top of page
Wooden Frame Window

ជំពូក ៧

នៅក្នុងជំពូក ៥ និង៦ អ្នកនិពន្ធបានប្រាប់អ្នកអានជាសាសន៍ហេព្រើររបស់គាត់អំពីតួរនាទីរបស់ព្រះយេស៊ូវ ក្នុងនាមជាសម្តេចសង្ឃ។ នៅក្នុងជំពូក៧ គាត់គិតទុកជាមុនចំពោះសំណួរដែលសាសន៍ហេព្រើរនឹងសួរ។ តើព្រះយេស៊ូវធ្វើដូចម្តេចដើម្បីក្លាយជាសម្តេចសង្ឃរបស់យើង ប្រសិនបើគាត់មិនមែនជាពួកលេវីមកពីខ្សែ ស្រឡាយរបស់លោកអឺរ៉ុនផង? ទ្រង់ឆ្លើយតបដោយបង្ហាញពីការបើកសម្តែងនៃបទគម្ពីរដែលថា មានភាពជាសង្ឃមួយទៀតដែលយាងមកមុនលោកអឺរ៉ុន និងពួកលេវីដែលគឺជាប្រសើរជាង។

នៅក្នុង ៥:១១ អ្នកនិពន្ធបានប្រាប់អ្នកអានរបស់គាត់ថាគាត់មានរឿងរ៉ាវជាច្រើនចង់និយាយអំពីលោក ម៉ិលគីស្សាដែក។ ឥឡូវនេះគាត់នឹងធ្វើដូច្នេះ។ គាត់នឹងបង្ហាញប្រាប់ថា ភាពជាសង្ឃរបស់លោក ម៉ិលគីស្សាដែកគឺជាប្រសើរជាងភាពជាសង្ឃរបស់លោកអឺរ៉ុន។  គាត់ក៏នឹងបង្ហាញពីលក្ខណៈ ស្រដៀងគ្នារវាងលោកម៉ិលគីស្សាដែក និងព្រះយេស៊ូវផងដែរ។ គោលបំណងរបស់គាត់ក្នុងការធ្វើកិច្ចការនេះ គឺដើម្បីបង្ហាញប្រាប់ថាព្រះយេស៊ូវគឺជាសង្ឃ “តាម​របៀប​លោក​ម៉ិលគីស្សាដែក”។ ដូចជាព្រះជាម្ចាស់ បានបង្កើតខ្សែរាជវង្សឡើងតាមរយៈស្តេចដាវីឌដែលព្រយេស៊ូវ (ស្តេច​លើ​អស់​ទាំង​ស្តេច) បានសម្រេច ហើយព្រះជាម្ចាស់ក៏បានបង្កើត ភាពជាសង្ឃតាមរយៈលោកម៉ិលគីស្សាដែកដែលព្រះយេស៊ូវ (សម្តេចសង្ឃដ៏អស្ចារ្យ) បានសម្រេចដែរ។

 

រីឯ​លោក​ម៉ិល‌គីស្សាដែក ស្តេច​ក្រុង​សាឡិម ជា​សង្ឃ​របស់​ព្រះ​ដ៏​ខ្ពស់​បំផុត​នេះ ដែល​បាន​ទៅ​ជួប​នឹង​លោក​អ័ប្រា‌ហាំ ក្នុង​កាល​ដែល​ត្រឡប់​ពី​វាយ​បំផ្លាញ​ពួក​ស្តេច​វិញ ក៏​បាន​ប្រទាន​ពរ​ដល់​លោក ហើយ​លោក​អ័ប្រា‌ហាំ​បាន​យក​១​ភាគ​ក្នុង​១០ ពី​របស់​ទាំង​អស់​ជូន​លោក នាម​ស្តេច​នោះ ដើម​ដំបូង​ស្រាយ​ថា ស្តេច​នៃ​សេចក្ដី​សុចរិត រួច​មក​ជា​ស្តេច​ក្រុង​សាឡិម គឺ​ថា ជា​ស្តេច​នៃ​សេចក្ដី​សុខ‌សាន្ត

 

៧:១-២ យើងអានអំពីលោកម៉ិលគីស្សាដែកនៅក្នុង លោកុប្បត្តិ ១៤:១៧-២០។ ទ្រង់គឺជា “ស្តេច​ក្រុង ​សាឡិម” (“សាឡិម” គឺជាឈ្មោះមួយទៀតរបស់ទីក្រុងយេរូសាឡិម; ទំនុកតម្កើង ៧៦:២)។ គាត់​ក៏​ជា​ សង្ឃ​របស់​ព្រះ​ដ៏​ខ្ពស់​បំផុត​ដែរ។ លោកម៉ិលគីស្សាដែកបានប្រទានពរ ដល់លោកអ័ប្រាហាំបន្ទាប់ពី គាត់ត្រឡប់មកពីប្រយុទ្ធគ្នាដ៏មាន ជ័យជំនះវិញ ហើយលោកអ័ប្រាហាំបានយក របស់មួយភាគដប់ជូន ដល់លោកម៉ិលគីស្សាដែក។ 

 

អត្ថន័យនៃឈ្មោះ ‘ម៉ិលគីស្សាដែក’ (“ស្តេច​នៃ​សេចក្តី​សុចរិត”) ហើយពាក្យ ‘សាឡិម’ (“សន្តិភាព”) មានសារៈសំខាន់ណាស់។ លោកម៉ិលគីស្សាដែកគឺជាសង្ឃរបស់ព្រះជាម្ចាស់ ហើយក៏ជាស្តេចនៃ សេចក្តីសុចរិត និងសន្តិភាពផងដែរ។ ព្រះជាម្ចាស់បានរៀបចំចំណុចលម្អិតនៃខ្សែជីវិតរបស់ទ្រង់ ដើម្បីបង្រៀនយើងអំពីភាពជាសង្ឃរបស់ព្រះយេស៊ូវដែលជាស្តេចនៃសេចក្តីសុចរិត និងសន្តិភាព ដ៏អស្ចារ្យបផុត។ 

 

លោក​គ្មាន​មាតា‌បិតា គ្មាន​ពង្សាវតារ​ទេ ក៏​គ្មាន​ថ្ងៃ​កំណើត ឬ​ថ្ងៃ​ស្លាប់​ដែរ លោក​មាន​ភាព​ដូច​ជា​ព្រះ‌រាជ‌បុត្រា​នៃ​ព្រះ ក៏​នៅ​ជា​សង្ឃ​ជា​រៀង​រាប​ដរាប​ត​ទៅ

 

