top of page
Wooden Frame Window

ផ្លូវ សេចក្តីពិត ហើយជាជី​វិត

​​

កុំ​ឲ្យ​ចិត្ត​អ្នក​រាល់​គ្នា​ថប់​បារម្ភ​ឡើយ អ្នក​រាល់​គ្នា​ជឿ​ដល់​ព្រះ​ហើយ ចូរ​ជឿ​ដល់​ខ្ញុំ​ដែរ 

១៤:១ ត្រឹមតែប៉ុន្មានម៉ោងទៀតប៉ុណ្ណោះ ព្រះយេស៊ូវនឹងត្រូវរងសេចក្តីឈឺចាប់នៃឈើឆ្កាង។  ប៉ុន្តែ នៅក្នុងយប់នេះ  ព្រះអង្គកំសាន្តចិត្តដល់សិស្សរបស់ព្រះអង្គហើយប្រាប់គេថា៖ «កុំឲ្យចិត្តអ្នករាល់គ្នា ថប់បារម្ភឡើយ»។   ការដែលធ្វើដូច្នេះ ព្រះអង្គបង្ហាញពីភាពស្ងប់សុខដ៏​ខ្ពង់ខ្ពស់ និងជាគំរូដ៏ឥតខ្ចោះ នៃការដែលមានចិត្តដែលមិនថប់បារម្ភចំ​ពោះ​ការរងទុក្ខនៅក្នុងជីវិត។  ​

នៅពេលដែលចិត្តរបស់យើងកំពុងតែមានការព្រួយបារម្ភ ដំណោះស្រាយនោះគឺត្រូវ “ជឿលើព្រះ”។  ​​ជាសេចក្តីជំនឿលើព្រះដែលបណ្តាលឲ្យចិត្តរបស់យើងមិនមានការព្រួយបារម្ភដោយព្រោះតែការលំបាក ដែលយើងប្រឈមមុខនៅក្នុងជីវិតរបស់យើងទាំងអស់គ្នា។  ​នៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៏បីមុននេះ ព្រះយេស៊ូវមាន ការ “ថប់បារម្ភ”។ នៅឯផ្នូររបស់ ឡាសា (១១:៣៣)  នៅពេលដែលព្រះអង្គទ្រង់ត្រិះរិះពីការសុគត នៅលើឈើឆ្កាង (១២:២៧)  ហើយនឹងពេលដែលព្រះអង្គមានបន្ទូលពីការក្បត់របស់យូដាស (១៣:២១)។   ប៉ុន្តែគ្រប់ការទាំងនោះ ក្នុងព្រះឳរាទ្រង់មិនបានថប់បារម្ភឡើយ ព្រះអង្គទ្រង់យកព្រះទ័យទុកដាក់ចំពោះ ព្រះវរបិតាទ្រង់និងការធ្វើតាមបំ​ណង​ព្រះហឫទ័យព្រះបិតាវិញ (១១:៣៣-៣៩, ១២:២៧-២៨)។  

 

សូមចំណាំដោយការបង្គាប់សិស្សព្រះអង្គឲ្យជឿលើព្រះអង្គដូចដែលជឿលើព្រះជាម្ចាស់ដែរ ព្រះយេស៊ូវបន្តបង្រៀនអំពីការរួបរួមរបស់ព្រះអង្គជាមួយនឹងព្រះវរបិតា។  ​

 

នៅ​ក្នុង​ដំណាក់​នៃ​ព្រះវរ‌បិតា​ខ្ញុំ មាន​ទី​លំនៅ​ជា​ច្រើន ពុំ​នោះ ខ្ញុំ​បាន​ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ហើយ ខ្ញុំ​ទៅ​រៀប​កន្លែង​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា បើ​ខ្ញុំ​ទៅ​រៀប​កន្លែង​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា នោះ​ខ្ញុំ​នឹង​ត្រឡប់​មក​វិញ នឹង​ទទួល​អ្នក​រាល់​គ្នា​ទៅ​ឯ​ខ្ញុំ ប្រយោជន៍​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​នៅ​កន្លែង​ដែល​ខ្ញុំ​នៅ​នោះ​ដែរ ឯ​កន្លែង​ដែល​ខ្ញុំ​ទៅ នោះ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ក៏​ដឹង ហើយ​ក៏​ស្គាល់​ផ្លូវ​ទៅ​ដែរ


១៤:២-៤ ពួកសិស្សមិនគួរមានការថប់បារម្ភចំពោះការពិតដែលថាព្រះយេស៊ូវនឹងយាងចេញ ទៅឆ្ងាយឡើយ ដោ​យ​ព្រោះតែព្រះអង្គទៅរៀបកន្លែងឲ្យពួកគេ។  ​“ដំណាក់នៃព្រះវរបិតា” គឺជាស្ថានសួគ៌ ជាកន្លែងដែលមានទីលំនៅជាច្រើន។ មានទីលំនៅជាច្រើនដែលលើសពីគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់សិស្សរបស់ ព្រះយេស៊ូវទាំងអស់គ្នាអាចរស់នៅក្នុងដំណាក់នៃព្រះវរបិតាទៅទៀត។ នេះជាការលើកទឹកចិត្ដដ៏វិសេស ដល់អស់ពួកអ្នកជឿ​។  ព្រះយេស៊ូវរៀបចំកន្លែងសម្រាប់អស់អ្នកដែលដើរតាមព្រះអង្គដោយព្រោះតែ ព្រះអង្គស្រឡាញ់ដល់យើងទាំងអស់គ្នា ហើយព្រះអង្គប្រាកដណាស់អំពីការមកដល់របស់ពួកយើង។ ​ការដែលទៅដល់ស្ថានសួគ៌របស់យើងទាំងអស់គ្នាត្រូវបានធានាដោយព្រោះតែនេះជាកិច្ចការរបស់ព្រះអង្គ។ ទ្រង់នឹងយាងមកម្តងទៀត ហើយទ្រង់នឹងនាំយកយើងទៅជាមួយនឹងទ្រង់។  ​

ថូម៉ាស​ទូល​ទ្រង់​ថា ព្រះ‌អម្ចាស់​អើយ យើង​ខ្ញុំ​មិន​ដឹង​ជា​ទ្រង់​យាង​ទៅ​ឯ​ណា​ទេ ដូច្នេះ ធ្វើ​ដូច​ម្តេច​ឲ្យ​យើង​ខ្ញុំ​ស្គាល់​ផ្លូវ​ទៅ​បាន ព្រះ‌យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ទៅ​គាត់​ថា ខ្ញុំ​ជា​ផ្លូវ ជា​សេចក្ដី​ពិត ហើយ​ជា​ជីវិត បើ​មិន​មក​តាម​ខ្ញុំ នោះ​គ្មាន​អ្នក​ណា​ទៅ​ឯ​ព្រះវរ‌បិតា​បាន​ឡើយ 

១៤:៥-៦ ព្រះយេស៊ូវគឺជាផ្លូវ។  គោលបំណង ហើយនឹងគោលដៅគឺជាព្រះវរបិតា។  ​តើយើងអាចទៅឯព្រះវរបិ​តា​ដោយរបៀបណា?​គឺដោយការដើរតាមព្រះយេស៊ូវ។  ​ដើរតាមព្រះយេស៊ូវ ហើយព្រះអង្គនឹងនាំអ្នកឲ្យបានទៅឯព្រះវរបិតា។  ​ព្រះអង្គគឺជាផ្លូវតែមួយប៉ុណ្ណោះដែលទៅឯព្រះវរបិតា (១០:៧-៩; ម៉ាថាយ ៧:១៣-១៤; លូកា​១៣:២៤; កិច្ចការ ៤:១២)។  ព្រះអង្គគឺជាផ្លូវទៅឯព្រះ។   

