top of page
Wooden Frame Window

ជំពូក ១០

ដ្បិត​ឯ​ក្រិត្យ‌វិន័យ ដែល​មាន​តែ​ស្រមោល ពី​សេចក្ដី​ល្អ​ដែល​ត្រូវ​មក មិន​មែន​ជា​តួ​រូប​របស់​សេចក្ដី​ទាំង​នោះ​ទេ នោះ​ពុំ​អាច​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​អ្នក ដែល​ចូល​មក​ថ្វាយ​យញ្ញ‌បូជា​ដដែលៗ រាល់​តែ​ឆ្នាំ​ជានិច្ច បាន​គ្រប់​លក្ខណ៍​ឡើយ

 

១០:១ ក្រិតវិន័យមានតែ “​​ស្រមោល ពី​សេចក្តី​ល្អ​ដែល​ត្រូវ​មក”។ ស្រមោលមានទ្រង់ទ្រាយស្រដៀងគ្នាទៅ នឹងរបស់ពិត ប៉ុន្តែវាគ្មានសារធាតុអ្វីនោះទេ។ “សេចក្តីល្អដែលត្រូវមក” គឺជាការនៅជិតព្រះជាម្ចាស់ដែល សេចក្ដីសញ្ញាថ្មីនៅក្នុងព្រះគ្រីស្ទផ្តល់ឱ្យ (៩:១១-១៤; កូឡុស ២:១៧; ហេព្រើរ ៨:៥)។ ការនៅជិតនេះ គឺអាចកើតមានឡើងបាននៅពេលមនុស្សត្រូវបានសម្អាតយ៉ាងពេញលេញពីអំពើបាប ហើយត្រូវបានរំដោះ ចេញពីទោសកំហុស។ មូលហេតុដែលក្រិតវិន័យមានតែស្រមោលអំពីការនេះគឺដោយសារវាមិនអាច “​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​អ្នកដែល​ចូល​មកបាន​គ្រប់​លក្ខណ៍​ឡើយ” ចំពោះព្រះជាម្ចាស់ ដោយហេតុថាវាមិនអាចដកយក អំពើបាបរបស់ពួកគេចេញបាន។ 

ដ្បិត​បើ​បាន តើ​គេ​មិន​បាន​លែង​ថ្វាយ​ទេ​ឬ​អី ពី​ព្រោះ​បញ្ញា​ចិត្ត​នៃ​ពួក​អ្នក​ដែល​ថ្វាយ‌បង្គំ នោះ​មិន​បាន​ដឹង​ថា​មាន​បាប​ទៀត​ទេ ដោយ​ព្រោះ​បាន​ញែក​សំអាត​ម្តង​ហើយ

 

១០:២ ប្រសិនបើការថ្វាយយញ្ញបូជាសត្វនៃសេចក្ដីសញ្ញាចាស់ពិតជាបានដកយកអំពើបាបចេញមែន នោះអ្នកថ្វាយបង្គំនឹងត្រូវបានសម្អាតឱ្យបានស្អាត ហើយមិនចាំបាច់ថ្វាយយញ្ញបូជាម្តងហើយម្តងទៀត នោះទេ (៩:៩)។ ការដែលត្រូវថ្វាយយញ្ញបូជាដដែលៗបង្ហាញថាបញ្ហាអំពើបាបមិនត្រូវបានដោះស្រាយ នោះទេ។ ប្រសិនបើមនុស្សត្រូវលេបថ្នាំរៀងរាល់ថ្ងៃ តើគេជាសះស្បើយហើយមែនទេ? ការថ្វាយយញ្ញបូជា សត្វគឺជារបៀបក្នុងការគ្រប់គ្រងបញ្ហាអំពើបាប ដូចជាថ្នាំពេទ្យអាចគ្រប់គ្រងលើជម្ងឺដូច្នោះដែរ ប៉ុន្តែវាមិនអាចព្យាបាលមនុស្សមានបាបឱ្យជាសះស្បើយបានទេ។ 

 

តែ​យញ្ញ‌បូជា​ទាំង​នោះ​នាំ​ឲ្យ​រឭក​ឃើញ ពី​អំពើ​បាប​របស់​គេ​រាល់​តែ​ឆ្នាំ​វិញ

 

១០:៣ ការថ្វាយយញ្ញបូជានៃសេចក្ដីសញ្ញាចាស់មិនបានសម្អាតមនុស្សឱ្យបានស្អាត ឬសង្គ្រោះពួកគេ ចេញពីទោសកំហុសនោះទេ។ ផ្ទុយទៅវិញ វាបានរំលឹកពួកគេថាគេជាមនុស្សមានបាបដែលត្រូវបាន ដាច់ចេញពីព្រះជាម្ចាស់។ មុនពេលព្រះយេស៊ូវយាងមក មហាបូជាចារ្យត្រូវតែថ្វាយយញ្ញបូជានៅ ថ្ងៃ​ឲ្យ​បាន​ធួន​នឹង​បាបដដែលៗជារៀងរាល់ឆ្នាំ។ វាគឺជាការរំលឹករហូតដែលថាអំពើបាបនៅតែមាននៅឡើយ វានៅតែជាបញ្ហា។ ហេតុដូច្នេះហើយបានជា នៅថ្ងៃនៃការថ្វាយដង្វាយធួនគឺជាការរំលឹកប្រចាំឆ្នាំថា អំពើបាបគ្រាន់តែត្រូវបានគ្របបាំងតែប៉ុណ្ណោះ មិនអាចដកចេញបានទេ។ ដោយសារទោសកំហុសនៃ បញ្ញាចិត្តនៅដដែល មនុស្សមិនអាចចូលទៅជិតព្រះជាម្ចាស់ “​ទាំងមាន​ចិត្ត​ស្មោះត្រង់ និង​ចិត្ត​ដឹង​ ពិត​ប្រាកដ ហើយ​សេចក្តី​ជំនឿ” (១០:២២)។  

 

ដ្បិត​ឈាម​គោ​ឈ្មោល នឹង​ពពែ​ឈ្មោល នោះ​ពុំ​អាច​នឹង​ដោះ​បាប​បាន​ឡើយ

 

១០:៤ អំពើបាបគឺជាបញ្ហាដ៏ធំបំផុតរបស់មនុស្សជាតិ ហើយការថ្វាយយញ្ញបូជាដែលប្រសើរនោះគឺចាំបាច់ ណាស់ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហា ដោយហេតុថាឈាមគោ និងឈាមពពែមិនអាចដកយកអំពើបាបចេញ បានទេ។ ឈាមរបស់វាអាចគ្របបាំងអំពើបាប និងពន្យាការជំនុំជម្រះបាន ប៉ុន្តែវាមិនអាចសម្រេចនូវ ការប្រោសលោះ “មួយដងជាសម្រេច” បានទេ (ខ១០)។ មានតែយញ្ញបូជាដ៏ល្អឥតខ្ចោះពីព្រះរាជបុត្រា នៃព្រះតែប៉ុណ្ណោះដែលអាចដកយកអំពើបាបចេញបាន (៩:១៤, ៩:២៥-២៦)។

ព្រះយេស៊ូវធ្វើឲ្យយញ្ញបូជានៅក្នុងសញ្ញាចាស់បានក្លាយទៅជាល្អឥតខ្ចោះដោយសារទ្រង់លះបង់អង្គទ្រង់ (មិនមែនជា ពពែ ឬគោ) តែម្តងគត់ (មិនមែនដដែលៗ) និងសម្រាប់គ្រប់ទាំងអស់ (មិនមែនសម្រាប់តែអីស្រាអែល) ហើយសំរេច​បាន​សេចក្ដី​ប្រោស​លោះ នៅ​អស់​‌កល្ប​ជានិច្ច។ ឥឡូវនេះ គ្មានការថ្វាយយញ្ញបូជាចាំបាច់ណាទៀតទេ។ ទាំងអស់ដែលទាមទារនោះគឺត្រូវមានជំនឿទៅលើព្រះយេស៊ូវ និងការថ្វាយយញ្ញបូជាដ៏ល្អឥតខ្ចោះរបស់ព្រះអង្គ សម្រាប់ យើង។  

 

ហេតុ​នោះ​បាន​ជា​កាល​ទ្រង់​យាង​មក​ក្នុង​លោកីយ ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ថា «ព្រះ‌អង្គ​មិន​ចង់​បាន​យញ្ញ‌បូជា នឹង​ដង្វាយ​ទេ តែ​ទ្រង់​បាន​រៀបចំ​រូប‌កាយ​ឲ្យ​ទូលបង្គំ​វិញ ទ្រង់​ក៏​មិន​សព្វ​ព្រះ‌ហឫទ័យ​នឹង​ដង្វាយ​ដុត ឬ​នឹង​ដង្វាយ​លោះ​បាប​ដែរ បាន​ជា​ទូលបង្គំ​ទូល​ថា មើល ឱ​ព្រះ‌អង្គ​អើយ ទូលបង្គំ​មក​នឹង​ធ្វើ​តាម​ព្រះ‌ហឫទ័យ​ទ្រង់ (សេចក្ដី​នេះ​បាន​កត់​ទុក​ពី​ទូលបង្គំ នៅ​ក្នុង​គម្ពីរ​ហើយ)»
 

