top of page
Wooden Frame Window

ព្រះយេស៊ូវផ្លាស់ប្រែទឹកឲ្យក្លាយជាស្រាទំពាំងបាយជូរ

លុះ​៣​ថ្ងៃ​ក្រោយ​មក មាន​វិវាហ‌មង្គល នៅ​ភូមិ​កាណា ក្នុង​ស្រុក​កាលី‌ឡេ ហើយ​មាតា​ព្រះ‌យេស៊ូវ​ក៏​នៅ​ឯ​ណោះ​ស្រាប់ គេ​បាន​អញ្ជើញ​ព្រះ‌យេស៊ូវ ព្រម​ទាំង​ពួក​សិស្ស​ទ្រង់​ទៅ​ឯ​ការ​នោះ​ដែរ 

 

២:១-២ កាណាជាភូមិមួយនៅក្នុងស្រុកកាលីឡេ ចំងាយប្រមាណជា​១៥ គីឡូម៉ែត្រពីណាសារ៉ែត។ ​ ជាស្រុករបស់ ណាថាណែល (២១:២)។ នៅក្នុងវប្បធម៌នេះ ការរៀបពិធីមង្គលការជាព្រឹត្តិការណ៏មួយ ដ៏សំខាន់ដែលមានការចូលរួមពីសហគមទាំងមូលហើយជាធម្មតាមានរយៈពេល​ពេញមួយ​សប្តាហ៏។ ​

 

កាល​ស្រា​ទំពាំង‌បាយ‌ជូរ​អស់​ហើយ នោះ​មាតា​ព្រះ‌យេស៊ូវ​ទូល​ទ្រង់​ថា គេ​អស់​ស្រា​ទំពាំង‌បាយ‌ជូរ​ហើយ

 

២:៣ ​វាគឺជាភារៈកិច្ចរបស់កូនកម្លោះនៅក្នុងការផ្គង់ផ្គង់ស្រាទំពាំងបាយជូរសម្រាប់ភ្ញៀវដែលមកចូលរួម ពិធីមង្គលការឲ្យបានគ្រប់គ្រាន់។ ​ការដែលបរាជ័យក្នុងការធ្វើការនេះអាចនឹងនាំឲ្យមានសេចក្តីអាម៉ាស់ សម្រាប់គូរស្វាមីភរិយារយៈពេលយូរជាមិនខានឡើយ។ ​គូរស្វាមីភរិយាអាចជាមិត្តសម្លាញ់ ឬជាញាតិជិត ស្និតជាមួយនឹងម៉ារី ហេតុនេះហើយបានជាគាត់ប្រាប់ដល់ព្រះយេស៊ូវអំពីបញ្ហារបស់ពួកគេ។ ​

វាមានសារៈសំខាន់ដែលមនុស្សយកតម្រូវការរបស់ខ្លួ​ន​ទៅកាន់ព្រះយេស៊ូវ តែពួកគេមិនបានប្រាប់ព្រះអង្គឱ្យធ្វើអ្វីនោះទេ។ នៅក្នុងពិធីមង្គលការនៅ​ភូមិ​កាណា ម៉ារីប្រាប់ព្រះយេស៊ូវអំពីបញ្ហា ("គេ​អស់​ស្រា​ទំពាំង‌បាយ‌ជូរ​ហើយ") ប៉ុន្តែសូមកត់ចំណាំថា គាត់មិនបានប្រាប់ព្រះយេស៊ូវថា "សូមធ្វើ ស្រានោះទេ"។ ផ្ទុយទៅវិញ ម៉ារីបានប្រាប់បាវបម្រើថា "ការ​អ្វី​ដែល​លោក​ប្រាប់​ឲ្យ​ធ្វើ នោះ​ត្រូវ​ធ្វើ​ចុះ" (ខ៥)។ យើងគួរនាំយកតម្រូវការរបស់យើងទៅកាន់ព្រះយេស៊ូវ តែយើងមិនចាំបាច់ប្រាប់ព្រះអង្គអំពី អ្វី ដែលទ្រង់ត្រូវធ្វើនោះទេ។ ព្រះអង្គចង់បានក្ដីជំនឿយើង មិនមែនចង់បានការណែនាំរបស់យើងនោះទេ។

 

តែ​ព្រះ‌យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​តប​ថា មាតា​អើយ តើ​ការ​នោះ​អំពល់​អ្វី​ដល់​យើង ពេល​វេលា​ខ្ញុំ​មិន​ទាន់​មក​ដល់​នៅ​ឡើយ

 

២:៤ ព្រះយេស៊ូវគឺជាអ្នកបំរើរបស់ព្រះយេហូវ៉ា (អេសាយ​ ៤០-៥៥)។ ​​​ព្រះអង្គធ្វើតាមតែអ្វីដែល ព្រះវរបិតាបង្គាប់មកតែប៉ុណ្ណោះ (៤:៣៤, ៥:១៩-២០, ​៦:៣៨, ៨:២៩) ​ហើយបេសកកម្មរបស់ព្រះអង្គ ត្រូវតែធ្វើតាមពេលដែលព្រះវរបិតាបានកំណត់។ ​

មាតា​ទ្រង់​ក៏​ប្រាប់​ដល់​ពួក​បាវ​ថា ការ​អ្វី​ដែល​លោក​ប្រាប់​ឲ្យ​ធ្វើ នោះ​ត្រូវ​ធ្វើ​ចុះ

 