៧:៣ ដើម្បីក្លាយជាសង្ឃតាមរបៀប​លោកអឺរ៉ុន មនុស្សប្រុសម្នាក់ត្រូវតែកើតនៅក្នុងអំបូររបស់ ពួកលេវី ហើយជាគ្រួសាររបស់លោកអឺរ៉ុន។ ហេតុដូច្នេះ ពង្សាវតាពិតជាមានសារៈសំខាន់ណាស់។ ប៉ុន្តែ ភាពជាសង្ឃរបស់លោកម៉ិលគីស្សាដែកគឺខុសគ្នាពីភាពជាសង្ឃរបស់លោកអឺរ៉ុន។ គាត់មិនបានទទួល មរតកនៃភាពជាសង្ឃតាមរយៈការកើតនៅក្នុងក្រុមគ្រួសាររបស់សង្ឃនោះទេ។ តាមពិតគ្មានកំណត់ត្រា ពីឪពុកម្តាយរបស់គាត់នោះឡើយដោយសារតែតួរនាទីរបស់គាត់ជាសង្ឃមិនអាស្រ័យនឹងពួកគេនោះទេ។ 

មនុស្សអស្ចារ្យជាច្រើននៅក្នុងគម្ពីរសញ្ញាចាស់សុទ្ធតែមានកំណត់ត្រាពីពូជពង្សរបស់ពួកគេ ប៉ុន្តែព្រះជាម្ចាស់ ធានាថាគម្ពីរសញ្ញាចាស់មិនមានកំណត់ត្រាពីពូជពង្សរបស់លោកម៉ិលគីស្សាដែក ឬចំណុចចាប់ផ្តើម ឬចុងបញ្ចប់របស់គាត់នោះទេ ដូច្នេះ ព័ត៌មានលម្អិតនៃជីវិតរបស់គាត់នឹងស្រដៀងនឹង ព្រះរាជបុត្រា ដ៏អស់កល្បជានិច្ចរបស់ព្រះជាម្ចាស់។ អ្នកនិពន្ធមិនបានលើកឡើងថា លោកម៉ិលគីស្សាដែកគឺជាទេវតា ឬកំពូលមនុស្ស ឬជាការលេចឡើងនៃរូបរាងរបស់ព្រះយេស៊ូវនៅក្នុងគម្បីរសញ្ញាចាស់នោះទេ។ ប៉ុន្តែគោលដៅរបស់គាត់ គឺដើម្បីបង្រៀនអំពីលក្ខណៈនៃភាពជាសង្ឃរបស់លោកម៉ិលគីស្សាដែក។ យើងមើលឃើញថាវា មិនមែន ផ្អែកលើពូជពង្សនោះទេ ប៉ុន្តែផ្ទុយទៅវិញសង្ឃគ្មានចំណុចចាប់ផ្តើម ឬចុងបញ្ចប់នៃជីវិតឡើយ ហេតុដូច្នេះហើយ បានជាត្រូវបន្តធ្វើជាសង្ឃជារៀងរហូត។

 

ចូរ​ពិចារណា​ពី​លោក​នោះ ដែល​ជា​ធំ​ដល់​ម៉្លេះ បាន​ជា​លោក​អ័ប្រា‌ហាំ ជា​ឰយុកោ បាន​ជូន​របឹប​១​ភាគ​ក្នុង​១០​ផង 

 

៧:៤ លោកអ័ប្រាហាំបានថ្វាយដង្វាយមួយភាគដប់ដល់លោកម៉ិលគីស្សាដែក។ ការនេះបញ្ជាក់ថាលោក ម៉ិលគីស្សាដែកធំជាងលោកអ័ប្រាហាំ ពីព្រោះអ្នកតូចថ្វាយដង្វាយទៅកាន់អ្នកធំ (ខ៧)។

 

រីឯ​ខាង​ឯ​ពួក​កូន​ចៅ​លេវី ដែល​ទទួល​ការ‌ងារ​ជា​សង្ឃ គេ​បាន​ទទួល​បង្គាប់​តាម​ក្រិត្យ‌វិន័យ ឲ្យ​ហូត​យក​១ ​ភាគ​ក្នុង​១០​ពី​ប្រជា‌ជន​ដែរ គឺ​ពី​ពួក​បង​ប្អូន​គេ​ទាំង​ប៉ុន្មាន ទោះ​បើ​ពួក​នោះ​កើត​អំពី​ពូជ​ពង្ស​លោក​អ័ប្រា‌ហាំ ​ក៏​ដោយ 

 

៧:៥ ពួកសង្ឃលេវីបានយកដង្វាយមួយភាគដប់ពី​ “ពួក​បង​ប្អូន​គេ​ទាំង​ប៉ុន្មាន”  នោះគឺជា​ជនជាតិ អ៊ីស្រាអែល មកពីពូជអំបូរផ្សេងៗ។ សង្ឃមិនធំជាងពួកគេនោះទេ ពីព្រោះអស់អ្នកដែលថ្វាយដង្វាយ ទៅកាន់ពួកគេ គឺជាសាច់ញាតិរបស់ពួកគេ។ សិទ្ធិរបស់ពួកគេក្នុងការប្រមូលដង្វាយមួយភាគដប់គឺ ដោយសារសេចក្តីបង្គាប់ ដែលធ្វើឡើងតាមច្បាប់របស់លោកម៉ូសេ  មិនមែនដោយសារលក្ខណៈជា មិនមែនដោយសារលក្ខណៈ ជាប្រសើរជាងរបស់ពួកលេវី នោះទេ។  ចូរសម្គាល់ថាច្បាប់ ដែលបានប្រទានដល់លោកម៉ូសេ (ជាពិសេសសៀវភៅលេវីវិន័យ) បានបង្កើតឡើងនូវតួរនាទី និងការទទួលខុសត្រូវរបស់សង្ឃ ដែលជា ពួកលេវី។ 

 

តែ​លោក​ម៉ិល‌គីស្សាដែក​នេះ ដែល​មិន​បាន​រាប់​ជា​វង្សា​គេ​ទេ នោះ​បាន​ទទួល​១​ភាគ​ក្នុង​១០ ពី​លោក​អ័ប្រា‌ហាំ​វិញ ហើយ​ក៏​ឲ្យ​ពរ ដល់​លោក​ដែល​បាន​ទទួល​សេចក្ដី​សន្យា​ទាំង​ប៉ុន្មាន​ផង

៧:៦ ផ្ទុយទៅវិញលោកម៉ិលគីស្សាដែកមិនមែនជាសាសន៍អ៊ីស្រាអែលនោះទេ ប៉ុន្តែលោកអ័ប្រាហាំថ្វាយ ដង្វាយមួយភាគដប់ដល់គាត់។ សិទ្ធិរបស់គាត់ក្នុងការទទួលយកដង្វាយមួយភាគដប់ពីលោកអ័ប្រាហាំ មិនអាស្រ័យលើក្រិត្យ‌វិន័យទេ (ដែលមិនបានសរសេរនៅសម័យនោះទេ) ប៉ុន្តែអាស្រ័យលើឋានៈ ជាប្រសើរជាងរបស់គាត់ (ខ៧)។