ពាក្យពីរផ្សេងទៀតពន្យល់ពីរបៀបដែលព្រះយេស៊ូវគឺជាផ្លូវសម្រាប់មនុស្សទៅឯព្រះ។ គឺដោយព្រោះតែ ព្រះអង្គគឺជាសេចក្តីពិត (១:១៤) ហើយជាជីវិត (១:៤, ៣:១៥, ១១:២៥)។   ព្រះអង្គគឺជាផ្លូវយើងត្រូវតែដើរតាម ជាសេចក្តីពិតដែលយើងត្រូវតែជឿ ជាជីវិតដែលយើងត្រូវតែទទួល។ 

ព្រះយេស៊ូវបានធ្វើលើសពីការបង្រៀនសេចក្តីពិត; ព្រះអង្គគឺជាសេចក្តីពិត។   ​ព្រះអង្គគឺជាការបើកសំដែង ដ៏ខ្ពស់បំផុតនៃព្រះ។   ​ព្រះអង្គបានធ្វើឲ្យរូបអង្គនៃព្រះត្រូវបានឃើញ (១:១៨)  ព្រះអង្គ​ធ្វើអ្វីដែល ព្រះវរបិតាធ្វើ (៥:១៩, ៨:២៩)  មានព្រះបន្ទូលនូវព្រះបន្ទូលដែលជារបស់ព្រះវរបិតា (១២:៤៩)  ព្រះអង្គគឺតែមួយជាមួយនឹងព្រះ​វរបិតា (១០:៣០)  ហើយព្រះអង្គគឺជាព្រះ (១:១, ២០:២៨)។   ដូច្នេះហើយ  ពេលដែលយើងបានស្គាល់ព្រះ​យេស៊ូវ  ​យើងបានស្គាល់សេចក្តីពិតអំពីព្រះ។   

ព្រះយេស៊ូវគឺជាជីវិត។  ​ព្រះអង្គគឺជាប្រភពនៃជីវិត។ ជីវិតរូបកាយ ជីវិតខាងព្រលឹងវិញ្ញាណ និងជីវិតអស់កល្បជានិច្ច។    ​ព្រះយេស៊ូវគឺជាជីវិត (១:៤)។    ព្រះអង្គ “មានជីវិតនៅក្នុងព្រះអង្គទ្រង់” (៥:២៦)។   ព្រះអង្គគឺជា “សេចក្តីរស់ឡើងវិញ ហើយជាជីវិត” (១១:២៥)។   ព្រះអង្គគឺជា “ព្រះដ៏ពិតនិងជីវិតអស់កល្បជានិច្ច”  (១​ យ៉ូហាន ៥:២០)។   អស់អ្នកណាដែលទទួលព្រះអង្គមាន ជីវិតអស់កល្បជានិច្ច ដោយព្រោះតែព្រះអង្គគឺជាជីវិត។  

នៅពេលដែលយើងទទួលសេចក្តីពិតនិងជីវិតមកពីព្រះយេស៊ូវ  ព្រះអង្គធ្វើឲ្យយើងអាចមកឯព្រះបាន ហើយស្គាល់ព្រះអង្គថាជាព្រះវរបិតានៃយើងទាំងអស់គ្នា។   លក្ខណៈសម្បត្តិដ៏វិសេសរបស់សេចក្តីជំនឿ គ្រីស្ទាននោះគឺថាជា​ការដែលធ្វើឲ្យមនុស្សបានស្គាល់និងស្រឡាញ់ព្រះ ជាព្រះវរបិតារបស់គេ។  ​ 

សូមចំណាំថានេះជាលើកទីប្រាំមួយនៃព្រះបន្ទូលរបស់ព្រះយេស៊ូវដែលថា “ខ្ញុំជា” (៦:៣៥; ​៨:១២; ១០:៧, ១០:៩; ១០:១១, ១០:១៤; ១១:២៥; ១៥:១, ១៥:៥)។  សូមមើលចំនុច ៦:៣៥។  

បើ​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​ស្គាល់​ខ្ញុំ នោះ​បាន​ស្គាល់​ព្រះវរ‌បិតា​ដែរ អំពី​នេះ​ទៅ​មុខ អ្នក​រាល់​គ្នា​ក៏​ស្គាល់ ហើយ​បាន​ឃើញ​ទ្រង់​ផង

១៤:៧ ព្រះទ្រង់បានសំដែងព្រះអង្គទ្រង់នៅក្នុងព្រះយេស៊ូវ (១:១៨)។  ដូច្នេះហើយ  ការដែលបានស្គាល់ព្រះយេស៊ូវនាំឲ្យយើងបានស្គាល់ព្រះវរបិតា។ ការដែលបានឃើញព្រះយេស៊ូវ លោកភីលីពបានឃើញព្រះ។ 

ភីលីព​ទូល​ទ្រង់​ថា ព្រះ‌អម្ចាស់​អើយ សូម​បង្ហាញ​ព្រះវរ‌បិតា​ឲ្យ​យើង​ខ្ញុំ​ឃើញ​ផង នោះ​យើង​ខ្ញុំ​ពេញ​ចិត្ត​ហើយ ព្រះ‌យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ទៅ​ថា ភីលីព​អើយ ខ្ញុំ​បាន​នៅ​ជា​មួយ​នឹង​អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​យូរ​ដល់​ម៉្លេះ ហើយ​អ្នក​មិន​ទាន់​ស្គាល់​ខ្ញុំ​ឬ អ្នក​ណា​ដែល​ឃើញ​ខ្ញុំ នោះ​ក៏​បាន​ឃើញ​ព្រះវរ‌បិតា​ដែរ ចុះ​ធ្វើ​ដូច​ម្តេច​បាន​ជា​អ្នក​ថា សូម​បង្ហាញ​ឲ្យ​ឃើញ​ព្រះវរ‌បិតា​ផង​ដូច្នេះ 

១៤:៨-៩ លោកភីលីព មិនបានយល់ថានេះជាការដែលលើសពីសមត្ថភាពរបស់មនុស្ស នោះឡើយដែលអាចមានលទ្ធភាពបានឃើញព្រះវរបិតាដ៏ជាព្រះ (សូមមើលចំនុច ១:១៨)។  ប៉ុន្តែនៅក្នុងព្រះយេស៊ូវ  ភីលីពទទួលបានការបើកសំដែងដ៏ពេញលេញនៃព្រះដែលអាចមើលឃើញ ដោយមនុស្សលោក។ ​លោកភីលីព មិនបានយល់​ថាអ្វី គ្រប់យ៉ាង ដែលព្រះយេស៊ូវបានធ្វើហើយមានបន្ទូល ថាជាការបើកសំដែងនៃព្រះវរបិតានោះឡើយ។ ​

តើ​អ្នក​មិន​ជឿ​ថា ខ្ញុំ​នៅ​ក្នុង​ព្រះវរ‌បិតា ហើយ​ព្រះវរ‌បិតា​គង់​នៅ​ក្នុង​ខ្ញុំ​ទេ​ឬ​អី អស់​ទាំង​ពាក្យ​ដែល​ខ្ញុំ​ប្រាប់​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា នោះ​ខ្ញុំ​មិន​មែន​ប្រាប់ ដោយ​អាង​ខ្លួន​ខ្ញុំ​ទេ គឺ​ជា​ព្រះវរ‌បិតា​ដែល​គង់​ក្នុង​ខ្ញុំ ទ្រង់​ធ្វើ​ការ​ទាំង​នោះ​វិញ ចូរ​ជឿ​ខ្ញុំ​ថា ខ្ញុំ​នៅ​ក្នុង​ព្រះវរ‌បិតា ហើយ​ព្រះវរ‌បិតា​ក៏​គង់​ក្នុង​ខ្ញុំ ពុំ​នោះ​សោត ឲ្យ​ជឿ​ខ្ញុំ​ដោយ​ព្រោះ​ការ​ទាំង​នោះ​ឯង​ចុះ 

