top of page
Wooden Frame Window

ជំពូក ៩

នៅក្នុងជំពូក ៨ អ្នកនិពន្ធបានប្រាប់យើងអំពីទីកន្លែងដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់ ដែលសម្តេចសង្ឃរបស់យើងបម្រើ ព្រមទាំងសេចក្ដីសញ្ញាថ្មី និងប្រសើរជាងដែលទ្រង់នាំយកមក។ នៅក្នុងជំពូកនេះ គាត់នឹងប្រាប់យើងអំពី យញ្ញបូជាដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់ ដែលសម្តេចសង្ឃរបស់យើងបានថ្វាយ ហើយ​អ្វី​ដែល​ការនេះបានសម្រេចសម្រាប់ យើង។ 

 

ចំណែក​សេចក្ដី​សញ្ញា​មុន​នោះ គឺ​មាន​របៀប​ថ្វាយ‌បង្គំ​ព្រះ ក៏​មាន​ទី​បរិសុទ្ធ ដែល​នៅ​លោកីយ​នេះ​ដែរ

 

៩:១ អ្នកនិពន្ធសរសេរពីវិធី​ផ្ទុយគ្នាពីរយ៉ាងនៃការចូលទៅកាន់ព្រះជាម្ចាស់ “សេចក្ដី​សញ្ញា​មុន​នោះ” (សេចក្ដីសញ្ញាចាស់) ដែល “​ទៅ​ជា​ចាស់​ហើយ ឯ​របស់​ណា​ដែល​ត្រឡប់​ជា​ចាស់ ហើយ​មាន​វ័យ​កន្លង នោះ​ក៏​ជិត​នឹង​សូន្យ​បាត់​ដែរ” (៨:១៣) និងសេចក្ដីសញ្ញាថ្មីដែលព្រះយេស៊ូវបានតាំង​ឡើង។ សេចក្ដីសញ្ញាទាំងពីរគឺនិយាយពីការថ្វាយបង្គំព្រះជាម្ចាស់ ប៉ុន្តែសេចក្ដីសញ្ញាចាស់មាន “​ទី​បរិសុទ្ធ ដែល​នៅ​លោកីយ៍​” (រោងឧបោសថ ឬព្រះវិហារ) ហើយសេចក្ដីសញ្ញាថ្មីមានទីសក្ការៈនៅឯស្ថានសួគ៌។

 

ដ្បិត​គេ​បាន​ធ្វើ​រោង​ឧបោសថ ដែល​ប៉ែក​ខាង​មុខ​ហៅ​ថា ទី​បរិសុទ្ធ ជា​កន្លែង​មាន​ជើង​ចង្កៀង នឹង​តុ ហើយ​នំបុ័ង​តាំង​ទុក 

 

៩:២ នៅក្នុងសេចក្ដីសញ្ញាចាស់ សង្ឃបម្រើនៅក្នុងរោងឧបោសថ។ រោងឧបោសថគឺជាតង់ ដែលបែងចែកចេញជាពីរផ្នែក។ ផ្នែកទីមួយស្ថិតនៅត្រង់ច្រកចូលរបស់តង់ហៅថាទីបរិសុទ្ធ (និក្ខមនំ ២៦:៣៣)។ សម្រាប់ព័ត៌មានអំពីរបស់របរនៅក្នុងទីបរិសុទ្ធ សូមមើលនិក្ខមនំ ២៥:២៣-៤០; ៤០:២២-២៥; លេវីវិន័យ ២៤:៥-៩។

 

ខាង​ក្រោយ​វាំង‌នន​ទី​២ មាន​កន្លែង​ហៅ​ថា ទី​បរិសុទ្ធ​បំផុត ទី​នោះ​មាន​ជើង‌ពាន​មាស សំរាប់​ដុត​គ្រឿង​ក្រអូប នឹង​ហឹប​នៃ​សេចក្ដី​សញ្ញា​ដែល​ស្រោប​ដោយ​មាស​ជុំ‌វិញ​ទាំង​អស់ នៅ​ក្នុង​ហឹប​នោះ​មាន​ចាន​មាស​ដាក់​នំ​ម៉ាន៉ា ក៏​មាន​ដំបង​របស់​លោក​អើរ៉ុន​ដែល​ប៉ិច​ឡើង នឹង​បន្ទះ​ថ្ម​នៃ​សេចក្ដី​សញ្ញា​ផង ឯ​ខាង​លើ​ហឹប​នោះ មាន​រូប​ចេរូប៊ីន​ដ៏​មាន​សិរី‌ល្អ ដែល​បាំង​ទី​សន្តោស​ប្រោស តែ​យើង​ខ្ញុំ​ថ្លែង​ពី​របស់​ទាំង​នោះ​ដោយ​ពិស្តារ ក្នុង​ពេល​ឥឡូវ​នេះ​មិន​បាន​ទេ។

៩:៣-៥ វាំងននក្រាស់មួយផ្ទាំងសម្រាប់ខ័ណ្ឌផ្នែកទីមួយរបស់រោងឧបោសថចេញពីផ្នែកទីពីរដែលហៅថា “ទីបរិសុទ្ធបំផុត” (និក្ខមនំ ២៦:៣១-៣៣)។ ទីបរិសុទ្ធបំផុតគឺជាកន្លែងដែលហឹប​នៃ​សេចក្ដី​បន្ទាល់ និងអសនៈនៃសេចក្តីមេត្តាស្ថិតនៅ (និក្ខមនំ ២៦:៣៣-៣៤)។ 

 