 

លោកអ័ប្រាហាំបានជួបជាមួយលោកម៉ិលគីស្សាដែក ហើយបានដឹងថាវាសក្តិសមណាស់ក្នុងការថ្វាយ ដង្វាយមួយភាគដប់ដល់សង្ឃរបស់ព្រះ។ ដូច្នេះលោកម៉ិលគីស្សាដែកបានទទួលដង្វាយមួយភាគដប់ពី លោកអ័ប្រាហាំ ហើយប្រទានពរដល់គាត់។ លោកអ័ប្រាហាំគឺជាបិតារបស់ជនជាតិអ៊ីស្រាអែលដែលជា ភាពជាសង្ឃរបស់ពួកលេវីនឹងកើតឡើងក្នុងរយៈពេលប្រាំរយឆ្នាំក្រោយ (ខ១០)។ សារៈសំខាន់ពីការនេះ បង្ហាញយ៉ាងច្បាស់នៅក្នុង ខ៧-១០។

 

ហើយ​ច្បាប់​នេះ​ដែល​ថា គឺ​អ្នក​ធំ​តែង​ឲ្យ​ពរ​ដល់​អ្នក​តូច នោះ​ប្រកែក​មិន​បាន​ឡើយ

៧:៧ អ្នកដែលទទួលដង្វាយមួយភាគដប់មានឋានៈធំជាងអ្នកដែលថ្វាយដង្វាយមួយភាគដប់ ហើយ អ្នកតូចត្រូវបានទទួលការប្រទានពរពីអ្នកធំ។ ហេតុដូច្នេះនៅពេលដែលលោកអ័ប្រាហាំថ្វាយដង្វាយមួយ ភាគដប់ដល់លោកម៉ិលគីស្សាដែក គាត់ទទួលស្គាល់ថាតួនាទីរបស់លោកម៉ិលគីស្សាដែកធំជាងគាត់។ លោកអ័ប្រាហាំទទួលស្គាល់ថាលោកម៉ិលគីស្សាដែកគឺ “ជា​សង្ឃ​របស់​ព្រះ​ដ៏​ខ្ពស់​បំផុត​” (ខ១) ហេតុដូច្នេះហើយបានជាទទួលថាលោកម៉ិលគីស្សាដែកមានអំណាចលើគាត់។

 

រីឯ​នៅ​ទី​នេះ មនុស្ស​ដែល​តែង‌តែ​ស្លាប់ គេ​ទទួល​១​ភាគ​ក្នុង​១០ តែ​នៅ​ទី​នោះ​មាន​សេចក្ដី​បន្ទាល់​ថា លោក​នេះ​រស់​នៅ 

 

៧:៨ ភាពជាសង្ឃរបស់ពួកលេវីមានលក្ខណៈអន់ជាងលោកម៉ិលគីស្សាដែក ពីព្រោះពួកលេវីចេះស្លាប់ ប៉ុន្តែគ្មានកំណត់ត្រាពីការស្លាប់របស់លោកម៉ិលគីស្សាដែកទេ។ នេះ​ហើយ​ជា​មូលហេតុ​ដែល​ "មាន​សេចក្ដី​បន្ទាល់​ថា លោក​នេះ​រស់​នៅ"។  

 

ហើយ​លោក​លេវី ដែល​ទទួល​ដង្វាយ​១​ភាគ​ក្នុង​១០ នោះ​លោក​ឧបមា​ដូច​ជា​បាន​ថ្វាយ​១​ភាគ​ក្នុង​១០​ដែរ ដោយ‌សារ​លោក​អ័ប្រា‌ហាំ ដ្បិត​កាល​លោក​ម៉ិល‌គីស្សាដែក​បាន​ទៅ​ចួប​នឹង​លោក​អ័ប្រា‌ហាំ នោះ​លោក​លេវី​នៅ​ជា​ពូជ ក្នុង​ខ្លួន​នៃ​ឰយុកោ​លោក​នៅ​ឡើយ។

 

៧:៩-១០ ដោយសារពួកលេវីជាកូនចៅរបស់លោកអ័ប្រាហាំ គាត់គឺជា “ពូជក្នុង​ខ្លួន​នៃ​ឰយុកោ​លោក” ពេលដែលលោកអ័ប្រាហាំជួបជាមួយលោកម៉ិលគីស្សាដែក ហើយថ្វាយដង្វាយមួយភាគដប់ដល់គាត់។ ហេតុដូច្នេះវាអាចនិយាយបានថាលេវី (តំណាងដោយលោកអ័ប្រាហាំ) ថ្វាយដង្វាយមួយភាគដប់ ដល់លោកម៉ិលគីស្សាដែក។ នេះមានន័យថាលេវី និងកូនចៅរបស់គាត់ (ដែលរួមទាំងភាពជាសង្ឃ របស់ពួកលេវីទាំងអស់ផង) ក៏គឺអន់ជាងលោកម៉ិលគីស្សាដែកដែរ។

 

ដូច្នេះ បើ​សិន​ជា​មនុស្ស​បាន​គ្រប់​លក្ខណ៍ ដោយ‌សារ​ការ‌ងារ​ជា​សង្ឃ ខាង​ពួក​លេវី ដ្បិត​គឺ​ក្រោម​ការ‌ងារ​នោះ ដែល​ប្រជា‌ជន​បាន​ទទួល​ក្រិត្យ‌វិន័យ​ទៅ​ហើយ នោះ​តើ​ត្រូវ​ការ​អ្វី​ឲ្យ​មាន​សង្ឃ​១​ទៀត ដែល​មិន​បាន​តាំង​ឡើង​តាម​របៀប​លោក​អើរ៉ុន គឺ​តាម​របៀប​លោក​ម៉ិល‌គីស្សាដែក​វិញ​ធ្វើ​អី 

 

៧:១១ អ្នកនិពន្ធបានបញ្ចប់ការបង្រៀនពីលោកម៉ិលគីស្សាដែក ហើយឥឡូវនេះចាប់ផ្តើមសរសេរអំពី “​សង្ឃ​១​ទៀត… តាម​របៀប​លោក​ម៉ិលគីស្សាដែក​វិញ​” នោះគឺព្រះយេស៊ូវ។

