top of page

ជំពូក ១២

ទ្រង់​ក៏​ចាប់​តាំង​មាន​បន្ទូល​ទៅ​គេ ជា​ពាក្យ​ប្រៀប​ប្រដូច​ថា មាន​មនុស្ស​ម្នាក់​ដែល​ដាំ​ចំការ​ទំពាំង‌បាយ‌ជូរ គាត់​បាន​ធ្វើ​របង​ព័ទ្ធ​ជុំ‌វិញ ព្រម​ទាំង​ជីក​ទី​ជាន់​ផ្លែ នឹង​សង់​ប៉ម ហើយ​ប្រវាស់​ទៅ​ឲ្យ​ពួក​អ្នក​ធ្វើ​ចំការ រួច​ចេញ​ពី​ស្រុក​នោះ​ទៅ 

 

១២:១ ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលពីពាក្យប្រៀបប្រដូច ដែលជាចំលើយចំពោះសំនួរអំពីសិទ្ធិអំណាចរបស់ព្រះអង្គ (១១:២៨)។ ការប្រៀបប្រដូចនោះបានដាស់តឿនដល់ពួកអ្នកដែលស្តាប់ព្រះយេស៊ូវអំពី អេសាយ ៥:១-៧ ជាបទគម្ពីរអំពីកាកាត់ទោស។ នៅក្នុងការប្រៀបប្រដូចរបស់ព្រះយេស៊ូវ

 

  • មនុស្សដែលជាម្ចាស់ចំការទំពាំងបាយជូរជាតំណាងឲ្យព្រះ។​

  • ទំពាំងបាយជូរគឺជាប្រជារាស្រ្តរបស់ព្រះ។​

  • ពួក​អ្នក​ធ្វើ​ចំការជាពួកអ្នកដឹកនាំសាសនាអ៊ីស្រាអែល។​

  • ពួកបាវគឺជាពួកហោរា។​

  • កូនម្ចាស់ចំការជាព្រះយេស៊ូវ។​

 

ព្រះយេស៊ូវបានរៀបរាប់ពីអ្វីដែលម្ចាស់ចំការបានធ្វើដើម្បីធ្វើឲ្យចំការទំពាំងបាយជូរបានជោគជ័យ។ គាត់បានធ្វើរ បងព័ទ្ធជុំវិញដើម្បីការពារកុំអោយសត្វចូលបាន កន្លែងបញ្ជាន់ទំពាំងបាយជូរដែលទំពាំងបាយជូរអាចកៀបយក ទឹកបាន ហើយប៉មយាមដើម្បីឃ្លាំមើលកុំឲ្យមានចោរចូល។ ទាំងអស់នេះគឺជាតំណាងឲ្យអ្វីដែលព្រះ​បានប្រទាន ដល់ប្រជារាស្រ្តរបស់ព្រះអង្គគឺអ៊ីស្រាអែល (ដូចជាក្រឹត្យវិន័យហើយនឹងព្រះវិហារ) ដើម្បីជួយពួកគេ​អោយ បានបង្កើតផលផ្លែនៃជីវិតដែលបរិសុទ្ធ។ ​ក្រោយមក ពួកអ្នកជួលចំការត្រូវបានផ្តល់ឲ្យនូវការទទួលខុសត្រូវ ក្នុងការគ្រប់គ្រងចំការទំពាំងបាយជូរ ដូចដែលព្រះបានប្រទានឲ្យពួកអ្នកដឹកនាំសាសនាការទទួលខុសត្រូវ ក្នុងការដឹកនាំអ៊ីស្រាអែល ដូច្នោះដែរ។​

ដល់​រដូវ​ហើយ គាត់​ចាត់​បាវ​ម្នាក់​ទៅ​ឯ​ពួក​អ្នក​ធ្វើ​ចំការ ដើម្បី​នឹង​ទទួល​ផល​ខ្លះ​ពី​ពួក​អ្នក​ទាំង​នោះ តែ​គេ​ចាប់​បាវ​នោះ​វាយ ហើយ​ឲ្យ​ត្រឡប់​ទៅ​វិញ​ទទេ គាត់​ចាត់​បាវ​១​ទៀត​ឲ្យ​ទៅ​ឯ​គេ តែ​គេ​ចោល​បាវ​នោះ​នឹង​ថ្ម ទាំង​វាយ​ក្បាល ហើយ​បណ្តេញ​ឲ្យ​ទៅ​វិញ ទាំង​ជេរ​ប្រមាថ​ផង គាត់​ក៏​ចាត់​ម្នាក់​ទៀត តែ​គេ​សំឡាប់​អ្នក​នោះ​បង់ ក៏​បាន​ចាត់​ជា​ច្រើន​នាក់​ទៅ​ទៀត ខ្លះ​ត្រូវ​គេ​វាយ ខ្លះ​ត្រូវ​គេ​សំឡាប់​ចោល

 

១២:២-៥ ការប្រៀបប្រដូចនេះគឺអំពីរបៀបដែលពួកអ្នកដឹកនាំអ៊ីស្រាអែលបានធ្វើដាក់អ្នកប្រកាសរបស់ ព្រះជាម្ចាស់ ហើយពីរបៀបដែលពួកគេនឹងធ្វើដាក់ព្រះរាជបុត្រានៃព្រះ។​ ម្ចាស់ចំការបានចាត់បាវបម្រើអោយ ទទួលផលចំណែករបស់គាត់ ប៉ុន្តែអ្នកជួលចំការបានវាយហើយសម្លាប់ពួកគេ។​ អំពើហិង្សារបស់ពួកគេពិតជា គួរឲ្យព្រឺខ្លាច។ ​ពួកបាវបម្រើទាំងនោះគឺដូចជាពួកហោរាដែលព្រះបានចាត់ឲ្យមកឯប្រជារាស្រ្តរបស់ព្រះអង្គ ប៉ុន្តែពួកគេមិនព្រមស្តាប់តាមអ្នកទាំងនោះ ហើយបានបៀតបៀនព្រមទាំងសម្លាប់ពួកគេថែមទៀត។​ 

 

គាត់​នៅ​មាន​កូន​សំឡាញ់​តែ​១ ក៏​ចាត់​កូន​នោះ​ឲ្យ​ទៅ​ឯ​គេ​ក្រោយ​បង្អស់ ដោយ​គិត​ថា គេ​នឹង​កោត‌ខ្លាច​ដល់​កូន​អញ 

 

១២:៦ នៅទីបំផុត ​ម្ចាស់ចំការបានចាត់កូនប្រុសរបស់គាត់ ដែលគាត់ស្រឡាញ់ (១:១១‚៩:៧)។ ពួកអ្នកស្តាប់ព្រះយេស៊ូវទាំងប៉ុន្មានគួរតែបានដឹងថាចំការនោះជាអ៊ីស្រាអែល ហើយម្ចាស់ចំការជាព្រះ នោះពួកគេក៏ឆ្ងល់ថា តើអ្នកណាជាកូនរបស់ម្ចាស់ចំការនោះ? ​យើងបានដឹងថាកូនប្រុសនៅក្នុងការប្រៀបប្រដូចនោះគឺជាតំណាងឲ្យ ព្រះយេស៊ូវដែលព្រះបានចាត់មក។​ ព្រះរាជបុត្រាគឺជាអ្នកប្រកាសជាលើកចុងក្រោយបង្អស់។​ ប្រសិនបើពួកអ្នក ដឹកនាំសាសនាបដិសេធព្រះអង្គនោះ គ្មានឳកាសនៃសេចក្តីសង្រ្គោះណាទៀតនោះឡើយ។​

 

តែ​ពួក​អ្នក​ធ្វើ​ចំការ​នោះ គេ​និយាយ​គ្នា​ថា នេះ​ជា​កូន​គ្រង​មរដក ចូរ​យើង​សំឡាប់​វា​ចេញ នោះ​មរដក​នេះ​នឹង​បាន​មក​លើ​យើង​រាល់​គ្នា​វិញ 

