស្តុ‌តាង​ជា​ច្រើន ព្រម​ទាំង​លេច​មក​ឯ​គេ ក៏​សំដែង​ពី​អស់​ទាំង​សេចក្ដី​ខាង​ឯ​នគរ​ព្រះ ក្នុង​រវាង​៤០​ថ្ងៃ

 

១:៣ ព្រះយេស៊ូវបានលេចមកឲ្យពួកសាវ័ករបស់ព្រះអង្គបានឃើញជាច្រើនដងនៅក្នុងរយៈពេល សែសិបថ្ងៃចាប់តាំងពីថ្ងៃដែលព្រះអង្គរស់ពីសុគតឡើងវិញរហូតដល់ថ្ងៃដែលព្រះអង្គយាងត្រឡប់ទៅស្ថានសួគ៌វិញ ​(១ កូរិនថូស ១៥:៥-៧)។ អំឡុងពេលនេះ ព្រះយេស៊ូវនៅតែបន្តបង្រៀនពួកគេអំពីនគរនៃព្រះ ដែលជាចំនុចសំខាន់នៅក្នុងសេចក្តីបង្រៀនរបស់ព្រះអង្គអំឡុងពេលបីឆ្នាំនៃព័ន្ធកិច្ចរបស់ព្រះអង្គ (លូកា ៤:៤៣)។ ​

រួច​មក កាល​បាន​ប្រជុំ​ទាំង​អស់​គ្នា​ហើយ នោះ​ទ្រង់​ហាម​មិន​ឲ្យ​គេ​ចេញ​ពី​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម​ឡើយ ដោយ​បន្ទូល​ថា ត្រូវ​ឲ្យ​នៅ​ចាំ​សេចក្ដី​សន្យា​នៃ​ព្រះវរ‌បិតា ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​ឮ​ខ្ញុំ​ថ្លែង​ប្រាប់​ហើយ 5ដ្បិត​ពិត​ជា​លោក​យ៉ូហាន​បាន​ធ្វើ​បុណ្យ​ជ្រមុជ​ដោយ​ទឹក ប៉ុន្តែ​នៅ​បន្តិច​ទៀត អ្នក​រាល់​គ្នា​នឹង​ទទួល ​បុណ្យ​ជ្រមុជ ដោយ​ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​វិញ។ 

១:៤ ​សេចក្តីជំនឿគ្រីស្ទានមិនមែនជាសាសនាមួយរបស់មនុស្ស ដែលពឹងផ្អែកលើកទំនៀមទម្លាប់ ឬការដែលខំប្រឹងកាន់តាមក្រឹត្យក្រមដោយពឹងកម្លាំងខ្លួនឯងនោះឡើយ។ ​ជាកិច្ចការរបស់​ព្រះជាម្ចាស់ ដែលព្រះអង្គធ្វើការដោយព្រះវិញ្ញាណរបស់ព្រះអង្គនៅខាងក្នុងមនុស្សវិញ។ ​ការនេះធ្វើឱ្យយើងអាចទទួលបាន ហើយស្គាល់គ្រប់ការទាំងប៉ុន្មានដែលព្រះយេស៊ូវបានធ្វើសម្រាប់យើងទាំងអស់គ្នា។  ​

ព្រះយេស៊ូវជ្រាបថាមនុស្សមិនអាចធ្វើកិច្ចការដែលមានឥទ្ធិពលសម្រាប់នគរព្រះបានឡើយលុះត្រាតែ ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធយាងមកសណ្ឋិតលើពួកគេ ដូច្នេះហើយព្រះអង្គមានព្រះបន្ទូលប្រាប់ពួកគេឲ្យរង់ចាំ សម្រាប់ការនេះកើតមានឡើងជាមុនសិន (លូកា​ ១១:១៣, ២៤:៤៩; យ៉ូហាន ៧:៣៩, ១៤:១៦, ១៤:២៦, ១៥:២៦, ១៦:៧)។ ដូចដែលព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធយាងមកលើព្រះយេស៊ូវដើម្បីនឹងប្រដាប់ ព្រះអង្គសម្រាប់ព័ន្ធកិច្ចរបស់ព្រះអង្គនៅក្នុងពេលដែលព្រះអង្គទទួលពិធីជ្រមុជទឹកនោះ (លូកា ៣:២១-២២) ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធដដែលនោះនឹងយាងមកសណ្ឋិតលើសិស្សរបស់ព្រះអង្គ ដើម្បីនឹង ប្រដាប់ពួកគេសម្រាប់ការបំពេញព័ន្ធកិច្ចរបស់ពួកគេដូចគ្នាដែរ។ ​ 

