top of page

ជំពូក ១១

ពេលនោះស្ថិតនៅក្នុងឆ្នាំងទី ៣០​ គ,ស នៅក្នុងខែនីសាន (ខែមេសា) ដែលជាខែទីមួយនៅក្នុងឆ្នាំរបស់ ពួកសាសន៍យូដា។ ​នៅក្នុងអំឡុងពេលនេះជារៀងរាល់ឆ្នាំពួកសាសន៍យូដានឹងមកពីគ្រប់ទីកន្លែង នៅលើ ពិភពលោកចូលមកក្នុងក្រុងយេរូសាឡិមដើម្បីប្រារព្ធបុណ្យ​រំលង ហើយស្នាក់នៅរហូតដល់ពិធីបុណ្យ ថ្ងៃទី៥០ (ដែលមានរយៈពេលប្រាំពីរសប្តាហ៏ក្រោយមក)។ ​ការនេះមានន័យថាពួកសាសន៍យូដា ស្ទើរតែ​គ្រប់​រូប​ក្នុងពិភពលោកអាចនឹងបានស្នាក់នៅក្រុងយេរូសាឡិមនៅក្នុងសប្តាហ៏ចុងក្រោយ នៃបេសកកម្មរបស់ព្រះយេស៊ូវ និងសម្រាប់ការចាប់ផ្តើមរបស់ក្រុមជំនុំនៅក្នុងថ្ងៃបុណ្យទី ៥០។

កាល​មក​ជិត​ដល់​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម ដល់​ភូមិ​បេត‌ផាសេ នឹង​បេថានី ទន្ទឹម​នឹង​ភ្នំ​ដើម​អូលីវ​ហើយ នោះ​ទ្រង់​ចាត់​សិស្ស​២​នាក់​ឲ្យ​ទៅ

១១:១ ​ភូមិបេតផាសេ និងភូមិបេថានី ជាភូមិនៅលើភ្នំដើមអូលីវ។​ ភូមិបេថានីមានចំងាយប្រមាណ បីគីឡូម៉ែត្រ ពីក្រុងយេរូសាឡិម។​ជាកន្លែងដែល ម៉ាថា ម៉ារា ហើយនឹងឡាសារស់នៅ។​

ដោយ​បន្ទូល​ថា ចូរ​ទៅ​ឯ​ភូមិ​ខាង​មុខ​នុ៎ះ កាល​ណា​ចូល​ទៅ​ដល់ នោះ​នឹង​ឃើញ​កូន​លា​គេ​បាន​ចង​ទុក ដែល​ឥត​មាន​អ្នក​ណា​ទាន់​ជិះ​នៅ​ឡើយ ចូរ​ស្រាយ​ដឹក‌នាំ​វា​មក បើ​អ្នក​ណា​សួរ​ថា ស្រាយ​វា​ធ្វើ​អី នោះ​ត្រូវ​ឆ្លើយ​ថា ព្រះ‌អម្ចាស់​ទ្រង់​ត្រូវ​ការ​នឹង​វា រួច​គេ​នឹង​ឲ្យ​វា​មក​ហើយ 

១១:២-៣ ព្រះយេស៊ូវរៀបចំសម្រាប់ការយាងចូលក្រុងយេរូសាឡិមរបស់ព្រះអង្គ។​ ព្រះអង្គបង្ហាញពីចំនេះ ដឹងដ៏អធិធម្មជាតិ ដោយការជ្រាបថាកូនលាចងនៅកន្លែងណា ហើយថាវាមិនធ្លាប់បាន អ្នកណាជិះនោះឡើយ។ ការដែលជ្រើសរើសសត្វនោះពិតជាសំខាន់ខ្លាំងណាស់។​ ពួកសាសន៍យូដាគ្រប់គ្នារំពឹងថាព្រះមេស៊ីនឹងយាងចូល ក្រុងយេរូសាឡិមដោយគង់លើខ្នងសត្វលាដោយព្រោះតែជាសេចក្តីទំនាយរបស់លោកសាការី (ខ៧)។​

អ្នក​ទាំង​២​ក៏​ទៅ ឃើញ​កូន​លា​គេ​ចង​ទុក​នៅ​មាត់​ទ្វារ ត្រង់​កន្លែង​ផ្លូវ​ប្រសព្វ រួច​ក៏​ស្រាយ​វា ឯ​ពួក​អ្នក​ខ្លះ​ដែល​ឈរ​នៅ​ទី​នោះ​គេ​សួរ​ថា អ្នក​ស្រាយ​កូន​លា​ធ្វើ​អី អ្នក​ទាំង​នោះ​ឆ្លើយ​ប្រាប់ ដូច​ជា​ព្រះ‌យេស៊ូវ​ទ្រង់​បង្គាប់ រួច​គេ​ក៏​បើក​ឲ្យ 

១១:៤-៥ ការនោះ​បានកើតឡើងដូចជាព្រះយេស៊ូវបានមានបន្ទូលយ៉ាងពិតប្រាកដ។​

អ្នក​ទាំង​២​ដឹក‌នាំ​កូន​លា​មក​ឯ​ព្រះ‌យេស៊ូវ រួច​ក្រាល​អាវ​លើ​វា ហើយ​ទ្រង់​ឡើង​គង់