១២:៧ ការដែលមិនចែករំលែកផលផ្លែនោះ ពួកអ្នកចំការបានបដិសេធចំពោះការបង់ថ្លៃឈ្នួលដល់ម្ចាស់ ចំការនិងបានបដិសេធភាពជាម្ចាស់របស់គាត់ថែមទៀត។​ ពួកគេជឿថាម្ចាស់ចំការនៅឆ្ងាយឬបានស្លាប់ហើយ ហើយដូច្នេះហើយពួកគេមិនបានជំពាក់អ្វីដល់គាត់ហើយគេអាចធ្វើអ្វីតាមតែចិត្តរបស់គេ។ ដូចគ្នានេះដែរ ពួកអ្នក ដឹកនាំសាសន៍យូដាកំពុងតែមាន​ឥរិយា​ដូច​ជា​ថាព្រះទ្រង់សុគតបាត់ហើយ ហើយថាអ៊ីស្រាអែលជាកម្មសិទ្ធរបស់ ពួកគេ។ ​ពួកគេបានធ្វើអោយអ៊ីស្រាអែលវង្វេងឃ្លាតឆ្ងាយចេញពីព្រះដោយការបង្កើតច្បាប់ដោយខ្លួនគេ ដែលទាស់នឹង ព្រះបន្ទូលនៃព្រះ (៧:៨-៩) ហើយប្រើប្រាស់ដំណាក់ព្រះអង្គសម្រាប់ការបានផលកម្រៃដ៏ អាត្មានិយមរបស់គេ ​(១១:១៧)។ ពួកគេរៀបគម្រោងសម្លាប់កូនប្រុសនោះ (ព្រះយេស៊ូវ) ដោយព្រោះតែ ពួកគេឃើញថាគាត់ជា ការគំរាមកំហែងចំពោះភាពជាម្ចាស់ចំការ(អ៊ីស្រាអែល)របស់ពួកគេ។

 

រួច​គេ​ចាប់​កូន​គាត់ សំឡាប់​បោះ​ចោល​ទៅ​ក្រៅ​ចំការ​ទៅ 

 

១២:៨ ​នេះជាការប្រកាសមួយផ្សេងទៀតរបស់ព្រះយេស៊ូវអំពីការសុគតរបស់ព្រះអង្គ។​

 

ដូច្នេះ តើ​ម្ចាស់​ចំការ​នឹង​ធ្វើ​ដូច​ម្តេច គឺ​គាត់​នឹង​មក​បំផ្លាញ​ពួក​អ្នក​ធ្វើ​ចំការ​នោះ រួច​ប្រវាស់​ទៅ​ឲ្យ​អ្នក​ឯ​ទៀត​វិញ

 

១២:៩ ការដែលបដិសេធព្រះរាជបុត្រាដោយពួកអ្នកដឹកនាំសាសនាគឺជាកិច្ចការចុងក្រោយដែលនាំយក សេចក្តីក្រោធនៃព្រះលើពួកគេ។ ​ចំនុចសំខាន់នៃការប្រៀបប្រដូចនេះ ព្រះយេស៊ូវសួរថាតើម្ចាស់ចំការនឹងធ្វើ យ៉ាងណាចំពោះពួកអ្នកចំការដែលបានសម្លាប់កូនប្រុសរបស់គាត់។ ​ចម្លើយនោះគឺម្ចាស់ចំការនឹងត្រឡប់មកវិញ ដើម្បីបំផ្លាញពួកគេ ហើយឲ្យចំការនោះទៅអ្នកផ្សេងវិញ។ សេចក្តីទំនាយពីរដែលព្រះយេស៊ូវបានលើកឡើង នៅត្រង់នេះគឺជាការពិតនៅក្នុងប្រវត្តិសាស្រ្ត។​ ព្រះបានបំផ្លាញអំណាចពួកអ្នកដឹកនាំសាសនាយូដាតាមរយៈ   ការបំផ្លាញព្រះវិហារនៅក្នុងឆ្នាំ ៧០ គ.ស ហើយបានប្រទានការទទួលខុសត្រូវចំពោះការដឹកនាំប្រជារាស្រ្តរបស់ ព្រះអង្គ (ពួកជំនុំ) ទៅឲ្យដល់ពួកសាវ័កវិញ។​

 

តើ​អ្នក​រាល់​គ្នា​មិន​បាន​មើល​បទ​គម្ពីរ​នេះ​ផង​ទេ​ឬ​អី ដែល​ថា «ថ្ម​ដែល​ពួក​ជាង​សង់​ផ្ទះ​បាន​ចោល​ចេញ នោះ​បាន​ត្រឡប់​ជា​ថ្ម​ជ្រុង​យ៉ាង​ឯក ការ​នោះ គឺ​ព្រះ‌អម្ចាស់​ទ្រង់​បាន​ធ្វើ ហើយ​ជា​ការ​អស្ចារ្យ​នៅ​ភ្នែក​យើង​ខ្ញុំ» 

 

១២:១០-១១ ព្រះយេស៊ូវបានដកស្រង់ចេញពី​ ទំនុកដំកើង ១១៨:២២-២៣ ជាទំនុកដំកើងអំពីព្រះមេស៊ី។  នេះគឺជាទំនុកដំកើង ដែលហ្វូងមនុស្សបានស្រែកស្វាគមន៏ពេលដែលព្រះអង្គយាងចូលក្នុងក្រុងយេរូសាឡិម។ ​ព្រះយេស៊ូវគឺជា ថ្មជ្រុងយ៉ាងឯក (អេសាយ​២៨:១៦;កិច្ចការ ៤:១១-១២) ពួកអ្នកដឹកនាំសាសន៍យូដាគឺជា ពួក​ជាង​សង់​ផ្ទះ។ ពួកគេបានគិតថាថ្មនោះគ្មានតម្លៃនោះឡើយ ដូច្នេះហើយពួកគេបានចោលទៅ។​​ ប៉ុន្តែដោយ ថ្មនោះបានក្លាយជាថ្ម ដែលសំខាន់បំផុតនៅក្នុងសំណង់។ ថ្មជ្រុងយ៉ាងឯកនោះជាការផ្សាភ្ជាប់ជញ្ជាំង ដែលជាគ្រឹះនៃសំណង់ទាំងមូល។ ​ជាថ្មដែលសំណង់ទាំងមូលពឹងផ្អែក។ ​ព្រះយេស៊ូវគឺជាថ្មជ្រុងយ៉ាងឯករបស់ ពួកជំនុំ (ដែលជា ប្រជារាស្រ្តនៃព្រះ) ដែលជាព្រះវិហារនៃព្រះ ​(១ ពេត្រុស ២:៤-៨; ១ កូរិនថូស ៣:១៦-១៧; ២ កូរិនថូស ៦:១៦; អេភេសូរ ២:១៩-២២)។​​ 

 

គេ​ក៏​រក​ឱកាស​ចាប់​ទ្រង់ ព្រោះ​ដឹង​ថា ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ពាក្យ​ប្រៀប​នោះ​ដាក់​គេ ប៉ុន្តែ​គេ​ខ្លាច​ហ្វូង​មនុស្ស រួច​គេ​ដើរ​ចោល​ទ្រង់​បាត់​ទៅ។

 

១២:១២ ពួកអ្នកដឹកនាំសាសនាបានដឹងអំពីការប្រៀបប្រដូចនោះគឺសំដៅលើពួកគេ។ ពួកគេជាអ្នកដែលជួល ចំការ។ ការប្រៀបប្រដូចបង្ហាញពីលទ្ធផលនៃការបដិសេធអ្នកប្រកាសព្រះបន្ទូលរបស់ព្រះ ​ហើយជាពិសេស ចំពោះការបដិសេធព្រះរាជបុត្រានៃព្រះ (ហេព្រើរ ១:១-២)។ ព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់នឹងបំផ្លាញអំណាចពួកអ្នកដឹកនាំ សាសនាលើអ៊ីស្រាអែលដោយការបំផ្លាញព្រះវិហារដែលជាការបញ្ចប់តួរនាទីរបស់ពួកគេជារៀងរហូតទៅ។ ពួកគេចង់ចាប់ព្រះយេស៊ូវ ប៉ុន្តែម្តងទៀតពួកគេខ្លាចហ្វូងមនុស្ស។​

 

គេ​បាន​ចាត់​ពួក​ផារិស៊ី​ខ្លះ នឹង​ពួក​ហេរ៉ូឌ​ខ្លះ ទៅ​ឯ​ព្រះ‌យេស៊ូវ ដើម្បី​នឹង​ចាប់​ព្រះ‌បន្ទូល

 

១២:១៣ បន្ទាប់មក មាន​ការ​ជួប​គ្នា​បី​យ៉ាង​រវាងព្រះយេស៊ូវ និងមនុស្សបីក្រុមសំខាន់នៃ​សាសនា​សាសន៍យូដា៖ ពួកផារិស៊ី ពួកសាឌូស៊ី និងពួកអាចារ្យ។ ​ដោយព្រោះតែពួកគេមិនអាចចាប់ខ្លួនព្រះយេស៊ូវនោះ ពួកគេព្យាយាម ដាក់អន្ទាក់ព្រះអង្គជាមួយនឹងសំនួរជាច្រើន។​