១:៥ ការដែល “ទទួលជ្រមុជ”​​ គឺជាការលិចទៅក្នុងអ្វីមួយ។  ​លោកយ៉ូហានបានជ្រមុជមនុស្សចូលទៅ ក្នុងទឹក ប៉ុន្តែព្រះយេស៊ូវនឹងជ្រមុជមនុស្សទៅក្នុងព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធវិញ។ ​បុណ្យជ្រមុជដោយទឹកគឺជា បុណ្យជ្រមុជដែលមនុស្សធ្វើនៅក្នុងការប្រកាសពីការប្រែចិត្ត ហើយនឹងសេចក្តីជំនឿ (១៣:២៤; ១៩:៤; លូកា ៣:៣)។ ​ប៉ុន្តែការជ្រមុជដោយព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធគឺដោយព្រះយេស៊ូវដែលប្រទានឲ្យមនុស្សនូវ កំណើតថ្មី ដែលនាំឲ្យយើងមានជីវិតខាងព្រលឹងវិញ្ញាណ (យ៉ូហាន ៣:១-៨)។ ​

 

ការយាងឡើងទៅស្ថានសួគ៌វិញរបស់ព្រះយេស៊ូវ

ដូច្នេះ កាល​ពួក​សាវក​បាន​ប្រជុំ​គ្នា នោះ​ក៏​ទូល​សួរ​ថា ព្រះ‌អម្ចាស់​អើយ តើ​នៅ​គ្រា​នេះ​ឬ​អី ដែល​ទ្រង់​នឹង​តាំង​នគរ​ឲ្យ​សាសន៍​អ៊ីស្រាអែល​ឡើង​វិញ​នោះ 

១:៦ ពួកសិស្សបានសួរសំនួរនេះដោយព្រោះតែពួកគេមានសេចក្តីសង្ឃឹមដូចជាពួកសាសាន៍យូដា ផ្សេងទៀតមានដែរ។ ​សេចក្តីសង្ឃឹមនោះគឺថា ព្រះជាម្ចាស់ នឹងតាំងរាជ្យនៅក្នុងក្រុងយេរូសាឡិម ហើយ រំដោះគេឲ្យមានសេរីភាពពីការគ្រប់គ្រងរបស់រ៉ូម តាមរយៈព្រះមែស្ស៊ី (លូកា​ ១:៦៩-៧៤; ២:២៥, ២:៣៨)។ 

តែ​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ឆ្លើយ​ថា មិន​ត្រូវ​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដឹង​ពេល ដឹង​កំណត់ ដែល​ព្រះវរ‌បិតា​បាន​ទុក​នៅ​ក្នុង​អំណាច​របស់​ទ្រង់​នោះ​ឡើយ 8ប៉ុន្តែ កាល​ណា​ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​បាន​មក​សណ្ឋិត​លើ​អ្នក​រាល់​គ្នា នោះ​អ្នក​រាល់​គ្នា​នឹង​បាន​ព្រះ‌ចេស្តា ហើយ​នឹង​ធ្វើ​ជា​ទី​បន្ទាល់​ពី​ខ្ញុំ នៅ​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម ព្រម​ទាំង​ស្រុក​យូដា នឹង​ស្រុក​សាម៉ារី​ទាំង​មូល ហើយ​រហូត​ដល់​ចុង​ផែនដី​បំផុត​ផង 

១:៧ ព្រះវរបិតាដ៏ជាព្រះបានកំណត់ពេលវេលា ហើយនឹងរដូវកាលសម្រាប់គ្រប់ទាំងសេចក្តីសន្យា របស់ព្រះអង្គដែលនឹងត្រូវសម្រេច ប៉ុន្តែព្រះអង្គមិនបានបើកសំដែងឲ្យមនុស្សដឹងពីពេលណាដែលនឹង កើតមានឡើងនោះឡើយ។ ​ដូច្នេះហើយ ពួកសាវ័កគួរតែយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះភារកិច្ចដែលពួកគេត្រូវធ្វើ នៅក្នុងពេលនេះ ហើយទុកចិត្តលើព្រះនៅក្នុងការធ្វើកិច្ចការរបស់ព្រះអង្គទៅតាមពេលវេលាដែលព្រះអង្គបានកំណត់។ ​