ពាក្យ “​គ្រប់​លក្ខណ៍” (τελείωσις) មានន័យថា ‘ដើម្បីឈានដល់គោលដៅចុងក្រោយ’ ឬ  ‘ដើម្បីសម្រេចឱ្យបានពេញលេញ’។ នៅក្នុងសំបុត្រទៅកាន់សាសន៍ហេព្រើរ គោលដៅចុងក្រោយគឺដើ ម្បីឱ្យយើងបានផ្សះផ្សារជាមួយព្រះជាម្ចាស់  ហើយមានសិទ្ធិចូលទៅកាន់ទ្រង់បានជាអចិន្ត្រៃយ៍ដើម្បីឱ្យ យើងអាចមានទំនាក់ទំនងជិតស្និទជាមួយទ្រង់។ នេះគឺជាគោលដៅដែលព្រះជាម្ចាស់បានសម្រេច សម្រាប់ យើងតាមរយៈព្រះយេស៊ូវ ហើយឥឡូវនេះវាគួរតែជាគោលដៅរបស់យើងផងដែរ។ ប៉ុន្តែ ភាពជាសង្ឃលេវី មិនអាចសម្រេចការនេះបានទេ។

 

ដោយសារគោលដៅរបស់ព្រះជាម្ចាស់ក្នុងការបង្កើតទំនាក់ទំនងដ៏អស់កល្បជានិច្ចជាមួយប្រជារាស្ត្ររបស់ទ្រង់មិនអាចទទួលបានតាមរយៈភាពជាសង្ឃរបស់ពួកលេវីបានទេ គឺមានសេចក្តីត្រូវការពីភាពជាសង្ឃ ផ្សេងទៀត ដើម្បីឱ្យវាកើតឡើងដែលអាចសម្រេចមាននូវភាពគ្រប់លក្ខណ៍នោះ។ នៅក្នុងទំនុកដំកើង ១១០:៤ ព្រះជាម្ចាស់មិនបានមានបន្ទូលថា ព្រះគ្រីស្ទនឹងត្រូវក្លាយទៅជាសង្ឃតាម​របៀប​លោកអឺរ៉ុនទេ ប៉ុន្តែ “​ជា​សង្ឃនៅ​អស់កល្ប​ជានិច្ចតាម​របៀប​លោក​ម៉ិលគីស្សាដែក”។ ព្រះគ្រីស្ទមិនមែនជា លោកអឺរ៉ុនម្នាក់ទៀតនោះទេ។ ផ្ទុយទៅវិញ ទ្រង់មកជំនួសលោកអឺរ៉ុន ក្នុងភាពជាសង្ឃដែលមានទាំង ភាពខុសគ្នា និងប្រសើរជាងផង។ 

 

ពី​ព្រោះ បើ​ការ‌ងារ​ជា​សង្ឃ​បាន​ផ្លាស់​ប្រែ​ទៅ នោះ​ក្រិត្យ‌វិន័យ​ក៏​ត្រូវ​ផ្លាស់​ប្រែ​ដែរ

 

៧:១២ ភាពជាសង្ឃរបស់លោកអឺរ៉ុនមានការជាប់ទាក់ទងគ្នាទៅនឹងក្រិតវិន័យរបស់លោកម៉ូសេ។ ដូច្នេះប្រសិនបើភាពជាសង្ឃត្រូវបានផ្លាស់ប្តូរ យើងក៏ត្រូវរំពឹងថានឹងមានការផ្លាស់ប្តូរនៅក្នុងក្រិតវិន័យដែរ។ នៅក្នុងខនេះ “​ក្រឹត្យវិន័យ​ក៏​ត្រូវ​ផ្លាស់​ប្រែ” គឺថាបុរសម្នាក់មកពីកុលសម្ព័ន្ធយូដា មិនមែនមកពីលេវីទេ ក្លាយជាសង្ឃ។ 

 

ដ្បិត​ឯ​ព្រះ‌អង្គ ដែល​គេ​បាន​ទាយ​សេចក្ដី​ទាំង​នេះ​ពី​ទ្រង់ ទ្រង់​កើត​ពី​ពូជ​អំបូរ​១​ទៀត ដែល​គ្មាន​អ្នក​ណា​មួយ​បាន​ធ្វើ​ការ​បំរើ​នៅ​អាសនា​ឡើយ ដ្បិត​ច្បាស់​ជា​ព្រះ‌អម្ចាស់​នៃ​យើង ទ្រង់​បាន​កើត​ពី​ពូជ​អំបូរ​យូដា ហើយ​លោក​ម៉ូសេ​មិន​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ពី​ពូជ​អំបូរ​នោះ ខាង​ឯ​ការ‌ងារ​ជា​សង្ឃ​ឡើយ

 

៧:១៣-១៤ វាសំខាន់ណាស់ដែលព្រះយេស៊ូវមិនបានមកពីកុលសម្ព័ន្ធសង្ឃលេវីទេ ប៉ុន្តែមកពី កុលសម្ធ័ន្ធរាជវង្សយូដា។ ការនេះស័ក្តិសមណាស់ពីព្រោះភាពជាសង្ឃរបស់ព្រះយេស៊ូវគឺ តាមរបៀបរបស់លោកម៉ិលគីស្សាដែក ហើយទ្រង់ (ដូចជាលោកម៉ិលគីស្សាដែក) គឺជាស្តេចផង និងជាសង្ឃផង។ 

 

សេចក្ដី​នេះ​ក៏​រឹង​រឹត‌តែ​ច្បាស់​ជាង​ទៅ​ទៀត ដោយ​មាន​សង្ឃ​១​ផ្សេង​ទៀត​កើត​ឡើង តាម​បែប​លោក​ម៉ិល‌គីស្សាដែក សង្ឃ​នោះ​មិន​បាន​តាំង​ឡើង​តាម​ក្រិត្យ‌វិន័យ ដែល​មាន​សេចក្ដី​បញ្ញត្ត​ខាង​សាច់​ឈាម​ទេ គឺ​តាម​ព្រះ‌ចេស្តា​របស់​ជីវិត​ដ៏​មិន​ចេះ​សូន្យ​ឡើយ​នោះ​វិញ ដ្បិត​មាន​សេចក្ដី​បន្ទាល់​ពី​ទ្រង់​ថា «ឯង​ជា​សង្ឃ​នៅ​អស់​‌កល្ប​ជានិច្ច តាម​របៀប​លោក​ម៉ិល‌គីស្សាដែក» 

៧:១៥-១៧ ភាពជាសង្ឃរបស់ព្រះយេស៊ូវគឺមិនផ្អែកលើពង្សាវតា និងក្រិតវិន័យ (ដូចជាពួកលេវី) ទេ។ ផ្ទុយទៅវិញទ្រង់គឺជាសង្ឃតាមព្រះចេស្តារបស់ “​ជីវិត​ដ៏​មិន​ចេះ​សូន្យ​ឡើយ​នោះ​វិញ”។ ព័ន្ធកិច្ចរបស់ទ្រង់ ក្នុងនាមជាសម្តេចសង្ឃរបស់យើងនឹងមិនឈប់ឡើយ ពីព្រោះព្រះជន្មរបស់ទ្រង់មិនចេះចប់ឡើយ។ 

 