២:៥ មានមេរៀនអំពីជំនឿចំនួនបី​សម្រាប់យើងទាំងអស់គ្នា។  ​ទីមួយ ម៉ារីគាត់មានសេចក្តីជំនឿថា ព្រះយេស៊ូវនឹង ធ្វើអ្វីមួយអស្ចារ្យហើយទុកចិត្តថាព្រះយេស៊ូវនឹងដោះស្រាយបញ្ហានោះ។  ​ទីពីរ គាត់មិនបានប្រាប់ព្រះអង្គពី អ្វីដែលត្រូវធ្វើឬថាត្រូវធ្វើយ៉ាងណានោះទេ។ គាត់គ្រាន់តែប្រាប់ព្រះអង្គពី សេចក្តីត្រូវការហើយមានទំនុកចិត្ត នៅក្នុងការប្រគល់បញ្ហានោះទៅក្នុងព្រះហស្តព្រះអង្គ។ ​ទីបី គាត់បានដឹងថាដើម្បីទទួលបានការអស្ចារ្យពី ព្រះយេស៊ូវវាពិតជាមានសារៈសំខាន់ខ្លាំងណាស់ នៅក្នុង ការ​ដែល “ធ្វើតាមអ្វីដែលព្រះអង្គបង្គាប់ឲ្យធ្វើ”។ ​​ ព្រះចេស្តានៃព្រះគឺអាចទទួលដោយសេចក្តីជំនឿ និងការស្តាប់បង្គាប់។ ​

 

រីឯ​នៅ​ទី​នោះ មាន​ពាង​ថ្ម​៦ តាម​ទំនៀម​ការ​លាង​សំអាត​របស់​សាសន៍​យូដា ពាង​មួយៗ​នោះ​ចំណុះ​ទឹក​បាន​២​ឬ​៣​អម្រែក

 

២:៦ ពាងថ្ម ត្រូវបានប្រើសម្រាប់ពិធីសំអាតឲ្យបរិសុទ្ធរបស់សាសន៍យូដា។ ​ពេលដែលពួកសាសន៍យូដា ត្រឡប់ទៅជាមិនស្អាតតាម​សាសនា​យូដា គេនឹងសំអាតខ្លួនគេដោយចាក់ទឹកលើកដៃរបស់គេ។ ​ដូច្នេះហើយ ទឹកតំណាងឱ្យសាសនាសាសន៍យូដាដែលព្រះយេស៊ូវបានជំនួស ដោយអ្វីមួយដែល ប្រសើរជាង។ ​

 

ព្រះ‌យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ទៅ​គេ​ថា ចូរ​ចាក់​ទឹក​ឲ្យ​ពេញ​ពាង​ទាំង​នេះ​ទៅ គេ​ក៏​ចាក់​ទឹក​ពេញ​ដល់​មាត់​ពាង 8រួច​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ប្រាប់​គេ​ថា ឥឡូវ​នេះ ចូរ​ដង​យក​ទៅ​ជូន​ដល់​លោក ជា​មង្គល‌ការ​ចុះ គេ​ក៏​ដង​យក​ទៅ

 

២:៧-៨ ព្រះយេស៊ូវជារឿយៗបានប្រាប់មនុស្សឱ្យធ្វើអ្វីមួយ ដើម្បីទទួលការអស្ចារ្យ។ គន្លឹះទៅកាន់ការ អស្ចារ្យនៅក្នុងករណីនីមួយៗគឺ ធ្វើតាមអ្វីដែលព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលយ៉ាងសាមញ្ញ។ ដើម្បីទទួលការអស្ចារ្យនេះ ព្រះ​យេស៊ូ​វមាន​បន្ទូល​ថា​៖ ​«​ចូរ​ចាក់​ទឹក​ឲ្យ​ពេញ​ពាង​ទាំង​នេះ​ទៅ​»។

 

បង្គាប់របស់ព្រះយេស៊ូវឲ្យចាក់ទឹកឲ្យបានពេញពាងទាំងនោះគឺជាសញ្ញាដែលមានអត្ថន័យមួយ។ ​ចំណុះស្រាទំពាំងបាយជូរ (ច្រើនជាង ៥០០លីត្រ)​​​ ជាចំនួនលើសពីអ្វីដែលត្រូវការសម្រាប់ពិធីមង្គល ការនៅក្នុងភូមិមួយទៅទៀត។ ​ប៉ុន្តែនៅក្នុងព្រះគម្ពីរសញ្ញាចាស់ ស្រាទំពាំងបាយជូរជានិមិត្តសញ្ញា នៃភាពបរិបូរណ៍ដែលមាននៅក្នុងជំនាន់ថ្មីដែលពេញដោយព្រះពរ សេចក្តីអំណរ និងសេចក្តីសុចរិត ដែលបានចាប់ផ្តើមពេលដែលព្រះមែស្ស៊ីយាងមក (យេរេមា ៣១:១២; ហូសេ ២:២២, ១៤:៧; យ៉ូអែល ៣:១៨; អេម៉ុស ៩:១៣-១៤)។  ដូច្នេះហើយ ​ព្រះយេស៊ូវបានប្រទានស្រាទំពាំងបាយជូរយ៉ាងបរិបូរណ៍ ជាសញ្ញានៃសេចក្តីសប្បុរសនៃជំនាន់ថ្មីដែលព្រះអង្គបាននាំមក។ ​