១:៨ ទាំងនេះ គឺជាព្រះបន្ទូលចុងក្រោយ ដែលព្រះយេស៊ូវមាន មុនពេលព្រះអង្គយាងទៅស្ថានសួគ៌។ ព្រះអង្គមានព្រះបន្ទូលសន្យាថា ពួកសិស្សរបស់ទ្រង់នឹងទទួលអំណាចពីព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ ដែលអាចជួយពួកគេឱ្យអាចធ្វើកិច្ចការ ដែលព្រះអង្គត្រាស់ហៅពួកគេឱ្យធ្វើផងដែរ។ ព្រះយេស៊ូវបានបង្រៀនសិស្ស​របស់ព្រះអង្គ​រួច​ហើយថា ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធរបស់ព្រះ បង្រៀនយើងគ្រប់សេចក្តី​ទាំង​អស់ (យ៉ូហាន ១៤:២៦) នាំយើងចូល​ក្នុង​គ្រប់​ទាំង​សេចក្តី​ពិត (យ៉ូហាន ១៦:១៣) ហើយនឹងជាព្រះ​ដ៏​ជា​ជំនួយ (យ៉ូហាន ១៤:១៦) ដែលប្រទានអំណាចដល់យើង ឱ្យអាចធ្វើតាមបំណងព្រះហឬទ័យរបស់ព្រះ។

 

ព្រះជាម្ចាស់ប្រទានព្រះចេស្ដាទ្រង់មក ព្រោះព្រះអង្គមានគោលបំណង។ គោលបំណងដែលព្រះអង្គ ប្រទានចេស្ដាទៅពួកសិស្ស គឺដើម្បីចម្រើនកម្លាំងដល់ពួកគេ ឱ្យពួកគេអាចធ្វើជាទីបន្ទាល់ ទៅដល់លោ កីយ៍ទាំងមូល។  កិច្ចការរបស់ពួកសាវ័កគឺត្រូវធ្វើជាទីបន្ទាល់ដើម្បីបញ្ជាក់ដល់ពិភពលោកអំពីព្រះយេស៊ូវ។ ​ទីបន្ទាល់ម្នាក់គឺជាមនុស្សម្នាក់ដែលបានជាសក្ខីភាពអំពីអ្វីដែលពួកគេបានឃើញដើម្បីបញ្ជាក់ពីសេចក្តីពិត។ ពួកសាវ័កបានឃើញអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលព្រះយេស៊ូវបានធ្វើនៅក្នុងព័ន្ធកិច្ចរបស់ព្រះអង្គ ហើយពួកគេបានឃើញព្រះអង្គបន្ទាប់ពីព្រះអង្គមានព្រះជន្មរស់ពីសុគតឡើងវិញ។ ការនេះជាអ្វី​ដែល​ផ្ដល់​សិទ្ធិ​ឲ្យ​ពួកគេ នៅក្នុងការធ្វើជាទីបន្ទាល់។ ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធនឹងប្រទានអំណាចដល់ពួកគេ នៅក្នុងការធ្វើជាទីបន្ទាល់ ដោយសេចក្តីក្លាហាន (យ៉ូហាន​ ១៦:៧)។ សេចក្តីក្លាហាននេះគឺពិតជាមានសារៈសំខាន់ខ្លាំងណាស់ ដោយព្រោះតែពួកគេនឹងត្រូវប្រឈមមុខជាមួយនឹងការបៀតបៀន។ 

ម្តងទៀត សូមចំណាំថាពួកសាវ័កមិនមែនបង្រៀនមនុស្សឲ្យប្រតិបត្តិសាសនាមួយនោះឡើយ។ ​ផ្ទុយទៅវិញ ពួកគេប្រកាសពីអ្វីដែលពួកគេបានឃើញព្រះយេស៊ូវធ្វើ។ ​សេចក្តីជំនឿរបស់គ្រីស្ទានគឺផ្តោតសំខាន់ ចំពោះព្រះយេស៊ូវនិងអ្វីដែលព្រះអង្គបានធ្វើសម្រាប់យើងទាំងអស់គ្នា។ ​ដំណឹងល្អអំពីព្រះយេស៊ូវគឺសម្រាប់ មនុស្សគ្រប់ទាំងអស់ ដូច្នេះហើយត្រូវតែចេញដល់គ្រប់មនុស្សទាំងអស់គ្នា ដោយព្រោះតែព្រះយេស៊ូវគឺជា ព្រះអម្ចាស់នៃគ្រប់ទាំងអស់។ បេសកកម្មរបស់ក្រុមជំនុំគឺជាកាតព្វកិច្ចក្នុងការប្រកាសពីព្រះយេស៊ូវ ដល់មនុស្សក្នុងពិភពលោកទាំងអស់រហូតដល់ព្រះអង្គយាងត្រឡប់មកវិញ។ ​