១១:៧ ​ព្រះយេស៊ូវបានសម្រេចសេចក្តីទំនាយរបស់ហោរាសាការីចំពោះការយាងមករបស់ស្តេចដ៏សុចរិត ដែលនាំមកនូវសេចក្តីសង្រ្គោះ។​ សាការី ៩:៩ ចែងថា ឱ​កូន​ស្រី​ស៊ីយ៉ូន​អើយ ចូរ​រីក‌រាយ​ជា​ខ្លាំង​ឡើង ឱ​កូន​ស្រី​យេរូ‌សាឡិម​អើយ ចូរ​ស្រែក​ហ៊ោ​ចុះ មើល ស្តេច​របស់​នាង ទ្រង់​យាង​មក​ឯ​នាង ទ្រង់​ជា​អ្នក​សុចរិត ហើយ​មាន​ជ័យ‌ជំនះ ទ្រង់​ក៏​សុភាព ទ្រង់​គង់​លើ​សត្វ​លា គឺ​ជា​លា​ជំទង់ ជា​កូន​របស់​មេ​លា

មាន​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​នាំ​គ្នា​ក្រាល​អាវ​ខ្លួន​នៅ​ផ្លូវ ហើយ​ខ្លះ​ទៀត​កាច់​មែក​ឈើ យក​មក​រាយ​តាម​ផ្លូវ​ដែរ 

១១:៨ ហ្វូងមនុស្សបាននាំគ្នាធ្វើតាមទំលាប់នៅពេលដែលពួកគេក្រាលអាវរបស់ពួកគេនៅលើផ្លូវ។ ​ជាការ ទទួលស្គាល់ថាព្រះយេស៊ូវគឺជាស្តេចរបស់ពួកគេ​ (២ ពង្សាវតារក្សត្រ​ ៩:១៣)។ ពួកគេក៏បានកាច់មែកឈើក្រាល ផងដែរ។​ នៅក្នុងជំនាន់នេះ មែកឈើគឺជា និមិត្តសញ្ញាអោយជ័យជំនះ។ ​ដូច្នេះហើយ ការដែលក្រាលអាវ និង មែកឈើលើផ្លូវនោះ មនុស្សទាំងនោះកំពុងតែលើកដំកើងព្រះយេស៊ូវថាជាព្រះមេស៊ី ជាស្តេចពេញដោយ ជ័យជំនះរបស់ពួកគេ (យ៉ូហាន ១២:១៣)។

ឯ​ពួក​អ្នក​ដែល​ដើរ​ហែ​មុខ​ក្រោយ គេ​ស្រែក​ឡើង​ថា ហូសា‌ណា ព្រះ‌អង្គ​ដែល​យាង​មក ដោយ​នូវ​ព្រះ‌នាម​ព្រះ‌អម្ចាស់ ទ្រង់​ប្រកប​ដោយ​ព្រះ‌ពរ រាជ្យ​នៃ​ហ្លួង​ដាវីឌ ជា​ឰយុកោ​យើង​រាល់​គ្នា ដែល​មក​ដោយ​នូវ​ព្រះ‌នាម​ព្រះ‌អម្ចាស់ ក៏​ប្រកប​ដោយ​ព្រះ‌ពរ​ដែរ ហូសា‌ណា នៅ​ស្ថាន​ដ៏​ខ្ពស់​បំផុត 

 

១១:៩-១០ ហូសាណាមានន័យថា “សង្រ្គោះពេលនេះ”។​ ពាក្យនេះត្រូវបានប្រើសម្រាប់ការស្វែងរកជំនួយ ហើយនឹងការ ការពារពីស្តេចមួយអង្គ (២ ​សាំយ៉ូអែល ១៤:៤; ២ ពង្សាវតារក្សត្រ ៦:២៦)។ នៅក្នុងទំនុកដំកើង ១១៨:២៥ ពាក្យនេះ ត្រូវបានស្រែកអង្វរទៅព្រះសម្រាប់ការសង្រ្គោះប្រជារាស្តព្រះអង្គពីសត្រូវរបស់ពួកគេ។ ​ត្រង់នេះ ហ្វូងមនុស្សស្រែក អង្វរព្រះសូមអោយបានប្រោសគេអោយបានរួចពីរ៉ូមាំងពេលនេះ ដែលព្រះមេស៊ី បានយាងមកហើយនោះ។ “​ព្រះ‌អង្គ​ដែល​យាង​មក ដោយ​នូវ​ព្រះ‌នាម​ព្រះ‌អម្ចាស់​” គឺជាព្រះនាមមួយរបស់ ព្រះមេស៊ី។ ​ជាការដកស្រង់ចេញពី ខទី ២៦ នៅក្នុងទំនុកដំកើង ១១៨។ ​លោកយ៉ូហានប្រាប់យើងថា ពួកផារិស៊ីបានខឹងសម្បាយ៉ាងខ្លាំង ហើយបាននិយាយថា “ឃើញ​ឬ​ទេ លោកីយ៍​ទាំង​ស្រុង​ទៅ​តាម​អ្នក​នោះ ​ហើយ!” (យ៉ូហាន ១២:១៩)។ ប្រសិនបើព្រះយេស៊ូវបានយាងមកដើម្បីធ្វើជាអ្នកដឹកនាំនយោបាយនោះ នេះគឺជាឳកាសសម្រាប់ព្រះអង្គនៅក្នុង ការប្រមូលផ្តុំអំណាចហើយ។​