 

អ្នក​ទាំង​នោះ​ក៏​មក​ឯ​ទ្រង់​ទូល​ថា លោក​គ្រូ យើង​ខ្ញុំ​ដឹង​ថា លោក​ពិត​ត្រង់ ហើយ​ថា លោក​មិន​អំពល់​ដល់​អ្នក​ណា​សោះ ពី​ព្រោះ​លោក​មិន​យល់​មុខ​មនុស្ស​លោក​ទេ លោក​បង្រៀន​តែ​ពី​ផ្លូវ​ព្រះ តាម​សេចក្ដី​ពិត​ប៉ុណ្ណោះ ដូច្នេះ តើ​មាន​ច្បាប់​នឹង​បង់​ពន្ធ​ថ្វាយ​សេសារ​ឬ​ទេ 

 

១២:១៤ ពួកផារិស៊ី ហើយនឹងពួកហេរ៉ូឌ បានរួមគំនិតគ្នានៅក្នុងការរក​រឿង​ធ្វើ​ឲ្យ​ព្រះយេស៊ូវ​វិនាស (៣:៦) ហើយពេលនេះពួកគេព្យាយាមដាក់អន្ទាក់ចាប់កំហុសព្រះអង្គ។ ​​ពួកគេចាប់ផ្តើមដោយការសរសើរព្រះយេស៊ូវ។ ទោះ​ជា​ពួក​គេ​មិន​មែន​មាន​ចិត្តដូចអ្វីដែលខ្លួន​បាន​និយាយ​ក៏​ដោយ  អ្វីដែលពួកគេបាននិយាយអំពីព្រះយេស៊ូវ នោះគឺជាការពិត។​ ព្រះអង្គមិនបានកែប្រែការបង្រៀនរបស់ទ្រង់ ដើម្បីមានប្រជាប្រិយនោះទេ។ ព្រះអង្គទ្រង់ស្មោះត្រង់ក្នុងគ្រប់ទាំងព្រះបន្ទូលព្រះអង្គ។ ​សូម្បីតែសត្រូវរបស់ព្រះយេស៊ូវក៏ទទួលស្គាល់ថា ព្រះអង្គទ្រង់ប្រព្រឹត្តនឹងមនុស្សទាំងអស់ដោយ​យុត្តិធម៌។


 

ពួកគេបានសួរព្រះយេស៊ូវអំពីការបង់ពន្ធដែលសេសារបានកំណត់អោយមនុស្សពេញវ័យទាំងអស់ដែលរស់នៅ ក្រោមការគ្រប់គ្រងរបស់រ៉ូម៉ាំងត្រូវបង់។​ វាពិតជាសំខាន់ខ្លាំងណាស់ដែលពួកគេសួរអំពីប្រភេទពន្ធនេះ។ ​មានការប្រមូលពន្ធជាច្រើនប្រភេទ ប៉ុន្តែពន្ធមួយប្រភេទនេះជាពន្ធដែលសាសន៍យូដាស្អប់បំផុតដោយព្រោះតែ ជាការបញ្ជាក់ថាពួកគេជាកម្មសិទ្ធរបស់សេសារ ប៉ុន្តែពួកគេរាប់ថាខ្លួនគេជាកម្មសិទ្ធរបស់ព្រះ។ នៅពេលដែល ពន្ធនេះត្រូវបានកំណត់នៅក្នុងឆ្នាំ​ទី ៦ គ.ស‚ ពួកសាសន៍យូដាបានខឹងសម្បារនិងបានធ្វើការបះបោរ (កិច្ចការ ៥:៣៧)។ សំនួរដែលបានសួរព្រះយេស៊ូវនោះគឺ តើជាការត្រឹមត្រូវដែរទេសម្រាប់សាសន៍យូដាបង់ពន្ធថ្វាយ សេសារ។

 

តើ​ត្រូវ​បង់ ឬ​មិន​ត្រូវ​បង់ ប៉ុន្តែ​ទ្រង់​ស្គាល់​ពុត​មាយា​របស់​គេ ក៏​មាន​បន្ទូល​ថា ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ល្បង​ល​ខ្ញុំ ចូរ​យក​ប្រាក់​កាក់​ធំ​មក​ឲ្យ​ខ្ញុំ​មើល 

 

១២:១៥​ ព្រះយេស៊ូវបានស្គាល់ពីពុតមាយារបស់ពួកគេ។​ ពួកគេធ្វើពុតដូចជាចាប់អារម្មណ៏ចំពោះការបង់ពន្ធ   ប៉ុន្តែវាគ្រាន់តែជាល្បិចតែប៉ុណ្ណោះ។ ប្រសិនបើព្រះយេស៊ូវឆ្លើយថាសាសន៍យូដាត្រូវបង់ពន្ធនោះ ពួកផារិស៊ីនិង ពួកដំណាក់ហេរ៉ូឌអាចនឹងនិយាយថាព្រះយេស៊ូវជាមនុស្សក្បត់សាសន៍អ៊ីស្រាអែល។​ ការនេះនឹងធ្វើអោយ ព្រះអង្គនឹងបាត់ប្រជាប្រិយភាពហើយងាយស្រួលសម្រាប់ពួកគេចាប់ខ្លួនព្រះអង្គ។​ ប្រសិនបើព្រះយេស៊ូវឆ្លើយថា ពួកគេមិនត្រូវបង់ពន្ធទៅឲ្យសេសារនោះ ពួកគេនឹងប្រាប់ដល់ពួករ៉ូម៉ាំង ហើយព្រះយេស៊ូវនឹងត្រូវចាប់ខ្លួនពីទោស ក្បត់ (លូកា ២០:២០)។ ពួកគេបានគិតថាព្រះយេស៊ូវធ្លាក់ក្នុងអន្ទាក់របស់ពួកគេហើយ មិនថាព្រះអង្គផ្តល់ចម្លើយ ណាមួយនោះឡើយ។​

 

គេ​ក៏​យក​មក រួច​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​សួរ​ថា រូប​នេះ នឹង​ឈ្មោះ​នេះ តើ​ជា​របស់​អ្នក​ណា គេ​ឆ្លើយ​ថា របស់​សេសារ 

 

១២:១៦ ប្រាក់កាក់នោះមានតម្លៃមួយឌីណារ៉ីប្រាក់។​ មានរូបកេសាររបស់អធិរាជដែលនៅម្ខាងនិងមានពាក្យថា “​ធីបើរៀស សេសារ អ័ហ្គាស្តាស់ បុត្រានៃអ័ហ្គាស្តាស់ខ្ពស់បំផុត”។​​ ពាក្យនេះជាការប្រមាថដល់សាសន៍យូដា ដោយព្រោះតែព្រោះតែអធិរាជរ៉ូម៉ាំងប្រកាសថាខ្លួនជាព្រះ។​ ធីបើរៀសសេសារគឺជាអ្នកគ្រប់គ្រងលើរ៉ូមនៅក្នុងពេលនេះ។​ ដោយព្រោះតែកាក់នោះមានរូបរបស់សេសារ​នៅ​លើ​នោះ ច្បាស់ណាស់ថា​សេសារ​មាន​សិទ្ធិ​អំណាច​នោះលើកាក់នោះ។

 

នោះ​ទ្រង់​តប​ទៅ​វិញ​ថា ចូរ​ថ្វាយ​របស់​សេសារ​ទៅ​សេសារ​ទៅ ហើយ​របស់​ព្រះ​ទៅ​ព្រះ​វិញ គេ​ក៏​អស្ចារ្យ​នឹង​ទ្រង់។

 