១៤:១០-១១ ពាក្យដែលថា “ខ្ញុំនៅក្នុងព្រះវរបិតា ហើយព្រះវរបិតាគង់នៅក្នុងខ្ញុំ”  រៀបរាប់ពីការរួបរួមដ៏ល្អឥតខ្ចោះរវាងព្រះវរបិតាហើយនឹងព្រះរាជបុត្រា។ ​ដោយសារព្រះបន្ទូលរបស់ព្រះអង្គ ព្រះយេស៊ូវបានបើកសំដែងឲ្យបានស្គាល់ពីសេចក្តីពិតនៃព្រះ និងលក្ខណៈនៃព្រះវរបិតា។ ហើយនិងកិច្ចការរបស់ព្រះអង្គ ព្រះយេស៊ូវបានបើកសំដែងឲ្យបានស្គាល់ពីព្រះចេស្តានៃព្រះ។ ដូច្នេះហើយ  យើងគួរតែជឿថាព្រះអង្គគឺរួបរួមយ៉ាងល្អឥតខ្ចោះជាមួយនឹងព្រះវរបិតា។ 
 

ប្រាកដ​មែន ខ្ញុំ​ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​ប្រាកដ​ថា អ្នក​ណា​ដែល​ជឿ​ដល់​ខ្ញុំ នោះ​នឹង​ធ្វើ​ការ​ដែល​ខ្ញុំ​ធ្វើ​ដែរ ក៏​នឹង​ធ្វើ​ការ​ធំ​ជាង​ការ​ទាំង​នោះ​ទៅ​ទៀត ពី​ព្រោះ​ខ្ញុំ​ទៅ​ឯ​ព្រះវរ‌បិតា 

១៤:១២ ហេតុផលដែលព្រះយេស៊ូវអាចធ្វើការអស្ចារ្យដោយព្រោះតែព្រះអង្គនៅក្នុងព្រះវរបិតា។ ពេលនេះ ដោយព្រោះតែពួកអ្នកជឿនៅក្នុងព្រះយេស៊ូវ យើងនឹងធ្វើការដូចគ្នាដែរ។ កិច្ចការដែលគ្រីស្ទានធ្វើ គឺត្រូវតែបានធ្វើនៅក្នុងការរួបរួមជាមួយនឹងព្រះយេស៊ូវ (១៥:១-៥)។  “ការធំ” ទាំងនេះ អាចកើតឡើងបានដោយព្រោះតែព្រះយេស៊ូវយាងទៅឯព្រះវរបិតា។ ពេលដែលព្រះយេស៊ូវយាងត្រឡប់ ទៅស្ថានសួគ៌វិញ  ព្រះ​វិញ្ញាណបរិសុទ្ធត្រូវបានចាត់ឲ្យមកក្នុងលោកីយ (៧:៣៩) ការដែល ធ្វើឲ្យពួកអ្នកជឿអាចទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ដ៏ពេញលេញនៃសេចក្តីសង្រ្គោះដែលព្រះយេស៊ូវបានសម្រេចសម្រាប់យើងទាំងអស់គ្នា។

ដោយសារព្រះចេស្តានៃព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធដែលពួកសាវ័កអាចធ្វើការធំទាំងនេះបាន។ ​ដូច្នេះហើយ  “ការធំ”​ គឺជា កិច្ចការរបស់ព្រះយេស៊ូវ; ការដែលសម្រេចបានដោយសារព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធរបស់ ព្រះអង្គធ្វើការនៅក្នុងអ្នកដើរតាមព្រះអង្គ។ ​ប៉ុន្តែ តើការទាំងនេះបាន “ធំជាង” ​​ដោយរបៀបណា?  នៅក្នុងពេលដែលទ្រង់នៅក្នុងលោកីយនេះនៅឡើយ  កិច្ចការរបស់ព្រះយេស៊ូវមានកម្រិតទាំងពេលវេលា ហើយនឹងទីកន្លែងដែលព្រះអង្គត្រូវធ្វើព័ន្ធកិច្ច។ ​ប៉ុន្តែដោយសារធ្វើកិច្ចការដោយព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធព្រះអង្គ តាមរយៈរូបកាយរបស់ព្រះអង្គ (ក្រុមជំនុំ) ព្រះយេស៊ូវបានធ្វើការអស្ចារ្យប្រសើរលើសទាំងអស់ នៅលើពិភពលោកជាច្រើនសតវត្សមកហើយ។ កិច្ចការនោះមិនបានធំជាងនៅក្នុងគុណភាពនោះឡើយ ប៉ុន្តែធំជាងក្នុងទំហ៊ំនិងបរិមាណ។ ឧទាហរណ៏ដូចជា  នៅក្នុងថ្ងៃបុណ្យទីហាសិប (កិច្ចការ ២)  ដោយសារកិច្ចការនៃព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធធ្វើការតាមរយៈលោកពេត្រុស មានមនុស្សច្រើន​ជាង​បានប្រែជាអ្នក ជឿលើព្រះយេស៊ូវនៅក្នុងពេលតែមួយព្រឹកលើសជាងរយៈពេលបីឆ្នាំពេញដែលព្រះយេស៊ូវបានធ្វើព័ន្ធកិច្ចលើផែនដីនេះ។  

 

ហើយ​ការ​អ្វី​ក៏​ដោយ ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា​នឹង​សូម ដោយ​នូវ​ឈ្មោះ​ខ្ញុំ នោះ​ខ្ញុំ​នឹង​សំរេច​ឲ្យ ដើម្បី​ឲ្យ​ព្រះវរ‌បិតា​បាន​ដំកើង​ឡើង​ក្នុង​ព្រះ‌រាជ‌បុត្រា

១៤:១៣ ការធំទាំងអស់នេះមិនមែនបានសម្រេចដោយពួកសិស្សដែលបានធ្វើដាច់ចេញពីព្រះយេស៊ូវ នោះឡើយ ​ប៉ុន្តែដោយសារសេចក្តីអធិស្ឋានទៅចំពោះព្រះអង្គវិញ។ ​ព្រះអង្គបានសន្យានៅក្នុងសម្រេច តាមអ្វីដែលសិស្សរបស់ព្រះអង្គទូលសូម “ដោយនូវឈ្មោះទ្រង់”។ គឺដោយតាមលក្ខណៈ និងព្រះចេស្តារបស់ព្រះអង្គ។ ​


គោលបំណងរបស់ព្រះយេស៊ូវចំពោះការឆ្លើយតបសេចក្តីអធិស្ឋានទាំងនេះគឺ “ដើម្បី​ឲ្យ​ព្រះវរ‌បិតា ​បាន​ដំកើង​ឡើង​ក្នុង​ព្រះ‌រាជ‌បុត្រា”។  ​គោលបំណងរបស់ព្រះយេស៊ូវនោះសុទ្ធតែដើម្បីនាំឲ្យមាន ការសរសើរដំកើងដល់ព្រះវរបិតា។ ​នៅក្នុងព័ន្ធកិច្ចរបស់ព្រះអង្គនៅលើផែនដី គោលបំណង និងការសម្រេចរបស់ព្រះអង្គគឺដើម្បីថ្វាយសិរីរុងរឿងដល់ព្រះវរបិតាព្រះអង្គ (៥:៤១,​៧:១៨, ៨:៥០, ៨:៥៤)។  ពេលនេះព្រះអង្គត្រូវបានដំកើងឡើងឲ្យបានគង់នៅលើបល្ល័ង្កនៅស្ថានសួគ៌ ប៉ុន្តែព្រះរាជបំ ណងព្រះអង្គនៅតែមិនផ្លាស់ប្រែដដែល។ ​ព្រះអង្គចម្រើនកម្លាំងដល់សិស្សរបស់ព្រះអង្គ ពីស្ថានសួគ៌ មកដើម្បីឲ្យគេអាចធ្វើការធំនៅលើផែនដីដើម្បីឲ្យព្រះអង្គអាចថ្វាយសិរីរុងរឿងដល់ព្រះវរបិតាព្រះអង្គ។ ​