កាល​អ្នក​មង្គល‌ការ​បាន​ភ្លក់​ទឹក ដែល​បាន​ប្រែ​ទៅ​ជា​ស្រា​ទំពាំង‌បាយ‌ជូរ​ហើយ ឥត​មាន​ដឹង​ជា​មក​ពី​ណា (តែ​ពួក​បាវ​បំរើ​ដែល​ដង​ទឹក​នោះ គេ​ដឹង) នោះ​អ្នក​មង្គល‌ការ​ក៏​ហៅ​ប្ដី​ថ្មោង‌ថ្មី​មក​និយាយ​ថា មនុស្ស​ទាំង‌ឡាយ គេ​តែង‌តែ​លើក​ស្រា​ទំពាំង‌បាយ‌ជូរ​ល្អ​មក​ជា​មុន លុះ​កាល​បាន​ផឹក​ជា​ច្រើន​ហើយ នោះ​ទើប​លើក​ស្រា​ទំពាំង‌បាយ‌ជូរ ដែល​មិន‌សូវ​ល្អ​មក​ជា​ក្រោយ តែ​នេះ អ្នក​បាន​ទុក​ស្រា​ទំពាំង‌បាយ‌ជូរ​យ៉ាង​ល្អ ដរាប​ដល់​ឥឡូវ​នេះ​វិញ

 

២:៩-១០ អ្នកមង្គលការមានការភ្ញាក់ផ្អើលដោយគុណភាពនៃស្រាទំពាំងបាយជូរដែលព្រះយេស៊ូវបាន ធ្វើនោះ។ លោករ​ក៏​ពិពណ៌នាថា "ស្រា​ទំពាំង‌បាយ‌ជូរ​យ៉ាង​ល្អ" ដែលអ្នករៀបចំពិធីអាពាហិ៍ពិពាហិ៍គួរដាក់ក្នុងពិធីតាំងពីដំបូង។ ការនេះបង្ហាញពីគុណភាពនៃអ្វីដែលព្រះយេស៊ូវផ្គត់ផ្គង់គឺល្អប្រសើរមែនទែន ​ជាអ្វីដែលប្រសើរជាអ្វីដែលមនុស្សធ្លាប់មានពីមុនមកទៀត។ ការអស្ចារ្យនេះក៏​បង្ហាញថា ព្រះយេស៊ូវមាន អំណាចលើ ផ្នែកធម្មជាតិ គឺព្រះអង្គអាចបង្កើត ពហុគុណ និងផ្លាស់ប្រែរបស់ពីធម្មជាតិទាំងឡាយ។

ការអស្ចារ្យបង្ហាញពីភាពខុសគ្នារវាងទឹកចាស់របស់សាសនាសាសន៍យូដា (ម៉ាកុស ២:២២) ហើយនិង​ស្រាទំពាំងបាយជូរថ្មីនៃជំនាន់ថ្មីក្នុងព្រះគ្រីស្ទ។ ​នៅក្នុងសាសនាយូដា ​មនុស្សធ្វើតាមប្រពៃណី និងពិធីផ្សេងៗដោ​យ​ព្រោះតែទំនៀមទម្លាប់ កាតព្វកិច្ច និងភារកិច្ច ប៉ុន្តែពួកគេមិនមានអំណរនោះឡើយ។ ​ប៉ុន្តែព្រះយេស៊ូវបាននាំមកនូវសេចក្តីសញ្ញាថ្មីមួយ ដែលអាចធ្វើឲ្យមនុស្សពេញដោយសេចក្តីអំណរ។ សាសនា និងប្រពៃណីនឹងត្រូវបានជំនួសដោយទំនាក់ទំនងជាមួយនឹងព្រះជាម្ចាស់!​

 

ព្រះ‌យេស៊ូវ ទ្រង់​ធ្វើ​ទី​សំគាល់​មុន​ដំបូង​នេះ នៅ​ភូមិ​កាណា ក្នុង​ស្រុក​កាលី‌ឡេ ទាំង​សំដែង​សិរី‌ល្អ​របស់​ទ្រង់ ហើយ​ពួក​សិស្ស​ក៏​ជឿ​ដល់​ទ្រង់។ 

 

២:១១​​ នៅក្នុងដំណឹងល្អយ៉ូហាន ការអស្ចារ្យគឺជា “ទីសំគាល់” ដែលចង្អុលបង្ហាញទៅកាន់សេចក្តីពិតអំពី ព្រះយេស៊ូវ។ ​ហេតុដូច្នេះហើយ អ្នកអានគួរតែបានពិចារណាអំពីសារៈសំខាន់នៃការអស្ចារ្យនិមួយៗ។ ​ដោយ ការដែលធ្វើទីសំគាល់ ព្រះយេស៊ូវ “ទាំង​សំដែង​សិរី‌ល្អ​របស់​ទ្រង់” (១:១៤,​ ១:៣១)។ ព្រះអង្គបង្ហាញថា ព្រះអង្គគឺជាព្រះគ្រីស្ទដែលបាននាំមកនូវជំនាន់ថ្មីមួយនៃសេចក្តីសុចរិត អំណរ និងសេចក្តីសុខសាន្តនៅក្នុង រាជ្យនគរព្រះអង្គ។ ​

 