ព្រះយេស៊ូវមានព្រះបន្ទូលប្រាប់ដល់សាវ័ករបស់ព្រះអង្គថា “​អ្នកនឹង​ធ្វើ​ជា​ទី​បន្ទាល់​ពី​ខ្ញុំ នៅ​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម ព្រម​ទាំង​ស្រុក​យូដា នឹង​ស្រុក​សាម៉ារី​ទាំង​មូល ហើយ​រហូត​ដល់​ចុង​ផែនដីបំផុត​ផង”។  ការនេះមានន័យថា​ធ្វើទីបន្ទាល់នៅកន្លែងដែលព្រះយេស៊ូវ ត្រូវបានគេបដិសេធ ហើយត្រូវគេធ្វើគត់ (ក្រុងយេរូសាឡិមនិងស្រុកយូដា) ហើយចេញទៅទឹកដី ស្រុកសាម៉ារី និងស្រុករបស់ពួកសាសន៍ដទៃ ជាកន្លែងដែលពួកសាសន៍យូដាស្អប់ និងចៀសឲ្យផុត។ ​ប៉ុន្តែ ព្រះយេស៊ូវសព្វព្រះទ័យក្នុងការចាត់ទីបន្ទាល់ឲ្យទៅកន្លែងទាំងនេះ ហើយព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ នឹងចម្រើនកម្លាំងដល់ពួកគេនៅក្នុងការធ្វើកិច្ចការនេះ។ ​

  • កិច្ចការជំពូក ១-៧ កត់ត្រាអំពីការដែលដំណឹងល្អត្រូវបានប្រកាសនៅក្នុងក្រុងយេរូសាឡិម។ ​

  • កិច្ចការ ជំពូក ៨-១២ កត់ត្រាអំពីការដែលដំណឹងល្អត្រូវបានចែងចាយដល់ស្រុកយូដា និងស្រុកសាម៉ារី។ ​

  • កិច្ចការ ជំពូក ១៣-២៨ កត់ត្រាអំពីការដែលដំណឹងល្អចាប់ផ្តើមចេញទៅចុងបំផុតផែនដី។ 

 

កាល​ទ្រង់​បាន​មាន​បន្ទូល​សេចក្ដី​ទាំង​នោះ​រួច​ជា​ស្រេច ហើយ​ពួក​សាវក​កំពុង​តែ​មើល នោះ​ព្រះ​បាន​លើក​ទ្រង់​ឡើង​ទៅ រួច​មាន​ពពក​មក​បំបាំង​ទ្រង់​ពី​ភ្នែក​គេ។ 

១:៩ បន្ទាប់ពី ព្រះយេស៊ូវប្រទានបេសកកម្មដល់សាវ័ករបស់ព្រះអង្គរួចហើយ ព្រះអង្គត្រូវបានលើកឡើង ទៅលើ ហើយពពកបាននាំយកទ្រង់ចេញពីភ្នែករបស់ពួកគេទៅ។ ​បេសកកម្មរបស់ព្រះអង្គបានសម្រេច ហើយបេសកកម្មរបស់ពួកគេរៀបនឹងចាប់ផ្តើមហើយ។ ពាក្យថា “លើកឡើងទៅ” ​(ἐπαίρω) បង្ហាញថាការយាងត្រឡប់ទៅស្ថានសួគ៌វិញរបស់ព្រះយេស៊ូវគឺជាកិច្ចការរបស់ព្រះវរបិតា។ ​ 

កំពុង​ដែល​គេ​ងើយ​សំឡឹង​មើល​ទៅ​លើ​មេឃ ក្នុង​កាល​ដែល​ទ្រង់​យាង​ទៅ នោះ​ឃើញ​មាន​២​នាក់ ស្លៀក‌ពាក់​ស ឈរ​នៅ​ជិត និយាយ​ថា ពួក​អ្នក​ស្រុក​កាលី‌ឡេ​អើយ ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ឈរ​ងើយ​មើល​ទៅ​លើ​មេឃ​ដូច្នេះ ព្រះ‌យេស៊ូវ​នេះ​ឯង ដែល​ព្រះ​បាន​លើក​ពី​អ្នក​រាល់​គ្នា​ឡើង​ទៅ​លើ​ស្ថាន‌សួគ៌ ទ្រង់​នឹង​យាង​មក​វិញ តាម​បែប​ដដែល ដូច​ជា​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​ឃើញ​ទ្រង់​ទៅ​នោះ​ដែរ

១:១០ កំពុងដែលគេមើលទៅលើមេឃ មានមនុស្សពីរនាក់លេចមក ឈរនៅជិតគេដោយស្លៀកពាក់ រូបស។ ការនេះរំលឹកយើងទាំងអស់គ្នាពីការរៀបរាប់អំពីពួកទេវតា "ដោយស្លៀកពាក់ រូបស" នៅពេលដែលព្រះយេស៊ូវមានព្រះជន្មរស់ឡើងវិញ (លូកា ២៤:៤)។