យោងតាមលោកចូសេហ្វឹស (អ្នកប្រវត្តិវិទូក្នុងសតវត្សទីមួយ) មានសាសន៍យូដាច្រើនជាងបីលាននាក់ ដែល បានមកក្រុងយេរូសាឡិមដើម្បីប្រារព្ធពិធីបុណ្យរំលង។ ​ពួកអ្នកស្រុកកាលីឡេរាប់ពាន់នាក់បានឃើញព្រះយេស៊ូវ ធ្វើការអស្ចារ្យនៅក្នុងស្រុកនោះ។ ​ពួកគេបានព្យាយាមបង្ខំព្រះយេស៊ូវអោយធ្វើជាស្តេចរបស់គេម្តងរួចមកហើយ (សូមមើលនៅក្នុង ម៉ាកុស ៦:៤៤ និង ៦:៤៥)។ ​ពេលនេះ ហ្វូងមនុស្សបានដឹងថាព្រះយេស៊ូវបានប្រកាសជា សាធារណៈថាព្រះអង្គគឺជាព្រះមេស៊ី។ ​ពួកគេរំពឹងថាព្រះអង្គនឹងតាំងអំណាចរបស់ព្រះអង្គទាស់ជាមួយនឹងសេសារ ហើយដឹកនាំចម្បាំងទាស់នឹងរ៉ូម៉ាំង។ ​ហេតុនេះបានជាគេស្រែកឡើងថា “រាជ្យ​នៃ​ហ្លួង​ដាវីឌ ជា​ឰយុកោ​យើងរាល់ ​គ្នា” ប៉ុន្តែពួកគេមិនបានយល់ពីបេសកកម្មរបស់ព្រះយេស៊ូវនោះឡើយ។ ​ព្រះអង្គបានយាងមកដើម្បីសង្រ្គោះ ពួកគេ ប៉ុន្តែមិនដូចជាអ្វីដែលពួកគេបានគិតនោះឡើយ។​ ព្រះយេស៊ូវបានយាងមកដើម្បីនាំសេចក្តីសុខសាន្តរវាង មនុស្សជាមួយនឹងព្រះ  ប៉ុន្តែហ្វូងមនុស្សចង់អោយព្រះអង្គធ្វើសង្រ្គាមជាមួយនឹងរ៉ូម៉ាំងទៅវិញ។ ​ព្រះយេស៊ូវ បានកំពុងតែធ្វើអ្វីមួយដែលវិសេសជាងមនុស្សទាំងនោះចង់បាន។ ​ជាការផ្តល់ឲ្យនូវសេចក្តីសង្រ្គោះដ៏អស់កល្ប ជានិច្ចពីអំពើបាបជាអ្វីដែលប្រសើរជាងការដែលសង្រ្គោះពួកគេចេញពីការគ្រប់គ្រងរបស់រ៉ូម៉ាំងក្នុងពេលនេះ ប៉ុន្តែមនុស្សភាគច្រើនមិនបានឃើញពីការនេះនោះឡើយ។​

នោះ​ព្រះ‌យេស៊ូវ ទ្រង់​យាង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម ក៏​ទៅ​ក្នុង​ព្រះ‌វិហារ កាល​ទ្រង់​ទត​ជុំ‌វិញ មើល​សព្វ​គ្រប់​ទាំង​អស់​ហើយ នោះ​ក៏​យាង​ទៅ​ឯ​បេថានី ព្រម​ទាំង​ពួក​១២​ផង ដ្បិត​ថ្ងៃ​កាន់​តែ​ទាប​ណាស់​ហើយ។

១១:១១​ ​​ពេលដែលព្រះយេស៊ូវយាងដល់ក្រុងយេរូសាឡិមហើយនោះ មនុស្សជាច្រើនអាចនឹងរំពឹងថា ព្រះអង្គទ្រង់នឹងងាកស្ដាំយាងឆ្ពោះទៅវាំង។ តែផ្ទុយទៅវិញ ព្រះអង្គបានងាកឆ្វេងដើរតម្រង់ទៅ ព្រះវិហារវិញ។​ ពេលនោះមានរយៈពេលបួនថ្ងៃមុនថ្ងៃបុណ្យរំលង។ នៅក្នុងថ្ងៃនោះ កូនចៀមទាំងអស់ដែល ត្រូវថ្វាយ ជាយញ្ញបូជា នៅក្នុងថ្ងៃបុណ្យរំលងត្រូវតែយកទៅបង្ហាញនៅព្រះវិហារដើម្បីត្រួតពិនិត្យ ដើម្បីឲ្យដឹង ប្រាកដថាគ្មានស្លាកស្នាម។ ព្រះយេស៊ូវក្នុងនាមជាកូនចៀមបុណ្យរំលងនៃព្រះ បានបង្ហាញព្រះអង្គទ្រង់ នៅឯព្រះវិហារនៅក្នុងពេលវេលាដ៏សមស្រប។​

ថ្ងៃ​ស្អែក​ឡើង កាល​បាន​ចេញ​ពី​បេថានី​មក នោះ​ទ្រង់​ក៏​ឃ្លាន ទ្រង់​ទត​ឃើញ​ដើម​ល្វា​១​ពី​ចំងាយ ដែល​មាន​សន្លឹក រួច​ទ្រង់​យាង​ទៅ​មើល ក្រែង​រក​បាន​ផ្លែ​ខ្លះ តែ​កាល​ទៅ​ដល់ នោះ​ឃើញ​មាន​តែ​ស្លឹក​ទទេ ព្រោះ​មិន​ទាន់​ដល់​រដូវ​នៅ​ឡើយ

១១:១២-១៣ ដើមល្វាមួយនោះខុសពីប្រក្រតីដោយព្រោះតែធម្មតាវាបញ្ចេញផ្លែមុនពេលវាបញ្ចេញស្លឹក។ ​ពេលនេះជាពេលរំហើយជាពេលដែលក្តឹបផ្លែឈើមិនទាន់បញ្ចេញពន្លកនៅឡើយ។ ​ព្រះយេស៊ូវបានទតឃើញ ស្លឹកវាហើយទ្រង់ក៏រកមើលផ្លែប៉ុន្តែមិនមានផ្លែនោះឡើយ។ ​ព្រះអង្គបានប្រើឳកាសនោះនៅក្នុងការបង្ហាញពី ការកាត់ទោសចំពោះសាសនាអ៊ីស្រាអែល (ដែលជាចំនុចសំខាន់នៅក្នុងម៉ាកុស ជំពូក ១១និង១២)។