កាល​របស់​ទាំង​នោះ​បាន​រៀប​ជា​ស្រេច​ហើយ នោះ​ពួក​សង្ឃ​ក៏​ចូល​ទៅ សំរេច​ការ‌ងារ​ក្នុង​រោង​ឧបោសថ ផ្នែក​ខាង​មុខ​ជានិច្ច តែ​ឯ​ផ្នែក​ខាង​ក្នុង នោះ​មាន​តែ​សំដេច​សង្ឃ​តែ​ឯង​ប៉ុណ្ណោះ ដែល​ចូល​ទៅ​បាន ក្នុង​១​ឆ្នាំ​១​ដង ក៏​មិន​មែន​ឥត​យក​ឈាម ដែល​លោក​ថ្វាយ​ដោយ​ព្រោះ​ខ្លួន​លោក នឹង​អំពើ​បាប​ដែល​ប្រជា‌ជន​ប្រព្រឹត្ត ដោយ​ឥត​ដឹង​នោះ​ដែរ

 

៩:៦-៧ សង្ឃចូលទៅកាន់ផ្នែកទីមួយដើម្បីធ្វើកិច្ចការដូចជាអុជចង្កៀងបំភ្លឺ និងផ្លាស់ប្តូរនំបុ័ងតាំងទុក។ តាមពិតមហាបូជាចារ្យគឺជាបុគ្គលតែម្នាក់គត់ដែលអាចចូលទៅទី ដ៏បរិសុទ្ធបំផុតបាន ហើយគាត់អាចធ្វើដូច្នេះបានតែមួយថ្ងៃគត់ក្នុងមួយឆ្នាំ៖ នៅថ្ងៃ​ឲ្យ​បាន​ធួន​នឹង​បាប។ សម្តេចសង្ឃចូលទៅតែម្នាក់ឯង ហើយគាត់តែងតែយកឈាមទៅជាមួយជានិច្ច។ មូលហេតុដែលសម្តេចសង្ឃចូលទៅកាន់ទីបរិសុទ្ធបំផុតគឺដើម្បីថ្វាយដង្វាយធួន។ ដោយសារគាត់ជាមនុស្ស មានបាប គាត់ត្រូវតែថ្វាយដង្វាយធួនសម្រាប់ខ្លួនឯង ហើយបន្ទាប់មកសម្រាប់អំពើ​បាប​របស់​ប្រជាជន។ 

 

យ៉ាង​នោះ ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​សំដែង​ថា កាល​រោង​ឧបោសថ​មុន​នោះ​នៅៗឡើយ នោះ​ផ្លូវ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទី​បរិសុទ្ធ​បំផុត​មិន​ទាន់​បើក​ទេ នេះ​ជា​សេចក្ដី​ប្រៀប​ពន្យល់​ដល់​ជាន់​ឥឡូវ​នេះ 

៩:៨-៩ នៅក្នុងសម័យសេចក្ដីសញ្ញាចាស់ ពួកសង្ឃលេវីមិនអាចចូលទៅកាន់ព្រះវត្តមានរបស់ព្រះបានទេ ហើយក៏មិនអាចផ្តល់នូវការចូលទៅកាន់ព្រះជាម្ចាស់ដល់មនុស្សបានដែរ។ ការចូលទៅជិតព្រះត្រូវបាន ផ្តល់ឱ្យតាមរបៀបផ្សេងទៀត (ខ១២)។ នេះគឺជាមេរៀនដែលព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធបានបង្រៀនតាមរយៈរោង ឧបោសថ។ ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ (ដែលបានបំផុសគំនិតឱ្យមានការកត់ត្រាបទគម្ពីរ) បានបង្រៀនពី អំពើបាបរបស់មនុស្ស ដែលបណ្តាលឱ្យមានការបែកបាករវាងមនុស្ស និងព្រះ ហើយឥឡូវនេះមនុស្សត្រូវតែ មករក ព្រះជាម្ចាស់វិញតាមរយៈអ្នកសម្របសម្រួល ហើយនោះគឺជាអ្នកសម្របសម្រួល (សម្តេចសង្ឃ) អាចចូលទៅកាន់ព្រះជាម្ចាស់បានតែតាមរយៈឈាមនៃយញ្ញបូជាដ៏ឥតខ្ចោះតែប៉ុណ្ណោះ។ 

 

ដូច្នេះ​ហើយ រោងឧបោសថបង្ហាញថា មនុស្សមិនអាចចូលមករកព្រះជាម្ចាស់បានក្រៅពីការសុគតរបស់ ព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទនោះ។  មានតែព្រះយេស៊ូវប៉ុណ្ណោះដែលអាចបើកផ្លូវ (១០:១៩-២៥; យ៉ូហាន ១៤:៦)។ ឥឡូវនេះ អ្នកជឿអាចចូលមករកព្រះជាម្ចាស់បានតាមរយៈកិច្ចការ ដែលព្រះគ្រីស្ទធ្វើបានសម្រេចរួចហើយ។ 

សារសម្រាប់អ្នកអានហេព្រើរគឺថា កិច្ចការរបស់ពួកសង្ឃលេវីមិនអាចនាំពួកគេចូលទៅកាន់ព្រះវត្តមានរបស់ ព្រះបានទេ មានតែព្រះលោហិតរបស់ព្រះយេស៊ូវប៉ុណ្ណោះដែលអាចធ្វើបាន។ ប្រសិនបើពួកគេនៅតែទុកចិត្ត លើពួកសង្ឃលេវីធ្វើពិធីសាសនាឱ្យពួកគេ នោះពួកគេនៅតែរស់នៅក្នុងសម័យសេចក្ដីសញ្ញាចាស់នៅឡើយ ។ ពួកគេស្ថិតនៅក្នុងផ្នែកទីមួយតែប៉ុណ្ណោះ និងមិនចូលទៅកាន់វត្តមានរបស់ព្រះជាម្ចាស់នៅទីបរិសុទ្ធបំផុត បានឡើយ។ 

 