១:១១ ពួកទេវតាបានពន្យល់ពីសារៈសំខាន់ចំពោះអ្វីដែលទើបនឹងកើតមានឡើង។ បែប​ដូចគ្នានេះដែរ ការដែលព្រះយេស៊ូវត្រូវបានលើកឡើងទៅស្ថានសួគ៌ពីផែនដី ព្រះអង្គនឹងយាងត្រឡប់ពីស្ថានសួគ៌ មកផែនដីវិញ។ ព្រះ​អង្គនឹងយាងត្រឡប់មកវិញនៅលើពពកនៅត្រង់ភ្នំដើមអូលីវជាកន្លែង (ដែលព្រះអង្គទើបតែយាងចេញ) ហើយនឹងតាំងរាជ្យរបស់ព្រះអង្គនៅលើផែនដី (ដានីយ៉ែល ៧:១៣; សាការី ១៤:៤; ម៉ាថាយ ២៤:៣០; ២៦:៦៤; វិវរណៈ ១:៧; ១៤:១៤)។ ​

ការជ្រើសរើសម៉ាត់ធាសជំនួសយូដាស

ពួក​អ្នក​ទាំង​នោះ​ក៏​វិល​ពី​ភ្នំ​ដែល​ហៅ​ថា ភ្នំ​ដើម​អូលីវ ត្រឡប់​ទៅ​ឯ​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម​វិញ រីឯ​ភ្នំ​នោះ នៅ​ជិត​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម ចំងាយ​ផ្លូវ​ដើរ​អស់​១​ថ្ងៃ​ឈប់​សំរាក 

១:១២ ពួកសិស្សបានស្តាប់តាមបង្គាប់របស់ព្រះយេស៊ូវ។ ពួកគេបានវិលត្រប់ទៅក្នុងក្រុងយេរូសាឡិមវិញពី ភ្នំដើមអូលីវដើម្បីរង់ចាំព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ។ ​

កាល​គេ​ចូល​ទៅ​ដល់​ហើយ នោះ​ក៏​ឡើង​ទៅ​ឯ​បន្ទប់​ខាង​លើ ជា​លំនៅ​របស់​ពេត្រុស យ៉ូហាន យ៉ាកុប អនទ្រេ ភីលីព ថូម៉ាស បារថូ‌ល៉ូមេ ម៉ាថាយ យ៉ាកុប ជា​កូន​អាល់‌ផាយ ស៊ីម៉ូន ជា​ពួក​ឧស្សាហ៍ នឹង​យូដាស ជា​ញាតិ​នឹង​យ៉ាកុប 

១:១៣ លោកលូកាបានរៀបរាប់ពីឈ្មោះរបស់ពួកសាវ័ក។ ​ពាក្យថា​​ “សាវ័ក” មានន័យថា​”ម្នាក់ដែលត្រូវបានចាត់ឲ្យទៅ”។ វាគឺជាអ្នកតំណាង ដែលចាត់អោយចេញទៅប្រកាស និងធ្វើកិច្ចការក្នុងនាមអ្នកណាម្នាក់ទៀត។ ដូចដែលមានអំបូរទាំង ១២ នៅក្នុងសាសន៍អ៊ីស្រាអែលនៅក្នុងព្រះគម្ពីរសញ្ញាចាស់ ព្រះយេស៊ូវបានជ្រើសរើសម នុស្ស ១២ នាក់អោយធ្វើជាសាវ័កដែលតាមរយៈអ្នកទាំងនោះដែលព្រះអង្គនឹងបង្កើតអោយមានពួកជំនុំ។ 

ពួក​អ្នក​ទាំង​នេះ​មាន​ចិត្ត​ព្រម​ព្រៀង​គ្នា ដោយ​ព្យាយាម​ក្នុង​សេចក្ដី​អធិស្ឋាន ជា​មួយ​នឹង​ពួក​ស្រីៗ ព្រម​ទាំង​ម៉ារា ជា​មាតា​ព្រះ‌យេស៊ូវ នឹង​បង​ប្អូន​ទ្រង់​ដែរ។ 

១:១៤ ក្រុមរបស់ពួកអ្នកជឿទាំងអស់រួមទាំងពួកសាវ័ក (ខ១៥) ព្រមទាំងប្រពន្ធរបស់ពួកគេ ម៉ារាហើយនឹងស្រ្តីផ្សេងទៀតដែលបាននៅកន្លែងដែលគេឆ្កាង និងនៅឯផ្នូរនាព្រឹកដែលព្រះយេស៊ូវមាន ព្រះជន្មរស់ពីសុគតឡើងវិញ (លូកា ២៣:៤៩, ២៤:១, ២៤:៩, ២៤:២២) ស្រ្តីផ្សេងទៀតដែលបានដើរតាម ព្រះយេស៊ូវ (លូកា ៨:១-៣)  ហើយនឹងប្អូនប្រុសរបស់ព្រះយេស៊ូវ (យ៉ាកុប យ៉ូសេស យូដាស និងស៊ីម៉ូន (ម៉ាកុស ៦:៣; កិច្ចការ ១២:១៧, ១៥:១៣-២២; យ៉ូហាន ៧:៥)។ ​