វាពិតជាមានសារៈសំខាន់ខ្លាំងណាស់ដែលថាការអស្ចារ្យទីមួយរបស់ព្រះយេស៊ូវបានកើតឡើងនៅក្នុងពិធីមង្គលការ។ ​ពិធីមង្គលការគឺជាការអបអរនៃសេចក្តីស្រឡាញ់។ ​រាជ្យនគរនៃព្រះគឺត្រូវបានរៀបរាប់ថា ជាពិធីវិវាហមង្គល នៅក្នុង វិវរណៈ​១៩ ហើយនិងម៉ាថាយ ២២។ ​ ការនេះគឺដោយព្រោះតែចំនុចសំខាន់នៃ សេចក្តីជំនឿគ្រីស្ទានគឺជាទំនាក់ទំនងជាមួយនឹងព្រះជាម្ចាស់ ដែលស្រឡាញ់យើង ហើយត្រាស់ហៅយើង ឲ្យបានស្រឡាញ់ព្រះអង្គឲ្យអស់ពីចិត្ត អស់ពីព្រលឹង អស់ពីកម្លាំងនិងអស់ពីគំនិតយើង។ 

 

​សូមចំណាំដែរថា ពិធីមង្គលការបានប្រារព្ធឡើង “លុះ​៣​ថ្ងៃ​ក្រោយ​មក” (ខ១)។ ​ការអស្ចារ្យមួយទៀត ដែលបានកើតឡើង នៅថ្ងៃទីបីផ្សេងទៀតដែលនឹងបាននាំមកនូវជីវិតថ្មីដែលត្រូវបានកំណត់លក្ខណៈ ដោយ ទំនាក់ទំនង ជាមួយនឹងព្រះ​ជាម្ចាស់។ ​ការអស្ចារ្យនោះគឺជាការរស់ពីសុគតឡើងវិញរបស់ព្រះយេស៊ូវ។ 

 

មានទីសំគាល់ចំនួនប្រាំពីរនៅក្នុងដំណឹងល្អយ៉ូហាន។ ​ទីសំគាល់នីមួយៗបង្ហាញពីសិរីល្អនៃព្រះយេស៊ូវ ហើយជួយដល់អ្នកអានឲ្យមានសេចក្តីជំនឿលើទ្រង់ (២០:៣០-៣១)។ ទីសំគាល់ទាំងប្រាំពីរនោះគឺ:

  • ការផ្លាស់ប្រែទឹកឲ្យក្លាយជាស្រាទំពាំងបាយជូរ (២:១-១១)

  • ការប្រោសកូននាម៉ឺនម្នាក់ឲ្យបានជា (៤:៤៦-៥៤)

  • ប្រោសមនុស្សពិការនៅអាងទឹងក្នុងក្រុងបេតសៃដាឲ្យបានជា (៥:១-១៥)

  • ចំអែតមនុស្ស ៥០០០នាក់ (៦:១-១៤)

  • ព្រះអង្គយាងលើទឹក (៦:១៥-២១)

  • ប្រោសមនុស្សខ្វាក់ពីកំណើតឲ្យបានភ្លឺ (៩:១-១២)

  • ប្រោសឡាសាឲ្យរស់ពីស្លាប់ឡើងវិញ (១១:១-៤៤)

 

ដំណឹងល្អយ៉ូហានជាដំណឹងល្អចុងក្រោយគេក្នុងចំណោមដំណឹងល្អទាំងបួនដែលត្រូវបានកត់ត្រា ហើយអ្នកកត់ត្រាបីនាក់ផ្សេងទៀតបានកត់ត្រាការអស្ចារ្យជាច្រើនរបស់ព្រះយេស៊ូវរួចហើយ។ ​ដូច្នេះហើយ លោកយ៉ូហានជ្រើសរើសក្នុងការកត់ត្រា ការអស្ចារ្យដែលបង្ហាញពីលក្ខណៈដ៏វិសេសបំផុត នៃព្រះចេស្តារបស់ព្រះយេស៊ូវ។ ​

សូមចំណាំថា:​ ស្រាទំពាំងបាយជូរដែលព្រះយេស៊ូវបានបង្កើតមកគឺមានគុណភាពអស្ចារ្យជាងស្រាទំពាំងបាយជូរដែលមានពីមុនទៅទៀត។ ព្រះយេស៊ូវមិនគ្រាន់តែបានប្រោសជំងឺកូននាម៉ឺនម្នាក់នោះឡើយ ប៉ុន្តែបានប្រោស ពីចំងាយវិញ! (៤:៥០-៥៣)។ ព្រះយេស៊ូវបានប្រោសមនុស្សម្នាក់ដែលមិនគ្រាន់តែ ពិការនោះឡើយ ប៉ុន្តែក៏មានជំងឺអស់រយៈពេល សាមសិបប្រាំបីឆ្នាំ!​​​ (៥:៥)។ ព្រះយេស៊ូវបានចំអែតហ្វូងមនុស្សយ៉ាងធំ ជាមួយនឹងនំប៉័ងប្រាំដុំតូចហើយនឹងត្រីពីរកន្ទុយតែប៉ុណ្ណោះ (៦:៧-៩)។  ​ព្រះយេស៊ូវបានប្រោសម នុស្សខ្វាក់ពីកំណើតម្នាក់ឲ្យបានភ្លឺ! (៩:២)។  ព្រះយេស៊ូវបានប្រោសមនុស្សម្នាក់ ដែលបានស្លាប់ អស់រយៈពេលបួនថ្ងៃមកហើយឲ្យរស់ឡើយវិញ! (១១:១៧) មួយថ្ងៃបានកន្លងផុត នៅថ្ងៃ ដែលព្រលឹងវិញ្ញាណគាត់បានចេញពីគាត់ហើយយោងតាមអ្វីដែលសាសន៍យូដាជឿ។ ​