ឯ​សេចក្ដី​បញ្ញត្ត​ដែល​មាន​ពី​មុន​មក នោះ​ត្រូវ​លើក​ចោល​វិញ ដោយ​ព្រោះ​ខ្សោយ ហើយ​ឥត​ប្រយោជន៍ (ពី​ព្រោះ​ក្រិត្យ‌វិន័យ​មិន​ដែល​នាំ​ឲ្យ​បាន​គ្រប់​លក្ខណ៍​ឡើយ) ក៏​មាន​សេចក្ដី​សង្ឃឹម​ដ៏​ប្រសើរ​ជាង​បាន​ចូល​មក​ផង ដែល​យើង​រាល់​គ្នា​នឹង​ចូល​ទៅ​ជិត​ព្រះ​បាន ដោយ‌សារ​សេចក្ដី​សង្ឃឹម​នោះ។

 

៧:១៨-១៩ ភាពជាសង្ឃរបស់ពួកលេវី (ដែលផ្អែកតាមសេចក្តីបញ្ញតិនៅក្នុងក្រិតវិន័យរបស់លោកម៉ូសេ) ត្រូវបានទុកមួយឡែក។ វាត្រូវបានជំនួសដោយ “​សេចក្តី​សង្ឃឹម​ដ៏​ប្រសើរ​ជាង” ផ្អែកតាមគុណភាពល្អជាង របស់សង្ឃថ្មី។ សេចក្តីសង្ឃឹមដ៏ប្រសើរជាងនេះធ្វើឱ្យមនុស្សអាចធ្វើ “ចូល​ទៅ​ជិត​ព្រះ” បាន ជាអ្វីដែលក្រិតវិន័យមិនអាចធ្វើបាន។

 

ពួកលេវីថ្វាយដង្វាយស្របតាមក្រិតវិន័យ ប៉ុន្តែការនេះមិនបានផ្តល់សិទ្ធិពេញលេញ និងអចិន្ត្រៃយ៍ដល់ មនុស្សឱ្យចូលទៅក្នុងព្រះវត្តមានរបស់ព្រះនោះទេ។ ប៉ុន្តែយើងមានសេចក្តីសង្ឃឹមដ៏ប្រសើរជាង គឺដោយសារសម្តេចសង្ឃដ៏អស្ចារ្យដែលធ្វើឱ្យយើងអាចធ្វើចូលមកជិតព្រះបាន!  

 

អស់អ្នកណាដែលមានព្រះយេស៊ូវជាសេចក្តីសង្ឃឹមរបស់ពួកគេអាចចូលទៅកាន់ព្រះបានគ្រប់ពេលវេលា ដោយសារតែប្រសិទ្ធិភាពដ៏ឥតខ្ចោះនៃកិច្ចការរបស់ទ្រង់ក្នុងនាមជាសម្តេចសង្ឃរបស់យើង។ ឥឡូវនេះសម្តេចសង្ឃរបស់យើងចង់ឱ្យយើងរស់នៅក្នុងជីវិតដូចទៅនឹងទ្រង់រស់នៅលើផែនដីនេះ នោះគឺជាជីវិតដែលមានទំនាក់ទំនងជិតស្និទ្ធជាមួយព្រះដ៏ជាព្រះវរបិតា មានសេចក្តីស្រឡាញ់ ហើយទុកចិត្ត និងស្តាប់បង្គាប់តាមទ្រង់។ នេះគឺជាអ្វីដែលទ្រង់បានប្រទានជីវិតរបស់ទ្រង់មកដើម្បីសម្រេចឱ្យបាន។ 

 

ពួក​សង្ឃ​ទាំង​នោះ គេ​បាន​តាំង​ឲ្យ​មាន​ងារ ដោយ​ឥត​មាន​សម្បថ​ទេ តែ​ទ្រង់​វិញ មាន​ទាំង​ពាក្យ​សម្បថ​ផង ដោយ‌សារ​ព្រះ​ដែល​មាន​បន្ទូល​ពី​ទ្រង់​ថា «ព្រះ‌អម្ចាស់​ទ្រង់​បាន​ស្បថ ហើយ​មិន​ដែល​ផ្លាស់​គំនិត​ឡើយ​ថា ឯង​ជា​សង្ឃ​នៅ​អស់​‌កល្ប​ជានិច្ច តាម​របៀប​លោក​ម៉ិល‌គីស្សាដែក»

៧:២០-២១ នៅពេលដែលព្រះជាម្ចាស់ចាត់តាំងឱ្យពួកលេវីធ្វើជាសង្ឃមិនមានសម្បថអ្វីនោះទេ។ ប៉ុន្តែភាពជាសង្ឃរបស់ព្រះយេស៊ូវ នៅក្នុងទំនុកដំកើង ១១០:៤ នៅពេលព្រះជាម្ចាស់ប្រកាសថា “ឯង​ជា​សង្ឃនៅ​អស់កល្ប​ជានិច្ចតាម​របៀប​លោក​ម៉ិលគីស្សាដែក” ខគម្ពីរដូចគ្នានោះចែងថា “ព្រះយេហូវ៉ា​ទ្រង់​បាន​ស្បថ​ហើយ ទ្រង់​នឹង​មិន​ប្រែ​ព្រះហឫទ័យ​ឡើយ”។ ការនេះបញ្ជាក់ថាភាពជាសង្ឃ របស់ព្រះយេស៊ូវគឺអស់កល្បជានិច្ច។ ព្រះជាម្ចាស់នឹងមិនប្រែព្រហឫទ័យរបស់ទ្រង់ឡើយ។ ព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់បានបន្ទូលថាវានឹងជាប់នៅជារៀងរហូត ដូច្នេះវានឹងពិតជាដូច្នោះមែន។ ហេតុដូច្នេះ ភាពជាសង្ឃរបស់ព្រះគ្រីស្ទ ដែលជា​សេចក្តីសង្ឃឹមរបស់គ្រីស្ទបរិស័ទ ទុក​ដូច​ជា​យុថ្កា​នៃ​ព្រលឹង​ដ៏​ជាប់‌លាប់ ​មាំ‌មួន (៦:១៨-២០) គឺ​ប្រាកដ​ណាស់ ពីព្រោះព្រះជាម្ចាស់បានស្បថថាព្រះយេស៊ូវគឺជាសង្ឃជារៀងរហូត។

 

ហើយ​ដោយ​ព្រោះ​ការ‌ងារ​នោះ ដែល​មិន​មែន​ឥត​ពាក្យ​សម្បថ​ដូច្នោះ បាន​ជា​ព្រះ‌យេស៊ូវ​ទ្រង់​ជា​អ្នក​ធានា ពី​សេចក្ដី​សញ្ញា​១​ដ៏​ប្រសើរ​ជាង 

 