នៅ​គ្រា​នោះ ពេត្រុស​ឈរ​ឡើង​កណ្តាល​ពួក​បង​ប្អូន ដែល​មាន​ឈ្មោះ​ប្រហែល​ជា​១២០​នាក់ ប្រកាស​ថា បង​ប្អូន​រាល់​គ្នា​អើយ បទ​គម្ពីរ​ដែល​ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​បាន​ទាយ​ដោយ‌សារ​ព្រះ‌ឱស្ឋ​ហ្លួង​ដាវីឌ ពី​ដំណើរ​យូដាស ជា​អ្នក​ដែល​នាំ​គេ​ទៅ​ចាប់​ព្រះ‌យេស៊ូវ បទ​នោះ​ត្រូវ​តែ​បាន​សំរេច

១:១៥-១៦ បទគម្ពីរគឺការបើកសំដែងពីព្រះជាម្ចាស់ ដែលដឹកនាំក្រុមជំនុំ (កិច្ចការ ២:១៦, ៣:១៨, ៣:២១, ៣:២៥, ៤:២៥, ១៥:៧; ២៨:២៥)។ ​លោកពេត្រុសពន្យល់ថាការក្បត់របស់យូដាស ហើយនឹង សេចក្តីត្រូវការចំពោះការជំនួសយូដាសនោះគឺជាសេចក្តីទំនាយដែលបានទាយនៅក្នុងព្រះគម្ពីរសញ្ញាចាស់។ 

ដ្បិត​វា​បាន​រាប់​ក្នុង​ពួក​យើង​រាល់​គ្នា ហើយ​បាន​ទទួល​១​ចំណែក​ក្នុង​ការ‌ងារ​នេះ​ដែរ (រីឯ​មនុស្ស​នេះ​បាន​ទិញ​ដី​វាល ដោយ‌សារ​រង្វាន់​នៃ​ការ​ទុច្ចរិត​របស់​ខ្លួន​វា ប៉ុន្តែ​វា​ដួល​ទៅ​មុខ​ធ្លាយ​ពោះ ហើយ​ពោះ​វៀន​ក៏​ចេញ​ទ្រេល 
 

១:១៧-១៨ យូដាសជាម្នាក់នៅក្នុងចំណោមសាវ័កទាំងដប់ពីរនាក់ (លូកា ២២:៣)។ ​យ៉ាងណាម៉ិញ បន្ទាប់ពីបានក្បត់ព្រះយេស៊ូវរួចហើយ គាត់បានចងករនៅលើដើមឈើមួយ (ម៉ាថាយ ២៧:៥)។ ​ក្រោយនោះមក ខ្សែដាច់ ឬមែកឈើបានបាក់ ហើយសពរបស់គាត់បានបែកធ្លាយនៅថ្ម ដែលនៅខាងក្រោម។ ​

រឿង​នោះ​បាន​ឮ ទៅ​ដល់​មនុស្ស​ទាំង‌ឡាយ ដែល​នៅ​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម បាន​ជា​គេ​ហៅ​វាល​នោះ​តាម​ភាសា​គេ​ថា អាកិល‌ដាម៉ា គឺ​ប្រែ​ថា វាល​ឈាម) 

១:១៩ ​ទីកន្លែងនោះគឺជា “វាលឈាម” ដោយព្រោះតែឈាមរបស់យូដាសបានខ្ចាយនៅត្រង់កន្លែងនោះ ប៉ុន្តែក៏ដោយព្រោះតែវាលនោះត្រូវបានទិញដោយប្រាក់ថ្លៃឈាមដែលគេបានបង់ឲ្យទៅយូដាសដែរ។ ​

ព្រោះ​មាន​សេចក្ដី​ចែង​ទុក​មក ក្នុង​គម្ពីរ​ទំនុក​ដំកើង​ថា «ចូរ​ឲ្យ​ទី​លំនៅ​វា​ត្រូវ​ចោល​ស្ងាត់​ចុះ កុំ​ឲ្យ​មាន​អ្នក​ណា​នៅ​ទី​នោះ​ឡើយ» ហើយ​ថា «ត្រូវ​ឲ្យ​ម្នាក់​ទៀត​ទទួល​ការ‌ងារ​ជំនួស​វា»