លុះ​ក្រោយ​មក ទ្រង់​យាង​ចុះ​ទៅ​ឯ​ក្រុង​កាពើ‌ណិម មាន​ទាំង​មាតា បង​ប្អូន នឹង​ពួក​សិស្ស​ទ្រង់​ទៅ​ជា​មួយ​ផង តែ​នៅ​ឯ​ណោះ​មិន​យូរ​ប៉ុន្មាន​ទេ

 

២:១២ កាពើណិម ជាក្រុងមួយដែលនៅភាគខាងជើងនៃឆ្នេរនៃសមុទ្រកាលីឡេ (ចំងាយប្រមាណជាង ៣០គីឡូម៉ែត្រពីភូមិកាណា)។ ទីនោះជាទីបញ្ជាការនៃព័ន្ធកិច្ចរបស់ព្រះយេស៊ូវ។ ព្រះយេស៊ូវមាន ប្អូនប្រុស​បួននាក់ និងយ៉ាងហោចណាស់ប្អូនស្រី​ពីរនាក់ (ម៉ាកុស ៦:៣)។

ព្រះ‌យេស៊ូវ​សម្អាត​ព្រះ‌វិហារ

 

រីឯ​បុណ្យ​រំលង​របស់​សាសន៍​យូដា​ក៏​ជិត​ដល់ នោះ​ព្រះ‌យេស៊ូវ​ទ្រង់​យាង​ឡើង​ទៅ​ឯ​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម

 

២:១៣​ ពិធីបុណ្យរំលងគឺជាបុណ្យ​ប្រចាំឆ្នាំដែលប្រារព្ធដើម្បីអបអរការដែលព្រះរំដោះកូនចៅអ៊ីស្រាអែល  ពីភាពជាទាសករនៅក្នុងប្រទេសអេស៊ីព្ទ (និក្ខមនំ ១២)។ ​ មនុស្សប្រុសសាសន៍យូដាទាំងអស់ តម្រូវឲ្យ ប្រារព្ធពិធីបុណ្យរំលងនៅក្នុងក្រុងយេរូសាឡិម។ ​នេះជាពិធីបុណ្យរំលងលើកទីមួយក្នុងចំណោម ពិធីបុណ្យរំលងទាំងបីដែលលោកយ៉ូហានបានលើកឡើង (ក៏នៅក្នុង ៦:៤ និង ១១:៥៥)  ដែលបង្ហាញយើងថា ព័ន្ធកិច្ចរបស់ព្រះយេស៊ូវមានរយៈពេល​បីឆ្នាំ។ ​

 

កាល​ទ្រង់​ឃើញ​ពួក​អ្នក​លក់​គោ លក់​ចៀម លក់​ព្រាប នឹង​ពួក​អ្នក​ដូរ​ប្រាក់ អង្គុយ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ‌វិហារ 

 

២:១៤ ​ពួកសាសន៍យូដាដែលធ្វើដំណើរពីឆ្ងាយទៅកាន់ទីក្រុងយេរូសាឡិមដើម្បីប្រារព្ធពិធីបុណ្យរំលងនឹង ទិញសត្វនៅព្រះវិហារដើម្បីថ្វាយយញ្ញបូជា ជាជាងការដែលនាំយកមកពីផ្ទះ។ ​ពន្ធដែលត្រូវបង់នៅព្រះវិហារ ត្រូវបង់ជារៀងរាល់ឆ្នាំសម្រាប់បុរសសាសន៍យូដាគ្រប់គ្នាដែលមានអាយុចាប់ពី២០ឆ្នាំឡើងទៅ (និក្ខមនំ ៣០:១៣-១៤; ម៉ាថាយ ១៧:២៤-២៧) ដូច្នេះហើយ ពួកសាសន៍យូដាដែលធ្វើដំណើរមកពីទឹកដី ប្រទេសផ្សេងត្រូវប្តូរប្រាក់របស់គេទៅជារូបិយប័ណ្ណក្នុងដំបន់។ ​

ដោយសារតែកិច្ចការនៅក្នុងព្រះវិហារ  ពួកអ្នកប្តូរប្រាក់និងអ្នកលក់សត្វបានផ្លាស់ប្រែព្រះវិហារនៃព្រះ ទៅជាទីផ្សារវិញ។ ​ពួកសង្ឃទទួលខុសត្រូវសម្រាប់ការជួញដូរទាំងនេះ។ ​ពួកគេបានប្រើព្រះវិហារជារបៀប ដើម្បីធ្វើឲ្យខ្លួន​ឯង​បានក្លាយជាអ្នកមាន។ ​ ​

 

នោះ​ទ្រង់​ក៏​យក​ខ្សែ​ធ្វើ​ជា​រំពាត់ ដេញ​គេ​ចេញ​ពី​ព្រះ‌វិហារ​ទាំង​អស់​ទៅ គឺ​ដេញ​ទាំង​ចៀម ទាំង​គោ ហើយ​ក៏​ចាក់​ប្រាក់​របស់​ពួក​អ្នក​ដូរ​ចេញ​ដែរ ព្រម​ទាំង​ផ្កាប់​តុ​គេ​ផង

 