ដើមល្វាគឺជាតំណាងអោយអ៊ីស្រាអែល (ហូសេ ៩:១០; ណាហ៊ូម ៣:១២; សាការី ១០:២)។ ស្លឹកល្វាគឺជាតំណាងអោយសាសនា។ ​ដូចដែល ព្រះយេស៊ូវរកមើលផ្លែប៉ុន្តែមិនអាចរកបានពីដើមល្វានោះ ព្រះទ្រង់ទតសម្លឹងមើលផលផ្លែនៃសេចក្តីសុចរិតពី អ៊ីស្រាអែលប៉ុន្តែមិនមាននោះឡើយ (យេរេមា ៨:១៣; ហូសេ ៩:១០; មីកា ៧:១​-​៦)។​  ពួកគេបានគ្របបាំងខ្លួនគេជាមួយ នឹងស្លឹក (ដែលជាសាសនា) ប៉ុន្តែពួកគេមិនបាន ស្តាប់តាមព្រះនោះឡើយ (លោកុប្បត្តិ ៣:៧)។

នោះ​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ទៅ​ដើម​នោះ​ថា កុំ​ឲ្យ​អ្នក​ណា​ស៊ី​ផ្លែ​ឯង​ទៀត​ជា​រៀង​រាប​ដរាប​ទៅ ពួក​សិស្ស​ទ្រង់​ក៏​ឮ។

១១:១៤ ការកត់ត្រាអំពីការដាក់បណ្តាសាលើដើមល្វាត្រូវបានបែងចែកចេញជាពីរផ្នែកជាមួយនឹងការបោស   សំអាតទីធ្លាព្រះវិហារ ដាក់​នៅ​ចន្លោះផ្នែកដើម្បីបង្ហាញថា​ ​វា​គឺ​អំពីការកាត់ទោសរបស់ព្រះជាម្ចាស់លើសាសនា របស់អ៊ីស្រាអែល។  ​ដើមល្វាដែល ពេញដោយស្លឹកនោះ គឺ​បោក​បញ្ឆោត​ដូចជាព្រះវិហារ ដែលមើលទៅហាក់ បីដូចជាកន្លែង   ថ្វាយបង្គំដែលបរិសុទ្ធប៉ុន្តែតាមការពិតទៅជា “រោងចោរ” (ខ១៧)។ ព្រះបន្ទូលរបស់ ព្រះយេស៊ូវថា​ កុំឲ្យអ្នកណា ស៊ីផ្លែរបស់ដើមល្វានោះទៀត នោះគឺ​ជា​សេចក្តីទំនាយ។ សែសិបឆ្នាំក្រោយមក ពួករ៉ូម៉ាំងបាន បំផ្លាញព្រះវិហារហើយនៅក្នុងការដែលធ្វើដូច្នោះ បានបញ្ចប់នូវប្រព័ន្ធ សាសនាដែលគ្មានផលផ្លែនោះ។

ព្រះ‌យេស៊ូវ ទ្រង់​យាង​ទៅ​ដល់​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម កាល​បាន​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ព្រះ‌វិហារ​ហើយ នោះ​ក៏​តាំង​ដេញ​ពួក​អស់​អ្នក​ដែល​លក់​ដូរ​ក្នុង​ព្រះ‌វិហារ​ចេញ ទ្រង់​ផ្កាប់​តុ​របស់​ពួក​អ្នក​ដែល​ដូរ​ប្រាក់ នឹង​ជើងម៉ា​នៃ​ពួក​អ្នក​លក់​ព្រាប 

១១:១៥ ការនេះបានកើតឡើងនៅត្រង់ទីធ្លាខាងក្រៅព្រះវិហារជាកន្លែងដែលហៅថាសាលរបស់សាសន៍ដទៃ។ វាគឺជាផ្នែកតែមួយនៅក្នុងព្រះវិហារ ដែលសាសន៍ដទៃត្រូវបានអនុញ្ញាតឱ្យចូល។ កន្លែងនោះត្រូវទុកជាកន្លែង ដែលសាសន៍ដទៃអាចអធិស្ឋានបាន ប៉ុន្តែពួកអ្នកដឹកនាំនៅក្នុងព្រះវិហារបានធ្វើឲ្យកន្លែងនោះទៅជាកន្លែងលក់ ដូរទៅវិញ។​
 
ពួកបុរសដែលជាសាសន៍យូដាទាំងអស់ត្រូវតែបង់ពន្ធដល់ព្រះវិហារជាមួយនឹងប្រាក់ដែលនៅក្នុងដំបន់នោះ។ ពួកសាសន៍យូដាបានមកពីគ្រប់ដំបន់នៅក្នុងពិភពលោកហើយមានមនុស្សជាច្រើនមានតែប្រាក់ពីប្រទេសក្រៅតែ ប៉ុណ្ណោះ។​ 
 
ពួកអ្នកប្តូរប្រាក់នៅក្នុងព្រះវិហារគិតថ្លៃខ្ពស់ខ្លាំងពេក។ ​ប្រជាជនក៏ត្រូវថ្វាយយញ្ញបូជានៅក្នុងព្រះវិហារដែរ។​ សត្វព្រាបគឺជាយញ្ញបូជាសម្រាប់ពួកអ្នកក្រ‚អ្នកពិការនិងស្រ្តី (លេវីវិន័យ ១២:៨)។ ​ជាជាងការដែលធ្វើ អោយតម្លៃសត្វព្រាបជាអ្វីដែលអាចទ្រាំទ្របាននោះ ពួកអ្នកលក់នៅក្នុងព្រះវិហារបានគិតតម្លៃគុណជាបីលើសពី តម្លៃធម្មតានៅក្នុងពិធីបុណ្យរំលង។ ​ទោះបីជាមានមនុស្សដែលនាំយកដង្វាយសម្រាប់យញ្ញបូជាពីផ្ទះមកក៏ដោយ ក៏ពួកសង្ឃតែងតែស្វែងរកកំហុសចំពោះដង្វាយនោះហើយទាមទារអោយគេទិញសត្វផ្សេងទៀតដែរ។ 
 