​១:២០ ​​លោកពេត្រុសបាន​ដក​ស្រង់​បទ​គម្ពីរពីរចំនួន។ ​​ទីមួយគឺដកស្រង់ចេញពី ទំនុកដំកើង ៦៩:២៥។ ទីពីរគឺពី ទំនុកដំកើង ១០៩:៨៨។  លោកពេត្រុសបានឃើញថាពាក្យទាំងនេះគឺសំដៅទៅកាន់យូដាស។ ​ដោយព្រោះតែការសម្លាប់ខ្លួនរបស់គាត់  ផ្ទះរបស់យូដាសត្រូវបានបោះបង់ចោល គ្មានអ្នកណារស់នៅ ទីនោះឡើយ។ ​ពេលនេះត្រូវតែមានម្នាក់ទៀតទទួលងារជំនួសគាត់ក្នុងនាមជាសាវ័កផងដែរ។ ​ ​

ដូច្នេះ ក្នុង​ពួក​អ្នក​ដែល​ដើរ​ជា​មួយ​នឹង​យើង គ្រប់​វេលា​ដែល​ព្រះ‌អម្ចាស់​យេស៊ូវ​យាង​ចេញ​ចូល ក្នុង​ពួក​យើង ចាប់​តាំង​ពី​គ្រា​លោក​យ៉ូហាន​ធ្វើ​បុណ្យ​ជ្រមុជ‌ទឹក​ដរាប​មក​ដល់​ថ្ងៃ ដែល​ព្រះ​បាន​លើក​ទ្រង់​ឡើង ពី​យើង​រាល់​គ្នា​ទៅ នោះ​ត្រូវ​ឲ្យ​មាន​ម្នាក់​ទៀត​ធ្វើ​ជា​ទី​បន្ទាល់ ជា​មួយ​នឹង​យើង ពី​ដំណើរ​ដែល​ទ្រង់​មាន​ព្រះ‌ជន្ម​រស់​ឡើង​វិញ 

​១:២១-២២ ​លក្ខណៈសម្បត្តិទាំងពីរសម្រាប់អ្នកដែលអាចជំនួសយូដាសបាន (១) គាត់បាននៅជាមួយនឹងព្រះយេស៊ូវពេញក្នុងព័ន្ធកិច្ចព្រះអង្គ  ហើយ(២) គាត់បានឃើញព្រះគ្រីស្ទដែលបានរស់ពីសុគតឡើងវិញ។ ​

កាតព្វកិច្ចដ៏សំខាន់របស់សាវ័កម្នាក់នោះគឺធ្វើជាទីបន្ទាល់ពីការរស់ពីសុគតឡើងវិញរបស់ព្រះយេស៊ូវ។ ​នេះគឺជាចំនុចសំខាន់នៅក្នុងការអធិប្បាយរបស់ពួកសាវ័ក (២:២៤, ២:៣២, ៣:១៥, ៥:៣០, ១០:៤០, ១៣:៣០-៣៧)។ ​ដូច្នេះហើយ ​​ ដើម្បីឲ្យអាចធ្វើជាសាវ័កម្នាក់ មនុស្សម្នាក់ត្រូវតែបានឃើញ ព្រះយេស៊ូវក្រោយពេ​ល​ដែលព្រះអង្គរស់ពីសុគតឡើងវិញដើម្បីឲ្យគេអាចធ្វើបន្ទាល់ពីការនេះបាន។ ​ ​

ដូច្នេះ គេ​ក៏​ដំរូវ​លើ​រូប​២​នាក់ គឺ​យ៉ូសែប ដែល​ហៅ​ថា បារសាបាស ដែល​មាន​ឈ្មោះ​យូស្ទុស​ផង​នោះ​១ នឹង​ម៉ាត់ធាស​១

​១:២៣ ​មានមនុស្សពីរនាក់ដែលមានលក្ខណៈសម្បត្តិសម្រាប់ធ្វើជាសាវ័ក (ខ២១-២២)។ ​តែមានតែម្នាក់ប៉ុណ្ណោះដែលត្រូវការដើម្បីឲ្យបានជំនួសកន្លែងយូដាស។

រួច​គេ​អធិស្ឋាន​ទូល​ថា ឱ​ព្រះ‌អម្ចាស់ ជា​ព្រះ​ដ៏​ជ្រាប​នូវ​ចិត្ត​មនុស្ស​ទាំង‌ឡាយ​អើយ សូម​បង្ហាញ​ឲ្យ​យើង​ខ្ញុំ​ដឹង​ថា ទ្រង់​រើស​អ្នក​ណា​ក្នុង​បណ្តា​អ្នក​ទាំង​២​នេះ ឲ្យ​បាន​ទទួល​ចំណែក ក្នុង​កិច្ច‌ការ នឹង​ងារ​ជា​សាវក​នេះ ជំនួស​យូដាស ដែល​បាន​ធ្លាក់​ចេញ​ពី​ងារ​នេះ​ហើយ ដើម្បី​នឹង​ទៅ​ឯ​កន្លែង​របស់​វា 