ជា​គ្រា​ដែល​គេ​នៅ​តែ​ថ្វាយ​ដង្វាយ នឹង​យញ្ញ‌បូជា​នៅ​ឡើយ ដែល​ដង្វាយ​ទាំង​នោះ​ពុំ​អាច​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​ដែល​ថ្វាយ​បាន​គ្រប់​លក្ខណ៍​ខាង​ឯ​បញ្ញា​ចិត្ត​បាន​ឡើយ  ដ្បិត​មាន​តែ​សេចក្ដី​បញ្ញត្ត​ខាង​សាច់​ឈាម​ទេ ដែល​សំដែង​ពី​ម្ហូប‌ម្ហា នឹង​គ្រឿង​ផឹក ហើយ​ការ​លាង​សំអាត​ផ្សេងៗ ដែល​បង្គាប់​មក ដរាប​ដល់​វេលា​ដែល​រៀបចំ​ឲ្យ​ត្រឹម‌ត្រូវ​ឡើង​វិញ។

៩:៩-១០ យញ្ញបូជានៃសេចក្ដីសញ្ញាចាស់មិនបានលុបចោលនូវកំហុសសតិសម្បជញ្ញៈរបស់អ្នកថ្វាយ ឬផ្តល់ការអត់ទោសពេញលេញឱ្យពួកគេសម្រាប់អំពើបាបរបស់ពួកគេបានទេ (១០:១-៤)។ យញ្ញបូជាទាំងនោះគ្រាន់តែនិមិត្តសញ្ញានៃលោហិតរបស់ព្រះយេស៊ូវ ដែលអាចសម្រេចកិច្ចការនេះបាន។  យញ្ញបូជាទាំងនោះ គឺទាល់តែ “ដរាប​ដល់​វេលា​ដែល​រៀបចំ​ឲ្យ​ត្រឹម​ត្រូវ​ឡើង​វិញ” ដែលជាសម័យតាំង សេចក្ដីសញ្ញា ថ្មី។

 

ប៉ុន្តែ កាល​ព្រះ‌គ្រីស្ទ​បាន​យាង​មក ធ្វើ​ជា​សំដេច​សង្ឃ ខាង​ឯ​សេចក្ដី​ល្អ​ដែល​ត្រូវ​មក គឺ​ធ្វើ​ដោយ‌សារ​រោង​ឧបោសថ​ដ៏​វិសេស​ជាង ហើយ​គ្រប់​លក្ខណ៍​ជាង ដែល​មិន​បាន​ធ្វើ​ដោយ​ដៃ គឺ​ថា មិន​មែន​ជា​របស់​ផង​លោកីយ​នេះ​ទេ នោះ​ទ្រង់​បាន​យាង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទី​បរិសុទ្ធ​បំផុត​១​ដង​ជា​សំរេច ទាំង​បាន​សេចក្ដី​ប្រោស​លោះ នៅ​អស់​‌កល្ប​ជានិច្ច មិន​មែន​ដោយ​យក​ឈាម​ពពែ​ឈ្មោល ឬ​ឈាម​កូន​គោ​ទេ គឺ​ដោយ​យក​ព្រះ‌លោហិត​នៃ​អង្គ​ទ្រង់​វិញ 

 

៩:១១-១២ ជាថ្មីម្តងទៀតយើងមើលឃើញភាពអស្ចារ្យរបស់ព្រះយេស៊ូវប្រៀបធៀបទៅនឹងសង្ឃ ផ្សេងៗទៀត។ ភាពជាសង្ឃរបស់ទ្រង់មិនមែនស្ថិតនៅក្នុងរោងឧបោសថនៅលើផែនដីនេះទេ (ខ១)។ ផ្ទុយទៅវិញទ្រង់ “បាន​យាង​មកធ្វើ​ជា​សំដេច​សង្ឃខាង​ឯ​សេចក្តី​ល្អ​ដែល​ត្រូវ​មកគឺ​ធ្វើ​ដោយសារ​រោង ​ឧបោសថ​ដ៏​វិសេស​ជាង” នៅស្ថានសួគ៌ដើម្បីចូលទៅកាន់ “ទីបរិសុទ្ធ” នៅចំពោះបល្ល័ងរបស់ព្រះជាម្ចាស់។ ទ្រង់ចូលមកមិនមែនដោយសារតែឈាមរបស់សត្វនោះទេ (ខ៧) ប៉ុន្តែ “ដោយ​យក​ព្រះលោហិត​ នៃ​អង្គ​ទ្រង់​វិញ” ដែលទ្រង់បានខ្ចាយសម្រាប់ធ្វើជាយញ្ញបូជានៅលើឈើឆ្កាង។ នៅថ្ងៃនៃការថ្វាយដង្វាយធួន សម្តេចសង្ឃលេវី​ទទួលបានដង្វាយធួនសម្រាប់រយៈពេលមួយឆ្នាំ ប៉ុន្តែតាមរយៈយញ្ញបូជារបស់ទ្រង់ ព្រះយេស៊ូវទទួលបាន “​សេចក្តី​ប្រោស​លោះនៅ​អស់​កល្ប​ជានិច្ច”។

ការប្រោសលោះគឺដើម្បីដោះមនុស្សឱ្យមានសេរីភាពតាមរយៈតម្លៃនៃការបង់ថ្លៃលោះ។ តម្លៃនៃការបង់ថ្លៃ លោះ សម្រាប់ការប្រោសលោះរបស់យើងគឺជាព្រះលោហិតរបស់ព្រះយេស៊ូវ។ ព្រះយេស៊ូវខ្ចាយ ព្រះលោហិតរបស់ទ្រង់នៅលើផែនដីនេះដើម្បីឱ្យទ្រង់អាចចូលទៅកាន់ស្ថានសួគ៌បានក្នុងនាមជាសម្តេច សង្ឃរបស់យើង។ លោហិតរបស់ព្រះយេស៊ូវគឺមានតម្លៃដែលមិនអាចកាត់ថ្លៃបានឡើយ វាមានអំណាច គ្រប់គ្រាន់ដើម្បីសម្អាតអំពើបាបរបស់មនុស្សទាំងអស់ដែលធ្លាប់មានជីវិត និងមនុស្សដែលកំពុងតែមានជីវិត ឥឡូវនេះ និងមនុស្សដែលនឹងមានជីវិតនាពេលអនាគត។ ទ្រង់គឺជាសម្តេចសង្ឃរបស់យើង “ខាង​ឯ​សេចក្តី​ល្អ​ដែល​ត្រូវ​មក”។ “សេចក្តីល្អដែល​ត្រូវ​មក” គឺជាព្រះពរទាំងឡាយនៃសេចក្ដីសញ្ញាថ្មី (៨:៦) និងការប្រោសលោះដ៏អស់កល្បជានិច្ចដែលព្រះយេស៊ូវប្រទានឱ្យ។