២:១៥ ព្រះយេស៊ូវបានសម្រេចសេចក្តីទំនាយ ម៉ាឡាគី ៣:១-៤។ ​បន្ទាប់ពីអ្នកនាំសារបានរៀបចំផ្លូវថ្វាយ ព្រះអង្គ ព្រះអម្ចាស់យាងមកព្រះវិហារភ្លាមៗហើយបានសំអាត “កូនចៅលេវី” (ដែលជា ពួកសង្ឃ)។ ព្រះអង្គធ្វើដូច្នេះដើម្បីបង្ហាញពីសេចក្ដី​ឧស្សាហ៍របស់ព្រះអង្គចំពោះព្រះនិងភាពបរិសុទ្ធនៃព្រះវិហាររបស់ ព្រះអង្គ។ ​

រួច​មាន​បន្ទូល​ទៅ​ពួក​អ្នក​លក់​ព្រាប​ថា ចូរ​យក​របស់​ទាំង​នេះ​ចេញ​ទៅ កុំ​ឲ្យ​យក​ដំណាក់​នៃ​ព្រះវរ‌បិតា​ខ្ញុំ ធ្វើ​ជា​ផ្ទះ​ជំនួញ​ឡើយ

 

២:១៦ ព្រះយេស៊ូវគឺជាព្រះរាជបុត្រានៃព្រះ ហេតុនេះហើយព្រះអង្គបានហៅព្រះវិហារនៃព្រះថា “ដំណាក់នៃព្រះវរបិតាខ្ញុំ”។ ​ព្រះអង្គបានបោសសំអាតពួកអ្នកលក់ដូរនិងប្តូរប្រាក់ពីទីធ្លាព្រះវិហារ ដោយព្រោះតែគេបានប្រើព្រះវិហារដ៏បរិសុទ្ធធ្វើជា “ផ្ទះជំនួញ” ​ដែលជាការប្រមាថដល់ព្រះ។ ​ 

 

ពួក​សិស្ស​ទ្រង់​ក៏​នឹក​ឃើញ​ពី​សេចក្ដី​ដែល​ចែង​ទុក​មក​ថា «សេចក្ដី​ឧស្សាហ៍​ដល់​ដំណាក់​ទ្រង់ បាន​ស៊ី​បង្ហិន​ទូលបង្គំ» 

 

២:១៧ ពេលដែលសិស្សរបស់ព្រះអង្គបានឃើញពីអ្វីដែលបានកើតឡើង ពួកគេបាននឹកចាំ ទំនុកដំកើង ៦៩:៩។ ពេលដែលស្តេចដាវីឌកត់ត្រាបទទំនុកដំកើងនេះ ទ្រង់ត្រូវគេ​បៀតបៀនដោយព្រោះតែ សេចក្ដី​ឧស្សាហ៍ ចំពោះដំណាក់នៃព្រះ ហើយនឹងសិរីល្អរបស់ព្រះអង្គ។ ពេលនេះពួកសិស្សបានឃើញ ព្រះយេស៊ូវបង្ហាញពី សេចក្ដី​ឧស្សាហ៍ដូចគ្នាថា ការថ្វាយបង្គំព្រះដែលគួរតែបានបរិសុទ្ធ។ ​

ព្រះយេស៊ូវមានព្រះទ័យក្រោធដោយព្រោះតែ​ “ដំណាក់នៃព្រះវរបិតា” (ដែលគួរតែជាកន្លែង សម្រាប់ មនុស្សចូលមកអធិស្ឋានទៅចំពោះព្រះ) ប្រែជាកន្លែងដែលពួកសង្ឃប្លន់មនុស្ស ដើម្បីឲ្យក្លាយជា អ្នកមានវិញ។ ​ពួកគេស្រឡាញ់ហើយនិងបម្រើទ្រព្យសម្បត្តិ មិនមែនព្រះឡើយ។ ​

 

ដូច្នេះ ពួក​សាសន៍​យូដា គេ​ទូល​សួរ​ទ្រង់​ថា ដែល​លោក​ធ្វើ​យ៉ាង​ដូច្នេះ នោះ​តើ​នឹង​សំដែង​ទី​សំគាល់​ណា ឲ្យ​យើង​ខ្ញុំ​ឃើញ​ផង ព្រះ‌យេស៊ូវ​ទ្រង់​ឆ្លើយ​ទៅ​គេ​ថា ចូរ​បំផ្លាញ​ព្រះ‌វិហារ​នេះ​ចុះ រួច​ក្នុង​រវាង​៣​ថ្ងៃ ខ្ញុំ​នឹង​សង់​ឡើង​វិញ

 

២:១៨-១៩​ នៅពេលដែលពួកអ្នកដឹកនាំសាសនាយូដាសួរព្រះយេស៊ូវពីសិទ្ធិអំណាចរបស់ព្រះអង្គនៅក្នុង ការបោសសំអាតព្រះវិហារនោះ ព្រះអង្គមានព្រះបន្ទូលពីការរស់ពីសុគតឡើងវិញរបស់ព្រះអង្គ ដែល​សំដែង​ មក​ច្បាស់​ថា ទ្រង់​ជា​ព្រះ‌រាជ‌បុត្រា​របស់​ព្រះ​ពិត (រ៉ូម ១:៤)។ ​ សិទ្ធិអំណាចរបស់ព្រះអង្គនៅក្នុងការបោស សំអាតព្រះវិហារគឺដោយព្រោះតែព្រះអង្គជាព្រះរាជបុត្រានៃព្រះ។ ​

ដូច្នេះ ពួក​សាសន៍​យូដា​ទូល​ថា គេ​សង់​ព្រះ‌វិហារ​នេះ ពេញ​៤៦​ឆ្នាំ​គត់ តែ​លោក​នឹង​សង់​ឡើង​វិញ ក្នុង​រវាង​៣​ថ្ងៃ​ឬ 