​ពួកសង្ឃជាពួកអ្នកដែលទទួលខុសត្រូវចំពោះការជួញដូរនៅក្នុងព្រះវិហារទាំងនេះ។ ពួកគេបានប្រើប្រាស់ដំណាក់នៃព្រះទៅជាកន្លែងដែលគេបោកប្រាស់ប្រជាជនដើម្បីបានកម្រៃវិញ។​
 
ក៏​មិន​ព្រម​ឲ្យ​អ្នក​ណា​លី‌សែង​អ្វី​ដើរ​កាត់​ព្រះ‌វិហារ​ឡើយ
 
១១:១៦ មនុស្សជាច្រើនបានប្រើប្រាស់សាលសម្រាប់សាសន៍ដទៃជាផ្លូវកាត់វាងទីក្រុង និងភ្នំដើមអូលីវ ហើយ​ពួកគេ​បាន​លី‌សែង​​ទំនិញ​ឆ្លងកាត់ ​ដូច​​ផ្លូវ​សាធារណៈ។ ​ព្រះយេស៊ូវបានទតឃើញថាទាំងនេះ (អ្នកប្តូរប្រាក់មិនស្មោះត្រង់ ពួកអ្នកលក់សត្វព្រាបលើស តម្លៃគេងប្រវ៉ាញ់អ្នកក្រ ពួកអាចារ្យដែលមាន ភាពលោភលន់ ហើយនឹងការដែលខ្វះការគោរពដល់ទីកន្លែងនៃ ព្រះវិហារ) ហើយបានបោសសំអាតព្រះវិហារ។​ ដោយការដែលបោសសំអាតទីធ្លានៃព្រះវិហារនោះ ព្រះយេស៊ូវបានបង្ហាញជាសាធារណៈពីអ្វីដែល ព្រះអង្គបានបង្ហាញដល់សិស្សរបស់ព្រះអង្គដោយការដាក់បណ្តាសាដល់ដើមល្វានោះរួចមកហើយ។ ​ព្រះអង្គប្រកាសពីការកាត់ទោសរបស់ព្រះចំពោះពួកអ្នកដែលបដិសេធពីគោលបំណង ដ៏ពិតប្រាកដចំពោះព្រះវិហារ។

ទ្រង់​បង្រៀន​គេ​ថា តើ​គ្មាន​សេចក្ដី​ចែង​ទុក​មក​ទេ​ឬ​អី​ថា «ដំណាក់​អញ​ត្រូវ​ហៅ​ជា​ទី​អធិស្ឋាន សំរាប់​គ្រប់​អស់​ទាំង​សាសន៍» ប៉ុន្តែ​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​យក ធ្វើ​ជា​រោង​ចោរ​វិញ

១១:១៧ ​ព្រះ​យេស៊ូ​វបាន​ដក​ស្រង់​ចេញ​ពី​ អេសាយ ៥៦:៧ ដើម្បី​មានបន្ទូល​អំពី​អ្វី​ដែល​ព្រះ​វិហាររបស់ ​ព្រះ​គួរ​ជា។ ទីមួយ វាគួរតែជា​​ដំណាក់​​ជាទីអធិស្ឋាន ហើយ ទីពីរ វាគឺសំរាប់​គ្រប់​អស់​ទាំង​សាសន៍។ ប៉ុន្តែពួកសាសន៍ យូដាមិនបានគោរពប្រតិបត្តិដល់បំណងព្រះទ័យនៃព្រះចំពោះដំណាក់របស់ព្រះអង្គជា កន្លែងដែលពួកសាសន៍ដទៃអាចមកអធិស្ឋានចំពោះព្រះអង្គនោះឡើយ។​ ផ្ទុយទៅវិញ ពួកគេបានប្រើប្រាស់ផ្នែក តែមួយនៃព្រះវិហារដែល ពួកសាសន៍ដទៃអាចចូលទៅក្នុងព្រះវិហារជាផ្លូវដើរនិងជាកន្លែងលក់ដូរវិញ។​

បន្ទាប់មកព្រះយេស៊ូវបានដកស្រង់ចេញពី យេរេមា ៧:១១​ អំពីការដែលព្រះវិហារ ដែលគួរតែជាកន្លែង ដែលបរិសុទ្ធ បានប្រែក្លាយទៅជា “រោងចោរ”។ ព្រះអង្គលើកឡើងពីពួកអាចារ្យដែលបានប្រើប្រាស់ ព្រះវិហារនៃព្រះជាកន្លែង ដែលពួកគេបោកបញ្ឆោតមនុស្សដើម្បីទទួលបានកម្រៃ។​

ពួក​សង្គ្រាជ នឹង​ពួក​អាចារ្យ​ក៏​ឮ ហើយ​គេ​រក​ឱកាស​ធ្វើ​យ៉ាង​ណា​នឹង​បំផ្លាញ​ទ្រង់​ចេញ ដ្បិត​គេ​ខ្លាច​ទ្រង់ ដោយ​ព្រោះ​បណ្តា​មនុស្ស​ទាំង​អស់​គ្នា មាន​សេចក្ដី​អស្ចារ្យ​ក្នុង​ចិត្ត ចំពោះ​សេចក្ដី​ដែល​ទ្រង់​បង្រៀន ដល់​ល្ងាច ទ្រង់​យាង​ចេញ​ពី​ទី​ក្រុង​ទៅ។