 

ដ្បិត​បើ​សិន​ជា​ឈាម​គោ​ឈ្មោល នឹង​ឈាម​ពពែ​ឈ្មោល ហើយ​ផេះ​គោ​ក្រមុំ ដែល​គេ​ប្រោះ​លើ​មនុស្ស​ស្មោក‌គ្រោក បាន​ញែក​អ្នក​នោះ​ចេញ​ជា​បរិសុទ្ធ ខាង​សាច់​ឈាម​បាន​ទៅ​ហើយ ចំណង់​បើ​ព្រះ‌លោហិត​របស់​ព្រះ‌គ្រីស្ទ ដែល​ទ្រង់​បាន​ថ្វាយ​ព្រះ‌អង្គ​ទ្រង់ ឥត​សៅ‌ហ្មង ដល់​ព្រះ ដោយ‌សារ​ព្រះ‌វិញ្ញាណ​ដ៏​គង់​នៅ​អស់​‌កល្ប​ជានិច្ច នោះ​នឹង​សំអាត​ទាំង​បញ្ញា​ចិត្ត​អ្នក​រាល់​គ្នា ពី​អស់​ទាំង​ការ​ស្លាប់​ផង ដើម្បី​ឲ្យ​បាន​បំរើ​ព្រះ​ដ៏​មាន​ព្រះ‌ជន្ម​រស់ តើ​ជា​ជាង​អម្បាល‌ម៉ាន​ទៅ​ទៀត 

 

៩:១៣-១៤ ​អ្នកនិពន្ធប្រៀបធៀបពីឈាមរបស់សត្វសម្រាប់ថ្វាយយញ្ញបូជាថាសម្រេចបាន ដូចទៅនឹង អ្វីដែលលោហិតរបស់ព្រះគ្រីស្ទសម្រេចបានដែរ។ “លោហិតរបស់ព្រះគ្រីស្ទ” សំដៅលើការលះបង់ព្រះជន្ម របស់ទ្រង់នៅលើឈើឆ្កាង។ ការលះបង់នេះសម្រេចបាននូវភាពបរិសុទ្ធយ៉ាងពិតប្រាកដ និងពេញលេញ សម្រាប់ប្រជារាស្ត្ររបស់ទ្រង់។ ការលះបង់របស់ទ្រង់គឺតាមរយៈ “វិញ្ញាណដ៏អស់កល្បជានិច្ច” (ព្រះវិញ្ញាបរិសុទ្ធ) ដែលបានចាក់ប្រេងតាំងព្រះយេស៊ូវសម្រាប់ព័ន្ធកិច្ចទាំងអស់របស់ទ្រង់ រួមទាំង ការលះបង់របស់ទ្រង់ផង។ 

 

ជាការចាំបាច់ណាស់ដែលសម្តេចសង្ឃម្នាក់ៗត្រូវថ្វាយអំណោយ ឬយញ្ញបូជាសម្រាប់អំពើបាប (៥:១)។ ក្នុងនាមជាសម្តេចសង្ឃរបស់យើង ការលះបង់របស់ព្រះយេស៊ូវជាគឺអង្គទ្រង់។ ក្នុងនាមជាយញ្ញបូជា ទ្រង់​គឺ “ឥតស្លាកស្នាម” ជាពាក្យដែលត្រូវបានប្រើប្រាស់សម្រាប់ពណ៌នាពីយញ្ញបូជាដែលអាចទទួលយកបាន។ វាសំដៅលើភាពឥតខ្ចោះបស់ទ្រង់ខាងវិញ្ញាណ និងខាងសីលធម៌ ដែលគ្មានកន្លែងបន្ទោសបាន​ (១ ពេត្រុស ១:១៩)។ សម្តេចសង្ឃដែលមិនធ្វើបាបសោះ (៤:១៥; ៧:២៦) ក៏ជាយញ្ញបូជាដែលឥតស្លាកស្នាមដែរ។

 

យញ្ញបូជារបស់ព្រះយេស៊ូវគឺអាច “សំអាត​ទាំង​បញ្ញា​ចិត្ត​អ្នក​រាល់​គ្នា” បាន។ លោហិតរបស់ទ្រង់សម្អាត យើងពី កំហុសរបស់យើង។ នៅក្នុងការតាំងសញ្ញាចាស់ “ជា​គ្រា​ដែល​គេ​នៅ​តែ​ថ្វាយ​ដង្វាយ និង​យញ្ញបូជា​នៅ​ឡើយ ដែល​ដង្វាយ​ទាំង​នោះ​ពុំ​អាច​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​ដែល​ថ្វាយ​បាន​គ្រប់​លក្ខណ៍​ ខាង​ឯ​បញ្ញា​ចិត្ត​បាន​ឡើយ” ប៉ុន្តែយញ្ញបូជារបស់ព្រះយេស៊ូវសម្រេចបាននូវការសម្អាតបញ្ញាចិត្តដែលមនុស្ស មិនមាននៅក្នុងការតាំងសញ្ញាចាស់។ លទ្ធផលគឺថា យើងលែងធ្វើកិច្ចការដែលស្លាប់ទៀតហើយ។ កិច្ចការដែលស្លាប់គឺជាកិច្ចការខាងសាច់ឈាមរបស់យើងដែលគ្មានតម្លៃ និងមិន​អាច​នឹង​បង្កើត​ផល​បាន (កាឡាទី ២:១៦; ៥:១៩-២១) ហើយបញ្ចប់ដោយសេចក្តីស្លាប់ (រ៉ូម ៦:២៣; យ៉ាកុប ១:១៤-១៥)។