 

២:២០ ពួកគេមិនយល់ពីអ្វីដែលព្រះអង្គមានបន្ទូលនោះឡើយ។ ​ពួកគេបានគិតថាព្រះអង្គមានបន្ទូល ពីព្រះវិហារដែលនៅក្នុងក្រុងយេរូសាឡិមវិញ។ ​នេះជាព្រះវិហារទីពីរដែលត្រូវបានសង់ឡើង នៅក្នុង ក្រុងយេរូសាឡិម ជំនួសឲ្យព្រះវិហារទីមួយដែលត្រូវបានសង់ឡើងដោយស្តេចសាឡូម៉ូន ហើយត្រូវបានបំផ្លាញដោយសា​ស​ន៍បាប៊ីឡូន។ ព្រះវិហារទីពីរត្រូវបានសង់រួចរាល់នៅក្នុងឆ្នាំ ៥១៦មុនគ,ស។  ក្រោយមកនៅក្នុងឆ្នាំទី ១៩ មុន​ គ,ស ស្តេចហេរ៉ូដ បានចាប់ផ្តើមការពង្រីកយ៉ាងធំ។ ​កិច្ចការនេះបានចំណាយពេលដល់សែសិបប្រាំមួយឆ្នាំ (ចំនុចនេះប្រាប់យើងទាំងអស់គ្នាថា ព្រឹត្តិការណ៏ដែលកត់ត្រាត្រង់ចំនុចនេះកើតមានឡើងនៅក្នុងឆ្នាំទី ២៧ គ,ស)។ ​ ​ពួកសាសន៍យូដាដឹងថា វាមិនអាចទៅរួចទេសម្រាប់អ្នកណាម្នាក់ដែលសាងសង់ឡើងវិញក្នុងរយៈពេលបីថ្ងៃនោះ។ ​

 

ប៉ុន្តែ គឺ​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ពី​ព្រះ‌វិហារ ដែល​ជា​រូប​អង្គ​ទ្រង់​ទេ 

 

២:២១  ប៉ុន្តែ ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលពីរូបអង្គទ្រង់ទៅវិញទេ ដែលជាព្រះវិហារដ៏​ពិត "ដ្បិត​ព្រះ​បាន​សព្វ​ព្រះ‌ហឫទ័យ ឲ្យ​គ្រប់​ទាំង​សេចក្ដី​ពោរ‌ពេញ​បាន​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ទ្រង់" (កូឡូស ១:១៩)។ នៅក្នុង “ព្រះវិហារ” នេះ យញ្ញបូជាដ៏អស្ចារ្យបំផុតនឹងត្រូវបានថ្វាយ ពេលដែលរូបអង្គនៃព្រះយេស៊ូវត្រូវបាន “បំផ្លាញ” ​នៅលើឈើឆ្កាង។ ​ប៉ុន្តែបីថ្ងៃក្រោយមក ព្រះយេស៊ូវនឹងរស់ពីសុគតឡើងវិញ។  

ព្រះយេស៊ូវបោសសំអាតព្រះវិហារក្នុងក្រុងយេរូសាឡិមដើម្បីបង្ហាញថានឹងត្រូវបានជំនួសដោយអ្វីដែលប្រសើរជាងហើយសម្រេចតាមគោលបំណងដ៏ពិតប្រាកដសម្រាប់ព្រះវិហារ។  ​នៅក្នុង ម៉ាថាយ ១២:៦, ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលថា “​ប៉ុន្តែ ខ្ញុំ​ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ថា នៅ​ទី​នេះ មាន​១​អង្គ ដែល​វិសេស​ជាង​ព្រះវិហារ ​ទៅ​ទៀត”។ ​ ព្រះអង្គមានបន្ទូលពីព្រះអង្គទ្រង់។ ព្រះអង្គឺជាព្រះវិហារថ្មីនោះ។ ​

 

ព្រះយេស៊ូវបានយាងមកសំរេចគោលបំណងនៃព្រះវិហារ នោះគឺជាកន្លែងជួបជុំរវាងព្រះជាម្ចាស់ និងមនុស្ស។ ​ឥឡូវនេះ ព្រះនិងមនុស្សអាចជួបគ្នានៅក្នុងព្រះយេស៊ូវបាន(ហេព្រើរ ១០:១៩-២៥)។  ដោយសារព្រះយេស៊ូវ យើងអាចចូលមកឯព្រះបាន (១៤:៦) ស្គាល់ព្រះ និងមានទំនាក់ទំនង ជាមួយនឹងព្រះអង្គ។ ​

 

ជំនុចសំខាន់នៅក្នុងជំពូកបួនដំបូងនៃបទគម្ពីរយ៉ូហាននេះគឺជាការផ្លាស់ប្តូរពីចាស់មកថ្មី។ ​មានស្រាទំពាំងបាយជូរដែលជំនួសទឹក(២:១-១១,ព្រះវិហារថ្មីមួយ (២:១៤-១៩) ការកើតជាថ្មី (៣:១-២១) អណ្តូងទឹកថ្មី(៤:៧-១៥) និងការថ្វាយបង្គំថ្មី(៤:១៦-២៦)។ ​ ការទាំងនេះបង្ហាញពី ការសម្រេចផែនការណ៏នៃព្រះដែលបានប្រទានមកនៅក្នុងព្រះយេស៊ូវដែលប្រទានឲ្យ​ “ព្រះគុណថែមលើ ព្រះគុណ” (១:១៦)។ 