១១:១៨-១៩ ព្រះទ្រង់មានបំណងព្រះទ័យប្រទានអោយមានដំណែងជាពួកសង្រ្គាជ សម្រាប់ពូជពង្ស របស់លោកអឺរ៉ុន (និក្ខមនំ ២៨-២៩)។ ប៉ុន្តែវាបានប្រែក្លាយទៅជាដំណែងមួយដែលពួករ៉ូម៉ាំងលក់ទៅវិញ។ ​អ្នកណាដែលបង់ លុយច្រើនជាងគេនឹងបានក្លាយទៅជាសង្រ្គាជ។ ​ដូច្នេះហើយ ពួកគ្រួសារអ្នកមានគ្រប់គ្រង លើព្រះវិហារ។ ពួកអ្នកដឹកនាំព្រះវិហារដឹងថាព្រះយេស៊ូវជាការគំរាមកំហែងដល់អំណាចរបស់ពួកគេលើប្រជាជន ហើយថាព្រះអង្គ រំខានដល់ការរកកម្រៃរបស់ពួកគេ ដូច្នេះហើយពួកគេបានព្យាយាមរកឳកាសនៅក្នុងការសម្លាប់ ព្រះអង្គ។​
 
លុះ​ព្រឹក​ឡើង កំពុង​ដែល​ដើរ​តាម​ផ្លូវ​ទៅ នោះ​ពួក​សិស្ស​ឃើញ​ដើម​ល្វា​នោះ​ស្វិត​ក្រៀម តាំង​តែ​ពី​ឫស​ឡើង ពេត្រុស​ក៏​នឹក​ឃើញ ហើយ​ទូល​ទ្រង់​ថា លោក​គ្រូ មើល ដើម​ល្វា​ដែល​លោក​ដាក់​បណ្តាសា នោះ​ក្រៀម​ស្វិត​ទៅ​ហើយ
 
១១:២០-២១ ដើមល្វានោះបានក្រៀមស្វិតចាប់តាំងពីឫសមក។ ​វាគឺជាតំណាងអោយការកាត់ទោសដែល នឹងធ្លាក់មកលើអ៊ីស្រាអែលចំពោះការបរាជ័យរបស់ពួកគេនៅក្នុងការបង្កើតផលផ្លែនៃសេចក្តីសុចរិត។

ព្រះ‌យេស៊ូវ​ទ្រង់​ឆ្លើយ​ថា ចូរ​មាន​សេចក្ដី​ជំនឿ​ដល់​ព្រះ​ចុះ

 

១១:២២ ទោះបីជាសាសនារបស់អ៊ីស្រាអែលមិនបង្កើតផលផ្លែក៏ដោយ ពួកសិស្សត្រូវតែបន្តទុកចិត្តលើព្រះ។


ដ្បិត​ខ្ញុំ​ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​ប្រាកដ​ថា បើ​អ្នក​ណា​និយាយ​ទៅ​ភ្នំ​នេះ​ថា ចូរ​រើ​ចេញ​ពី​ទី​នេះ​ទៅ​ធ្លាក់​ក្នុង​សមុទ្រ​ចុះ ដោយ​ឥត​សង្ស័យ​ក្នុង​ចិត្ត គឺ​ជឿ‌ជាក់​ថា សេចក្ដី​អ្វី​ដែល​ខ្លួន​ថា នឹង​បាន​កើត​មក​ពិត នោះ​នឹង​បាន​ដូច​ប្រាថ្នា​គ្រប់​ជំពូក​ទាំង​អស់

១១:២៣​ ការដែល រើភ្នំចេញ គឺជាប្រយោគដែលសាសន៍យូដាប្រើនៅក្នុងការយកឈ្នះបញ្ហាធំណាមួយ។ ​បញ្ហាធំៗ ដែលអាចដកចេញបានដោយព្រះនៅពេលដែលយើងមានសេចក្តីជំនឿនៅក្នុងព្រះអង្គ ដ្បិត​គ្មាន​អ្វី​ដែល​ព្រះជាម្ចាស់​ធ្វើ​មិន​កើត​នោះ​ឡើយ។​ ការឆ្លើយតបចំពោះសេចក្តីអធិស្ឋានអាស្រ័យលើ សេចក្តីជំនឿដែលមាន ក្នុងព្រះ។ ​យើងអធិស្ឋានដោយសេចក្តីជំនឿពេលដែលយើងអធិស្ឋានទុកចិត្តលើលក្ខណៈ ការប្រទាន ព្រះបន្ទូល ហើយនឹងបំណងព្រះហឫទ័យនៃព្រះ។ អ្វីដែលផ្ទុយពីនេះគឺជាការសង្ស័យលើព្រះ។ ​ដែលមានការសង្ស័យ (διακρίνω) មានន័យថា “ជាការសន្មតចុះឡើង”។ ជាការដែលយើងជឿលើព្រះ ក្នុងពេលមួយ ហើយអត់ក្នុង ពេលមួយ។​ នៅពេលយើងអធិស្ឋាន យើងត្រូវតែមានទំនុកចិត្តថាព្រះទ្រង់មានគ្រប់ ទាំងព្រះចេស្តាហើយព្រះអង្គទ្រង់នឹងឆ្លើយតប។

ដោយ​ហេតុ​នោះ​បាន​ជា​ខ្ញុំ​ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ថា គ្រប់​ទាំង​សេចក្ដី​អ្វី​ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា​អធិស្ឋាន​សូម ចូរ​ជឿ​ថា បាន​ហើយ នោះ​នឹង​បាន​មែន 