១២:១៧ ពួកផារិស៊ីបានសួរថាតើពួកគេត្រូវ បង់ ពន្ធទៅអោយសេសារដែរទេ។ ព្រះយេស៊ូវបានមានបន្ទូលទៅ គេថាចូលប្រគល់ អ្វីដែលជារបស់សេសារអោយទៅសេសារវិញ! ​ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលថាកាក់នោះជារបស់ សេសារដោយព្រោះតែមានរូបលោកនៅលើនោះ ដូច្នេះហើយវាគឺការត្រឹមត្រូវនៅក្នុងការប្រគល់ទៅឲ្យវិញ។​ បន្ទាប់មកព្រះយេស៊ូវបង្រៀនពីសេចក្តីពិតដ៏វិសេសជាងនេះ។ ​កាក់នោះមានរូបរបស់សេសារ ដូច្នេះហើយវាជា របស់សេសារ។ ប៉ុន្តែអ្វីដែលជាសំនួរសំខាន់ជាងនេះនោះគឺ តើមានរូបអ្នកណាលើយើងទាំងអស់គ្នា? យើងទាំងអស់គ្នាមានរូបអង្គនៃព្រះលើខ្លួនយើង ដូច្នេះហើយយើងជារបស់ផងព្រះ (លោកុប្បត្តិ ១:២៦-២៧)។ ដូច្នេះហើយវាជារឿងត្រឹមត្រូវដែលយើងប្រគល់រូបកាយយើងទៅព្រះ។​

 

ឯ​ពួក​សាឌូស៊ី ដែល​ថា គ្មាន​សេចក្ដី​រស់​ឡើង​វិញ គេ​ក៏​មក​ទូល​សួរ​ទ្រង់​ថា

 

១២:១៨ ពួកសាឌូស៊ីគឺជាក្រុមដែលមានអំណាចនិងទ្រព្យសម្បត្តិច្រើនជាងគេនៅក្នុងសង្គមរបស់សាសន៍យូដា។ ពួកសង្ឃភាគច្រើនគឺជាគណៈសាឌូស៊ី រួមទាំងពួកសង្រ្គាជនៅក្នុងពេលនេះផងដែរ។ ​ពួកគេគិតថាមានតែបទគម្ពីរ ទាំងប្រាំដំបូងនៃព្រះគម្ពីរសញ្ញាចាស់តែប៉ុណ្ណោះ (ដែលជាការកត់ត្រារបស់លោកម៉ូសេ) មានសិទ្ធិអំណាច ហើយ ពួកគេមិនយល់ស្របជាមួយនឹងទំនៀម ទម្លាប់របស់ពួកអាចារ្យនោះឡើយ។ ​ពួកគេក៏មិនជឿថាមានជីវិតរស់ឡើង វិញបន្ទាប់ពីស្លាប់ដែរ។​

 

លោក​គ្រូ លោក​ម៉ូសេ​បាន​ចែង​ទុក​ឲ្យ​យើង​ខ្ញុំ​ថា «បើ​បង​របស់​អ្នក​ណា​ស្លាប់​ចោល​ប្រពន្ធ​ឥត​មាន​កូន នោះ​ត្រូវ​ឲ្យ​ប្អូន​យក​ប្រពន្ធ​គាត់ ដើម្បី​នឹង​បង្កើត​ពូជ​ឲ្យ​បង​ខ្លួន»

 

១២:១៩ លោកម៉ូសេបានផ្តល់ច្បាប់នេះនៅក្នុង ចោទិយកថា ២៥:៥-១០។​ ប្រសិនបើបុរសម្នាក់ដែលបាន រៀបការហើយស្លាប់ទៅដោយគ្មានកូនប្រុសទទួលមរតក ប្អូនប្រុសគាត់ត្រូវតែរៀបការជាមួយនឹងស្រ្តីមេម៉ាយ របស់បុរសនោះហើយត្រូវមានកូនជាមួយនឹងស្រ្តីនោះ។​ បន្ទាប់មកកូននោះនឹងទទួលមរតកពីបុរសដែល ស្លាប់នោះ។ ​នោះជារបៀបដែលរក្សាឈ្មោះរបស់មនុស្សនោះអោយនៅគង់វង្ស និងដី​របស់​គាត់​នៅក្នុងអំបូរ។​​

 

ឥឡូវ មាន​បង​ប្អូន​៧​នាក់ បង​ច្បង​យក​ប្រពន្ធ ហើយ​ស្លាប់​ទៅ​ឥត​មាន​កូន ប្អូន​បន្ទាប់​ក៏​យក​នាង​នោះ ហើយ​ស្លាប់​ទៅ ឥត​មាន​កូន​ដែរ អ្នក​ទី​៣​ក៏​ដូច​គ្នា អ្នក​ទាំង​៧​នោះ​បាន​យក​នាង តែ​គ្មាន​កូន​១​សោះ ក្រោយ​បង្អស់​មក នាង​នោះ​ក៏​ស្លាប់​ទៅ​ដែរ ដូច្នេះ ដល់​គ្រា​ដែល​រស់​ឡើង​វិញ តើ​នាង​នោះ​ត្រូវ​បាន​ជា​ប្រពន្ធ​របស់​អ្នក​ណា​ក្នុង​បណ្តា​អ្នក​ទាំង​នោះ ពី​ព្រោះ​អ្នក​ទាំង​៧​បាន​យក​នាង​គ្រប់ៗ​គ្នា

 

១២:២០-២៣ គោលបំណងនៃរឿងដែលពួកសាឌូស៊ីលើកឡើងដើម្បីធ្វើឱ្យជីវិតដែលរស់ពីស្លាប់ឡើងវិញ ហាក់ដូចជាគួរឱ្យអស់សំណើច។

 

ព្រះ‌យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ឆ្លើយ​ទៅ​គេ​ថា ដូច្នេះ អ្នក​រាល់​គ្នា​ភាន់‌ច្រឡំ​ទេ​តើ ពី​ព្រោះ​មិន​ស្គាល់​គម្ពីរ ឬ​ព្រះ‌ចេស្តា​នៃ​ព្រះ

 

១២:២៤ ព្រះយេស៊ូវបន្ទោសដល់ពួកសាឌូស៊ីចំពោះការដែលមិនស្គាល់បទគម្ពីរឬព្រះចេស្តានៃព្រះ។ ​ប្រសិនបើ គេបានស្គាល់ព្រះចេស្តានៃព្រះជាម្ចាស់នោះ ពួកគេអាចនឹងបានដឹថាព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់អាចនឹងប្រោសមនុស្សស្លាប់ ឲ្យរស់ឡើងវិញ ហើយប្រសិនបើគេបានស្គាល់បទគម្ពីរនោះ ពួកគេនឹងបានដឹងថាព្រះទ្រង់នឹងប្រោសមនុស្សស្លាប់ ឲ្យរស់ឡើងវិញ (អេសាយ ២៦:៩; ដានីយ៉ែល ១២:២; យ៉ូប ១៩:២៥​-​២៧)។

 

ដ្បិត​កាល​ណា​មនុស្ស​រស់​ពី​ស្លាប់​ឡើង​វិញ នោះ​មិន​ដែល​យក​គ្នា​ជា​ប្ដី​ប្រពន្ធ​ទៀត​ទេ គេ​បាន​ដូច​ជា​ទេវតា​នៅ​ស្ថាន‌សួគ៌​វិញ

 

១២:២៥ ​ជីវិតអស់កល្បគឺច្រើនជាងការបន្តនៃប្រភេទនៃជីវិតដែលយើងមាននៅលើផែនដី។ វាជាជីវិតដែល    ខុសគ្នាជាមួយនឹងជីវិតដែលយើងទាំងអស់គ្នាមានក្នុងពេលនេះ(លូកា ២០:៣៤-៣៦; ១កូរិនថូស ១៥:៣៥-៤៤; ភីលីព ៣:២០-២១)។​ អ្វីមួយដែលខុសគ្នានោះគឺថាគ្មានទំនាក់ទំនង អាពាហ៏ពិពាហ៏នៅក្នុងស្ថានសួគ៌ឡើយ។ ​គោលដៅចម្បងនៃការរៀបអាពាហ៍ពិពាហ៍គឺដើម្បីបង្កើតកូន ដើម្បីបន្ត ពូជពង្សរបស់មនុស្សជាតិ។ ​ប៉ុន្តែនៅក្នុង ស្ថានសួគ៌ យើងទាំងអស់គ្នានឹងបានដូចជាពួកទេវតា ដែលមិនចេះស្លាប់ ។ ពេលដែលព្រះយេស៊ូវរាប់ ពួកទេវតាទៅក្នុងចម្លើយរបស់ព្រះអង្គនោះ ព្រះអង្គបង្ហាញដល់ពួកសាឌូស៊ីពី សេចក្តីពិតមួយទៀត។ ​ពួកគេមិនជឿលើទេវតានោះឡើយ។​

 