ដូច្នេះ កាល​ទ្រង់​មាន​ព្រះ‌ជន្ម​រស់​ពី​ស្លាប់​ឡើង​វិញ នោះ​ពួក​សិស្ស​នឹក​ឃើញ​ថា ទ្រង់​បាន​មាន​បន្ទូល​ពាក្យ​នោះ ហើយ​គេ​ក៏​ជឿ​គម្ពីរ នឹង​ព្រះ‌បន្ទូល​របស់​ព្រះ‌យេស៊ូវ។ 

 

២:២២ បទគម្ពីរនេះដកស្រង់ចេញពី ទំនុកដំកើង ១៦:១០ ដែលជាសេចក្តីសន្យាដែលថា អ្នក​បរិសុទ្ធ​របស់​ទ្រង់​ឃើញ​សេចក្ដី​ពុក‌រលួយនោះឡើយ (កិច្ចការ ២:២៧, ១៣:៣៥)។ 

 

កាល​ទ្រង់​គង់​នៅ​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម នៅ​ក្នុង​វេលា​បុណ្យ​រំលង នោះ​មាន​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​ជឿ​ដល់​ព្រះ‌នាម​ទ្រង់ ដោយ​ឃើញ​ទី​សំគាល់​ដែល​ទ្រង់​ធ្វើ​មក តែ​ព្រះ‌យេស៊ូវ​ទ្រង់​មិន​ទុក​ចិត្ត​នឹង​គេ​ទេ ពី​ព្រោះ​ទ្រង់​ស្គាល់​ដល់​គ្រប់​ទាំង​មនុស្ស 25ហើយ​ទ្រង់​មិន​ត្រូវ​ការ ឲ្យ​អ្នក​ណា​ធ្វើ​បន្ទាល់​ពី​មនុស្ស​ណា​ទេ ដ្បិត​ទ្រង់​ជ្រាប​ហើយ ពី​សេចក្ដី​ដែល​នៅ​ក្នុង​មនុស្ស​ទាំង‌ឡាយ។ 

 

២:២៣-២៥ ព្រះយេស៊ូវបានធ្វើការអស្ចារ្យដើម្បីជួយឲ្យមនុស្សមានជំនឿលើព្រះអង្គ (២:២៣; ៦:១៤;​ ៧:៣១; ១០:៤២)។ ទោះបីជាមានមនុស្សជាច្រើនទុកចិត្តព្រះអង្គក៏ដោយ ព្រះយេស៊ូវមិនបានទុកចិត្ត ពួកគេនោះឡើយ។ ​ការនេះបង្ហាញយើងថា មានប្រភេទនៃសេចក្តីជំនឿ ដែលព្រះសព្វព្រះទ័យពីមនុស្ស។ ​វាលើសពីការដែលគ្រាន់តែជឿពីចំនុចអំពីព្រះអង្គ ឬចង់បាន ព្រះពរពីព្រះអង្គនៅក្នុងការធ្វើឲ្យជីវិរបស់ អ្នកបានប្រសើរឡើង។ ​សេចក្តីជំនឿដែលព្រះសព្វព្រះទ័យពីមនុស្ស គឺចិត្តគេទាំងស្រុងដែលជា ការប្តេជ្ញាក្នុងការរស់នៅថ្វាយព្រះអង្គដូចដែលសិស្សរបស់ព្រះអង្គបានបង្ហាញ (ម៉ាថាយ ១០:៣៧; ១៦:២៤-២៦)។ អស់អ្នកណាដែលពិតជាទុកចិត្តព្រះអង្គ ដើរតាមទ្រង់។ ​

ការពិតដែលថា “ដ្បិត​ទ្រង់​ជ្រាប​ហើយ ពី​សេចក្ដី​ដែល​នៅ​ក្នុង​មនុស្ស​ទាំង‌ឡាយ” បានបញ្ជាក់ជាច្រើន ដងនៅក្នុងដំណឹងល្អយ៉ូហាន។ ​ព្រះយេស៊ូវជ្រាបពីលក្ខណៈរបស់ស៊ីម៉ូននិងណាថាណែលមុនពេល ដែលព្រះអង្គបានជួបនិងពួកគេ (១:៤២, ១:៤៦-៤៩)។ ព្រះអង្គមានបន្ទូលប្រាប់ស្រ្តីសាសន៍សាម៉ារី ពីអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលនាងបានធ្វើ (៤:២៩)។ ព្រះអង្គជា្របថាពួកអ្នកដឹកនាំសាសន៍យូដាមិនមាន សេចក្តីស្រឡាញ់នៃព្រះនៅក្នុងចិត្តរប​ស់​ពួកគេនោះឡើយ (៥:៤២) ហើយព្រះអង្គជ្រាបថាសិស្សរបស់ព្រះអង្គម្នាក់មិនមែនជាអ្នកជឿពិតប្រាកដឡើយ (៦:៦៤)។ ព្រះប្រាជ្ញារបស់ព្រះយេស៊ូវក្នុងការដែលជ្រាប អំពីមនុស្សទាំងអស់បញ្ជាក់ពីភាពជាព្រះរបស់ព្រះអង្គដោយ ព្រោះតែមានតែព្រះតែមួយប៉ុណ្ណោះ ដែលអាច ទតឃើញពីចិត្តគំនិតរបស់មនុស្ស (យេរេមា​ ១៧:១០)។

bottom of page