១១:២៤ ប្រសិនបើយើងអធិស្ឋានដោយសេចក្តីជំនឿនៅក្នុងព្រះ (ខ២២) និងចិត្តដែលអត់ទោសដល់មនុស្ស ផ្សេងទៀត (ខ២៥) ដោយព្រោះតែការនោះជាបំណងព្រះទ័យនៃព្រះ (១ យ៉ូហាន ៥:១៤) នោះយើងអាចដឹង ច្បាស់ថាយើងនឹងទទួលបានតាមអ្វីដែលយើងអធិស្ឋានសូម។​ ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលទៅសិស្សព្រះអង្គថា “ ចូរជឿថាបានហើយ” (មិនមែនជឿថាអ្នកនឹងទទួលបាន) ចំពោះអ្វីដែលគេសូមនោះឡើយ។ “ជឿ”​ (πιστεύετε) ​គឺជាបញ្ញត្តិចំពោះការបន្តជឿដល់ពេលឥលូវ។​​ “បានទទួល” (ἐλάβετε) គឺនៅក្នុងអតីតកាល (ដែលបានកើតឡើងហើយ) ដែលមានន័យថាបានទទួលរួចហើយ។​ ដូចនេះសេចក្តីបង្រៀននោះគឺ ទូលសូមព្រះដោយ សេចក្តីជំនឿ ជឿថាអ្នកបានទទួលហើយ បន្តជឿថាអ្នកបានទទួលហើយ នោះរបស់នោះនឹងបានក្លាយជារបស់អ្នក។

ហើយ​កាល​ណា​អ្នក​ឈរ​អធិស្ឋាន បើ​អ្នក​មាន​ហេតុ​អ្វី​នឹង​អ្នក​ណា នោះ​ត្រូវ​អត់​ទោស​ឲ្យ​គេ​សិន ដើម្បី​ឲ្យ​ព្រះវរ‌បិតា​នៃ​អ្នក​រាល់​គ្នា ដែល​គង់​នៅ​ស្ថាន‌សួគ៌ បាន​អត់​ទោស​គ្រប់​ទាំង​សេចក្ដី​កំហុស​របស់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដែរ តែ​បើ​អ្នក​រាល់​គ្នា​មិន​អត់​ទោស​ទេ នោះ​ព្រះវរ‌បិតា​នៃ​អ្នក​ដែល​គង់​នៅ​ស្ថាន‌សួគ៌ ទ្រង់​ក៏​មិន​អត់​ទោស​សេចក្ដី​កំហុស​របស់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដែរ។

១១:២៥-២៦ ​នៅពេលដែលយើងអធិស្ឋាន យើងត្រូវតែអត់ទោសដល់អ្នកដទៃ (ម៉ាថាយ ៦:១២)។ ​យើងមិន សក្តិសមនៅក្នុងការទទួលបានការអត់ទោសដែលព្រះប្រទាននោះឡើយ។ ដូច្នេះហើយ យើងត្រូវតែអត់ទោស អោយដល់អ្នកដទៃនៅពេលដែលយើងមិនសក្តិសមនៅក្នុងការទទួលការនោះ។ ព្រះអង្គទ្រង់នឹងអត់ទោសឲ្យយើង ប្រសិនបើយើងអត់ទោសអោយអ្នកដទៃ (ម៉ាថាយ ៦:១៤-១៥)។

នោះ​ក៏​មក​ដល់​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម​ម្តង​ទៀត រួច​កាល​ទ្រង់​កំពុង​តែ​យាង​ក្នុង​ព្រះ‌វិហារ នោះ​ពួក​សង្គ្រាជ ពួក​អាចារ្យ នឹង​ពួក​ចាស់‌ទុំ គេ​មក​ឯ​ទ្រង់ ហើយ​ទូល​សួរ​ថា អ្នក​ធ្វើ​ការ​ទាំង​នេះ​ដោយ​អាង​អំណាច​អ្វី តើ​អ្នក​ណា​បាន​បើក​អំណាច​នេះ​ឲ្យ​អ្នក​ធ្វើ 

១១:២៧-២៨ ព្រះយេស៊ូវយាងត្រឡប់មកព្រះវិហារនៅថ្ងៃបន្ទាប់។ ​ពួកសង្រ្គាជ ពួកអាចារ្យនិងពួកចាស់ទុំ បានមកឯព្រះយេស៊ូវសួរថា តើព្រះអង្គបានសិទ្ធិអំណាចមកពីណាក្នុងការធ្វើការទាំងនោះ ការអស្ចារ្យ សេចក្តីបង្រៀន ហើយការដែលព្រះអង្គយាងចូលក្រុងយេរូសាឡិមក្នុងនាមជាព្រះមេស៊ី ហើយជាពិសេសនោះ ការបោសសំអាត ទីធ្លាព្រះវិហារ។​

តែ​ព្រះ‌យេស៊ូវ​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ទៅ​គេ​ថា ខ្ញុំ​នឹង​សួរ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ពី​សេចក្ដី​១​ដែរ ចូរ​ឆ្លើយ​ប្រាប់​ខ្ញុំ​សិន នោះ​ខ្ញុំ​នឹង​ប្រាប់​ឲ្យ​អ្នក​ស្គាល់​អំណាច​ដែល​ខ្ញុំ​អាង​នឹង​ធ្វើ​ការ​ទាំង​នេះ​ដែរ ឯ​បុណ្យ​ជ្រមុជ​របស់​យ៉ូហាន តើ​មក​ពី​ស្ថាន‌សួគ៌ ឬ​ពី​មនុស្ស ចូរ​ឆ្លើយ​ប្រាប់​មក