១០:៥-៧ អ្នកនិពន្ធដកស្រង ទំនុកដំកើង ៤០:៦-៨។ គាត់មើលឃើញពីពាក្យទាំងនេះ ជាព្រះបន្ទូល ដែលព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលដើម្បីពន្យល់ថាហេតុអ្វីបានជាទ្រង់ក្លាយមកជាសាច់ឈាមនៅក្នុងពិភពលោក របស់យើង។ ទ្រង់យាងមកដើម្បីធ្វើតាមព្រះហឫទ័យរបស់ព្រះជាម្ចាស់ដោយស្តាប់បង្គាប់បាន យ៉ាងល្អឥតខ្ចោះក្នុងការសម្រេចតាមបទគម្ពីរ។ 

 

នៅក្នុងការតាំងសញ្ញាចាស់ ព្រះជាម្ចាស់មានព្រះបន្ទូលថាទ្រង់ព្រះអង្គសព្វព្រះទ័យចង់បានការស្តាប់បង្គាប់ ជាជាងយញ្ញបូជា។ ទ្រង់ចង់បានមនុស្សបរិសុទ្ធ មិនមែនសត្វដែលស្លាប់នោះទេ។ ព្រះជាម្ចាស់បានបង្គាប់ ឱ្យបានយញ្ញបូជាដើម្បីបង្រៀនប្រជារាស្ត្ររបស់ទ្រង់ឱ្យមានអាកប្បកិរិយាត្រឹមត្រូវចំពោះអំពើបាប។ យញ្ញបូជាបានបង្រៀនពួកគេថា អំពើបាបនាំទៅរកសេចក្តីស្លាប់ ហេតុដូច្នេះហើយបានជាត្រូវតតាំងយ៉ាង ខ្លាំងនឹងការល្បួងឱ្យធ្វើបាប។ យញ្ញបូជាមិនមានន័យថាសម្រាប់ជំនួសការស្តាប់បង្គាប់ទេ (១ សាំយូអែល ១៥:២២; ទំនុកដំកើង ៥១:១៦-១៧; អេសាយ ១:១១, ១:១៩)។ ហេតុដូច្នេះហើយបានជា យញ្ញបូជា នៃសេចក្ដីសញ្ញាចាស់ពិតជាមិនបានធ្វើឱ្យព្រះជាម្ចាស់សព្វព្រះហឫទ័យ ឬសម្រេចតាមបំណងរបស់ទ្រង់ នោះទេ។ ផ្ទុយទៅវិញ ការស្តាប់បង្គាប់របស់ព្រះគ្រីស្ទដោយលះបង់អង្គទ្រង់ធ្វើជាយញ្ញបូជានឹងធ្វើ ដូច្នេះបាន។ 

ឈាមរបស់សត្វមិនអាចគ្របបាំងអំពើបាបរបស់មនុស្សបានពិតប្រាកដសោះឡើយ (ខ៤)។ ដូច្នេះហើយ បានជា វាមានភាពចាំបាច់ណាស់សម្រាប់ការដែលព្រះយេស៊ូវត្រូវក្លាយជាមនុស្សដើម្បីក្លាយជាយញ្ញបូជា សម្រាប់អំពើបាបរបស់យើង។ ព្រះជាម្ចាស់បានរៀបចំរូបកាយសម្រាប់ព្រះយេស៊ូវដើម្បីឱ្យទ្រង់អាចថ្វាយ អង្គទ្រង់ជាយញ្ញបូជាចុងក្រោយ បាន (២:១៤)។

 

ក្រោយ​ដែល​មាន​បន្ទូល​ថា យញ្ញ‌បូជា នឹង​ដង្វាយ ហើយ​ដង្វាយ​ដុត នឹង​ដង្វាយ​លោះ​បាប ទ្រង់​មិន​ចង់​បាន​ទេ ក៏​មិន​សព្វ​ព្រះ‌ហឫទ័យ​ដែរ ជា​របស់​ដែល​គេ​ថ្វាយ​តាម​ក្រិត្យ‌វិន័យ នោះ​ទ្រង់​ក៏​ថែម​ព្រះបន្ទូល​នេះ​ទៀត​ថា «មើល ឱ​ព្រះ‌អង្គ​អើយ ទូលបង្គំ​មក​នឹង​ធ្វើ​តាម​ព្រះ‌ហឫទ័យ​ទ្រង់» ដូច្នេះ ទ្រង់​បាន​លើក​ចោល​សេចក្ដី​មុន ដើម្បី​នឹង​តាំង​សេចក្ដី​ក្រោយ​វិញ 

 

១០:៨-៩ ផ្ទុយពីពួកសង្ឃលេវីដែលធ្វើ “យញ្ញបូជា និង​ដង្វាយ ហើយ​ដង្វាយ​ដុត និង​ដង្វាយ​លោះ​បាប” គឺជាការស្តាប់បង្គាប់ដ៏ល្អឥតខ្ចោះរបស់ព្រះគ្រីស្ទ។ ចំពោះព្រះជាម្ចាស់ យញ្ញបូជារបស់ទ្រង់គឺអាចទទួល យកបាន ពីព្រោះវាសម្រេចតាមបំណងព្រះហឫទ័យទ្រង់។ បំណងព្រះហឫទ័យរបស់ព្រះជាម្ចាស់គឺថា តាមរយៈការថ្វាយយញ្ញបូជារបស់ព្រះយេស៊ូវ “មួយដងជាសម្រេច” (ខ១០) ព្រះអង្គបានដកយក ប្រព័ន្ធចាស់នៃការថ្វាយយញ្ញបូជាសត្វចេញ (៥:៨; ភីលីព ២:៨) ហើយបង្កើតនូវសេចក្ដីសញ្ញាថ្មី។

 

គឺ​ដោយ‌សារ​ចំណង់​ព្រះ‌ហឫទ័យ​នោះ ដែល​យើង​រាល់​គ្នា​បាន​ញែក​ជា​បរិសុទ្ធ ដោយ‌សារ​ដង្វាយ​ថ្វាយ​រូប​អង្គ​ព្រះ‌យេស៊ូវ​គ្រីស្ទ​១​ដង​ជា​សំរេច។

 

១០:១០ ការថ្វាយរូបកាយរបស់ព្រះយេស៊ូវត្រូវបានធ្វើឡើង “មួយដងជាសម្រេច”។ ដង្វាយតែម្តងរបស់ ទ្រង់មានប្រសិទ្ធភាពសម្រាប់អ្នកជឿទាំងអស់គ្នាគ្រប់ពេលវេលា។

ដោយសារការថ្វាយយញ្ញបូជារបស់ទ្រង់ទើបធ្វើឱ្យអ្នកជឿត្រូវបានញែកជាបរិសុទ្ធ។  ដើម្បី “ញែកជា បរិសុទ្ធ” បានមានន័យថា ធ្វើឱ្យមនុស្សម្នាក់ក្លាយបរិសុទ្ធ នោះគឺជាត្រូវញែកចេញពីអំពើបាប ដោយព្រះជាម្ចាស់ ចំពោះព្រះ និងសម្រាប់ព្រះជាម្ចាស់ (១ ថែស្សាឡូនិច ៤:៣)។ នៅពេលប្រះគ្រីស្ទ សម្រេចតាមបំណងព្រះហឫទ័យរបស់ព្រះជាម្ចាស់តាមរយៈការថ្វាយយញ្ញបូជារបស់ទ្រង់នៅលើឈើឆ្កាង ព្រះអង្គបានប្រទានឱ្យអ្នកជឿនូវភាពបរិសុទ្ធជានិរន្តរ៍នៅចំពោះព្រះនេត្ររបស់ព្រះជាម្ចាស់ (អេភេសូ ៤:២៤; ១ ថែស្សាឡូនិច ៣:១៣)។ ការនេះធ្វើឱ្យយើងអាចចូលទៅជិតព្រះជាម្ចាស់បាន ហើយស្គាល់ ថ្វាយបង្គំ និងបម្រើទ្រង់។

 