បើ​អ្នក​រាល់​គ្នា​នឹង​សូម​អ្វី ដោយ​នូវ​ឈ្មោះ​ខ្ញុំ នោះ​ខ្ញុំ​នឹង​សំរេច​ឲ្យ។ 

១៤:១៤ ​នេះជាសេចក្តីសន្យាដ៏អស្ចារ្យមួយ។ ​អ្វីដែលអ្នកជឿម្នាក់ទូលសូមដោយនូវព្រះនាមព្រះយេស៊ូវ ព្រះអង្គនឹងសម្រេចឲ្យដើម្បីឲ្យព្រះវរបិតាបានដំកើងឡើង។ ​ការនេះមានន័យថាគ្រប់ពេលដែលយើង អធិស្ឋានសម្រាប់អ្វីមួយដែលត្រូវជាមួយនឹងលក្ខណៈរបស់ព្រះយេស៊ូវ (“ដោយនូវឈ្មោះខ្ញុំ”) ហើយក៏ដើម្បី សិរីល្អដល់ព្រះវរបិតា យើងអាចដឹងប្រាកដថាព្រះអង្គនឹងសម្រេចតាមអ្វីដែលយើងសូម (១៥:៧, ម៉ាកុស ១១:២៤, ១ យ៉ូហាន ៥:១៤)។ ​

ព្រះយេស៊ូវសន្យាចំពោះព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ

បើ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ស្រឡាញ់​ខ្ញុំ ចូរ​កាន់​តាម​បញ្ញត្ត​របស់​ខ្ញុំ​ចុះ 

១៤:១៥ ក្នុងនាមជាគ្រីស្ទានម្នាក់  យើងស្រឡាញ់ព្រះយេស៊ូវចំពោះអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលព្រះអង្គជា ហើយនិងអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលព្រះអង្គបានធ្វើសម្រាប់យើងទាំងអស់គ្នា។ ​ពេលនេះ  តើយើងគួរតែ បង្ហាញសេចក្តីស្រឡាញ់របស់យើងចំពោះព្រះអង្គដោយរបៀបណា?​ព្រះយេស៊ូវប្រាប់ចម្លើយដល់យើងទាំងអស់គ្នា។ ​យើងបង្ហាញសេចក្តីស្រឡាញ់របស់យើងទាំងអស់គ្នាសម្រាប់ព្រះយេស៊ូវ ដោយការរក្សាតាម បទបញ្ញត្តិរបស់ព្រះអង្គ។ ​សេចក្តីស្រឡាញ់របស់យើងចំពោះព្រះយេស៊ូវ អាចនឹងត្រូវវាស់ស្ទង់ដោយ ការស្តាប់បង្គាប់របស់យើងចំពោះព្រះអង្គ។ ​គ្រាដែល សេចក្តីស្រឡាញ់របស់យើងមាន ការរីកចម្រើននោះ ការស្តាប់បង្គាប់របស់យើងចំ ពោះព្រះអង្គក៏នឹងបានរីកចម្រើនផងដែរ។ ​

ខនេះក៏ប្រាប់ដល់យើងទាំងអស់គ្នាថា ការជំរុញទឹកចិត្តដ៏ត្រឹមត្រូវចំពោះការស្តាប់បង្គាប់របស់យើង គឺជាសេចក្តីស្រឡាញ់។ ​គ្រប់ទាំងអស់ដែលយើងទាំងអស់គ្នាធ្វើសម្រាប់ព្រះយេស៊ូវ គួរតែរូវ​បាន​ជំរុញទឹកចិត្ត ដោយសេចក្តីស្រឡាញ់ដែលយើងមានសម្រាប់ព្រះអង្គ។ ​ ​ដូចដែលព្រះយេស៊ូវស្តាប់បង្គាប់ ព្រះវរបិតាដោយព្រោះតែសេចក្តីស្រឡាញ់ដែលទ្រង់មានចំពោះព្រះអង្គនោះ ​(៤:៣៤, ៦:៣៨, ៨:២៩)  យើងស្តាប់តាមព្រះយេស៊ូវដោយព្រោះតែយើងស្រឡាញ់ព្រះអង្គ។ ​

នោះ​ខ្ញុំ​នឹង​ទូល​សូម​ដល់​ព្រះវរ‌បិតា ហើយ​ទ្រង់​នឹង​ប្រទាន​ព្រះ​ដ៏​ជា​ជំនួយ​១​អង្គ​ទៀត មក​អ្នក​រាល់​គ្នា ឲ្យ​បាន​គង់​នៅ​ជា​មួយ នៅ​អស់‌កល្ប​រៀង​ទៅ គឺ​ជា​ព្រះ‌វិញ្ញាណ​នៃ​សេចក្ដី​ពិត ដែល​លោកីយ​ទទួល​ពុំ​បាន ព្រោះ​មិន​ឃើញ ហើយ​មិន​ស្គាល់​ទ្រង់​សោះ តែ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ស្គាល់​ទ្រង់ ដ្បិត​ទ្រង់​គង់​ជា​មួយ ក៏​នឹង​សណ្ឋិត​នៅ​ក្នុង​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដែរ 

១៤:១៦-១៧ ព្រះយេស៊ូវជ្រាបថាសិស្សរបស់ព្រះអង្គ (ទាំងពេលនោះនិងពេលនេះ)​ នឹងត្រូវការព្រះចេស្តានៃព្រះដើម្បីឲ្យបានកាន់តាមបទបញ្ញត្តរបស់ព្រះអង្គ។ ​ហេតុនេះហើយព្រះអង្គមាន បន្ទូលប្រាប់ពួកគេថាព្រះអង្គនឹងសូមដល់ព្រះវរបិតាដើម្បីសូមឲ្យព្រះអង្គប្រទានព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធមកដល់ពួកអ្នកជឿទាំងអស់ដើម្បីឲ្យបានជួយដល់យើង។ ​ព្រះយេស៊ូវបានហៅព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធថាជា “ព្រះដ៏ជា ជំនួយ”។ ពាក្យនៅក្នុងភាសាក្រិច (παράκλητος) មានអត្ថន័យជាក់ស្តែងថា “អ្នកដែលនៅក្បែរ ដើម្បីនឹងជួយ” ហើយតែងតែត្រូវបានប្រើសំដៅលើជំនួយការផ្នែកច្បាប់ ប៉ុន្តែក៏មានន័យថា អ្នកប្រឹក្សា គ្រូបង្រៀន អ្នកផ្តល់យោបល់  ឬជា​អ្នក​ទូលអង្វរ។


ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធត្រូវបានហៅថា “ព្រះដ៏ជាជំនួយមួយអង្គទៀត”។ ពាក្យថា “មួយអង្គទៀត” (ἄλλον) មានន័យថា “មួយអង្គទៀតដែលមានលក្ខណៈដូចគ្នា”។ ១ យ៉ូហាន ២:១ បង្ហាញយ៉ាងច្បាស់ថា ព្រះយេស៊ូវក៏ជាព្រះដ៏ជាជំនួយមួយអង្គដែរ។ ​ដូច្នេះហើយ ព្រះយេស៊ូវគឺជា ព្រះដ៏ជាជំនួយទីមួយ  ដែលបានចាត់ព្រះដ៏ជាជំនួយទីពីរ (ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ) ដែលមានលក្ខណៈដូចជាព្រះអង្គ មកឯយើងរាល់គ្នា។​ ការនេះបង្ហាញថាកិច្ចការនៃព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធគឺជាការបន្តកិច្ចការ របស់ព្រះយេស៊ូវ។​

វាពិតជាអស្ចារ្យណាស់ ប្រសិនបើព្រះយេស៊ូវបានគង់នៅលើផែនដីជាមួយយើងទាំងអស់គ្នាក្នុងពេលនេះ  ដូចដែលព្រះអង្គមានវត្តមានជាមួយនឹងសិស្សដំបូងរបស់ព្រះអង្គទាំងនេះ។ ​ប៉ុន្តែព្រះយេស៊ូវបានសន្យាថា ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធនឹងសម្រេចតាមតួនាទីដូចគ្នានោះដែរ។ ​ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធនឹងគង់នៅជាមួយយើង ទាំងអស់គ្នាថ្ងៃនេះ ហើយធ្វើចំពោះយើង ដូចដែលព្រះយេស៊ូវបានធ្វើចំពោះសិស្សរបស់ព្រះអង្គ កាលពីដំបូងទាំងនេះដែរ។ ​ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធនឹងបង្រៀន ​ដឹកនាំ  ការពារ  ផ្គត់ផ្គង់ឲ្យ  និងជួយដល់ប្រជារាស្រ្តរបស់ព្រះ។ 