១១:២៩-៣០ ព្រះយេស៊ូវមិនបានឆ្លើយតបជាមួយនឹងពួកគេភ្លាមនោះឡើយ។ តែផ្ទុយទៅវិញ ព្រះអង្គបានសួរ ពួកគេនូវសំនួរមួយអំពីសិទ្ធិអំណាចរបស់លោកយ៉ូហានបាប់ទីស្ទដែលគាត់បានធ្វើទាំងប៉ុន្មាន។​ ប្រសិនបើពួកគេ ឆ្លើយ ត្រឹមត្រូវនោះ ពួកគេនឹងទទួលបានចម្លើយសម្រាប់សំនួរបស់ពួកគេជាមិនខាន។​ ការល្បងលសម្រាប់ ពួកអ្នកដឹកនាំ សាសនាទាំងនេះគឺថាតើពួកគេអាចស្គាល់សិទ្ធិអំណាចដែលមកពីព្រះដែរឬយ៉ាងណានៅពេល ដែលពួកគេបានឃើញនោះ។​

នោះ​គេ​រិះ‌គិត​គ្នា​ថា បើ​យើង​ថា មក​ពី​ស្ថាន‌សួគ៌ នោះ​វា​នឹង​សួរ​យើង​ថា ដូច្នេះ ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​អ្នក​រាល់​គ្នា​មិន​បាន​ជឿ​គាត់ តែ​បើ​យើង​ឆ្លើយ​ថា មក​ពី​មនុស្ស នោះ​ខ្លាច​ពួក​បណ្តាជន ដ្បិត​មនុស្ស​ទាំង​អស់​រាប់​យ៉ូហាន​នេះ​ទុក​ជា​ហោរា​មែន

១១:៣១-៣២ ប៉ុន្តែពួកគេមិនអាចឆ្លើយបាននោះឡើយ។ បេសកកម្មរបស់លោកយ៉ូហាន​គឺជាការប្រកាសពីការ យាងមករបស់ព្រះមេស៊ីដែល​មកពីព្រះ។​ ប្រសិនបើគេទទួលស្គាល់ថា សិទ្ធិអំណាចរបស់លោកយ៉ូហានមកពីព្រះ នោះ ពួកគេត្រូវតែទទួលស្គាល់ថា សិទ្ធិអំណាចរបស់ព្រះយេស៊ូវក៏ដូចគ្នាដែរ។ ​នេះជាការពិត ប៉ុន្តែពួកអ្នកដឹកនាំ សាសនាមិនចង់ទទួលស្គាល់ការនោះឡើយ។


ប៉ុន្តែពួកគេមិនអាចនិយាយថាលោកយ៉ូហានធ្វើការនោះដោយសិទ្ធិអំណាចរបស់ខ្លួនលោកនោះឡើយ ដោយព្រោះ តែលោកយ៉ូហានមានប្រជាប្រិយភាពខ្លាំងណាស់ ហើយការដែលបង្ហាញពីការមិនគោរព ដល់គាត់នោះអាចនឹង ធ្វើអោយហ្វូងមនុស្សមានកំហឹងលើពួកគេ។ ​ហ្វូងមនុស្សអាចនឹងចោលគេនឹងថ្ម ចំពោះការប្រមាថដោយព្រោះតែមិនព្រមទទួលហោរានៃព្រះ (លូកា ១០:៦)។

គេ​ក៏​ទូល​ឆ្លើយ​ថា យើង​មិន​ដឹង​ទេ ហើយ​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ឆ្លើយ​ថា ដូច្នេះ ខ្ញុំ​ក៏​មិន​ប្រាប់​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដឹង ពី​អំណាច​អ្វី​ដែល​ខ្ញុំ​អាង​នឹង​ធ្វើ​ការ​ទាំង​នេះ​ដែរ។

១១:៣៣ ពួកអ្នកដឹកនាំសាសនាដឹងថាការដែលប្រាប់ការពិតនឹងត្រូវបង្ខំពួកគេអោយទទួលស្គាល់ពីសិទ្ធិអំណាច របស់ព្រះយេស៊ូវ ហើយការដែលកុហកនោះនឹងធ្វើអោយហ្វូងមនុស្សមានកំហឹង ដូច្នេះហើយពួកគេមិនបានឆ្លើយ នោះឡើយ។​ ដោយព្រោះតែពួកគេមិនបានឆ្លើយនឹងសំនួរព្រះអង្គនោះ ព្រះយេស៊ូវមិនបានឆ្លើយនឹងសំនួររបស់ ពួកគេនោះឡើយ។​ ព្រះបានប្រទានសិទ្ធិអំណាចដល់លោកយ៉ូហាន ប៉ុន្តែពួកអ្នកដឹកនាំសាសនាបានបដិសេធមិនព្រមជឿគាត់។ ដូច្នេះហើយគ្មានប្រយោជន៍អ្វីដែលព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលនឹងពួកគេអំពីសិទ្ធិអំណាចព្រះអង្គ ផ្ទាល់នោះឡើយ។ ​ផ្ទុយទៅវិញ ព្រះអង្គមានបន្ទូលអំពីការប្រៀបប្រដូចដែលជាចម្លើយចំពោះសំនួរអំពី សិទ្ធិអំណាចរបស់ព្រះអង្គនៅក្នុងជំពូកបន្ទាប់។​

ជំពូក ដប់មួយ -ចំនុចសំខាន់
២៤‚ ព្រះវិហារនៃព្រះគឺជាទីអធិស្ឋានសម្រាប់មនុស្សគ្រប់ជាតិសាសន៍ទាំងអស់។​ 

bottom of page