 

អ្នកជឿមានសេរីភាពចេញពីកិច្ចការនៃសេចក្តីស្លាប់ “ដើម្បី​ឲ្យ​បាន​បំរើ​ព្រះ​ដ៏​មាន​ព្រះ‌ជន្ម​រស់”។ (រ៉ូម ៦: ១៦-១៨; ១ ថែស្សាឡូនិច ១:៩)។ ពាក្យជាភាសាក្រិកបកប្រែថា “​បំរើ” នៅក្នុងខនេះ (λατρεύειν) គឺត្រូវបានប្រើសម្រាប់ការបំរើដែលសង្ឃធ្វើ។ ព្រះគ្រីស្ទដែលជាសម្តេចសង្ឃរបស់យើងសម្អាតយើង ដើម្បីឱ្យយើងក្លាយជាសង្ឃបម្រើដល់ព្រះជាម្ចាស់ដែរ (១ ពេត្រុស ២:៩)។ នៅក្នុងការតាំងសញ្ញាចាស់ សង្ឃត្រូវបានប្រោះដោយឈាមដើម្បីឱ្យពួកគេអាចូលទៅកាន់ទីបរិសុទ្ធដើម្បីបម្រើនៅពេលដែលអ្នកដទៃទៀតស្ថិតនៅខាងក្រៅ។ យើងក៏ដូច្នោះដែរត្រូវប្រោះដោយលោហិតរបស់ព្រះគ្រីស្ទមុនពេលដែលយើងអាចបំរើ ព្រះជាម្ចាស់យ៉ាងពិតប្រាកដបាន។

 

ដោយ​ហេតុ​នោះ​បាន​ជា​ទ្រង់​ជា​អ្នក​កណ្តាល​នៃ​សញ្ញា​ថ្មី ដើម្បី​ឲ្យ​ពួក​អ្នក​ដែល​ទ្រង់​ហៅ បាន​ទទួល​សេចក្ដី​សន្យា ទុក​ជា​មរដក​ដ៏​នៅ​អស់​‌កល្ប​ជានិច្ច ដោយ​ទ្រង់​សុគត ប្រយោជន៍​នឹង​ប្រោស​លោះ​គេ ឲ្យ​រួច​ពី​ការ​រំលង ដែល​គេ​ប្រព្រឹត្ត​ពី​កាល​នៅ​ក្រោម​សញ្ញា​ចាស់​នៅ​ឡើយ 

 

៩:១៥ អ្នកសម្រុះ​សម្រួល ("​អ្នក​កណ្តាល​") គឺជាមនុស្សម្នាក់ដែលឈរនៅកណ្តាលរវាងមនុស្សពីរនាក់ ហើយនាំពួកគេមកជួបគ្នា។ ព្រះយេស៊ូវគឺជាអ្នកសម្រុះសម្រួលរវាងព្រះដ៏បរិសុទ្ធ និងមនុស្សមានបាប (១ ធីម៉ូថេ ២:៥)។ តាមរយៈការសុគតរបស់ទ្រង់នៅលើឈើឆ្កាង ទ្រង់ដកយកអំពើបាបរបស់យើងដែល បណ្តាលឱ្យមានការបែកបាក់រវាងមនុស្ស និងព្រះជាម្ចាស់។ នៅពេលមនុស្សមានបាបទទួលយកគុណ សម្បត្តិនៃយញ្ញបូជារបស់ព្រះយេស៊ូវ កំហុស និងទោសនៃអំពើបាបរបស់គាត់ត្រូវបានដកចេញ អំណាចបាបនៅក្នុងជីវិតគាត់ត្រូវបានបំបាក់ ហើយការបែកបាក់រវាងគាត់ និងព្រះត្រូវបញ្ចប់។

 

លោហិតរបស់ព្រះគ្រីស្ទតាំងព្រះយេស៊ូវជា “អ្នកសម្រុះសម្រួលនៃការតាំងសញ្ញាថ្មី” និងសម្រេចនូវអ្វីដែល បានសន្យាតាម យេរេមា ៣១:៣១-៣៤។ លទ្ធផលសម្រាប់មនុស្សរបស់ព្រះគឺថាយើងទទួល “​សេចក្តី​សន្យាទុក​ជា​មរតក​ដ៏​នៅ​អស់​កល្ប​ជានិច្ច” ដែលទាំងអស់គឺជាព្រះពរនៃការតាំងសញ្ញាថ្មី រួមទាំងការប្រោសលោះដ៏អស់កល្បជានិច្ចផងដែរ (១:១៤; ៣:១; ៥:៩; ១០:៣៦)។ ការតាំងសញ្ញា ដំបូងបង្ហាញពីអំពើបាបរបស់យើងដើម្បីឱ្យយើងអាចដឹងថាយើងជាមនុស្សមានបាប ការតាំងសញ្ញាថ្មី ប្រោសលោះមនុស្សមានបាបពីអំពើបាបរបស់ពួកគេ ហើយផ្សះផ្សាពួកគេជាមួយព្រះជាម្ចាស់វិញ។ 

 

ដ្បិត​ដែល​មាន​សំបុត្រ​សញ្ញា​ចែក​មរដក នោះ​ត្រូវ​ចាំ​ដល់​ម្ចាស់​សំបុត្រ​ស្លាប់​ទៅ​សិន ទើប​ចែក​បាន ពី​ព្រោះ​សំបុត្រ​សញ្ញា​នោះ​មាន​ប្រយោជន៍​តែ​កាល​ណា​ម្ចាស់​បាន​ស្លាប់​ទៅ​ហើយ​ទេ កាល​ម្ចាស់​កំពុង​រស់​នៅ​ឡើយ នោះ​គ្មាន​អំណាច​សោះ