ឯ​អស់​ទាំង​សង្ឃ​ក៏​ឈរ​ធ្វើ​ការ‌ងារ​រាល់​តែ​ថ្ងៃ ទាំង​ថ្វាយ​យញ្ញ‌បូជា​ដដែល​ជា​ញឹក‌ញាប់ ដែល​ពុំ​អាច​នឹង​ដោះ​បាប​បាន​ឡើយ

 

១០:១១ សង្ឃលេវីមិនដែលអង្គុយចុះនៅពេលពួកគេបំពេញភារកិច្ចរបស់ពួកគេនៅក្នុងរោងឧបោសថ នោះទេ (ចោយទិយកថា ១៨:៥)។ យញ្ញបូជាដែលពួកគេថ្វាយត្រូវបានធ្វើដដែលជារៀងរាល់ថ្ងៃ        អស់រយៈពេលរាប់រយឆ្នាំដោយសង្ឃរាប់ពាន់នាក់។ ប៉ុន្តែទោះបីជាសកម្មភាពសាសនាទាំងអស់របស់ ពួកគេក៏ដោយ ក៏ពួកសង្ឃមិនអាចដោះស្រាយបញ្ហាសំខាន់ចំពោះការដកយកអំពើបាបចេញនោះបានដែរ។ ពួកគេមិនអាចដកយកអំពើបាបចេញ ឬសម្អាតបញ្ញាចិត្តរបស់មនុស្សមានបាបបានដែរ។ វាបង្ហាញពីចំណុច ខ្សោយនៅក្នុងកិច្ចការរបស់ពួកសង្ឃ។ ការងាររបស់ពួកគេមិនដែល​បញ្ចប់ទេ ដោយសារវាមិន ដែលសម្រេចបានតាមគោលបំណង។

 

តែ​ទ្រង់​វិញ ក្រោយ​ដែល​ទ្រង់​បាន​ថ្វាយ​យញ្ញ‌បូជា​តែ​១ ដោយ​ព្រោះ​បាប នោះ​ទ្រង់​បាន​គង់​ខាង​ស្តាំ​ព្រះ នៅ​ជា​រៀង​រាប​ដរាប​ទៅ ទាំង​ចាំ​ទំរាំ​ដល់​បាន​ដាក់​ពួក​ខ្មាំង​សត្រូវ ឲ្យ​ធ្វើ​ជា​កំណល់​កល់​ព្រះ‌បាទ​ទ្រង់ 

 

១០:១២-១៣ អ្នកនិពន្ធលើកឡើងពីចំណុចផ្ទុយគ្នា ពួកសង្ឃនៃសេចក្ដីសញ្ញាចាស់នឹងព្រះយេស៊ូវ ដែលជាសម្តេចសង្ឃដ៏អស្ចារ្យរបស់យើងនៅក្នុងសេចក្ដីសញ្ញាថ្មី។ គ្មានសង្ឃលេវីណាម្នាក់ធ្លាប់អង្គុយចុះ នៅចំពោះព្រះវត្តមានរបស់ព្រះជាម្ចាស់នៅក្នុងរោងឧបោសថ ឬព្រះវិហារនៅលើផែនដីនេះទេ ប៉ុន្តែព្រះយេស៊ូវបានគង់នៅទីដ៏បរិសុទ្ធបំផុតនៅស្ថានសួគ៌ (៨:១-២)។ ការពិតដែលព្រះយេស៊ូវគង់នៅ បន្ទាប់ពីទ្រង់ត្រូវបានយាងឡើងទៅកាន់ព្រះបិតាវិញបង្ហាញថាកិច្ចការនៃការថ្វាយដង្វាយធួនរបស់ទ្រង់បានបញ្ចប់ហើយ (១:៣, ១៣, ៨:១)។ អ្វីដែលសង្ឃរាប់ពាន់នាក់បានថ្វាយយញ្ញបូជារាប់លានមិនអាច សម្រេចបាននោះទេ តែព្រះយេស៊ូវធ្វើបានសម្រេចជារៀងរហូតជាមួយយញ្ញបូជាតែម្តងគត់! ទ្រង់បានថ្វាយយញ្ញបូជាតែមួយគត់ដែលមានប្រសិទ្ធភាពគ្រប់ពេលវេលាទាំងអស់។ 

ទំនុកដំកើង ១១០:១ ប្រកាសថាព្រះយេស៊ូវបានគង់នៅខាងស្តាំព្រះហស្តរបស់ព្រះជាម្ចាស់រហូតដល់ខ្មាំង សត្រូវរបស់ទ្រង់ត្រូវបានយកមកធ្វើជាកំណល់ព្រះបាទារទ្រង់។ សេចក្តីទំនាយនេះនឹងបានសម្រេចបន្ទាប់ ពីការយាងមកជាលើកទីពីររបស់ទ្រង់នៅពេលដែលស្នាព្រះហស្តទាំងអស់ទទួលស្គាល់ត្រង់ថាជាព្រះអម្ចាស់ដោយឱនក្បាលចុចះនៅចំពោះព្រះបាទារបស់ទ្រង់ (ភីលីព ២:១០)។

 

ដ្បិត​ទ្រង់​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​អ្នក ដែល​បាន​ញែក​ជា​បរិសុទ្ធ​ហើយ បាន​គ្រប់​លក្ខណ៍​អស់​‌កល្ប​ជានិច្ច ដោយ‌សារ​ដង្វាយ​តែ​១​នោះ 

១០:១៤ ការសង្គ្រោះពីអំពើបាបសម្រេចបានតាមរយៈដង្វាយដ៏ល្អឥតខ្ចោះមួយដែលមានប្រសិទ្ធ ភាពជារៀងរហូត ហើយធ្វើឱ្យមនុស្សដែលត្រូវបានញែកជាបរិសុទ្ធល្អឥតខ្ចោះ។ បូជាចារ្យដ៏ល្អឥតខ្ចោះ ថ្វាយដង្វាយដ៏ល្អឥតខ្ចោះ។ ដោយសារព្រះយេស៊ូវគឺជាមហាបូជាចារ្យដែលគ្មានបាបសោះ និងជាកូនចៀមដែលគ្មានស្លាកស្នាម និងស្នាមអុជ ទ្រង់អាចធ្វើជាយញ្ញបូជាបានយ៉ាងល្អឥតខ្ចោះ។ 

 

ព្រះយេស៊ូវ "បាន​ថ្វាយ​យញ្ញ‌បូជា​នោះ​១​ដង​ជា​សំរេច" ដែលធ្វើឲ្យប្រជារាស្ត្ររបស់ទ្រង់បានល្អឥតខ្ចោះ បានគ្រប់ពេលទាំងអស់។  ភាពល្អឥតខ្ចោះរបស់អ្នកជឿនេះ គឺជាកិច្ចការរបស់ព្រះគ្រីស្ទធ្វើឱ្យយើងចូលមក ជិតព្រះជាម្ចាស់ (៧:១១-១២, ៧:១៩; ៩:៩; ១០:១)។ ទ្រង់សម្រេចការនេះបានតាមរយៈការលះបង់ របស់ទ្រង់ ដែលទទួលបានការអត់ឱនទោស សម្រាប់អំពើបាបរបស់យើង និងសម្អាតបញ្ញាចិត្ត របស់យើងដើម្បីឱ្យយើងអាចញែកចេញដាច់ដោយឡែក ជារាស្ត្ររបស់ព្រះជាម្ចាស់។ 

 

ពេលព្រះយេស៊ូវយកអំពើបាបរបស់យើងដាក់លើអង្គទ្រង់ អំពើបាបលែងស្ថិតនៅក្នុងយើងទៀត។ ទ្រង់ធ្វើឱ្យ យើងមានសេរីភាពចេញពីទោសនៃអំពើបាបទាំងស្រុង។ ឥឡូវនេះអស់អ្នកណាដែលទុកចិត្តលើទ្រង់ អាចឈរនៅចំពោះព្រះជាម្ចាស់ក្នុងសេចក្តីសុចរិតដ៏ល្អឥតខ្ចោះរបស់ព្រះគ្រីស្ទ (រ៉ូម ៣:២២, ភីលីព ៣:៨-៩)។ យើងឈរនៅចំពោះព្រះបិតានៅក្នុងគ្រប់ទាំងសេចក្តីសុចរិតរបស់ព្រះរាជបុត្រា ដ៏ជាទីស្រឡាញ់របស់ទ្រង់! យើងអាចចូលមកជាមួយបញ្ញាចិត្តដ៏ល្អឥតខ្ចោះដែលគ្មានកំហុសសោះ ដោយសារយើងដឹងថាឈ្នួលនៃអំពើបាបត្រូវបានបង់ថ្លៃពេញលេញ ហើយព្រះជាម្ចាស់ទទួលយក និងស្វាគមន៍យើងផង។ 

 