៧:២២​ សេចក្តីសង្ឃឹមដ៏ប្រសើរជាង (បញ្ជាក់ដោយសម្បថ) ធ្វើជាការតាំងសញ្ញាដែលប្រសើរជាង (៨:៨; ៩:១៥)។ សេចក្តីសន្យាចាស់គ្មាននរណាជាអ្នកធានាអះអាងថាមនុស្សនឹងបំពេញតាមការប្តេជ្ញាចិត្ត របស់ពួកគេឡើយ។ ពួកគេសន្យាថាគឹនឹងធ្វើ ប៉ុន្តែគេបរាជ័យ ហើយនៅពេលវាកើតឡើង គ្មានអ្នកធានា ណាមកធានាពីភាពជោគជ័យនៃការតាំងសញ្ញានោះទេ។

 

ប៉ុន្តែព្រះយេស៊ូវគឺជាអ្នកធានានៅក្នុងការតាំងសញ្ញាថ្មី។ ទ្រង់ធានាថាអ្វីៗគ្រប់យ៉ាងដែលបានប្រកាស នៅក្នុងសេចក្ដីសញ្ញាថ្មីនឹងត្រូវបានសម្រេច។ ការតាំងសញ្ញាថ្មី (៨:៨-១០; ៩:១៥-២០) គឺ “ប្រសើរជាង” ដោយសារហេតុផលចំនួនពីរ។ ទីមួយដោយសារវាមានប្រសិទ្ធិភាព។ វាសម្រេចបានតាមគោលដៅដែល ព្រះជាម្ចាស់មានសម្រាប់ប្រជារាស្ត្ររបស់ទ្រង់ ដោយសារការចូលទៅរកព្រះជាម្ចាស់ត្រូវបានធានាពី ព្រះយេស៊ូវតាមរយៈតួរនាទីរបស់ទ្រង់ក្នុងនាមជាសង្ឃដ៏នៅអស់កល្បជានិច្ចរបស់យើង (៧:១៩; ១៣:២០)។ ទីពីរ ដោយសារវាផ្អែកលើ “ការសន្យាប្រសើរជាង” (៨:៦)។ អ្នកនិពន្ធនឹងបង្រៀនអំពី សេចក្តីសន្យានៃការតាំងសញ្ញាថ្មីនៅក្នុងជំពូកបន្ទាប់ទៀត។

 

មួយ​ទៀត ពួក​សង្ឃ​ទាំង​នោះ​មាន​គ្នា​ជា​ច្រើន ពី​ព្រោះ​គេ​តែង‌តែ​ស្លាប់ មិន​នៅ​ជាប់​ស្ថិត‌ស្ថេរ​ទេ តែ​ទ្រង់​មាន​ការ‌ងារ​ជា​សង្ឃ​ឥត​ផ្ទេរ​ឡើយ ពី​ព្រោះ​ទ្រង់​នៅ​ជាប់​អស់​‌កល្ប​ជានិច្ច​វិញ

 

៧:២៣-២៤ មានសម្តេចសង្ឃចំនួនប៉ែតសិបបីនាក់នៅក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្ររបស់អ៊ីស្រាអែល។ គ្មាននរណាម្នាក់អាចបន្តតួរនាទីរបស់ពួកគេបានទេដោយសារពួកគេម្នាក់ៗបានស្លាប់អស់ហើយ។ ហេតុដូច្នេះហើយបានជាត្រូវមានសម្តេចសង្ឃជាច្រើននាក់ដើម្បីអាចបន្តកិច្ចការទៅមុខទៀត។

 

ប៉ុន្តែព្រះយេស៊ូវ “ជាប់​អស់​កល្ប​ជានិច្ច​វិញ”។ ដោយសារទ្រង់រស់នៅជារៀងរហូត ទ្រង់មានភាពជាសង្ឃ ដែលមានលក្ខណៈជាអចិន្ត្រៃយ៍ ហើយមិនប្រគល់បន្តទៅសម្តេចសង្ឃផ្សេងទៀតនោះទេ។ ដោយសារទ្រង់មានភាពជាសង្ឃជាប់នៅអស់កល្បជានិច្ច ទ្រង់អាចធានានូវការសង្គ្រោះដ៏អស់កល្បជានិច្ច ដល់ប្រជារាស្ត្ររបស់ទ្រង់ (៥:៩; ៩:១២; ១០:១៤; ១៣:២០)។

 

ដោយ​ហេតុ​នោះ​បាន​ជា​ទ្រង់​អាច​នឹង​ជួយ​សង្គ្រោះ​សព្វ​គ្រប់​បាន ដល់​មនុស្ស​ទាំង​អស់ ដែល​ចូល​ទៅ​ឯ​ព្រះ ដោយ‌សារ​ទ្រង់ ដ្បិត​ទ្រង់​មាន​ព្រះ‌ជន្ម​រស់​នៅ​ជានិច្ច ដើម្បី​នឹង​ជួយ​អង្វរ​ជំនួស​គេ។

 

៧:២៥ ព្រះយេស៊ូវបានក្លាយជាសង្ឃរបស់យើងតាម “​ព្រះចេស្តា​របស់​ជីវិត​ដ៏​មិន​ចេះ​សូន្យ​ឡើយ​នោះ​វិញ” (ខ១៦)។ ដោយសារទ្រង់មានជីវិតជានិច្ច កិច្ចការរបស់ទ្រង់ក្នុងនាមជាសង្ឃមិនត្រូវបានបញ្ឃប់ ដោយការសុគតនោះទេ ហើយទ្រង់អាចសង្គ្រោះ “សព្វ​គ្រប់​បានដល់​មនុស្ស​ទាំង​អស់ ដែល​ចូល​ទៅ​ឯ​ព្រះដោយសារ​ទ្រង់”។ “សព្វ​គ្រប់​” មានន័យថាពេញលេញ និងជារៀងរហូត។ ទ្រង់នាំមកនូវការសង្គ្រោះពេញលេញដល់មនុស្សទាំងអស់ដែលចូលទៅឯព្រះដោយសារទ្រង់។ ទ្រង់អាចធ្វើកិច្ចការនេះបានដ្បិតទ្រង់មានព្រះជន្មរស់នៅជានិច្ចដើម្បីនឹងជួយអង្វរជំនួសយើង។

 