 

ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធរស់នៅក្នុងពួកអ្នកជឿទាំងអស់ ​(​១ កូរិនថូស​៣:១៦-១៧, ៦:១៩; ២ កូរិនថូស ៦:១៦; អេភេសូ ២:២១)។  នេះជាអ្វីដែលធ្វើឲ្យយើងបានដាច់ដោយឡែកពីលោកីយ ដែលមិនស្គាល់ព្រះអង្គ ឬទទួល​ពុំ​ព្រះអង្គបាន។ ​ ​ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធត្រូវបានហៅថា “ព្រះវិញ្ញាណនៃ សេចក្តីពិត” ដោយព្រោះតែព្រះអង្គដឹកនាំយើងទាំងអស់គ្នាឲ្យបានចូលទៅក្នុងសេចក្តីពិតដោយការជួយ យើងឲ្យបាន យល់ពីអត្ថន័យខាងព្រលឹងវិញ្ញាណចំពោះព្រះបន្ទូល និងកិច្ចការរបស់ព្រះយេស៊ូវ (ខ២៦; ១៦:១២-១៥; ១ កូរិនថូស ២:១២-១៦)។ 

តើព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធធ្វើអ្វីខ្លះ នៅក្នុងជីវិតរបស់អ្នកជឿ?
ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធត្រូវបានប្រទានឱ្យដល់អ្នកជឿទាំងឡាយ ដើម្បីជួយយើងឱ្យរស់នៅក្នុងជីវិតជា គ្រីស្ទបរិស័ទ។ 

 

  • ព្រះវិញ្ញាបរិសុទ្ធឱ្យយើងសេចក្ដី​កើត​ជា​ថ្មី ហើយ​ការ​ប្រោស​ជា​ថ្មី​ឡើង​វិញ ដើម្បីឱ្យយើងអាចចូល ទៅក្នុងនគរព្រះ (ទីតុស ៣:៥; យ៉ូហាន ៣:៥)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ គង់ជាមួយ ក៏​​សណ្ឋិត​នៅ​ក្នុង​អ្អ្នកជឿគ្រប់រូប (យ៉ូហាន ១៤:១៦-១៧; រ៉ូម ៨:១១; ១ កូរិន‌ថូស ៦:១៩)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធនាំយើងចូល​ក្នុង ​គ្រប់​ទាំង​សេចក្ដី​ពិត (យ៉ូហាន ១៦:១៣; ១ កូរិន‌ថូស ២:១០-១១)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ បង្រៀន និងរំឮកយើងពី​គ្រប់​ទាំង​សេចក្ដីដែល​ព្រះយេស៊ូបានមានបន្ទូល (យ៉ូហាន ១៤:២៦)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ ធ្វើ​បន្ទាល់​ពីព្រះយេស៊ូវមកកាន់យើង ដើម្បីដំកើងទ្រង់ (យ៉ូហាន ១៥:២៦, ១៦:១៤)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ ជួយឱ្យយើង​អាច​នឹង​ថា "ព្រះ‌យេស៊ូវ​ទ្រង់​ជា​ព្រះ‌អម្ចាស់"  (១ កូរិន‌ថូស ១២:៣)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ សំដែងឲ្យ​មនុស្ស​លោក​ដឹង​ច្បាស់ ពី​អំពើ​បាប ពី​សេចក្ដី​សុចរិត ហើយ​ពី​សេចក្ដី​ជំនុំ‌ជំរះ (យ៉ូហាន ១៦:៧-១១)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណបរិសុទ្ធ ញែក​​ជា​បរិសុទ្ធយើង ដោយបាន​ប្រោស​ឲ្យ​ខ្ញុំ​រួច​ពី​អំណាច ​របស់​អំពើ​បាប (រ៉ូម ៨:២; កាឡា‌ទី ៥:១៦; ២ ថែស្សា‌ឡូ‌នីច ២:១៣)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណបរិសុទ្ធ បំបាត់អរិភាពរបស់យើងចំពោះ​ព្រះ បណ្តាលមកពីគំនិត​ខាងសាច់ឈាមរបស់យើង។ (រ៉ូម ៨:៧-៨)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណបរិសុទ្ធ បំពេញចិត្តយើងដោយសេចក្ដីស្រឡាញ់របស់ព្រះ (រ៉ូម ៥:៥)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណបរិសុទ្ធ ប្រទានអំណាចមក ដើម្បីឱ្យយើងធ្វើតាមបំណងព្រះហឬទ័យរបស់ព្រះ (កិច្ចការ ១:៨; អេភេសូរ ៣:១៤-១៦)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណបរិសុទ្ធ បំពាក់យើងដោយអំណោយទានខាងវិញ្ញាណ ដើម្បីឱ្យយើងអាចបម្រើព្រះ (១ កូរិន‌ថូស ១២:៤-១១)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណបរិសុទ្ធ ដឹកនាំយើង (រ៉ូម ៨:១៤; កាឡា‌ទី ៥:២៥)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណបរិសុទ្ធ ប្រទានពាក្យសម្ដីត្រឹមត្រូវឱ្យយើងនិយាយ (ម៉ាកុស ១៣:១១)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណបរិសុទ្ធ បង្កើតផលផ្លែនៃព្រះវិញ្ញាណនៅក្នុងយើង (កាឡា‌ទី ៥:២២-២៣)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណបរិសុទ្ធ ជួយយើងឱ្យអធិស្ឋាន អរព្រះគុណ និងថ្វាយបង្គំព្រះ (អេភេសូរ ៦:១៨; អេភេសូរ  ៥:១៨-២០; ភីលីព ៣:៣)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណបរិសុទ្ធ ​ទ្រង់​ជួយ​អង្វរ​ជំនួស​យើង (រ៉ូម ៨:២៦)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណបរិសុទ្ធ ទ្រង់​ក៏​ធ្វើ​បន្ទាល់នឹង​វិញ្ញាណ​យើង​ថា យើង​ជា​កូន​របស់​ព្រះ (រ៉ូម ៨:១៥-១៦; កាឡា‌ទី ៤:៦)

  • ព្រះ‌វិញ្ញាណបរិសុទ្ធ ធានាឱ្យយើងនូវមរតកដ៏អស់កល្បជានិច្ច (អេភេសូរ ១:១៣-១៤; ២ កូរិន‌ថូស ៥:៥)

 

ខ្ញុំ​មិន​ចោល​អ្នក​រាល់​គ្នា​ឲ្យ​នៅ​កំព្រា​ទេ ខ្ញុំ​នឹង​មក​ឯ​អ្នក​រាល់​គ្នា​វិញ 

១៤:១៨ ព្រះយេស៊ូវសន្យាជាមួយនឹងពួកសិស្សថាពួកគេនឹងមិនត្រូវបានទុកឲ្យនៅកំព្រានោះឡើយ ពេលដែ​ល​ព្រះ​អង្គយាងទៅ។ ព្រះអង្គនឹងមកឯពួកគេវិញ។ របៀប​ដែលព្រះអង្គនឹងធ្វើការនេះគឺ ដោយព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធយាងមកគង់នៅក្នុងពួកគេ (២០:២២)។ ​ ​

 

បន្តិច​ទៀត លោកីយ​នឹង​លែង​ឃើញ​ខ្ញុំ តែ​អ្នក​រាល់​គ្នា​នឹង​ឃើញ​ខ្ញុំ​វិញ ហើយ​ដោយ​ព្រោះ​ខ្ញុំ​រស់ នោះ​អ្នក​រាល់​គ្នា​នឹង​រស់​ដែរ

 