​១:២៤-២៥ ក្រុមជំនុំចង់បានការជ្រើសរើសដែលជាការជ្រើសរើសរបស់ព្រះ ជាជាងមនុស្សជ្រើសរើស។ ​ដោយព្រោះតែជាក្រុមជំនុំរបស់ព្រះអង្គ ជាការជ្រើសរើសរបស់ព្រះអង្គ។ ​កាលពីមុន ព្រះយេស៊ូវបានជ្រើសរើសសាវ័កទាំងដប់ពីរនាក់ ពេលនេះពួកគេអធិស្ឋានសម្រាប់ការជ្រើសរើសដែលជាការជ្រើសរើស របស់ព្រះអម្ចាស់ ដែលទ្រង់ជ្រាប “អស់ទាំងចិត្តរបស់មនុស្សទាំងអស់” (១៥:៨; ១ សាំយ៉ូអែល ១៦:៧)។

១:២៦ ការដែលចាប់ឆ្នោតគឺជារបៀបមួយសម្រាប់ឲ្យព្រះជាម្ចាស់បើកសំដែងអ្នកណាដែលព្រះអង្គ បានជ្រើសរើស។ ​​ក្រុមជំនុំ ​នៅក្នុងពេលនោះ សុទ្ធតែជាពួកសាសន៍យូដា ហើយពួកគេបានដឹងពី វិធីសាស្រ្តនេះ ដោយព្រោះតែវាគឺជារបៀបមួយដែលពួកសាសន៍យូដាអាចស្វែងយល់ពីបំណងព្រះហឫទ័យ ព្រះនៅក្នុងព្រះគម្ពីរសញ្ញាចាស់ (លេវីវិន័យ ១៦:៨-១០; យ៉ូសេ្វ ៧:១៤, ១៨:៦, ១៩:៥១; ១ សាំយ៉ូអែល ១៤:៤២; នេហេមា ១០:៣៤, ១១:១; អេសាយ ៣៤:១៧; យ៉ូណាស ១:៧; សុភាសិត ១៦:៣៣, ១៨:១៨)។ មេរៀនសម្រាប់ក្រុមជំនុំនៅក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ននេះគឺថា យើងគឺជាក្រុមជំនុំរបស់ព្រះអង្គ ហើយទ្រង់នឹងដឹកនាំយើងក្នុងគ្រាដែលយើងទាំងអស់គ្នាស្វែងយល់ និងធ្វើតាមបំណងព្រះហឫទ័យទ្រង់។ ​

នោះ​គេ​ចាប់​ឆ្នោត​ត្រូវ​លើ​រូប​ម៉ាត់ធាស រួច​គេ​ក៏​រាប់​គាត់​បញ្ចូល​ជា​មួយ​នឹង​ពួក​សាវក​ទាំង​១១​នាក់។ 

​១:២៦ ការដែលចាប់ឆ្នោតគឺជារបៀបមួយសម្រាប់ឲ្យព្រះជាម្ចាស់បើកសំដែងអ្នកណាដែលព្រះអង្គ បានជ្រើសរើស។ ​​ក្រុមជំនុំ ​នៅក្នុងពេលនោះ សុទ្ធតែជាពួកសាសន៍យូដា ហើយពួកគេបានដឹងពី វិធីសាស្រ្តនេះ ដោយព្រោះតែវាគឺជារបៀបមួយដែលពួកសាសន៍យូដាអាចស្វែងយល់ពីបំណងព្រះហឫទ័យ ព្រះនៅក្នុងព្រះគម្ពីរសញ្ញាចាស់ (លេវីវិន័យ ១៦:៨-១០; យ៉ូសេ្វ ៧:១៤, ១៨:៦, ១៩:៥១; ១ សាំយ៉ូអែល ១៤:៤២; នេហេមា ១០:៣៤, ១១:១; អេសាយ ៣៤:១៧; យ៉ូណាស ១:៧; សុភាសិត ១៦:៣៣, ១៨:១៨)។ មេរៀនសម្រាប់ក្រុមជំនុំនៅក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ននេះគឺថា យើងគឺជាក្រុមជំនុំរបស់ព្រះអង្គ ហើយទ្រង់នឹងដឹកនាំយើងក្នុងគ្រាដែលយើងទាំងអស់គ្នាស្វែងយល់ និងធ្វើតាមបំណងព្រះហឫទ័យទ្រង់។ ​

ការណែនាំ
bottom of page