ឯ​ដំណើរ​ដែល​មនុស្ស​ស្លាប់​រស់​ឡើង​វិញ នោះ​តើ​អ្នក​រាល់​គ្នា​មិន​បាន​មើល​រឿង​ពី​គុម្ព​បន្លា ដែល​មាន​នៅ​ក្នុង​គម្ពីរ​របស់​លោក​ម៉ូសេ​ទេ​ឬ​អី ដែល​ព្រះ‌ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​នឹង​លោក​ថា «អញ​ជា​ព្រះ​នៃ​អ័ប្រាហាំ ជា​ព្រះ​នៃ​អ៊ីសាក ហើយ​ជា​ព្រះ​នៃ​យ៉ាកុប»

 

១២:២៦ ព្រះយេស៊ូវបានដកស្រង់ចេញពីនិក្ខមនំ ដែលជាបទគម្ពីរមួយដែលពួកសាឌូស៊ីដឹងថាមានសិទ្ធិអំណាច នោះ។ ព្រះយេស៊ូវបង្ហាញថាបទគម្ពីរនិក្ខមនំបង្រៀនថាមានជីវិតបន្ទាប់ពីស្លាប់ទៅ។ នៅពេលដែលព្រះមាន បន្ទូលនឹងលោកម៉ូសេពីគុម្ពបន្លាមក ព្រះអង្គមានបន្ទូលថា “អញ​ជា​ព្រះ​នៃ​អ័ប្រាហាំ ជា​ព្រះនៃ​អ៊ីសាក ហើយ​ជា​ព្រះ​នៃ​យ៉ាកុប”​ (និក្ខមនំ ៣:១-៦)។ ព្រះអង្គមិនបានមានបន្ទូលថា​ អញ​ធ្លាប់ជា ព្រះនៃអ័ប្រាហាំ ព្រះនៃអ៊ីសាក់និងយ៉ាកុបនោះឡើយ។ ទោះបីជាពួកគាត់បានស្លាប់យូរណាស់ទៅហើយក៏ដោយ លោកអ័ប្រាហាំ អ៊ីសាក់និងយ៉ាកុប (ដូចជាពួកអ្នកជឿព្រះដែលបានស្លាប់ទៅហើយ) បន្តរស់នៅក្នុងព្រះវត្តមាននៃព្រះ ក្នុងពេលនេះ ហើយនឹងត្រូវបានប្រោសអោយរស់ឡើងវិញជាមួយនឹងរូបកាយថ្មីពេលដែលព្រះយេស៊ូវ យាងមកជាលើកទីពីរ។​

 

ទ្រង់​មិន​មែន​ជា​ព្រះ​នៃ​មនុស្ស​ស្លាប់​ទេ គឺ​ជា​ព្រះ​នៃ​មនុស្ស​រស់​វិញ​ទេ​តើ អ្នក​រាល់​គ្នា​ភាន់‌ច្រឡំ​ខ្លាំង​ណាស់។

 

១២:២៧ ព្រះទ្រង់ជាព្រះរបស់អស់ពួកអ្នកដែលទទួលបានជីវិតអស់កល្បជានិច្ច។ ​ជីវិតអស់កល្បជានិច្ចគឺជា ទំនាក់ទំនងជាមួយនឹងព្រះដែលគ្មានអ្វីអាចនឹងបញ្ចប់បានឡើយ។​ ព្រះយេស៊ូវសន្យាជាមួយសិស្សព្រះអង្គ “​ដោយ​ព្រោះ​ខ្ញុំ​រស់ នោះ​អ្នក​រាល់​គ្នា​នឹង​រស់​ដែរ” ​(យ៉ូហាន ១៤:១៩) ហើយថាប្រសិនបើយើងជឿលើព្រះអង្គ​ យើងនឹងរស់នៅបន្ទាប់ពីយើងស្លាប់ទៅ (យ៉ូហាន ១១:២៥-២៦)។ សេចក្តីសង្ឃឹមរបស់យើងសម្រាប់ជីវិត អស់កល្បជានិច្ចមិនមែនជាលក្ខណៈរបស់មនុស្សនោះឡើយ ប៉ុន្តែមានតែក្នុងសេចក្តីសន្យានៃព្រះតែប៉ុណ្ណោះ។ សេចក្ដី​ស្មោះត្រង់របស់ព្រះចំពោះប្រជារាស្រ្តរបស់ព្រះអង្គ នៅតែបន្តសូម្បីតែពេលពួកគេស្លាប់ហើយក៏ដោយ។

 

នោះ​មាន​អាចារ្យ​ម្នាក់​ចូល​មក​ឮ​ជជែក​គ្នា ក៏​យល់​ឃើញ​ថា ទ្រង់​បាន​ឆ្លើយ​ត្រូវ​ចំ រួច​គាត់​ទូល​សួរ​ទ្រង់​ថា ក្នុង​បញ្ញត្ត​ទាំង​ប៉ុន្មាន តើ​មាន​បទ​ណា​សំខាន់​ជាង​គេ​ទាំង​អស់

១២:២៨ ពួកអាចារ្យបានឮថាព្រះយេស៊ូវបានឆ្លើយនឹងសំនួរនោះបានយ៉ាងល្អនោះ គេបានសួរមួយសំនួរទៀត ដែលពួកអាចារ្យតែងតែជជែកគ្នា។​ មានបទបញ្ញត្តិចំនួន ៦១៣​ នៅក្នុងក្រឹត្យវិន័យសញ្ញាចាស់ បញ្ញត្តិចំនួន ៣៦៥ អំពីអ្វីដែលមនុស្សមិនត្រូវធ្វើនិង ចំនួន ២៤៨ បង្គាប់ពីអ្វីដែលមនុស្សត្រូវធ្វើ។ ​សំនួររបស់គេនោះសួរថាតើបញ្ញត្តិ ណាមួយដែលសំខាន់ជាងគេ?​

 

ព្រះ‌យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ឆ្លើយ​ថា ឯ​បញ្ញត្ត​ដែល​សំខាន់​ជាង​គេ នោះ​គឺ​ថា «ចូរ​ស្តាប់​ចុះ អ៊ីស្រាអែល​អើយ ព្រះ‌អម្ចាស់ ជា​ព្រះ​នៃ​យើង​ខ្ញុំ ទ្រង់​ជា​ព្រះ‌អម្ចាស់​តែ​១​ព្រះ‌អង្គ​ទ្រង់ ហើយ​ឯង​ត្រូវ​ស្រឡាញ់ ដល់​ព្រះ‌អម្ចាស់ ជា​ព្រះ​នៃ​ឯង ឲ្យ​អស់​អំពី​ចិត្ត អស់​អំពី​ព្រលឹង អស់​អំពី​គំនិត ហើយ​អស់​អំពី​កំឡាំង​នៃ​ឯង» នោះ​ហើយ​ជា​បញ្ញត្ត​ទី​១

 

១២:២៩-៣០ ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលថាបញ្ញត្ត​ដែលសំខាន់ជាងគេនោះគឺ ចោទិយកថា ៦:៤-៥ ដែលត្រូវបាន ហៅថា​ שְׁמַ֖ע (អានថា ហ្សេម៉ា ជាពាក្យនៅក្នុងភាសាហេប្រឺសម្រាប់ “ចូរស្តាប់” ដែលជាពាក្យទីមួយនៅក្នុងខ) ។ ​យើងត្រូវស្រឡាញ់ព្រះឲ្យអស់ពីចិត្ត  អស់ព្រលឹង អស់ពីគំនិតនិងអស់ពីកម្លាំងយើង។ ដែលបង្ហាញពីការប្តេជ្ញា របស់យើងទាំងស្រុងចំពោះព្រះអង្គ។ ​យើងត្រូវស្រឡាញ់ព្រះអោយអស់ពីអ្វីដែលយើងមាន និងគ្រប់ទាំងអស់ ដែលយើងជា។​ អស់ទាំងអារម្មណ៍របស់យើង ការសម្រេចចិត្តរបស់យើង គំនិត និងការប្រព្រឹត្ត យើងស្រឡាញ់ ព្រះ។​ ការស្រឡាញ់ព្រះគឺជាអ្វីដែលសំខាន់បំផុតនៅក្នុងជីវិតរបស់យើង។​

 

ឯ​បញ្ញត្ត​ទី​២ ក៏​បែប​ដូច​គ្នា គឺ​ថា «ត្រូវ​ឲ្យ​ស្រឡាញ់​អ្នក​ជិត​ខាង​ដូច​ខ្លួន​ឯង» គ្មាន​បញ្ញត្ត​ណា​ទៀត​ធំ​ជាង​បទ ​ទាំង​២​នេះ​ទេ

 