ហើយ​ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ ក៏​ធ្វើ​បន្ទាល់​ដល់​យើង​ដែរ ដ្បិត​ក្រោយ​ដែល​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ថា «ឯ​សេចក្ដី​សញ្ញា ដែល​អញ​នឹង​តាំង​ដល់​គេ​ក្រោយ​គ្រា​នោះ គឺ​ថា អញ​នឹង​ដាក់​ក្រិត្យ‌វិន័យ​អញ​នៅ​ក្នុង​ចិត្ត​គេ ហើយ​នឹង​កត់​ទុក​នៅ​ក្នុង​គំនិត​គេ​ផង» នោះ​ទ្រង់​បាន​បន្ថែម​នូវ​ព្រះ‌បន្ទូល​នេះ​ទៀត​ថា «អញ​នឹង​លែង​នឹក​ចាំ​ពី​អំពើ​បាប នឹង​សេចក្ដី​ទទឹង​ច្បាប់​របស់​គេ​ទៀត» ដូច្នេះ ដែល​បាន​ប្រោស​ឲ្យ​រួច​ពី​សេចក្ដី​ទាំង​នោះ​រួច​ហើយ នោះ​មិន​ចាំ​បាច់​ថ្វាយ​ដង្វាយ ដោយ​ព្រោះ​បាប​ទៀត​ទេ។

 

១០:១៥-១៧ ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធថ្លែងទីបន្ទាល់តាមរយៈបទគម្ពីរការពិតថានៅថ្ងៃមួយអំពើបាបនឹង ត្រូវបានដោះស្រាយប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពមួយដងជាសម្រេច។ នៅក្នុងយេរេមា ៣១:៣១ ព្រះជាម្ចាស់មានបន្ទូលថាទ្រង់នឹងបង្កើតនូវសេចក្ដីសញ្ញាថ្មីជាមួយប្រជារាស្ត្ររបស់ទ្រង់។ ជាផ្នែកមួយ នៃ សេចក្ដីសញ្ញានេះព្រះជាម្ចាស់បានប្រកាសថា “អញ​នឹង​អត់​ទោស​ចំពោះ​អំពើ​ទុច្ចរិត​របស់​គេ ហើយ​នឹង ​លែង​នឹក​ចាំ​ពី​អំពើ​បាប​គេ​ទៀត​ជា​ដរាប​ទៅ ” (យេរេមា ៣១:៣៤)។ 

 

១០:១៨ ព្រះយេស៊ូវបង្កើតនូវការតាំងសញ្ញាថ្មី ហើយបានផ្តល់នូវការអត់ឱនទោសចំពោះអំពើបាប តាមរយៈព្រះលោហិតទ្រង់។ មូលហេតុដែលព្រះជាម្ចាស់អាចអត់ឱនទោសអំពើបាបរបស់យើងបានពីព្រោះ ព្រះយេស៊ូវបានបង់ថ្លៃសម្រាប់អំពើបាបរបស់យើងនៅលើឈើឆ្កាងរួចហើយ។ ការលះបង់របស់ទ្រង់គឺជា ដំណោះស្រាយចុងក្រោយ ហើយមានប្រសិទ្ធភាពពេញលេញចំពោះបញ្ហានៃអំពើបាបរបស់មនុស្ស។ នៅពេលព្រះជាម្ចាស់អត់ឱនទោសឱ្យមនុស្សមានបាបតាមរយៈការលះបង់របស់ព្រះយេស៊ូវជំនួសពួកគេ នោះមិនចាំបាច់មានយញ្ញបូជាផ្សេងទៀតសម្រាប់អំពើបាបនោះទេ។ 

 

ដូច្នេះ បង​ប្អូន​អើយ ដែល​យើង​មាន​សេចក្ដី​ក្លៀវ‌ក្លា​នឹង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទី​បរិសុទ្ធ ដោយ‌សារ​ព្រះ‌លោហិត​នៃ​ព្រះ‌យេស៊ូវ តាម​ផ្លូវ​ដែល​ទ្រង់​បាន​តាំង​សំរាប់​យើង​រាល់​គ្នា ជា​ផ្លូវ​ថ្មី ហើយ​រស់ ដែល​ចូល​កាត់​វាំង‌នន គឺ​ជា​រូប​សាច់​របស់​ទ្រង់ 

 

១០:១៩-២០ ការសុគតរបស់ព្រះយេស៊ូវគឺជាការលះបង់សម្រាប់អំពើបាបដ៏មានប្រសិទ្ធភាពដែល ដកចេញនូវរាល់រនាំងទាំងឡាយដែលបិតបាំងយើងមិនឱ្យចូលទៅជិតព្រះជាម្ចាស់។ ឥឡូវនេះកិច្ចការរបស់យើងគឺទទួលយកសេចក្តីពិតនេះ ហើយឆ្លើយតបដោយការស្តាប់បង្គាប់។ ដោយសារតែព័ន្ធកិច្ចរបស់ព្រះយេស៊ូវដែលជាសម្តេចសង្ឃរបស់យើង និងការលះបង់របស់ទ្រង់ ឥឡូវនេះយើងអាចចូលទៅកាន់ព្រះវត្តមានរបស់ព្រះជាម្ចាស់ដោយចិត្តក្លាហាន! 

នៅពេលរូបសាច់របស់ព្រះយេស៊ូវត្រូវបានហែកនៅលើឈើឆ្កាង ហើយព្រះជន្មរបស់ទ្រង់ត្រូវបានបូជា ព្រះជាម្ចាស់បានហែកវាំងនននៅក្នុងព្រះវិហារដែលបំបែកមនុស្សចេញពីព្រះវត្តមានរបស់ទ្រង់ (ម៉ាថាយ ២៧:៥១)។ ការនេះបង្ហាញថាមាន “ជា​ផ្លូវ​ថ្មី ហើយ​រស់” ដែលមនុស្សចូលមករកព្រះជាម្ចាស់បាន។ ជា​ផ្លូវ​ថ្មី ហើយ​រស់នោះគឺតាមរយៈព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ។  ឥឡូវនេះអ្នកជឿទាំងអស់អាចចូលមកក្នុង ព្រះវត្តមានរបស់ព្រះជាម្ចាស់ដោយជំនឿបានគ្រប់ពេលវេលា និងពីគ្រប់ទីកន្លែង។ គ្រប់ពេលដែលយើង ចូលទៅក្នុងព្រះវត្តមានរបស់ព្រះជាម្ចាស់តាមរយៈការអធិស្ឋាន និងការថ្វាយបង្គំ ចូរឱ្យយើងនឹកចាំថា ឯកសិទ្ធិនេះត្រូវបានសម្រេចបានសម្រាប់យើងនៅក្នុងតម្លៃនៃការសោយទីវង្គតរបស់ព្រះយេស៊ូវនៅលើឈើ ឆ្កាង។ 

 

ទំនុកចិត្តរបស់យើងក្នុងការចូលទៅកាន់ព្រះជាម្ចាស់គឺដោយសារព្រះលោហិតរបស់ព្រះយេស៊ូវ។ តើយើងពិតជាជឿថា ព្រះយេស៊ូវបានធ្វើឱ្យយើងមនុស្សដែលព្រះជាម្ចាស់ទទួលយក ហើយប្រទានឱ្យ យើងអាចចូលទៅ កាន់ទីបរិសុទ្ធបំផុតនៅចំពោះវត្តមានរបស់ព្រះជាម្ចាស់ដែរឬទេ? ប្រសិនបើយើងជឿ ដូច្នោះបានមែន ដូច្នោះការប្រកបគ្នាជាមួយព្រះជាម្ចាស់អាចកើតឡើងបានគ្រប់ពេល។ ព្រះជាម្ចាស់ ឱ្យតម្លៃចំពោះ ពេលវេលាដែលយើងចំណាយពេលជាមួយទ្រង់។ ទ្រង់ប្រទានព្រះលោហិតនៃព្រះរាជបុត្រា របស់ទ្រង់ ដើម្បីធ្វើឱ្យវាអាចកើតឡើងបាន។ តើយើងពិតជាឱ្យតម្លៃចំពោះការចំណាយពេលជាមួយ ព្រះដូចជា ទ្រង់បានធ្វើដែរឬទេ? តើវាជាឯកសិទ្ធដ៏អស្ចារ្យដែលយើងត្រូវបានហៅមកជួបជាមួយព្រះអាទិករ និងជាម្ចាស់នៃពិភពលោកនេះ! យើងបង្ហាញថាតើយើងឱ្យតម្លៃចំពោះការអញ្ជើញតាមរយៈរបៀប ក្នុងការឆ្លើយតបរបស់យើង។  

 