១៤:១៩ ថ្ងៃបន្ទាប់ព្រះយេស៊ូវនឹងត្រូវសុគតនៅលើឈើឆ្កាង  ត្រូវបានគេបញ្ចុះនៅក្នុងផ្នូរ ហើយ លោកីយនឹងលែងបានឃើញព្រះអង្គទៀត។ ​ប៉ុន្តែសិស្សរបស់ព្រះអង្គនឹងបានឃើញទ្រង់ ដោយព្រោះតែ ព្រះអង្គនឹងលេចមកឲ្យគេឃើញបន្ទាប់ពីព្រះអង្គត្រូវបានប្រោសឲ្យរស់ពីសុគតឡើងវិញ។ គឺដោយព្រោះតែ ព្រះអង្គនឹងរស់ពីសុគតឡើងវិញពីពួកស្លាប់ នោះ​សិស្សរបស់ព្រះអង្គនឹងមានជីវិតថ្មី​ ដែលយកឈ្នះ សេចក្តីស្លាប់ដូចគ្នាដែរ 

នៅ​ថ្ងៃ​នោះ អ្នក​រាល់​គ្នា​នឹង​ដឹង​ថា ខ្ញុំ​នៅ​ក្នុង​ព្រះវរ‌បិតា​ខ្ញុំ អ្នក​រាល់​គ្នា​ក៏​នៅ​ក្នុង​ខ្ញុំ ហើយ​ខ្ញុំ​នៅ​ក្នុង​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដែរ 

១៤:២០ ​“ថ្ងៃនោះ” ​គឺជាថ្ងៃនៃការរស់ពីសុគតឡើងវិញរបស់ព្រះយេស៊ូវ។ ពេលដែលព្រះអង្គរស់ឡើងវិញ សិស្សរបស់ព្រះអង្គនឹងបានយល់ពីអ្វីដែលព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលប្រាប់ពួកគេពីការរួបរួមរបស់ព្រះអង្គជាមួយនឹងព្រះវរបិតា (ខ៧-១១) ហើយនឹងការរួបរួមរបស់ពួកគេជាមួយនឹងព្រះយេស៊ូវ។ 

អ្នក​ណា​ដែល​មាន​បញ្ញត្ត​របស់​ខ្ញុំ ហើយ​កាន់​តាម គឺ​អ្នក​នោះ​ហើយ​ដែល​ស្រឡាញ់​ខ្ញុំ ឯ​អ្នក​ណា​ដែល​ស្រឡាញ់​ខ្ញុំ នោះ​ជា​ទី​ស្រឡាញ់​នៃ​ព្រះវរ‌បិតា​ខ្ញុំ​ហើយ ខ្ញុំ​នឹង​ស្រឡាញ់​អ្នក​នោះ​ដែរ ក៏​នឹង​សំដែង​ខ្លួន​ឲ្យ​អ្នក​នោះ​ស្គាល់​ផង 

១៤:២១ គ្រឹះនៃទំនាក់ទំនងរបស់យើងជាមួយនឹងព្រះគឺជា សេចក្តីស្រឡាញ់។ ​ ព្រះបានបង្ហាញ សេចក្តីស្រឡាញ់របស់ព្រះអង្គចំពោះយើងទាំងអស់គ្នាដោយការប្រទានព្រះរាជបុត្រាទ្រង់ ​(៣:១៦; ១ យ៉ូហាន ៤:៩-១០) ហើយ យើងបង្ហាញសេចក្តីស្រឡាញ់របស់យើងចំពោះ ទ្រង់ដោយការស្តាប់បង្គាប់របស់យើង (១​​ យ៉ូហាន ៥:៣)។  ដូចដែលព្រះយេស៊ូវស្រឡាញ់ ហើយស្តាប់តាមព្រះវរបិតាព្រះអង្គដែលទ្រង់ ដែលស្រ​ឡា​ញ់​ព្រះអង្គ (៣:៣៥; ៥:២០; ៨:២៩; ១៤:៣១); យើងស្រឡាញ់ និងស្តាប់តាមព្រះយេស៊ូវ ដែលបានស្រឡាញ់យើងទាំងអស់គ្នា បែបយ៉ាងនោះដែរ។ ​ ដូចដែលយើងស្តាប់តាមព្រះយេស៊ូវ  ព្រះអង្គនឹងសំដែងព្រះអង្គទ្រង់ដល់យើងទាំង អស់គ្នាដើម្បីឲ្យយើងបានស្គាល់ ស្រឡាញ់ និងស្តាប់តាមព្រះអង្គថែមឡើង ហើយថែមទៀត។ ​ 

យូដាស (មិន​មែន​អ៊ីស្កា‌រីយ៉ុត) គាត់​ទូល​ទ្រង់​ថា ព្រះ‌អម្ចាស់​អើយ តើ​កើត​មាន​ហេតុ​ដូច​ម្តេច បាន​ជា​ទ្រង់​នឹង​សំដែង​មក​ឲ្យ​យើង​ខ្ញុំ​ស្គាល់​ទ្រង់ តែ​មិន​ឲ្យ​លោកីយ​ស្គាល់​ផង 

១៤:២២ យូដាសមិនបានយល់ពីការដែលព្រះយេស៊ូវអាចនឹងសំដែងព្រះអង្គទ្រង់ដល់ពួកសិស្ស ដោយមិនឲ្យលោកីយបានឃើញព្រះអង្គដែរនោះឡើយ។ ​គាត់បានគិតថាព្រះយេស៊ូវអាចនឹងយាងមកក្នុង នាមជាស្តេចមួយអង្គដែលមានជ័យជំនះដែលមនុស្សគ្រប់គ្នានឹងបានឃើញទ្រង់។ ​ការនោះនឹងកើតមាន ឡើងនៅក្នុងការយាងមកជាលើកទីពីររបស់ព្រះអង្គ  ប៉ុន្តែយូដាសមិនបានយល់ថាព្រះយេស៊ូវនឹងសំដែង ព្រះអង្គទ្រង់ដល់ពួកអ្នកជឿដោយព្រះវិញ្ញាណរបស់ព្រះអង្គ នៅក្នុងចន្លោះនៃការយាងមកលើកទីមួយ និងលើកទីពីររបស់ព្រះអង្គនោះឡើយ។ ​
 

ព្រះ‌យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ឆ្លើយ​ថា បើ​អ្នក​ណា​ស្រឡាញ់​ខ្ញុំ អ្នក​នោះ​នឹង​កាន់​តាម​ពាក្យ​ខ្ញុំ នោះ​ព្រះវរ‌បិតា​ខ្ញុំ​នឹង​ស្រឡាញ់​អ្នក​នោះ ហើយ​យើង​នឹង​មក​ឯ​អ្នក​នោះ ក៏​នឹង​តាំង​ទី​លំនៅ​នៅ​ជា​មួយ​ដែរ

១៤:២៣ ការប្រព្រឹត្តិរបស់គ្រីស្ទានគឺត្រូវបានជំរុញដោយសេចក្តីស្រឡាញ់។ ដោយព្រោះតែ យើងទាំងអស់គ្នាស្រឡាញ់ព្រះយេស៊ូវ បានជាយើងចង់ស្តាប់តាមព្រះអង្គ (ខ១៥, ខ២១)។  ការដែល “កាន់តាម” ពាក្យរបស់ព្រះយេស៊ូវមានន័យថា យកចិត្តទុកដាក់ ថែរក្សា  ការពារ  ធ្វើតាមដោយចេញពីចិត្ត  ហើយធ្វើតាមអ្វីដែលព្រះអង្គមានបន្ទូល។ ដូច្នេះហើយ  ការរួមទាំងបញ្ចូលទាំងការដែលរៀនសេចក្តីពិត ពីសេចក្តីបង្រៀនរបស់ព្រះអង្គ  ទទួលនូវការកំសាន្តចិត្តមកពីទ្រង់  ស្តាប់តាមបញ្ញត្តរបស់ទ្រង់  នឹកចាំ ហើយតោងឲ្យជាប់នូវសេចក្តីសន្យារបស់ព្រះអង្គ។ សង្ខេបឲ្យខ្លីជាការអនុញ្ញាតឲ្យព្រះអង្គដឹកនាំជីវិតរបស់ យើងទាំងអស់គ្នាដោយសារព្រះបន្ទូលទ្រង់។ ​