ក្នុងនាមជាសម្តេចសង្ឃរបស់យើង ព្រះយេស៊ូវទូលអង្វរជំនួសយើង (រ៉ូម ៨:៣៤)។ ការ “ទូលអង្វរ” មានន័យថាព្រះយេស៊ូវតំណាងឱ្យប្រជារាស្ត្ររបស់ទ្រង់នៅឯរាជបល្ល័ងរបស់ព្រះគ្រប់ពេលទាំងអស់ ជានិច្ច និងជារៀងរហូត។ ព្រះយេស៊ូវទ្រទ្រង់យើងតាមរយៈការទូលអង្វររបស់ទ្រង់ជំនួសយើង។ តើព្រះយេស៊ូវ អធិស្ឋានពីអ្វីខ្លះដល់យើង? ព្រះអង្គអធិស្ឋានសម្រាប់កិច្ចការចំនួនបីយ៉ាងដែលយើង ទាំងអស់គ្នាត្រូវការ៖ ជំនឿ (លូកា ២២:៣១-៣២) ការអត់ឱនទោស (១ យ៉ូហាន ២:១) និងការសង្គ្រោះ (រ៉ូម ៨:៣៣-៣៤)។ ហេតុដូច្នេះហើយគ្មានអ្នកជឿណាម្នាក់នឹងត្រូវបាត់បង់ឡើយ។ ការសង្គ្រោះរបស់យើងត្រូវបានធានា ដោយសារការអធិស្ឋានទូលអង្វរជាអចិន្ត្រៃយ៍របស់ទ្រង់សម្រាប់យើង។

 

តើហេតុអ្វីបានជាការអធិស្ឋានរបស់ទ្រង់មានប្រសិទ្ធភាពចំពោះយើង? ដោយសារទ្រង់គឺជាព្រះរាជបុត្រាដ៏ជា ទីស្រឡាញ់របស់ព្រះបិតា (ម៉ាកុស ១:១១) ហើយព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់ផ្ទៀងព្រះសណ្ដាប់ព្រះយេស៊ូវ​ជានិច្ច  (យ៉ូហាន ១១:៤២)។ ទ្រង់គឺជា “ដង្វាយ​ធួន​នឹង​បាប​យើង​រាល់​គ្នា” ហើយ “ព្រះ​ដ៏​ជា​ជំនួយ​១​អង្គ​ ​ហើយ ដែល​ទ្រង់​គង់​នៅ​ចំពោះ​ព្រះវរ‌បិតា” ដែលព្រះជាម្ចាស់បានតែងតាំងឡើង (១ យ៉ូហាន ២:១-២)។ ទ្រង់ត្រូវបាន “​ថ្កើងឡើង​ខ្ពស់​ជាង​ផ្ទៃ​មេឃ” (ខ២៦)។ ការនេះធ្វើឱ្យទ្រង់ក្លាយទៅជាអ្នកទូលអង្វរ ដ៏គ្រប់លក្ខណ៍។ ព្រះយេស៊ូវទ្រង់មានការចូលទៅកាន់ព្រះជាម្ចាស់ឥតឈប់ឈរ ដោយផ្ទាល់ និងដោយគ្មានការរារាំងដែលធ្វើឱ្យទ្រង់អាចធ្វើបំពេញព័ន្ធកិច្ចរបស់ទ្រង់បាន ក្នុងនាមជាសម្តេចសង្ឃ ក្នុងនាមប្រជារាស្ត្ររបស់ទ្រង់ ហើយការនេះ ធានាដល់ការសង្គ្រោះសម្រាប់យើង។  ហេតុដូច្នេះហើយបានជា ព្រះយេស៊ូវគឺជា សម្តេចសង្ឃដ៏ល្អឥតខ្ចោះ និងជាព្រះសង្គ្រោះដ៏ពេញលេញ។ ចាប់តាំងពីដើមដំបូងរហូតដល់ចុងបំផុត ទ្រង់គឺជាអ្នកនិពន្ធ និងជាមេ​សម្រេច​ការសង្គ្រោះរបស់យើង អតីតកាល បច្ចុប្បន្នកាល អនាគតកាល និងជារៀងរហូត! គ្រប់សព្វទាំងអស់! 

 

គួរ​ឲ្យ​មាន​សំដេច​សង្ឃ​យ៉ាង​នោះ​សំរាប់​យើង ដែល​ទ្រង់​បរិសុទ្ធ ឥត​ពុត​មាយា ឥត​សៅ‌ហ្មង ដែល​បាន​ញែក​ចេញ​ពី​មនុស្ស​បាប ហើយ​បាន​ត្រឡប់​ជា​ខ្ពស់​ជាង​ស្ថាន‌សួគ៌​ទៅ​ទៀត 

 

៧:២៦ ព្រះយេស៊ូវបានរស់នៅក្នុងជីវិតដ៏បរិសុទ្ធ។ ព្រះជន្មរបស់ទ្រង់ត្រូវបានញែកដាច់ដើម្បីធ្វើមានបំណង ព្រះហឫទ័យរបស់ព្រះជាម្ចាស់ជានិច្ច ហេតុដូច្នេះហើយបានជាធ្វើឱ្យគាប់ព្រះឫទ័យដល់ព្រះជាម្ចាស់ ណាស់។ ទ្រង់រស់នៅក្នុងជីវិតដែលគ្មានបាបសោះ ហើយបន្ទាប់មកត្រូវបានតម្កើងឡើងដោយព្រះជាម្ចាស់ ទៅកាន់ស្ថានសួគ៌ដើម្បីធ្វើជាសម្តេចសង្ឃរបស់យើង។ ភាពគ្រប់លក្ខណ៍ខាងវិញ្ញាណ និងសីលធម៌របស់ទ្រ ង់ធ្វើឱ្យទ្រង់ក្លាយជាសម្តេចសង្ឃដ៏គ្រប់លក្ខណ៍។ ទ្រង់បរិសុទ្ធនៅចំពោះព្រះភក្ររបស់ព្រះជាម្ចាស់។ ទ្រង់រស់នៅក្នុងជីវិតដែលឥតបន្ទោសបានចំពោះភាពល្អឥតខ្ចោះខាងសីលធម៌។ គ្មានអ្វីដែលមិនបរិសុទ្ធ នោះទេ។ ទ្រង់បាន​ញែក​ចេញ​ពី​មនុស្ស​បាប ដោយសារទ្រង់ត្រូវបានតម្កើងឡើងលើសជាង ស្ថានសួគ៌នៅក្នុងសិរីល្អដ៏នៅអស់កល្បជានិច្ចរបស់ទ្រង់នៅព្រះហស្តខាងស្តាំរបស់ព្រះជាម្ចាស់ (៤:១៤; អេភេសូ ៤:១០)។ វាសក្តិសមសម្រាប់យើងដែលមានសម្តេចសង្ឃដ៏អស្ចារ្យបែបនេះ! 