៩:១៦-១៧ សំបុត្រ​សញ្ញា​ចែក​មរដកនឹងប៉ះពាល់នៅពេលមនុស្សដែលបានប្រព្រឹត្តិស្លាប់បាត់។ ដូចគ្នាដែរ ព្រះយេស៊ូវបាន សុគតសម្រាប់ការតាំងសញ្ញាថ្មីដើម្បីឱ្យវាមានប្រសិទ្ធភាព។ ការតាំងសញ្ញាទាមទារ យញ្ញយូជាឈាម ហើយការសុគតរបស់ព្រះគ្រីស្ទបានផ្តល់នូវការនេះដើម្បីតាំងសញ្ញាថ្មីឡើង។ 

 

ដូច្នេះ សេចក្ដី​សញ្ញា​ចាស់​ក៏​មិន​បាន​តាំង​ឡើង ដោយ​ឥត​ឈាម​ដែរ ពី​ព្រោះ កាល​លោក​ម៉ូសេ​បាន​មាន​ប្រសាសន៍ ប្រាប់​ពី​បញ្ញត្ត​ទាំង​ប៉ុន្មាន តាម​ក្រិត្យ‌វិន័យ ដល់​ប្រជា‌ជន​ទាំង‌ឡាយ​ហើយ នោះ​លោក​ក៏​យក​ឈាម​កូន​គោ នឹង​ឈាម​ពពែ ព្រម​ទាំង​ទឹក នឹង​រោម​ចៀម​ជ្រលក់​ក្រហម ហើយ​នឹង​មែក​ហ៊ីសុប មក​ប្រោះ​លើ​គម្ពីរ​នោះ​ឯង ព្រម​ទាំង​លើ​ប្រជា‌ជន​ទាំង​អស់​ដែរ ដោយ​មាន​ប្រសាសន៍​ថា «នេះ​ជា​ឈាម​នៃ​សញ្ញា ដែល​ព្រះ‌ទ្រង់​បង្គាប់​មក​អ្នក​រាល់​គ្នា» លោក​ក៏​ប្រោះ​ឈាម​ទៅ​លើ​រោង​ឧបោសថ នឹង​គ្រឿង​ប្រដាប់​ដែល​សំរាប់​ការ‌ងារ​ទាំង​ប៉ុន្មាន​បែប​ដូច្នោះ​ដែរ

៩:១៨-២១ អ្នកនិពន្ធកំពុងតែបង្ហាញពីភាពចាំបាច់របស់ឈាមដើម្បីចាប់ផ្តើមការតាំងសញ្ញា។ ការតាំងសញ្ញាចាស់ត្រូវបានចាប់ផ្តើមតាមរយៈការថ្វាយយញ្ញបូជាដោយឈាមដូចជាការតាំងសញ្ញាថ្មីដែរ។

 

នៅពេលធ្វើការតាំងសញ្ញាដំបូងឡើង លោកម៉ូសេបានធ្វើកិច្ចការចំនួនបីយ៉ាង។ ទីមួយ គាត់បានយកឈាម កូនគោ និងកូនពពែ ហើយប្រោះឈាមពាក់កណ្តាលនៅលើអាសនា។ ទីពីរ គាត់បានប្រកាសពីគ្រប់ទាំង សេចក្តីបញ្ញតិនៃក្រិតវិន័យទៅកាន់ជនជាតិអ៊ីស្រាអែលទាំងអស់ ហើយពួកគេសន្យាថានឹងប្រព្រឹត្តិតាម។ ទីបី គាត់យកឈាមពាក់កណ្តាលទៀត ហើយប្រោះនៅលើគម្ពីរក្រិតវិន័យ និងមនុស្សទាំងអស់។ នៅពេលគាត់ធ្វើយ៉ាងដូច្នេះគាត់បាននិយាយថា “នេះ​ជា​ឈាម​នៃ​សញ្ញា ដែល​ព្រះ​ទ្រង់​បង្គាប់​មក​ អ្នក​រាល់​គ្នា” ដើម្បីឱ្យពួកគេទាំងអស់គ្នាដឹងថាឈាមបានចាប់ផ្តើមការតាំងសញ្ញាហើយ។ 

 

ហើយ​តាម​ក្រិត្យ‌វិន័យ សឹង​តែ​គ្រប់​របស់​ទាំង​អស់​បាន​ស្អាត ដោយ‌សារ​ឈាម បើ​គ្មាន​ខ្ចាយ​ឈាម​ទេ នោះ​គ្មាន​ផ្លូវ​ណា​ឲ្យ​បាន​រួច​ពី​បាប​ឡើយ។

 

៩:២២ នៅក្នុងជំពូកនេះ យើងមើលឃើញពីសារៈសំខាន់ដ៏អស្ចារ្យរបស់ឈាម។ ឈាមផ្តល់នូវ ការចូលទៅកាន់ព្រះជាម្ចាស់ (ខ៧) ឈាមសម្អាតបញ្ញាចិត្ត (ខ១៤) ឈាមតាំងសញ្ញាឡើង (ខ១៨) ឈាមញែកមនុស្សជាបរិសុទ្ធ  (ខ១៩) ហើយឈាមផ្តល់នូវការអត់ឱនទោស (ខ២២)។ ការនេះជួយឱ្យយើងដឹងថា តើហេតុអ្វីបានជាព្រះយេស៊ូវត្រូវខ្ចាយព្រះលោហិតទ្រង់សម្រាប់យើង។ 

 

ដូច្នេះ អស់​ទាំង​គំរូ​ពី​របស់​នៅ​ស្ថាន‌សួគ៌​បាន​ត្រូវ​សំអាត ដោយ‌សារ​របស់​ទាំង​នោះ តែ​របស់​នៅ​ស្ថាន‌សួគ៌​វិញ នោះ​ត្រូវ​សំអាត​ដោយ​យញ្ញ‌បូជា​ប្រសើរ​ជាង​ទៅ​ទៀត 