ស្ដាប់បង្គាប់ព្រះយេស៊ូវ បណ្ដាលចិត្តដោយសេចក្ដីស្រឡាញ់ (មិនមែនដោយសារភារកិច្ច ឬកាតព្វកិច្ចទេ) នាំឱ្យមានការប្រកបគ្នាជិតស្និទ្ធិជាមួយព្រះអង្គ និងព្រះវរបិតា។ អស់អ្នកណាដែលស្រឡាញ់ព្រះយេស៊ូវនឹង កាន់តាមព្រះបន្ទូលរបស់ព្រះអង្គ (៨:៥១, ១៧:៦)។  ព្រះវរបិតានឹងស្រឡាញ់គេ ហើយទាំងព្រះវរបិតា និងព្រះរាជបុត្រានឹងមកតាំងទីលំនៅនៅគជាមួយនឹងគេ។ ​ពាក្យថា “ទីលំនៅ” បង្ហាញថាព្រះយេស៊ូវមិនមែនមាន បន្ទូលអំពីទីស្នាក់អាស្រ័យបណ្តោះអាសន្ននោះឡើយ ប៉ុន្តែទ្រង់មានបន្ទូលពីទីលំនៅដ៏នៅអស់កល្បជានិច្ច។ ​  តាំង​ទី​លំនៅ​នៅ​ជា​មួយ​

ពាក្យដែលប្រើសម្រាប់ “ទីលំនៅ” (μονή) ជាពាក្យដូចគ្នាដែលត្រូវបានប្រើមុននេះសម្រាប់ពាក្យថា “កន្លែង”នៅ​ក្នុងដំណាក់នៃព្រះវរបិតាខ្ញុំ (ខ២)។  យើងនឹងបានទៅនៅក្នុងដំណាក់ (μονή) នៃព្រះវរបិតា នៅពេលដែលយើងស្លាប់ទៅ ប៉ុន្តែព្រះវរបិតា ហើយនឹងព្រះរាជបុត្រាតាំងទីលំនៅ (μονή) ជាមួយនឹងយើង ក្នុងពេលឥឡូវនេះ នៅពេលដែលយើងកាន់តាមពាក្យរបស់ព្រះយេស៊ូវ។ ​ដូច្នេះហើយ  អនាគតដែលមានការប្រកបជិតស្និត ជាមួយនឹងព្រះដែលយើងនឹងរីករាយនៅស្ថានសួគ៌គឺបានចាប់ផ្តើម នៅលើផែនដីនេះក្នុងពេលឥឡូវនេះ។ ​ ​យើងអាចចាប់ផ្តើមស្គាល់នូវទំនាក់ទំនងដ៏ជិតស្និតជាមួយនឹងព្រះ ក្នុងពេលឥឡូវនេះដោយការកាន់តាមព្រះបន្ទូលព្រះអង្គ។  

អ្នក​ណា​ដែល​មិន​ស្រឡាញ់​ខ្ញុំ នោះ​មិន​កាន់​តាម​ពាក្យ​ខ្ញុំ​ទេ ឯ​ពាក្យ​ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា​ឮ នោះ​មិន​មែន​ជា​ពាក្យ​ខ្ញុំ គឺ​ជា​ព្រះ‌បន្ទូល​របស់​ព្រះវរ‌បិតា ដែល​ទ្រង់​ចាត់​ឲ្យ​ខ្ញុំ​មក​ទេ​តើ។ 

១៤:២៤ អស់អ្នកដែលមិនស្រឡាញ់ព្រះយេស៊ូវមិនកាន់តាមព្រះបន្ទូលព្រះអង្គឡើយ។ ការដែលធ្វើដូច្នេះពួកគេមិនគ្រាន់តែបដិសេធព្រះបន្ទូលនៃព្រះយេស៊ូវតែប៉ុណ្ណោះទេ  ប៉ុន្តែក៏បដិសេធ ព្រះបន្ទូលនៃព្រះវរបិតាដូចគ្នាដែរ (១ យ៉ូហាន ២:២៣) ​ដោយព្រោះតែព្រះបន្ទូលរបស់ ព្រះយេស៊ូវនោះគឺមកពីព្រះ។ ​

ខ្ញុំ​ប្រាប់​សេចក្ដី​ទាំង​នេះ ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា កំពុង​ដែល​នៅ​ជា​មួយ​គ្នា​នៅ​ឡើយ តែ​ព្រះ​ដ៏​ជា​ជំនួយ គឺ​ជា​ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ ដែល​ព្រះវរ‌បិតា​នឹង​ចាត់​មក ដោយ​នូវ​ឈ្មោះ​ខ្ញុំ ទ្រង់​នឹង​បង្រៀន​អ្នក​រាល់​គ្នា ពី​គ្រប់​សេចក្ដី​ទាំង​អស់ ក៏​នឹង​រំឭក​ពី​គ្រប់​ទាំង​សេចក្ដី ដែល​ខ្ញុំ​បាន​ប្រាប់​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដែរ

១៤:២៥-២៦ នៅក្នុង​អំឡុង​ពេលព័ន្ធកិច្ចរបស់ព្រះអង្គ  ពួកសិស្សបានបរាជ័យនៅក្នុងការយល់ដឹង នូវចំនុចជាច្រើនពីព្រះយេស៊ូវ ហើយនឹង​បេសកកម្ម និងសេចក្តីបង្រៀនរបស់ព្រះអង្គ  (២:១៩-២២; ១២: ១៦; ២០:៩)។ ​ប៉ុន្តែដោយព្រោះតែកិច្ចការនៃព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធនេះហើយ  ដែលពួកគេបានយល់ដឹងយ៉ាង ត្រឹមត្រូវអំពីព្រះយេស៊ូវហើយនឹងកិច្ចការរបស់ព្រះអង្គ ព្រមទាំងបានកត់ត្រាការនោះនៅក្នុងព្រះគម្ពីរ សញ្ញាថ្មី (២ ធីម៉ូថេ ៣:១៦; ២ ពេត្រុស ១:២០-២១)។ ដូច្នេះហើយ  សេចក្តីសន្យាដែលបានប្រទាន ដល់ពួកសាវកនៅក្នុង ខ២៥-២៦ ត្រូវបានសម្រេចនៅក្នុងសេចក្តីបង្រៀនរបស់ពួកគេ ហើយនឹងនៅក្នុងការកត់ត្រារបស់ពួកគេនៃព្រះគម្ពីរសញ្ញាថ្មី។  ​តាមរយៈ​ពួកសាវក ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធបានធានា​ថាព្រះបន្ទូលរបស់ព្រះយេស៊ូវត្រូវបានរក្សាទុកសម្រាប់ជាសេចក្តីបង្រៀនរបស់ក្រុមជំនុំ។ ​ ​
 

ខ្ញុំ​ទុក​សេចក្ដី​សុខ​នៅ​នឹង​អ្នក​រាល់​គ្នា គឺ​ខ្ញុំ​ឲ្យ​សេចក្ដី​សុខ‌សាន្ត​របស់​ខ្ញុំ​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា ហើយ​ដែល​ខ្ញុំ​ឲ្យ នោះ​មិន​មែន​ដូច​ជា​លោកីយ​ឲ្យ​ទេ កុំ​ឲ្យ​ចិត្ត​អ្នក​រាល់​គ្នា​ថប់​បារម្ភ ឬ​ភ័យ​ឡើយ