ព្រះយេស៊ូវបានបើកផ្លូវឱ្យយើងចូលទៅក្នុងវត្តមានរបស់ព្រះជាម្ចាស់។ ផ្លូវគឺ “ថ្មី” ដោយសារតែវាមិនស្គាល់ ហើយមិនមានសម្រាប់មនុស្សមុនពេលការសុគតរបស់ព្រះយេស៊ូវនៅលើឈើឆ្កាង។ យើងអាចចូលមករក ព្រះជាម្ចាស់បានជានិច្ច ហើយមានតែតាមរយៈព្រះលោហិតរបស់ព្រះយេស៊ូវតែប៉ុណ្ណោះ។  ផ្លូវគឺ"រស់" ពីព្រោះយើងមករកព្រះ តាមរយៈព្រះយេស៊ូវ គឺជាព្រះអម្ចាស់ដែលបានរស់ឡើងវិញរបស់យើង។

សម្តេចសង្ឃដ៏ពេញដោយសេចក្តីមេត្តាករុណារបស់យើងជម្រុញយើងឱ្យចូលមកជិតព្រះជាម្ចាស់ប្រកបដោយមានទំនុកចិត្ត។​ ប្រសិនបើយើងនៅតែស្ថិតនៅខាងក្រៅទីដ៏បរិសុទ្ធបំផុត ការនេះបង្ហាញថា យើងមិនទាន់យល់ដឹងអំពីអ្វីដែលព្រះយេស៊ូវបានសម្រេចសម្រាប់យើងទេ។ ការបញ្ជាក់ដែលថា មនុស្សម្នាក់យល់អំពីព្រះពរខាងវិញ្ញាណនេះគឺថាគាត់ខិតចូលមកជិតព្រះជាម្ចាស់ “ជាមួយដួងចិត្តដ៏ពិតដែលនាធាសេចក្តីជំនឿយ៉ាងពេញលេញ”។ សូមឲ្យរឿងនេះពិតសម្រាប់យើងម្នាក់ៗ។

 

ហើយ​ដែល​មាន​សំដេច​សង្ឃ​ដ៏​ធំ​១​អង្គ​ត្រួត​លើ​ដំណាក់​ព្រះ នោះ​ត្រូវ​ឲ្យ​យើង​ចូល​ទៅ​ជិត​ទាំង​មាន​ចិត្ត​ស្មោះ‌ត្រង់ នឹង​ចិត្ត​ដឹង​ពិត​ប្រាកដ ហើយ​សេចក្ដី​ជំនឿ ព្រម​ទាំង​មាន​ចិត្ត​ប្រោះ​ញែក​ជា​ស្អាត​រួច​ពី​បញ្ញា​ចិត្ត​ដែល​សៅ‌ហ្មង​ផង ហើយ​បាន​លាង​រូប‌កាយ​នឹង​ទឹក​ដ៏​ស្អាត​ដែរ 

 

១០:២១-២២ ឥឡូវនេះ អ្នកនិពន្ធផ្តល់ឱ្យអ្នកអានរបស់គាត់នូវការដាស់តឿនចំនួនបីយ៉ាង៖ “នោះត្រូវ​ឲ្យ ​យើង​ចូល​ទៅ​ជិត” ព្រះជាម្ចាស់ “ត្រូវ​ឲ្យ​យើង​រាល់​គ្នា​កាន់​ខ្ជាប់ តាម​សេចក្តី​បន្ទាល់​របស់​សេចក្តី​សង្ឃឹម​នោះ ឥត​រវើរវាយ” (ខ២៣) ហើយ “ហើយ​ត្រូវ​ឲ្យ​យើង​ពិចារណា​មើល​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​ដែរ ដើម្បី​នឹង​បណ្តាល​ឲ្យ ​មាន​សេចក្តី​ស្រឡាញ់ ហើយ​ឲ្យ​ប្រព្រឹត្ត​ការ​ល្អ​ផង” (ខ២៤)។

កិច្ចការរបស់ព្រះយេស៊ូវដែលជាសម្តេចសង្ឃរបស់យើង (នោះគឺជាការលះបង់ដែលទ្រង់បានធ្វើនៅលើ ផែនដីនេះ សម្រុះសម្រួលឱ្យមានសចក្ដី​សញ្ញាថ្មី និងការទូលអង្វរសម្រាប់យើងនៅស្ថានសួគ៌) ទាំងអស់នេះគឺនៅក្នុងគោលបំណងនៃការនាំយើងទៅជិតព្រះជាម្ចាស់។ នៅក្នុងការដាស់តឿនដំបូង យើងត្រូវបានប្រាប់ឱ្យចាប់យកឱកាសដើម្បីចូលទៅជិតព្រះដែលភាពជាសង្ឃ និងការលះបង់របស់ ព្រះយេស៊ូវសម្រេចបាន។ “ការចូលទៅជិត” ព្រះជាម្ចាស់តាមរយៈព្រះយេស៊ូវគឺជាខ្លឹមសារនៃភាពជា គ្រីស្តបរិស័ទ។ យើងមករកព្រះជាម្ចាស់ដើម្បីអធិស្ឋាន ដើម្បីសរសើរតម្កើង អរព្រះគុណ និងថ្វាយបង្គំទ្រង់ និងដើម្បីទទួលយកប្រាជ្ញា សេចក្តីពិត និងកម្លាំងពីទ្រង់។ 

អ្នកនិពន្ធប្រាប់យើងពីអាកប្បកិរិយាសមរម្យដែលយើងត្រូវមាននៅពេលចូលទៅជិតព្រះជាម្ចាស់។

 

មាន​ចិត្ត​ស្មោះ‌ត្រង់ នឹង​ចិត្ត​ដឹង​ពិត​ប្រាកដ។ ការខិតចូលជិតព្រះជាម្ចាស់យើងត្រូវតែមានចិត្តលះបង់ ចំពោះទ្រង់។ វាគឺជា “​​ចិត្ត​បរិសុទ្ធ” ដែលនឹងមើលឃើញព្រះជាម្ចាស់ (ម៉ាថាយ ៥:៨)។ នៅក្នុងព្រះគម្ពីរ ចិត្តតំណាងឱ្យជីវិត ខាងក្នុងទាំងស្រុងរបស់មនុស្សដែលរួមបញ្ចូលទាំងគំនិត ឆន្ទៈ អារម្មណ៍ និងចរិកលក្ខណៈរបស់គាត់។  ចិត្តត្រូវបានលើក ឡើងចំនួន​៧៤ដង នៅក្នុងបទគម្ពីរសុភាសិតថា ជាប្រភពនៃការប្រព្រឹត្តគ្រប់បែបយ៉ាងរបស់យើង (សុភាសិត ៤:២៣)។ អ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលយើងធ្វើ មិនថាល្អឬអាក្រក់ ចាប់ផ្តើមនៅក្នុងចិត្តរបស់យើង។ ​​នៅក្នុងសេចក្ដីសញ្ញាថ្មី ព្រះជាម្ចាស់ប្រទានដួងចិត្តខាងសាច់ឈាមថ្មី ដល់រាស្ត្ររបស់ទ្រង់សម្រាប់ជំនួស ចិត្តរឹងដូចថ្មរបស់ពួកគេ (អេសេគាល ៣៦:២៦)។ ដួងចិត្តថ្មីនឹងស្រឡាញ់ព្រះជាម្ចាស់ ហើយចង់ធ្វើតាម ព្រះហឫទ័យទ្រង់។ 

 

មានសេចក្ដី​ជំនឿ។ យើងខិតចូលមកជិតព្រះជាម្ចាស់ដោយដឹងថាទ្រង់នឹងស្វាគមន៍ យើងចូលមកក្នុងព្រះវត្តមានរបស់ទ្រង់។ យើងមានទំនុកចិត្តនេះដោយសារកិច្ចការរបស់ព្រះយេស៊ូវ ធ្វើក្នុងនាមយើង។ តាមរយៈការទុកចិត្តលើព្រះយេស៊ូវដែលបានធ្វើកិច្ចការរបស់សម្តេចសង្ឃសម្រាប់ យើងឱ្យអាចចូលទៅកាន់ព្រះជាម្ចាស់ដែលអាចឱ្យយើងចូលទៅជិតទ្រង់បាន។ ដោយសារយើងដឹងថា ព្រះយេស៊ូវកំពុងតែរង់ចាំយើងនៅទីបរិសុទ្ធបំផុតដើម្បីជួយយើងជួបជាមួយនឹងព្រះបិតារបស់ព្រះអង្គ (ហើយឥឡូវនេះ ព្រះបិតារបស់យើងផងដែរ!) ដែលយើងអាចចូលមកដោយជំនឿនៅក្នុងព្រះវត្តមាន របស់ព្រះជាម្ចាស់។