 

៩:២៣ ទាំងការតាំងសញ្ញាទីមួយ និងការតាំងសញ្ញាថ្មីត្រូវបានចាប់ផ្តើមដោយឈាម។ ប៉ុន្តែការតាំង សញ្ញាថ្មីត្រូវបានចាប់ផ្តើមឡើងដោយផ្អែកលើការថ្វាយយញ្ញបូជាប្រសើរ អនុវត្តនៅកន្លែងប្រសើរ។ “អស់​ទាំង​គំរូ​ពី​របស់​នៅ​ស្ថានសួគ៌​” (នោះគឺ “​រោង​ឧបោសថ និង​គ្រឿង​ប្រដាប់​ដែល​សម្រាប់​ ការងារ​ទាំង​ប៉ុន្មាន​បែប​ដូច្នោះ​ដែរ” ខ២១) ត្រូវបានសម្អាតតាមរយៈ ការប្រោះឈាមសត្វ ប៉ុន្តែ គំរូដ៏ពិត ប្រាកដពីស្ថានសួគ៌ (នោះគឺ ត្រសាលនៅស្ថានសួគ៌ និងអ្នកជឿ ទាំងអស់ដែលនឹងថ្វាយបង្គំព្រះជាម្ចាស់ នៅទីនោះ) ត្រូវបានសម្អាតដោយលោហិតរបស់ព្រះរាជបុត្រានៃព្រះ។ ដូច្នេះព្រះយេស៊ូវរៀបចំស្ថានសួគ៌ សម្រាប់យើង (យ៉ូហាន ១៤:១-៣) ហើយទ្រង់រៀបចំយើង សម្រាប់ស្ថានសួគ៌។ 

អ្នកនិពន្ធកំពុងតែបង្ហាញដល់អ្នកអានរបស់គាត់ថាកិច្ចការទាំងអស់ដែលពួកសង្ឃលេវីបានធ្វើនៅលើផែនដីនេះគឺគ្រាន់តែជាការចម្លង ឬនិមិត្តសញ្ញានៃការពិត និងការពិតដ៏អស្ចារ្យពីអ្វីដែលព្រះយេស៊ូវនឹងធ្វើសម្រាប់យើងនៅស្ថានសួគ៌ប៉ុណ្ណោះ។ នៅពេលនេះពួកគេត្រូវតែឈប់ជឿលើការចម្លងនៅលើផែនដី ហើយជំនួស យល់ដឹង ហើយឱ្យតម្លៃទៅលើអ្វីដែលព្រះយេស៊ូវបានធ្វើវិញ។ តាមរយៈលោហិតរបស់ទ្រង់ ព្រះអង្គបានសម្រេចនូវ ការអត់ឱនទោសនៃអំពើបាបរបស់យើង សម្អាតយើង ហើយធ្វើឱ្យយើងមនុស្ស ដែល​ព្រះ‌ទ្រង់​សព្វ​ព្រះ‌ហឫទ័យ​ទទួល នៅ​ស្ថានសួគ៌។

 

ដ្បិត​ព្រះ‌គ្រីស្ទ​ទ្រង់​មិន​បាន​យាង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទី​បរិសុទ្ធ​ធ្វើ​ដោយ​ដៃ ដែល​ជា​គំរូ​ពី​ទី​បរិសុទ្ធ​ពិត​នោះ​ទេ គឺ​បាន​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ស្ថាន‌សួគ៌​នោះ​ឯង ដើម្បី​នឹង​លេច​មក​ក្នុង​ពេល​ឥឡូវ​នេះ នៅ​ចំពោះ​ព្រះ‌ភក្ត្រ​នៃ​ព្រះ ដំណាង​យើង​រាល់​គ្នា

៩:២៤ សែសិបថ្ងៃបន្ទាប់ពីធ្វើការថ្វាយយញ្ញបូជារបស់ទ្រង់នៅលើឈើឆ្កាងរួចមក ព្រះគ្រីស្ទបានយាងឡើង ទៅកាន់ស្ថានសួគ៌វិញ ហើយចូលទៅកាន់ទីបរិសុទ្ធបំផុតដ៏ពិតប្រាកដ (មិនមែនជាកន្លែងចម្លងនៅក្នុង ត្រសាលនៅលើផែនដីនេះទេ)។ ឥឡូវនេះទ្រង់លេចមកនៅចំពោះព្រះវត្តមានរបស់ព្រះជាម្ចាស់ក្នុងនាម យើងដើម្បីធ្វើជា តំណាងរបស់យើង។ ក្នុងនាមជាមនុស្សមានបាប យើងគ្មានលក្ខណៈសម្បត្តិគ្រប់គ្រាន់ ដើម្បីឈរនៅចំពោះព្រះជាម្ចាស់ ហើយទូលអង្វរពីករណីរបស់យើងទេ យើងស្ថិតនៅលើផែនដី មិនមែន នៅស្ថានសួគ៌ទេ។ ប៉ុន្តែ ព្រះគ្រីស្ទនៅទីនោះក្នុងនាមយើងក្នុងតួរនាទីជាសម្តេចសង្ឃរបស់យើង ដែលបានថ្វាយយញ្ញបូជាដ៏ឥតខ្ចោះសម្រាប់អំពើបាបរបស់យើង។ 

 

ក៏​មិន​មែន​នឹង​ថ្វាយ​ព្រះ‌អង្គ​ទ្រង់​ជា​ញឹក‌ញយ ដូច​ជា​សំដេច​សង្ឃ ដែល​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ទី​បរិសុទ្ធ​រាល់​តែ​ឆ្នាំ ទាំង​យក​ឈាម​ដទៃ​នោះ​ដែរ ដ្បិត​បើ​យ៉ាង​ដូច្នោះ នោះ​ត្រូវ​ឲ្យ​ទ្រង់​រង​ទុក្ខ​ជា​ច្រើន​ដង តាំង​ពី​កំណើត​លោកីយ​មក តែ​ជាន់​ឥឡូវ​នេះ ដែល​ជា​ចុង​បំផុត​អស់​ទាំង​កល្ប នោះ​ទ្រង់​បាន​លេច​មក​១​ដង ដើម្បី​នឹង​លើក​អំពើ​បាប​ចោល ដោយ​ថ្វាយ​ព្រះ‌អង្គ​ទ្រង់​វិញ ទុក​ជា​យញ្ញ‌បូជា