១២:៣១ ​ព្រះយេស៊ូវបន្ថែមបញ្ញត្តិទីពីរទៅក្នុងផ្នែកនៃចម្លើយរបស់ព្រះអង្គ:ត្រូវឲ្យស្រឡាញ់អ្នកជិតខាងដូច ជាខ្លួនឯ ង(លេវីវិន័យ ១៩:១៨)។​ យើងរៀនបានអំពីអ្វីដែលការនេះបានរួមបញ្ចូលដោយការអាននៅក្នុង លេវីវិន័យ ១៩:៩-១៨។ ស្រឡាញ់អ្នកជិតខាងរបស់យើងរួមទាំងការចែករំលែកចំណីអាហារអោយគេបង្ហាញសេចក្តីសប្បុរស ភាពស្មោះត្រង់ និងសេចក្តីសុចរិតនៅក្នុងទំនាក់ទំនងដែលមានជាមួយយនឹងគេ ហើយមិននិយាយអាក្រក់ពីពួកគេ។​ សូមនឹកចាំថាសាសន៍យូដាគិតថាអ្នកជិតខាងម្នាក់គឺជាសាសន៍យូដា ម្នាក់ទៀត ប៉ុន្តែព្រះយេស៊ូវបានមានបន្ទូលពីការប្រៀបប្រដូចដើម្បីបង្ហាញថាអ្នកជិតខាងគឺជាមនុស្សគ្រប់ គ្នាដែលយើងបានជួប (លូកា ១០:៣០-៣៧)។

ព្រះយេស៊ូវបានរួមបញ្ចូល លេវីវិន័យ ១៩:១៨ ជាមួយនឹង ចោទិយកថា ៦:៤-៥ ក្នុងការបង្ហាញថា ការស្រឡាញ់អ្នកដទៃ គឺជាលទ្ធផលធម្មជាតិពីការស្រឡាញ់ព្រះ។ វាពិតជាមិនអាចទៅរួចទេ នៅក្នុងការដែលស្រឡាញ់ព្រះហើយស្អប់មនុស្ស (១ យ៉ូហាន​ ២:៩‚២:១១‚៣:១៥)។ យើងមិនអាចនិយាយថា យើងស្រឡាញ់ព្រះនោះឡើយប្រសិនបើយើងមិនស្រឡាញ់មនុស្សដទៃទៀត (១ យ៉ូហាន ៤:២០)។​ គ្រប់ទាំង  បទបញ្ញត្តិដែលមានក្នុងក្រឹត្យវិន័យអាចត្រូវបានសង្ខេបមកជាពាក្យតែមួយថា: “ស្រឡាញ់”។ ​ស្រឡាញ់គឺជា ការសម្រេចតាមក្រឹត្យវិន័យ (រ៉ូម ១៣:៨-១០)។ ការទទួលខុសត្រូវរបស់យើងដំបូងបំផុតនោះ គឺត្រូវឲ្យស្រឡាញ់ ព្រះ ការទទួលខុសត្រូវទីពីរនោះគឺត្រូវឲ្យស្រឡាញ់មនុស្ស។​ គ្មានបញ្ញត្តិណាដែលធំជាបញ្ញត្តិទាំងពីរនេះឡើយ។​

 

អាចារ្យ​នោះ​ក៏​ទូល​ទ្រង់​ថា មែន​ហើយ លោក​គ្រូ លោក​មាន​ប្រសាសន៍​ត្រូវ​ណាស់​ថា មាន​ព្រះ​តែ​១ ហើយ​ក្រៅ​ពី​ទ្រង់ គ្មាន​ព្រះ​ណា​ទៀត​សោះ ហើយ​ដែល​ស្រឡាញ់​ទ្រង់​អស់​ពី​ចិត្ត អស់​ពី​ប្រាជ្ញា អស់​ពី​ព្រលឹង នឹង​អស់​ពី​កំឡាំង ហើយ​ដែល​ស្រឡាញ់​អ្នក​ជិត​ខាង​ដូច​ខ្លួន​ឯង នោះ​វិសេស​លើស​ជាង​អស់​ទាំង​ដង្វាយ​ដុត នឹង​យញ្ញ‌បូជា​ទាំង​ប៉ុន្មាន​ទៅ​ទៀត

 

១២:៣២-៣៣ អាចារ្យនោះបានយល់ស្របថាការស្រឡាញ់ព្រះនិងអ្នកជិតខាងគឺជាអ្វីដែលសំខាន់បំផុត។ ​វាសំខាន់ជាងពិធីសាសនាគ្រប់ទាំងអស់។​

 

កាល​ព្រះ‌យេស៊ូវ​បាន​ឃើញ​ថា គាត់​ឆ្លើយ​ដោយ​ប្រាជ្ញា នោះ​ក៏​មាន​បន្ទូល​ទៅ​គាត់​ថា អ្នក​មិន​ឆ្ងាយ​ពី​នគរ​ព្រះ​ទេ រួច​គ្មាន​អ្នក​ណា​ហ៊ាន​ទូល​សួរ​ទ្រង់​ទៀត​ឡើយ។

 

១២:៣៤ ព្រះយេស៊ូវបាន​លើក​ទឹក​ចិត្ត​បុរស​នោះ ហើយព្រះអង្គមានបន្ទូលថាគាត់ “ក​មិន​ឆ្ងាយ​ពី​នគរ​ព្រះ​ទេ”។ មនុស្ស​ម្នាក់​ចូល​ទៅ​ជិត​នគរព្រះ នៅពេលដែលគេយល់ថាសេចក្តី ស្រឡាញ់ចំពោះព្រះ និងមនុស្ស ហើយមិនមែនជាការប្រព្រឹត្តតាមបែបសាសនា គឺជាអ្វីដែលសំខាន់បំផុត។​

 

កំពុង​ដែល​ព្រះ‌យេស៊ូវ​បង្រៀន​ក្នុង​ព្រះ‌វិហារ នោះ​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​សួរ​ថា ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​ពួក​អាចារ្យ​ថា ព្រះ‌គ្រីស្ទ​ជា​ព្រះ‌វង្ស​ហ្លួង​ដាវីឌ

 

១២:៣៥ “វង្សហ្លួងដាវីឌ”​គឺជាព្រះនាមសម្រាប់ព្រះមេស៊ី។ ​ព្រះយេស៊ូវបានសួរសំនួរដើម្បីធ្វើអោយមនុស្ស បានយល់ថាព្រះមេស៊ីមិនមែនគ្រាន់តែជាវង្សហ្លួងដាវីឌនោះទេ ព្រះអង្គវិសេសជាងការនោះទៅទៀត។​

 

ដ្បិត​ហ្លួង​ដាវីឌ​មាន​បន្ទូល​ដោយ​នូវ​ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ថា «ព្រះ‌អម្ចាស់​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ទៅ​ព្រះ‌អម្ចាស់​ខ្ញុំ​ថា ចូរ​ឯង​អង្គុយ​ខាង​ស្តាំ​អញ ទាល់​តែ​អញ​ដាក់​ខ្មាំង​សត្រូវ​ឯង ឲ្យ​ធ្វើ​ជា​កំណល់​កល់​ជើង​ឯង»

 

១២:៣៦ ​នេះគឺជាការដកស្រង់ចេញពីទំនុកដំកើង ១១០ ដែលជាបទគម្ពីរត្រូវបានដកស្រង់ច្រើនជាងគេនៅ ក្នុងព្រះគម្ពីរសញ្ញាថ្មី។ ​ទំនុកដំកើង ១១០ ត្រូវបានសរសេរដោយស្តេចដាវីឌអំពីព្រះមេស៊ី។ នៅក្នុងខ ១ ស្តេចដាវីឌបានកត់ត្រាថា “ ព្រះយេហូវ៉ា​ទ្រង់​មាន​ព្រះបន្ទូលដល់​ព្រះអម្ចាស់​នៃ​ទូលបង្គំ”។ ពាក្យដែលបាន បកប្រែថា​ “ព្រះយេហូវ៉ា”​គឺ יהוה (អានថា យ៉ាវេហ) ដែលជាព្រះនាមនៃព្រះ។​ ពាក្យដែលបកប្រែថា ​ “ព្រះអម្ចាស់នៃទូលបង្គំ” គឺ אדוני (អានថា អាដូណាយ)ដែលជាឋានៈដែលមាន័យថា “លោកម្ចាស់នៃខ្ញុំ”​ ឬ “ចៅហ្វាយរបស់ខ្ញុំ”។​ ​ដូច្នេះហើយ ព្រះជាម្ចាស់កំពុងតែមានបន្ទូលទៅព្រះអម្ចាស់របស់ស្តេចដាវីឌ។ ​​ព្រះអម្ចាស់របស់ស្តេចដាវីឌគឺជាម្នាក់ដែលគង់នៅ “ខាងស្តាំនៃព្រះ” ដែលជាដំណែងដែលមានសិទ្ធិអំណាច។​