មាន​ចិត្ត​ប្រោះ​ញែក​ជា​ស្អាត​រួច​ពី​បញ្ញា​ចិត្ត​ដែល​សៅ‌ហ្មង​ផង។ នៅក្នុងហេព្រើរ ៩:១៨-២២ យើងបានអានអំពី លោក ម៉ូសេ ប្រោះឈាមលើជនទាំងឡាយនៅក្នុងសេចក្ដីសញ្ញាដំបូង (និក្ខមនំ ២៤:៣-៨)។ គ្រីស្ទបរិស័ទបានក្លាយជាអ្នកចូលរួមនៅក្នុងសេចក្ដីសញ្ញាថ្មីតាមរយៈលោហិតរបស់ ព្រះយេស៊ូវ (៩:១៩)។ ដួងចិត្តរបស់យើង ត្រូវបាន “ប្រោះ” សំដៅលើការពិតដែលយើងត្រូវបានសម្អាត នៅខាងក្នុងដោយសារយញ្ញបូជារបស់ ព្រះយេស៊ូវសម្រាប់យើង។ ការសម្អាតនេះបានដកយកការអាក្រក់ ចេញពីបញ្ញាចិត្តរបស់យើង ដែល ទប់ស្កាត់យើងមិនឱ្យចូលទៅកាន់ព្រះជាម្ចាស់ពីមុន។ 

 

ហើយ​បាន​លាង​រូប‌កាយ​នឹង​ទឹក​ដ៏​ស្អាត​ដែរ។ ដួងចិត្តបូកជាមួយរាងកាយស្មើនឹងមនុស្សទាំង មូល។ “ការលាង​សម្អាត​នឹង​ទឹក” គឺជាកិច្ចការរបស់ព្រះវិញ្ញាណដ៏បរិសុទ្ធក្នុងការបន្សុតជីវិតរបស់យើង តាមរយៈព្រះបន្ទូលរបស់ព្រះជាម្ចាស់ (អេភេសូ ៥:២៥-២៦; ទីតុស ៣:៥; យ៉ូហាន ៧:៣៧-៣៩, ១៥:៣) ។ នេះគឺជាការសន្យាមួយទៀតនៃសេចក្ដីសញ្ញាថ្មី (យេរេមា ៣១:៣៣; អេសេគាល ៣៦:២៥ -២៦)។

 

ហេតុនេះជាមួយដួងចិត្តដែលស្រឡាញ់ព្រះជាម្ចាស់ ជាមួយជំនឿប្រកបដោយទំនុកចិត្តនៅក្នុងកិច្ចការរបស់ព្រះយេស៊ូវក្នុងនាមយើង ជាមួយបញ្ញាចិត្តច្បាស់លាស់ដែលគ្មានកំហុស ឬភាពអាម៉ាស់ និងជីវិតដែលរីកចម្រើនក្នុងភាពបរិសុទ្ធដោយសារវិញ្ញាណរបស់ព្រះជាម្ចាស់ និងព្រះបន្ទូលទ្រង់ យើងខិតចូលទៅជិតព្រះជាម្ចាស់។ 

ត្រូវ​ឲ្យ​យើង​រាល់​គ្នា​កាន់​ខ្ជាប់ តាម​សេចក្ដី​បន្ទាល់​របស់​សេចក្ដី​សង្ឃឹម​នោះ ឥត​រវើ‌រវាយ ដ្បិត​ព្រះ​ដែល​បាន​សន្យា​នោះ ទ្រង់​ស្មោះ‌ត្រង់

 

១០:២៣​ ការដាស់តឿនទីពីរគឺត្រូវកាន់តាមសេចក្តីសង្ឃឹមរបស់យើង (៦:១៨)។ សេចក្តីសង្ឃឹមរបស់ គ្រីស្ទបរិស័ទត្រូវបានបង្កើតឡើងតាមរយៈការសន្យារបស់ព្រះជាម្ចាស់។ ការសន្យារបស់ព្រះជាម្ចាស់ គឺគួរឱ្យទុកចិត្ត ១០០% (១ កូរិនថូស ១០:១៣; ១ ថែស្សាឡូនិច ៥:២៤; យូដាស ២៤-២៥)។ ហេតុនេះហើយបានជាគ្រីស្ទបរិស័ទអាចស៊ូទ្រាំដោយមិនរវ៉ើរវាយនៅពេលដែលកាលៈទេសៈផ្លាស់ប្តូរ ឬមានការបៀតបៀនកើតឡើងដោយសារគាត់ទុកចិត្តលើព្រះជាម្ចាស់ ហើយ​ដឹង​ថា​ទ្រង់នឹងធ្វើអ្វីៗ គ្រប់យ៉ាងទាំងអស់ដែលទ្រង់បានសន្យាធ្វើ។ 

 

ហើយ​ត្រូវ​ឲ្យ​យើង​ពិចារណា​មើល​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​ដែរ ដើម្បី​នឹង​បណ្តាល​ឲ្យ​មាន​សេចក្ដី​ស្រឡាញ់ ហើយ​ឲ្យ​ប្រព្រឹត្ត​ការ​ល្អ​ផង ឥត​លែង​ប្រជុំ​គ្នា ដូច​ជា​អ្នក​ខ្លះ​ធ្លាប់​នោះ​ឡើយ ត្រូវ​ឲ្យ​កំឡា​ចិត្ត​គ្នា​វិញ ឲ្យ​កាន់​តែ​ខ្លាំង​ឡើង​ផង តាម​ដែល​ឃើញ​ថា​ថ្ងៃ​នោះ​ជិត​មក​ដល់​ហើយ 

 

១០:២៤-២៥ ការដាស់តឿនទីបីគឺជម្រុញទឹកចិត្តគ្នាទៅវិញទៅមកឲ្យ​ស្រឡាញ់អ្នកដទៃ ដោយបង្ហាញ តាមរយៈការធ្វើអំពើល្អ។ ព្រះយេស៊ូវចង់បានសេចក្ដី​ស្រឡាញ់ និងការ​ប្រព្រឹត្តអំពើ​ល្អជាលក្ខណៈនៃ ​អ្នកដើរតាមទ្រង់ (យ៉ូហាន ១៣:៣៤-៣៥; ម៉ថាយ ៥:១៦)។ ហេតុនេះយើងត្រូវជួបជុំគ្នាឱ្យបានទៀងទាត់ ដើម្បី លើកទឹកចិត្តគ្នាទៅវិញទៅមកដើម្បីរីកចម្រើននៅក្នុងសេចក្តីស្រឡាញ់ និងការប្រព្រឹត្តិអំពើល្អ របស់យើង (៣:១៣)។

 

ដ្បិត​ក្រោយ​ដែល​យើង​បាន​ទទួល​ស្គាល់​សេចក្ដី​ពិត​ហើយ បើ​យើង​ធ្វើ​បាប​ស្ម័គ្រ​ពី​ចិត្ត​ទៀត នោះ​គ្មាន​យញ្ញ‌បូជា​ណា សំរាប់​នឹង​លោះ​បាប​ទៀត​ទេ មាន​តែ​រង់‌ចាំ ដោយ​ស្ញែង​ខ្លាច​ចំពោះ​សេចក្ដី​ជំនុំ​ជំរះ នឹង​សេចក្ដី​សហ័ស​នៃ​ភ្លើង ដែល​រៀប​នឹង​ឆេះ​ដល់​អស់​ទាំង​ពួក​ទាស់​ទទឹង​ផង​ប៉ុណ្ណោះ 

១០:២៦-២៧ អ្នក​និពន្ធ​បាន​ផ្តល់ការដាស់តឿនចំនួនបីពីរបៀបឆ្លើយតបចំពោះការលះបង់របស់ ព្រះយេស៊ូវ ដោយ​ត្រឹមត្រូវ (ខ២១-២៥) ឥឡូវនេះ គាត់ផ្តល់ការព្រមានអំពីការឆ្លើយតបដោយមិនសមរម្យវិញម្តង។

 

ដោយបាន “ស្គាល់​សេចក្តី​ពិត​ហើយ” គឺស្គាល់ដំណឹងល្អ។ ដើម្បីបន្តរស់នៅក្នុងជីវិតដែលស្រឡាញ់ អំពើបាប បន្ទាប់ពីទទួលដំណឹងល្អគឺជាការបដិសេធចំពោះការសង្គ្រោះចេញពីអំពើបាបដែលដំណឹងល្អ ផ្តល់ឱ្យ។ ប្រសិនបើមនុស្សម្នាក់បដិសេធដំណឹងល្អ មានន័យថាគាត់បដិសេធការលះបង់របស់ព្រះយេស៊ូវ ចំពោះអំពើបាប ហើយគ្មានយញ្ញបូជាណាទៀតដែលអាចសម្អាតគាត់បានឡើយ។ គាត់បានបដិសេធ យញ្ញបូចជា តែមួយគត់ដែលអាចបំបាត់បាបបាន ហើយព្រះគ្រីស្ទនឹងមិនថ្វាយយញ្ញបូជារបស់ទ្រង់ម្តងទៀត ឬថ្វាយយញ្ញបូជាថ្មីឡើយ (១០:១០-១៤)។