 

៩:២៥-២៦ នៅពេលព្រះយេស៊ូវថ្វាយព្រះលោហិតទ្រង់នៅលើឈើឆ្កាង វាគឺជាយញ្ញបូជាតែមួយគត់  ដែលល្មមនឹងដើម្បីដកយកបាបរបស់យើងចេញជារៀងរហូត។ មិនត្រូវការយញ្ញបូជាអ្វីផ្សេងទៀតទេ។ ឧបសគ្គក្នុងការចូលទៅកាន់ព្រះវត្តមានរបស់ព្រះជាម្ចាស់គឺជាអំពើបាប ហើយព្រះយេស៊ូវបានដកយក អំពើបាបនោះចេញ។ ហេតុដូច្នេះហើយបានជា លទ្ធផលនៃការថ្វាយយញ្ញបូជារបស់ទ្រង់គឺថា ឧបសគ្គក្នុងការមានទំនាក់ទំនងជាមួយព្រះជាម្ចាស់ត្រូវបានដកចេញ។ 

 

ហើយ​ដោយ​ព្រោះ​បាន​ដំរូវ​ត្រូវ​ឲ្យ​មនុស្ស​ទាំង​អស់​ស្លាប់​១​ដង រួច​សឹម​ជាប់​សេចក្ដី​ជំនុំ‌ជំរះ ដូច្នេះ ព្រះ‌គ្រីស្ទ​ក៏​បែប​យ៉ាង​នោះ​ដែរ ដែល​ទ្រង់​បាន​ថ្វាយ​ព្រះ‌អង្គ​ទ្រង់​១​ដង​ហើយ ដោយ​ព្រោះ​បាប​របស់​មនុស្ស​ជា​ច្រើន នោះ​ទ្រង់​នឹង​លេច​មក​ម្តង​ទៀត ក្រៅ​ពី​រឿង​អំពើ​បាប គឺ​សំរាប់​នឹង​ជួយ​សង្គ្រោះ​ដល់​អស់​អ្នក​ដែល​រង់‌ចាំ​ទ្រង់។

 

៩:២៧-២៨ គោលបំណងនៃការយាងមកលើកដំបូងរបស់ព្រះយេស៊ូវគឺ “ដោះស្រាយរឿងអំពើបាប” តាមរយៈការថ្វាយយញ្ញបូជារបស់ទ្រង់។ គោលបំណងនៃការយាងមកជាលើកទីពីរគឺដើម្បីសង្គ្រោះ ដល់អស់អ្នកដែលជឿលើទ្រង់។ គ្មានឱកាសទីពីរឡើយក្រោយពេលយើងស្លាប់ទៅ។ ឥឡូវនេះគឺជា ពេលវេលាក្នុងការទទួលព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទធ្វើជាព្រះអង្គសង្គ្រោះរបស់យើង ពីព្រោះក្រោយពេលយើង ស្លាប់ទៅយើងនឹងត្រូវប្រឈមជាមួយនឹងការកាត់ទោស។

 

ចូរកត់សម្គាល់ពីការបង្ហាញទាំងបីរបស់ព្រះគ្រីស្ទនៅក្នុងខ២៤-២៨ និងរបៀបដែលទ្រង់សម្រេចបាននូវ ការសង្គ្រោះពេញលេញរបស់យើង។ 

 

  • ការយាងមកលើកទីមួយរបស់ទ្រង់បានសង្គ្រោះយើងពីការដាក់ទ័ណ្ឌកម្មនៃអំពើបាប ដោយសារ ទ្រង់បានទទួលយកអំពើបាបយើង ហើយសុគតនៅលើឈើឆ្កាងជំនួសយើង។

  • ព័ន្ធកិច្ចនាពេលបច្ចុប្បន្នរបស់ទ្រង់នៅស្ថានសួគ៌កំពុងតែសង្គ្រោះយើងចេញពីអំណាចនៃអំពើបាប​ ពីព្រោះទ្រង់មានព្រះជន្មរស់ដើម្បីទូលអង្វរជំនួសយើង។

  • ការយាងមកជាលើកទីពីររបស់ទ្រង់នឹងសង្គ្រោះយើងពីវត្តមាននៃអំពើបាបជារៀងរហូត ពីព្រោះ ទ្រង់នឹងបង្កើតនគរនៃសេចក្តីសុចរិតរបស់ទ្រង់នៅលើផែនដីនេះ។

 

នៅក្នុងការយាងមកវិញជាលើកទីមួយ  ព្រះយេស៊ូវបានបង់ព្រះជន្មទ្រង់ធ្វើជាយញ្ញបូជាសម្រាប់អំពើបាប របស់យើង។ នៅក្នុងការយាងមកវិញជាលើកទីពីរ ព្រះអង្គនឹងត្រឡប់មក សំរាប់​នឹងជួយ​សង្គ្រោះ​ ដល់​ អស់​អ្នក​ដែល​រង់‌ចាំ​ទ្រង់! ទ្រង់នឹងយាងមកវិញដោយនាំយកការសង្គ្រោះដល់អស់អ្នកដែលរង់ចាំទ្រង់ ដោយអន្ទះសារ។ ចូរយើងទទួល​បាន​កម្លាំងឡើងតាមរយៈការសន្យានេះ ហើយតស៊ូនៅក្នុងជំនឿ និងសេចក្តីសង្ឃឹមចុះ!

bottom of page