 

ដូច្នេះ បើ​ហ្លួង​ដាវីឌ​នោះ​ឯង ទ្រង់​ហៅ​ព្រះ‌គ្រីស្ទ​ជា​ព្រះ‌អម្ចាស់ នោះ​ធ្វើ​ដូច‌មេ្ដច​ឲ្យ​ព្រះ‌គ្រីស្ទ​ធ្វើ​ជា​ព្រះ‌វង្ស​ទ្រង់​បាន ឯ​ហ្វូង​មនុស្ស​ដ៏​ធំ​នោះ គេ​ក៏​ស្តាប់​ទ្រង់​ដោយ​អំណរ។

 

១២:៣៧  ​ព្រះមេស៊ីគឺជាវង្សហ្លួងដាវីឌ ប៉ុន្តែនៅក្នុងទំនុកដំកើង ១១០ ស្តេចដាវីឌហៅព្រះមេស៊ីថាជា “ព្រះអម្ចាស់នៃខ្ញុំ”។  តើការនេះកើតឡើងដោយរបៀបណា?​ ផ្លូវតែមួយដែលព្រះអម្ចាស់របស់ស្តេចដាវីឌអាច ប្រែក្លាយជំនួរវង្សរបស់ទ្រង់នោះគឺមានតែព្រះទ្រង់យកនិស្ស័យជាមនុស្សនៅក្នុងជំនួរវង្សរបស់ស្តេចដាវីឌ! នេះជាអ្វីដែលពិតជាបានកើតឡើងយ៉ាងពិតប្រាកដ។​ ព្រះយេស៊ូវពិតជាបានប្រសូតនៅក្នុងវង្សហ្លួងដាវីឌពិ តប្រាកដមែន (ម៉ាថាយ ១:១-១៧‚លូកា​៣:៣១) ដូច្នេះហើយព្រះអង្គគឺជាវង្សហ្លួងដាវីឌ។ ប៉ុន្តែដោយព្រោះតែ ព្រះអង្គគឺជាព្រះ ហើយព្រះអង្គក៏ជាព្រះអម្ចាស់នៃដាវីឌ។​ ដូច្នេះហើយ ព្រះមេស៊ីជាវង្សហ្លួងដាវីឌ (នៅក្នុងភាពជាមនុស្សរបស់ព្រះអង្គ) និងជាព្រះអម្ចាស់នៃដាវីឌ (នៅក្នុងលក្ខណៈជាព្រះរបស់ព្រះអង្គ)។

 

កំពុង​ដែល​ទ្រង់​បង្រៀន នោះ​ក៏​មាន​បន្ទូល​ទៅ​គេ​ថា ចូរ​ប្រុង‌ប្រយ័ត​នឹង​ពួក​អាចារ្យ ដែល​គេ​ចូល​ចិត្ត​ពាក់​អាវ​វែងៗ​ដើរ​ចុះ​ឡើង ហើយ​ឲ្យ​គេ​គំនាប់​ខ្លួន​នៅ​ទី​ផ្សារ

 

១២:៣៨ ​ព្រះយេស៊ូវដាស់តឿនមនុស្សអោយមានការប្រុងប្រយ័ត្នចំពោះពួកអាចារ្យ។​ ពួកអាចារ្យស្លៀកពាក់ អាវវែងៗ ដែលមានការតុបតែងនិងរំយោលពណ៌ខៀវដែលទាក់ទាញការចាប់អារម្មណ៏។ ពួកគេចង់អោយមនុស្ស ដឹងថាពួកគេជាមនុស្សសំខាន់។​ ពួកគេចូលចិត្តទទួលការគោរពពីមនុស្សនៅតាមទីផ្សារ ហើយចង់អោយគេ ហៅខ្លួនថាជា “លោកឪពុក” ឬ “ចៅហ្វាយ”។​

 

នឹង​អង្គុយ​ទី​មុខ​គេ​នៅ​ក្នុង​សាលា​ប្រជុំ ហើយ​នៅ​កន្លែង​លេខ​១​ក្នុង​ការ​ស៊ី‌លៀង

 

១២:៣៩​​ នៅក្នុងសាលាប្រជុំ ពួកគេអង្គុយនៅកៅអីខាងមុខប្រអប់ដែលមានក្រាំងក្រឹត្យវិន័យនិងសេចក្តី ទំនាយហោរា​។ កៅអីនេះបែរមុខទៅរកមនុស្ស។ ពួកគេចូលចិត្តអង្គុយនៅកន្លែងនេះដោយព្រោះតែមនុស្ស គ្រប់គ្នាអាច នឹងសម្លឹងឃើញពួកគេ។​នៅក្នុងថាល់ម៉ាដ (ដែលត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយពួកអាចារ្យ) បង្រៀនថាមនុស្ស ទាំងអស់ត្រូវតែឈរនៅក្នុងវត្តមានរបស់អាចារ្យណាមួយ ដូច្នេះហើយ ពួកអាចារ្យអង្គុយ ក្នុងពេលដែលមនុស្ស ផ្សេងទៀតត្រូវតែឈរ។ ​នៅក្នុងពិធីជប់លៀង ពួកគេអង្គុយកន្លែងកិត្តិយសនៅក្បែរ ម្ចាស់កម្មវិធីដើម្បីអោយពួកគេ អាចបរិភោគអាហារដែលល្អបំផុត។​ ទាំងអស់នេះបង្ហាញពីបំណងប្រាថ្នា របស់ពួកអាចារ្យសម្រាប់ដំណែង និងការគោរពយ៉ាងវិសេស។ ព្រះយេស៊ូវបានថ្កោលទោសពួកគេចំពោះ ការចង់បានការគោរពសម្រាប់ខ្លួនគេ ជាជាងសរសើរដំកើងដល់ព្រះដែលពួកគេប្រកាសថាគេបម្រើនោះ។​

 

គេ​ឆ​ស៊ី​ផ្ទះ​ស្ត្រី​មេម៉ាយ ដោយ​សូត្រ​ធម៌​ឲ្យ​ច្រើន ដើម្បី​ដោះ‌សា​ខ្លួន ពួក​អ្នក​ទាំង​នោះ​នឹង​ត្រូវ​ទោស​ធ្ងន់​ជាង ​ទៅ​ទៀត។

 

១២:៤០ ព្រះទ្រង់យកព្រះទ័យទុកដាក់ចំពោះស្រ្តីមេម៉ាយនិងបង្គាប់អោយមនុស្សទាំងអស់មិនត្រូវធ្វើបាបដល់ ពួកស្រ្តីមេម៉ាយនោះឡើយ (និក្ខមនំ ២២:២២ ចោទិយកថា ១០:១៨)។ យ៉ាកុប ១:២៧ ប្រាប់យើងថា​សាសនា ដែលបរិសុទ្ធ ហើយ​ឥត​សៅ‌ហ្មង នៅ​ចំពោះ​ព្រះ​ដ៏​ជា​ព្រះវរ‌បិតា នោះ​គឺ​ឲ្យ​ទៅ​សួរ​ពួក​កំព្រា នឹង​ពួក​មេម៉ាយ (នោះគឺជាការយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះស្រ្តីមេម៉ាយ)។ ប៉ុន្តែសាសនាក្លែងក្លាយមិនធ្វើយ៉ាងនោះឡើយ។​ ពួកអាចារ្យ “គេ​ឆ​ស៊ី​ផ្ទះ​ស្ត្រី​មេម៉ាយ”​ ដោយការប្រើអំណាចរបស់គេក្នុងនាមជាអ្នកដឹកនាំសាសនាហើយជា អ្នកកាត់ក្តី ដើម្បី យកប្រាក់ពីស្រ្តីមេម៉ាយរហូតដល់ពួកគេគ្មានអ្វីនៅសល់ទៀត។​ នោះពួកគេនឹងមិនអាចរក្សាផ្ទះគេ បានទៀត ពួកអាចារ្យក៏យកផ្ទះគេថែមទៀត។​

 