 

ឯ​អ្នក​ណា​ដែល​ក្បត់​ក្រិត្យ‌វិន័យ​លោក​ម៉ូសេ នោះ​បាន​ត្រូវ​ស្លាប់​ឥត​ប្រណី ដោយ​សេចក្ដី​បន្ទាល់​របស់​មនុស្ស​២​ឬ​៣​នាក់ ចុះ​តើ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ស្មាន​ថា គេ​គួរ​មាន​ទោស​ជា​ធ្ងន់​ជាង​យ៉ាង​ណា​ទៅ ដែល​គេ​ជាន់​ឈ្លី​ព្រះ‌រាជ‌បុត្រា​នៃ​ព្រះ ទាំង​រាប់​ព្រះ‌លោហិត​នៃ​សេចក្ដី​សញ្ញា ដែល​បាន​ញែក​គេ​ចេញ​ជា​បរិសុទ្ធ ទុក​ដូច​ជា​របស់​ប្រើ​ធម្មតា ហើយ​ត្មះ‌តិះដៀល​ដល់​ព្រះ‌វិញ្ញាណ​ដ៏​មាន​ព្រះ‌គុណ​ផង​នោះ

 

១០:២៨-២៩ ការមិនស្តាប់បង្គាប់ចំពោះក្រិតវិន័យរបស់លោកម៉ូសេគឺមានភាពធ្ងន់ធ្ងររហូតជនល្មើស ត្រូវបានគេសម្លាប់ចោល (ជនគណនា ១៥:៣០)។ ប៉ុន្តែការបដិសេធកិច្ចការរបស់ព្រះគ្រីស្ទគឺកាន់តែធ្ងន់ធ្ងរ ហើយនឹងមានការដាក់ទោសកាន់តែធ្ងន់ធ្រថែមទៀត។ 

 

បុគ្គលដែលមានអាកប្បកិរិយាបែបនេះ “ជាន់​ឈ្លី​ព្រះរាជបុត្រា​នៃ​ព្រះ”។ “ជាន់​ឈ្លី​” សំដៅលើ ការមើលងាយ ហើយបដិសេធទាំងស្រុងចំពោះព្រះយេស៊ូវជាព្រះអង្គសង្គ្រោះ និងជាព្រះអម្ចាស់។ “ទាំង​រាប់​ព្រះលោហិត​នៃ​សេចក្តី​សញ្ញាដែល​បាន​ញែក​គេ​ចេញ​ជា​បរិសុទ្ធ” គឺជាការមិនឱ្យតម្លៃ ដល់ ព្រះលោហិតរបស់ព្រះគ្រីស្ទដែលដកយកអំពើបាបចេញ ហើយគិតថាវាគ្មានអ្វីពិសេស និងគ្មានអំណាច។ អាកប្បកិរិយា​នេះ​​ ត្មះ‌តិះដៀល​ព្រះវិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ ដែលបានធ្វើការតាមរយៈព្រះយេស៊ូវ  (ម៉ថាយ ១២:៣១-៣២) និងថ្លែងទីបន្ទាល់ពីព្រះយេស៊ូវ (យ៉ូហាន ១៥:២៦; ១៦:៨-១១)។

 

ដ្បិត​យើង​ស្គាល់​ព្រះ‌អង្គ​ដែល​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ថា «សេចក្ដី​សង‌សឹក​ជា​របស់​ផង​អញ អញ​នឹង​សង​គេ នេះ​ជា​ព្រះបន្ទូល​នៃ​ព្រះ‌អម្ចាស់» ហើយ​១​ទៀត​ថា «ព្រះ‌អម្ចាស់​ទ្រង់​នឹង​ជំនុំ​ជំរះ​រាស្ត្រ​ទ្រង់»

 

១០:៣០ ការដកស្រង់ទាំងពីរចេញពីនិក្ខមនំ ៣២:៣៥-៣៦ គឺជាផ្នែកមួយនៃបទចម្រៀងរបស់លោកម៉ូសេ ដែលព្រមានដល់រាស្ត្រអ៊ីស្រាអែលអំពីការកាត់ទោសរបស់ព្រះជាម្ចាស់ចំពោះមនុស្សដែលគ្មានជំនឿ ហើយបដិសេធសេចក្ដីសញ្ញារបស់ទ្រង់។ ព្រះជាម្ចាស់អត់ឱនទោសនៃអំពើបាបរបស់យើង នៅពេលណា យើងប្រែចិត្ត ហើយជឿលើដំណឹងល្អ ប៉ុន្តែបើយើងបដិសេធដំណឹងល្អនោះយើងនៅតែមានទោសនៅក្នុង អំពើបាបរបស់ យើង ហើយនឹងត្រូវប្រឈមចំពោះការកាត់ទោស។

 

រីឯ​ការ​ដែល​ធ្លាក់​ទៅ​ក្នុង​កណ្តាប់​ព្រះ‌ហស្ត​នៃ​ព្រះ​ដ៏​មាន​ព្រះ‌ជន្ម​រស់​នៅ នោះ​គួរ​ស្ញែង​ខ្លាច​ណាស់។

១០:៣១ វាគឺជាគួរ​ស្ញែង​ខ្លាច​ណាស់ ក្នុងការប្រឈមមុខជាមួយព្រះជាម្ចាស់ ប្រសិនបើអ្នកបានបដិសេធ និងបានធ្វើខុសចំពោះទ្រង់។ ប្រសិនបើបុគ្គលម្នាក់មិនទទួលយកការសង្គ្រោះរបស់ទ្រង់ មើលងាយ ហើយ បដិសេធព្រះរាជបុត្រាទ្រង់ ហើយប្រមាថដល់ព្រះវិញ្ញាបរិសុទ្ធ នោះនឹងនាំឱ្យមានការកាត់ទោសយ៉ាង ធ្ងន់ធ្ងរ។ 

 

ចូរ​នឹក​ចាំ​ពី​ជាន់​មុន គឺ​ពី​កាល​ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា​ទើប​នឹង​បាន​ភ្លឺ​ឡើង នោះ​ក៏​ទ្រាំ​នឹង​ទុក្ខ​លំបាក ទាំង​តតាំង​ជា​ខ្លាំង​ដែរ ដោយ‌សារ​គេ​យក​អ្នក​រាល់​គ្នា​ទុក​ជា​ល្បែង​មើល​លេង ទាំង​ត្មះ‌តិះដៀល ហើយ​ធ្វើ​ទុក្ខ​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា​នោះ​ម្យ៉ាង ហើយ​មួយ​ទៀត ដោយ​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​ភប់‌ប្រសព្វ​នឹង​ពួក​អ្នក ដែល​ត្រូវ​ទុក្ខ​លំបាក​ដូច្នោះ​ម្យ៉ាង​ផង 

 

១០:៣២-៣៣ បន្ទាប់ពីការព្រមាននៅក្នុង ខ២៦-៣១ អ្នកនិពន្ធបង្ហាញពីទំនុកចិត្តរបស់គាត់ថា អ្នកអាន របស់គាត់បានជ្រើសរើសយកជម្រើសដែលត្រឹមត្រូវ។ គ្រីស្ទបរិស័ទទាំងនេះបានរងទុក្ខរួចហើយចំពោះ ជំនឿរបស់ពួកគេនៅពេលដែលសហគមន៍ជនជាតិយូដាបដិសេធពួកគេបន្ទាប់ពីពួកគេជឿលើព្រះយេស៊ូវ (“គឺ​ពី​កាល​ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា​ទើប​នឹង​បាន​ភ្លឺ​ឡើង”)។ ពួកគេទទួលរងនូវការធ្វើទុក្ខបុកម្នេញតាមរបៀបផ្សេងៗ ប៉ុន្តែពួកគេបានស៊ូទ្រាំ។  

 

ពាក្យជាភាសាក្រិចបកប្រែ “ទ្រាំ” (ὑπομένω) មានន័យថាបន្តស្ថិតនៅលើសមរភូមិដោយមិនរត់ចេញ។ ពួកគេគួរតែចងចាំពីរបៀបដែលពួកគេស៊ូទ្រាំកាលពីអតីតកាលដោយសារវាលើកទឹកចិត្តពួកគេឱ្យស៊ូទ្រាបន្តទៀតឥឡូវនេះ។ ព្រះជាម្ចាស់តែងតែជួយពួកគេកាលពីអតីតកាល ហើយគាត់នឹងបន្តផ្គត់ផ្គង់ព្រះគុណ ដែលពួកគេត្រូវការដើម្បីស៊ូទ្រាំនៅពេលនេះ។