១៤:២៧ ​ពាក្យនៅក្នុងភាសាហេប្រឺសម្រាប់ សេចក្តីសុខ  ហ្សាឡុម  មិនដែលមានន័យថានឹងគ្មានបញ្ហានោះឡើយ។ ​ប៉ុន្តែជាការទុកចិត្តលើព្រះដែលព្រះអង្គនឹងកំ សាន្តចិត្តនិងប្រទានកម្លាំងនៅក្នុងពេលដែលមានបញ្ហា។ ព្រះយេស៊ូវប្រទានឲ្យអ្នកដើរតាមព្រះអង្គ នូវសេចក្តីសុខសាន្តរបស់ព្រះអង្គ។ ​ព្រះយេស៊ូវមានសេចក្តីស្ងប់សុខដែលបានមកពីទំនុកចិត្ត នៅក្នុងព្រះជាម្ចាស់ ​ទោះបីជាបានជ្រាបថាព្រះអង្គរៀបនឹងត្រូវបានឆ្កាងសម្រាប់ អំពើបាបរបស់មនុស្សលោកក៏ដោយ។ ​ដោយសេចក្តីជំនឿនៅក្នុងព្រះជាម្ចាស់ហើយនឹងព្រះរាជបុត្រាព្រះអង្គ ​យើងក៏អាចនឹងមានចិត្តដែលគ្មានការថប់បារម្ភទោះបីជា ជួបប្រទះជាមួយនឹងបញ្ហានៅក្នុងជីវិតក៏ដោយ។ ​

សូមកត់សម្គាល់ថា នៅក្នុងផ្នែកនៃសេចក្តីបង្រៀននេះ ព្រះយេស៊ូវប្រទានឱ្យដល់អ្នកដើរតាមព្រះអង្គនូវ​ “សេចក្តីសុខសាន្តរបស់ខ្ញុំ” (១៤:២៧)  ​“សេចក្តីស្រឡាញ់របស់ខ្ញុំ” (១៥:៩-១០ និង “សេចក្តីអំណររបស់ខ្ញុំ”​ (១៥:១១)។ ​

អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​ឮ​ពាក្យ​ដែល​ខ្ញុំ​ប្រាប់​ថា ខ្ញុំ​ទៅ ហើយ​នឹង​មក​ឯ​អ្នក​រាល់​គ្នា​វិញ បើ​សិន​ជា​អ្នក​រាល់​គ្នា​ស្រឡាញ់​ដល់​ខ្ញុំ នោះ​នឹង​មាន​សេចក្ដី​អំណរ​ឡើង ដោយ​ព្រោះ​ខ្ញុំ​ទៅ​ឯ​ព្រះវរ‌បិតា ដ្បិត​ព្រះវរ‌បិតា​ទ្រង់​ធំ​លើស​ជាង​ខ្ញុំ 

១៤:២៨ ព្រះយេស៊ូវនឹងយាងត្រឡប់ទៅក្នុងសិរីល្អដែលព្រះអង្គមានជាមួយនឹងព្រះវរបិតាមុនពេល ដែលលោកីយកើតមានឡើង (១៧:៥)។ ពួកសិស្សគួរតែមានសេចក្តីអំណរអំពីការនេះ ប៉ុន្តែផ្ទុយពីការដែលពួកគេមានចិត្តថប់បារម្ភចំពោះដំណឹងនៃការចាកចេញរបស់ព្រះយេស៊ូវ។ ​ពួកគេគិតថា ពួកគេស្រឡាញ់ព្រះយេស៊ូវ  ប៉ុន្តែពួកគេផ្តោតសំខាន់លើខ្លួនរបស់គេជាជាងលើព្រះអង្គ។ 

ហេតុអ្វីបានជាព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលថា ព្រះវរបិតាគឺ “ធំលើសជាងខ្ញុំ”?  នៅក្នុងបរិបទនេះ ដោយព្រោះតែ តួនាទីបច្ចុប្បន្នដែលទ្រង់មាននៅលើផែនដីនោះគឺទាបជាងព្រះវរបិតាដែលគង់នៅស្ថានសួគ៌។ វាគឺជាផ្នែក មួយនៃបេសកកម្មរបស់ព្រះយេស៊ូវ នៅក្នុងការទទួលយកតំណែងដែលទាបជាង។  ដូចដែលបទគម្ពីរ ភីលីព ២:៦-៧ លើកឡើងថា “ដែល​ទោះ​បើ​ទ្រង់​មាន​រូប​អង្គ​ជា​ព្រះ​ក៏​ដោយ គង់​តែ​មិន​បាន​រាប់​ សេចក្តី​ស្មើ​នឹង​ព្រះ​នោះ ទុក​ជា​សេចក្តី​ដែល​គួរ​កាន់​ខ្ជាប់​ឡើយ  គឺ​ទ្រង់​បាន​លះបង់​ព្រះអង្គ​ទ្រង់ មក​យក​រូបភាព​ជា​បាវ​បំរើ​វិញ ព្រម​ទាំង​ប្រសូត​មក​មាន​រូប​ជា​មនុស្ស​ផង”។ 

ឥឡូវ​នេះ ខ្ញុំ​បាន​ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា មុន​ដែល​ការ​នោះ​មក​ដល់ ដើម្បី​កាល​ណា​មក​ហើយ នោះ​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​ជឿ 

 

១៤:២៩ ការសម្រេចនៃសេចក្តីទំនាយរបស់ព្រះយេស៊ូវនឹងបញ្ជាក់ថាព្រះអង្គពិតជាត្រូវបានចាត់មកពីព្រះ មែន។ ​

ពី​នេះ​ទៅ​មុខ ខ្ញុំ​មិន​បាន​និយាយ​នឹង​អ្នក​រាល់​គ្នា​ប៉ុន្មាន​ទៀត​ទេ ដ្បិត​ចៅហ្វាយ​របស់​លោកីយ​នេះ​ជិត​មក​ដល់​ហើយ តែ​វា​គ្មាន​អ្វី​នៅ​ក្នុង​ខ្ញុំ​ទេ គឺ​ខ្ញុំ​ធ្វើ​បង្គាប់​ព្រះវរ‌បិតា​វិញ ដើម្បី​ឲ្យ​លោកីយ​បាន​ដឹង​ថា ខ្ញុំ​ស្រឡាញ់​ដល់​ទ្រង់ ចូរ​យើង​ក្រោក​ឡើង​ចេញ​ពី​ទី​នេះ​ទៅ។ 

១៤:៣០-៣១ “ចៅហ្វាយរបស់លោកីយ​នេះ” សំដៅលើសាតាំង។ ​​សាតាំងបានទាមទារ ការគ្រប់គ្រងលើមនុស្សដោយព្រោះតែអំពើបាបរបស់គេ។ ​ យ៉ាងណាម៉ិញ  ព្រះយេស៊ូវមិនបានភ័យខ្លាច ចំពោះសាតាំងឡើយ​ដោយព្រោះតែសាតាំងគ្មានអំណាចលើទ្រង់ ដោយព្រោះព្រះយេស៊ូវគ្មានបាប សោះឡើយ (៨:២៣; ៨:៤៦)។ 
 

នៅក្នុងពេលនោះ  យូដាសកំពុងតែរៀបចំគម្រោងចាប់ខ្លួនព្រះយេស៊ូវ។  ប៉ុន្តែសាតាំងមិនអាចបង្ខំ ព្រះយេស៊ូវឲ្យទៅឯឈើឆ្កាងបានឡើយ។  តែផ្ទុយទៅវិញ  ព្រះយេស៊ូវទ្រង់ជ្រើសរើសនៅក្នុង ការយាងទៅឯឈើឆ្កាងដោយការស្តាប់បង្គាប់នៅក្នុងសេចក្តីស្រឡាញ់ចំពោះព្រះវរបិតា។ ​ការស្តាប់បង្គាប់ របស់ព្រះអង្គគឺល្អឥតខ្ចោះ ហើយបញ្ញត្តរបស់ព្រះវរបិតានោះគឺត្រូវដាក់ព្រះជន្មព្រះអង្គចុះ  (១០:១៧-១៨; ១ យ៉ូហាន ៣:១៦)។  ព្រះយេស៊ូវបានបង្រៀនពីសេចក្តីសំខាន់ដល់ពួកអ្នកដើរតាមព្រះអង្គពី ការស្តាប់បង្គាប់ (ខ១៥, ២១, ២៣)  ហើយពេលនេះព្រះអង្គធ្វើជាគំរូដ៏អស្ចារ្យក្នុងពេលដែលព្រះអង្គ សម្រេចនូវបេសកកម្មរបស់ទ្រង់។ ​

bottom of page