ពួកអាចារ្យព្យាយាមអោយអ្នកដទៃបានគិតថាខ្លួនបរិសុទ្ធដោយការអធិស្ឋានជាយូរនៅទីសាធារណៈ។  ប៉ុន្តែការអធិស្ឋានរបស់ពួកគេដើម្បីអោយមនុស្សបានឃើញ មិនមែនដើម្បីអោយព្រះបានឮនោះឡើយ​។ ពួកគេចង់អោយមនុស្សគិតថាពួកគេជាអ្នកដែលនៅគៀកព្រះដើម្បីអាចនឹងបញ្ឆោតមនុស្សបាន។ ​ពួកអាចារ្យបាន បញ្ចុះបញ្ចូលមនុស្សថាព្រះនឹងប្រទានរង្វាន់ដល់ពួកគេប្រសិនបើគេថ្វាយដោយសទ្ធាទៅកាន់ព្រះវិហារ។ ពិតណាស់ ពួកអ្នកដឹកនាំសាសនានឹងយកប្រាក់ទាំងនោះ។ ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលថាពួកអាចារ្យនឹងទទួលទោស  ធ្ងន់​ជាងគេចំពោះការដែលគេធ្វើទាំងប៉ុន្មាន។​ ​

 

គ្រា​នោះ ព្រះ‌យេស៊ូវ​គង់​ទល់​មុខ​នឹង​ឃ្លាំង ក៏​ទត​មើល​ទៅ​ហ្វូង​មនុស្ស ដែល​គេ​ដាក់​ដង្វាយ​ក្នុង​ឃ្លាំង​ជា​យ៉ាង​ដូច‌មេ្ដច មាន​អ្នក​មាន​ជា​ច្រើន គេ​ដាក់​ច្រើន

 

១២:៤១ គ្រាដែលព្រះយេស៊ូវគង់នៅក្បែរហឹបដង្វាយនៃព្រះវិហារនោះ ព្រះអង្គទតមើលមនុស្សថ្វាយដង្វាយ របស់ពួកគេទៅក្នុង ហឹបដែលមានរាងជាត្រែចំនួន១៣។ មានពួកអ្នកមានជាច្រើនបានថ្វាយចំនួនជាច្រើនទៅក្នុង ហឹបទាំងនោះ ប៉ុន្តែពួកគេនៅតែមានទ្រព្យជាច្រើនទៀត។​
 

តែ​មាន​ស្រី​មេម៉ាយ​ក្រ​ម្នាក់ មក​ដាក់​តែ​២​ស្លឹង ដែល​ត្រូវ​ជា​កន្លះ​សេន

 

១២:៤២ កាក់នេះតូចជាងគេនៅក្នុងកាក់ទាំងអស់ ​ដែលត្រូវបានហៅថា  λεπτόν (អានថា លេផ្តោន) ដែលមានន័ថា​ “កាក់ស្តើង”​។ វាគឺជាចំនួនដែលមានតម្លៃតិចបំផុតនៅក្នុងកាក់របស់សាសន៍យូដា (ដែលមានតម្លៃស្មើ ១/៦៤ឌីណារី ដែលមនុស្សជាច្រើននឹងទទួលបានសម្រាប់ការទទួលបាន ចំពោះការដែលធ្វើការប៉ុន្មាននាទី)។​

 

ទ្រង់​ហៅ​ពួក​សិស្ស​មក​មាន​បន្ទូល​ថា ខ្ញុំ​ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​ប្រាកដ​ថា ស្រី​មេម៉ាយ​ក្រ​នេះ​បាន​ថ្វាយ​លើស​ជាង​អ្នក​ទាំង​អស់ ដែល​ដាក់​ក្នុង​ឃ្លាំង ដ្បិត​គេ​សុទ្ធ​តែ​យក​ពី​របស់​ជា​សំណល់​ខ្លួន​មក​ថ្វាយ តែ​ស្ត្រី​នេះ​បាន​យក​ពី​សេចក្ដី​កំសត់​ខ្លួន​មក​ថ្វាយ​វិញ គឺ​ជា​របស់​ដែល​នាង​មាន​ទាំង​ប៉ុន្មាន​សំរាប់​ចិញ្ចឹម​ជីវិត​ខ្លួន​ផង។

 

១២:៤៣-៤៤ មិនមែនជាពួកអ្នកមានដែល បានថ្វាយចំនួនច្រើនដែលទាក់ការចាប់អារម្មណ៏ព្រះយេស៊ូវនោះ ឡើយ។ តែផ្ទុយទៅវិញ គឺជាស្រ្តីមេម៉ាយក្រីក្រទៅវិញទេ។ ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលទៅសិស្សព្រះអង្គថា ស្រ្តីនោះ បានថ្វាយច្រើនជាងគេបង្អស់។ ​ដង្វាយរបស់គាត់ច្រើនជាងពួកអ្នកដែលបានថ្វាយចំនួនច្រើន។ ហេតុអ្វី? ​ដោយព្រោះតែពួកគេបានថ្វាយនូវអ្វីដែលពួកអាចធ្វើបានយ៉ាងងាយស្រួល ប៉ុន្តែស្រ្តីនោះបានថ្វាយពីគ្រប់ទាំងអស់ ដែលគាត់ មាន។​

 

វគ្គបទគម្ពីរនេះគឺជា ញឹកញាប់ត្រូវបានលើកឡើងពីគំរូនៃការថ្វាយដ្វាយអស់ពីចិត្ត ប៉ុន្តែតាមការពិតទៅគឺជាការដាស់ តឿនចំពោះសាសនាដែលមានភាពពុករលួយ។ ព្រះយេស៊ូវទើបតែបានថ្កោលទោសពួកអាចារ្យពីការដែលបោក បញ្ឆោតស្រ្តីមេម៉ាយ ហើយ “ស៊ីផ្ទះ” របស់ពួកគេ (ខ៤០)។ ក្រោយនោះភ្លាមព្រះអង្គទ្រង់មាន​បន្ទូលអំពីស្រ្តី មេម៉ាយដែលបានថ្វាយដង្វាយ “ទាំង​ប៉ុន្មាន​សំរាប់​ចិញ្ចឹម​ជីវិត​ខ្លួន​” ទៅដល់ព្រះវិហារ។​ ហេតុនេះគាត់ មិនមានអ្វីសម្រាប់រស់នៅទៀតទេ!​ គាត់គឺជាគំរូមួយពីអ្វីដែលព្រះយេស៊ូវបានមានព្រះបន្ទូលនោះ ស្រ្តីមេម៉ាយ ដែលក្រីក្រដែលបានបាត់បង់គ្រប់យ៉ាងទៅឲ្យពួកអ្នកដឹកនាំសាសនា។​ 

 

ផ្នែកនេះ (ជំពូកទី ១១ និង១២) បង្ហាញពីការដែលព្រះយេស៊ូវស្តីបន្ទោស និងការថ្កោលទោសពួកអ្នកដឹកនាំ សាសនាសាសន៍យូដា។ ​ព្រះយេស៊ូវបានបង្រៀនថាព្រះវិហារគឺជា “រោងចោរ” ​(១១:១៧) ដែលមានអ្នកដឹកនាំ មិនបង្កើតផលផ្លែថ្វាយព្រះ (១២:៧-៩) ប៉ុន្តែផ្ទុយទៅវិញបានប្រើសាសនាជាការបោកបញ្ឆោតមនុស្សទៅវិញ ដើម្បីទទួលបានប្រាក់ (ខ៤០-៤៤)។​​ ដូច្នេះហើយ ពួកគេបានបរាជ័យនៅក្នុងការរក្សាបទបញ្ញត្តិដែលសំខាន់ បំផុត (១២:២៩-៣១)។ ​ផ្នែកនេះបានបញ្ចប់ជាមួយនឹងការប្រកាសរបស់ព្រះយេស៊ូវចំពោះការបំផ្លាញព្រះវិហារ ដែលនឹងត្រូវមកដល់ (១៣:១-២)។

 

ជំពូក ដប់ពីរ - ចំនុចសំខាន់

(២៥) ​យើងគួរតែថ្វាយថ្វាយខ្លួនយើងដល់ព្រះ ដោយព្រោះតែព្រះអង្គបានបង្កើតយើងមក។

(២៦) បញ្ញត្តិដែលសំខាន់បំផុតនោះគឺត្រូវឲ្យស្រលាញ់ព្រះដោយអស់ពីចិត្ត អស់ពីគំនិត អស់ពីព្រលឹង និងអស់ពីកម្លាំងយើង។​

bottom of page