 

ដ្បិត​អ្នក​រាល់​គ្នា​មាន​ចិត្ត​អាណិត‌អាសូរ ដល់​ពួក​អ្នក​ដែល​ជាប់​ចំណង ក៏​ទ្រាំ​ឲ្យ​មនុស្ស​ប្លន់​យក​របស់​ទ្រព្យ​ខ្លួន​ដោយ​អំណរ ដោយ​ដឹង​ថា ខ្លួន​មាន​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ ដែល​ប្រសើរ​ជាង ហើយ​ក៏​នៅ​ជាប់‌លាប់​ផង នៅ​ឯ​ស្ថាន‌សួគ៌

 

១០:៣៤ របៀបក្នុងការស៊ូទ្រាំតាមរយៈការបៀតបៀនគឺត្រូវមានទស្សនៈវិស័យខាងស្ថានសួគ៌។ ពាក្យ “​របស់​ទ្រព្យ​” និង “ទ្រព្យសម្បត្តិ”  បង្ហាញពីភាពខុសគ្នារវាងរបស់ទ្រព្យនៅលើផែនដីនេះ ដែល អាចបាត់បង់ទៅបាន និងទ្រព្យសម្បត្តិជាអចិន្ត្រៃយ៍ដែលគ្រីស្ទបរិស័ទមានដោយសារទំនាក់ទំនងរបស់គេ ចំពោះព្រះជាម្ចាស់ តាមរយៈព្រះគ្រីស្ទ (ម៉ាថាយ ៦:១៩-២០; ១៩:២១)។ 

 

ពាក្យ “ប្រសើរជាង” ត្រូវបានប្រើប្រាស់នៅក្នុងសំបុត្រនេះដើម្បីបង្ហាញពីគុណភាពដ៏ប្រសើរជាង នៃអ្វីដែលគ្រីស្ទបរិស័ទមានតាមរយៈព្រះគ្រីស្ទ។ (៦:៩; ៧:១៩; ៩:២៣; ១២:២៤; ក្នុង ១១:១៦ “ប្រសើរជាង” ត្រូវបានឱ្យនិយមន័យថាជា “ខាងស្ថានសួគ៌”)។​ ពាក្យ “នៅជាប់” បង្ហាញពី លក្ខណៈអចិន្ត្រៃយ៍នៃអ្វីដែលយើង មាននៅស្ថានសួគ៌ (១២:២៧; ១៣:១៤)។ ដោយដឹងថាយើងមាន ទ្រព្យសម្បត្តិដែលប្រសើរជាង និងជាអចិន្ត្រៃយ៍នៅស្ថានសួគ៌ ធ្វើឱ្យយើងអាចមានទស្សនៈវិស័យត្រឹមត្រូវ ចំពោះការរងទុក្ខរបស់យើង និងតម្លៃនៃភាពជាគ្រីស្ទបរិស័ទនៅពេលនេះ។ 

 

ដូច្នេះ កុំ​ឲ្យ​បោះ​បង់​ចោល​សេចក្ដី​ក្លាហាន​របស់​អ្នក​រាល់​គ្នា ដែល​មាន​រង្វាន់​ជា​ធំ​នោះ​ឡើយ

 

១០:៣៥ ហេតុផលមួយថាតើហេតុអ្វីបានជាគ្រីស្ទបរិស័ទមិនគួរតែបោះបង់ចោលទេ គឺដោយសារតែ យើង ដឹងថា ព្រះជាម្ចាស់មានរង្វាន់​ជា​ធំសម្រាប់យើងប្រសិនបើយើងស៊ូទ្រាំរហូតដល់ទីបញ្ចប់។ “រង្វាន់​ជា​ធំ”

ដែលទ្រង់បានសន្យាគឺជាការសង្គ្រោះដ៏ពេញលេញសម្រាប់អស់អ្នកដែលរង់ចាំព្រះគ្រីស្ទ (៩:២៨; ១០:២៣ -២៥)។

 

ដ្បិត​អ្នក​រាល់​គ្នា​ត្រូវ​ការ​នឹង​សេចក្ដី​អត់‌ធ្មត់ ដើម្បី​ឲ្យ​បាន​ទទួល​សេចក្ដី​ដែល​បាន​សន្យា ដោយ​ធ្វើ​តាម​ព្រះ‌ហឫទ័យ​ព្រះ 

 

១០:២៦ របៀបក្នុងការទទួលបានការសន្យារបស់ព្រះជាម្ចាស់គឺត្រូវធ្វើតាមព្រះហឫទ័យរបស់ព្រះជាម្ចាស់ ដោយជំនឿ និងការអត់ធ្មត់។ ហេតុដូច្នេះអ្វីដែលយើងត្រូវការគឺការស៊ូទ្រាំ។ ដូចជាព្រះរាជបុត្រានៃព្រះ ដែលបានយាងមកកាន់ពិភពលោកនេះដើម្បីធ្វើតាមបំណងព្រះហឫទ័យរបស់ព្រះជាម្ចាស់ ឥឡូវនេះ អ្នកដើរតាមទ្រង់ត្រូវតែធ្វើតាមបំណងព្រះហឫទ័យរបស់ព្រះជាម្ចាស់ផងដែរ។ នៅក្នុងបរិបទ (១០:១៩ -៣៩) ការធ្វើតាមបំណងព្រះហឫទ័យរបស់ព្រះជាម្ចាស់មានន័យថា ខិតចូលមកជិតព្រះជាម្ចាស់ កាន់តាមសេចក្តីជំនឿរបស់យើង ដាស់តឿនគ្នាទៅវិញទៅមកដោយសេចក្តីស្រឡាញ់ និងប្រព្រឹត្តិការល្អ ហើយស៊ូទ្រាំ។

 

ពី​ព្រោះ​នៅ​តែ​បន្តិច​ទៀត «នោះ​ព្រះ‌អង្គ​ដែល​ត្រូវ​មក ទ្រង់​នឹង​យាង​មក​មែន ឥត​បង្អង់​ឡើយ តែ​ពួក​មនុស្ស​សុចរិត​នឹង​រស់​នៅ ដោយ​អាង​សេចក្ដី​ជំនឿ បើ​អ្នក​ណា​ថយ​ទៅ​វិញ នោះ​ចិត្ត​អញ​គ្មាន​សេចក្ដី​អំណរ​ចំពោះ​អ្នក​នោះ​ទេ» 

 

១០:៣៧-៣៨ ការដកស្រង់ចេញពីហាបាគុគ ២:៣-៤។ វាបង្រៀនយើងថាមនុស្សសុចរិតនឹងរស់នៅពេញ មួយជីវិតតាមរយៈការទុកចិត្តលើព្រះជាម្ចាស់។ សេចក្តីជំនឿធ្វើឱ្យគាប់ព្រះទ័យដល់ព្រះជាម្ចាស់។ ហេតុដូច្នេះហើយប្រសិនបើយើងចង់ធ្វើឱ្យព្រះជាម្ចាស់គាប់ព្រះហឫទ័យ យើងត្រូវតែទុកចិត្តទ្រង់ និងរស់នៅដោយសេចក្តីជំនឿនៅក្នុងទ្រង់។ បន្ទាប់មកនៅពេលព្រះយេស៊ូវយាងត្រឡប់មកវិញព្រះអង្គ នឹងប្រទានរង្វាន់ដល់យើង។ 

 

តែ​យើង​រាល់​គ្នា​មិន​មែន​ជា​ពួក​អ្នក ដែល​ថយ​ទៅ​វិញ ឲ្យ​ត្រូវ​វិនាស​នោះ​ឡើយ គឺ​ជា​ពួក​អ្នក​ដែល​មាន​សេចក្ដី​ជំនឿ​សំរាប់​ឲ្យ​ព្រលឹង​បាន​សង្គ្រោះ​វិញ។

 

១០:៣៩ អ្នកនិពន្ធមានទំនុកចិត្តថាអ្នកអានរបស់គាត់នឹងបន្តមានជំនឿ និងទទួលបានការសង្គ្រោះ។ សូមឱ្យការពិតទាំងអស់នេះកើតឡើងដូចគ្នាដល់អ្នកអានសំបុត្រនេះ។ សូមឱ្យយើងស៊ូទ្រាំនៅក្នុង សេចក្តីជំនឿ ហើយទទួលបាននូវអ្វីដែលព្រះជាម្ចាស់បានសន្យាចំពោះយើង។ អាមែន។

bottom of page