 

ទ្រង់​មិន​ចាំ​បាច់​នឹង​ថ្វាយ​យញ្ញ‌បូជា​ជា​រាល់​ថ្ងៃ ដូច​ជា​សំដេច​សង្ឃ ដែល​ថ្វាយ​ដោយ​ព្រោះ​បាប​ខ្លួន​ជា​មុន​ដំបូង រួច​មក​ដោយ​ព្រោះ​បាប​របស់​ជន​ទាំង‌ឡាយ​នោះ​ទេ ដ្បិត​ទ្រង់​បាន​ថ្វាយ​យញ្ញ‌បូជា​នោះ​១​ដង​ជា​សំរេច គឺ​ក្នុង​កាល​ដែល​ទ្រង់​ថ្វាយ​ព្រះ‌អង្គ​ទ្រង់​នោះ​ឯង 

 

៧:២៧ ចំណុចខ្សោយរបស់សង្ឃលេវីត្រូវបានបង្ហាញចេញមកតាមរយៈតម្រូវការនៃការថ្វាយដង្វាយ ប្រចាំថ្ងៃដោយសារអំពើបាបផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ពួកគេក៏ដូចជាសម្រាប់មនុស្សទូទៅផងដែរ (៥:៣; ៧:២៧; ៩:៧)។ ប៉ុន្តែមិនដូចជាពួលេវីនោះទេ ព្រះយេស៊ូវគ្មានបាបសោះ ហេតុដូច្នេះហើយទ្រង់មិនចាំបាច់ ថ្វាយដង្វាយសម្រាប់អង្គទ្រង់នោះទេ។ ផ្ទុយទៅវិញភាពគ្រប់លក្ខណ៍របស់ទ្រង់ត្រូវបានបង្ហាញ (ហើយ ត្រូវបានសម្រេចយ៉ាងពេញលេញ) ក្នុងការថ្វាយដង្វាយទ្រង់ផ្ទាល់តែម្តងសម្រាប់គ្រប់ទាំងអស់ ជា ដង្វាយជំនួសអំពើបាបរបស់មនុស្សទាំងអស់។

 

ព្រះយេស៊ូវមិនគ្រាន់តែជាសម្តេចសង្ឃដ៏គ្រប់លក្ខណ៍ប៉ុណ្ណោះទេ ទ្រង់ក៏ជាដង្វាយដ៏គ្រប់លក្ខណ៍ផងដែរ។ ទ្រង់បានលះបង់សម្រាប់អំពើបាប “មួយដងជាសម្រេច” នៅពេលទ្រង់លះបង់អង្គទ្រង់ជំនួសអំពើបាប របស់ប្រជារាស្ត្ររបស់ទ្រង់។ សម្តេចសង្ឃដ៏អស្ចារ្យរបស់យើងបានថ្វាយអង្គទ្រង់ធ្វើជាដង្វាយ។ ហើយជា ការលះបង់ដែលត្រូវការពីទ្រង់មានតែម្តងគត់ តែម្តងប៉ុណ្ណោះ សម្រាប់គ្រប់មនុស្ស និងគ្រប់ពេលវេលា ទាំងអស់។ 

 

តាមការពិតដែលព្រះគ្រីស្ទបានថ្វាយអង្គទ្រង់ “មួយដងជាសម្រេច” បង្ហាញពីភាពពេញលេញនៃការលះបង់ របស់ទ្រង់។ ដង្វាយធួនត្រូវបានសម្រេចយ៉ាងពេញលេញតាមរយៈដង្វាយដ៏គ្រប់លក្ខណ៍ នៅពេលដែល បុត្ររបស់ព្រះជាម្ចាស់ដែលគ្មានបាបសោះថ្វាយអង្គទ្រង់ជំនួសអំពើបាបរបស់ប្រជារាស្ត្រទ្រង់។ សេចក្តីពិតនេះនឹងបង្រៀនពេញលេញបន្ថែមទៀតនៅក្នុង ៩:១១-១៤; ១០:១-១៥។ 

 

ព្រោះ​ឯ​ក្រិត្យ‌វិន័យ នោះ​តែង‌តាំង​មនុស្ស​ឲ្យ​ធ្វើ​ជា​សំដេច​សង្ឃ ដែល​គេ​មាន​សេចក្ដី​កំសោយ តែ​សេចក្ដី​សម្បថ​ដែល​មក​ក្រោយ​ក្រិត្យ‌វិន័យ នោះ​បាន​តាំង​ព្រះ‌រាជ‌បុត្រា​វិញ ដែល​ទ្រង់​បាន​គ្រប់​លក្ខណ៍​នៅ​អស់​‌កល្ប​ជានិច្ច។

 

៧:២៨ ជាសង្ខេបក្រិតវិន័យបានតែងតាំងមនុស្សខ្សោយ មនុស្សមានបាប (៥:២) ហើយចេះស្លាប់ (ខ២៣) ឱ្យក្លាយជាសម្តេចសង្ឃ ប៉ុន្តែព្រះបុត្រាត្រូវបានតែងតាំងឡើងដោយព្រះជាម្ចាស់តាមរយៈសម្បថ ហើយត្រូវបាន “ធ្វើឱ្យគ្រប់លក្ខណ៍ដ៏នៅអស់កល្ប” (មើលកំណត់សម្គាល់ ៥:៩)។ ព្រះយេស៊ូវគឺជា សម្តេចសង្ឃដ៏គ្រប់លក្ខណ៍ដែលបានថ្វាយអង្គទ្រង់ធ្វើជាដង្វាយដ៏គ្រប់លក្ខណ៍សម្រាប់អំពើបាបរបស់យើង។ ភាពគ្រប់លក្ខណ៍នៃការលះបង់របស់ទ្រង់គឺដោយសារលក្ខណៈគ្រប់លក្ខណ៍នៃព្រះជន្មរបស់ទ្រង់។ 

អត្ថន័យអំពីការនេះសម្រាប់យើងគឺថាយើងត្រូវតែទុកចិត្តលើព្រះបន្ទូលរបស់ព្រះជាម្ចាស់ ហើយទុកចិត្តលើ កិច្ចការរបស់ព្រះគ្រីស្ទ។ ព្រះជាម្ចាស់បានប្រទានសម្បថថាព្រះរាជបុត្រារបស់ទ្រង់គឺជាសម្តេចសង្ឃ ជារៀងរហូត ហើយព្រះយេស៊ូវសង្គ្រោះប្រជារាស្ត្ររបស់ទ្រង់ “សព្វគ្រប់”។ ទំនុកចិត្តរបស់យើងអំពី ការសង្គ្រោះរបស់យើងគឺដោយសារទ្រង់មានព្រះជន្មរស់នៅដើម្បីទូលអង្វរជំនួសយើង។ ទ្រង់អាចចូលបាន ទៅកាន់ព្រះវត្តមានរបស់ព្រះជាម្ចាស់ ជាអចិន្ត្រៃយ៍ និងជារៀងរហូត។ ទ្រង់ធានាអះអាងថា ព្រះពរនៃ ការតាំងសញ្ញាថ្មីនឹងមកដល់យើង។ ឋានៈដ៏ខ្ពស់ខ្ពស់របស់សម្តេចសង្ឃនៅលើស្ថានសួគ៌ ធានាថា គោលដៅនៃភាពជាសង្ឃរបស់ទ្រង់នឹងសម្រេចបានទាំងស្រុង។ 

bottom of page