top of page

ជំពូក ៣

ទ្រង់​ក៏​យាង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​សាលា​ប្រជុំ​ម្តង​ទៀត នៅ​ទី​នោះ មាន​មនុស្ស​ម្នាក់​ស្វិត​ដៃ​ម្ខាង

៣:១ ព្រះយេស៊ូវដែលជាម្ចាស់នៃថ្ងៃសប្ប័ទ ទ្រង់បានរក្សាថ្ងៃសប្ប័ទជាបរិសុទ្ធហើយបានយាងចូលទៅក្នុងសាលាប្រជុំ (ម៉ាកុស ១:២១; ៣:១; លូកា ៤:១៦–៣០)។ នៅទីនោះ ព្រះអង្គបានជួបនឹងមនុស្សម្នាក់ដែលមានដៃម្ខាងស្វិតខាងស្តាំ។ ព្រះយេស៊ូវបានប្រើ ឳកាសដូចនេះនៅក្នុងការបង្ហាញថាអ្វីជាការត្រឹមត្រូវតាមច្បាប់ក្នុងការធ្វើនៅក្នុងថ្ងៃសប្ប័ទ ។

គេ​ក៏​ចាំ​មើល​ទ្រង់​ក្រែង​នឹង​ប្រោស​ឲ្យ​គាត់​ជា​នៅ​ថ្ងៃ​ឈប់​សំរាក ដើម្បី​ឲ្យ​បាន​រឿង​ចោទ​ប្រកាន់​ទ្រង់ 

៣:២ ពួកផារិស៊ីត្រូវបានចាត់មកពីទីក្រុងយេរូសាឡិមដើម្បីស្វែងរកហេតុណាមួយដើម្បីចោទព្រះយេស៊ូវ។ ពួកគេចង់ឃើញថា ព្រះយេស៊ូវនឹងប្រោសជំងឺនៅក្នុងថ្ងៃសប្ប័ទមែន ឬយ៉ាងណា។ ប្រសិនបើព្រះយេស៊ូវធ្វើនេះ ការនេះគឺជាការដែលល្មើសនឹងទំនៀមទម្លាប់ដែលពួកគេបានបង្រៀនហើយ។ ​យ៉ាងណាមិញ ក្រឹត្យវិន័យរបស់ព្រះមិនបានហាមឃាត់ ការប្រោសជំងឺនៅក្នុងថ្ងៃសប្ប័ទនោះឡើយ។ វាពិតជាសំខាន់ខ្លាំងណាស់ក្នុងការដែលបានដឹងថា ព្រះយេស៊ូវមិនបានទាស់ ជាមួយនឹងក្រឹត្យវិន័យដែលបានប្រទានមកម៉ូសេពីព្រះជាម្ចាស់នោះឡើយ (ម៉ាថាយ ៥:១៧-១៩)។  វាគឺ ជា​ថាល់ម៉ាដទំនៀមទំលាប់ដែលបង្រៀនដោយមនុស្សដែលព្រះអង្គទាស់ជាមួយ។​

ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ទៅ​មនុស្ស​ស្វិត​ដៃ​ថា ចូរ​អ្នក​ក្រោក​ឡើង ឈរ​នៅ​កណ្តាល​នុ៎ះ​ទៅ 

៣:៣ ព្រះយេស៊ូវបានប្រាប់អោយមនុស្សនោះមកខាងមុខនៅក្នុងសាលាប្រជុំដើម្បីឲ្យគ្រប់គ្នាបានឃើញពីការ អស្ចារ្យ។

រួច​ទ្រង់​សួរ​គេ​ថា នៅ​ថ្ងៃ​ឈប់​សំរាក តើ​បើក​ឲ្យ​ធ្វើ​ការ​ល្អ ឬ​ឲ្យ​ធ្វើ​ការ​អាក្រក់ ឲ្យ​សង្គ្រោះ​ជីវិត ឬ​ឲ្យ​សំឡាប់​បង់ ប៉ុន្តែ​គេ​នៅ​តែ​ស្ងៀម

៣:៤ ពួកអាចារ្យបានបង្រៀនថា អ្នកមិន​អាចជួយដល់មនុស្សដែលមានជំងឺណាម្នាក់នៅក្នុងថ្ងៃសប្ប័ទបាន (លុះ​ត្រា​តែមនុស្សនោះ អាចស្លាប់ប្រសិនបើអ្នកមិនជួយគេ (លូកា ១៣:១៤)។  ព្រះយេស៊ូវបង្ហាញថាការបកស្រាយរបស់គេគឺខុស។ ថ្ងៃសប្ប័ទ ត្រូវបានបង្កើតឡើង ដើម្បីជាប្រយោជន៍ដល់មនុស្ស (២:២៧)  ដូច្នេះហើយ ព្រះយេស៊ូវនឹងប្រើប្រាស់ថ្ងៃសប្ប័ទ ក្នុងការធ្វើការល្អហើយសង្រ្គោះជីវិតពីការឈឺចាប់និងពិការភាព។

នោះ​ទ្រង់​ងាក​ទត​ទៅ​គេ​ទាំង​គ្នាន់‌ក្នាញ់ ដោយ​មាន​ព្រះ‌ហឫទ័យ​ព្រួយ ព្រោះ​ចិត្ត​គេ​រឹង‌រូស ក៏​មាន​បន្ទូល​ទៅ​មនុស្ស​នោះ​ថា ចូរ​អ្នក​លាត​ដៃ​ទៅ អ្នក​នោះ​ក៏​លាត ហើយ​ដៃ​គាត់​បាន​ជា​ដូច​ម្ខាង

៣:៥ ព្រះយេស៊ូវទាំងមានព្រះទ័យក្រោធនិងព្រួយដោយឥរិយាបទរបស់ពួកផារិស៊ី។ ពួកគេជាអ្នកដឹកនាំសាសនា របស់ប្រជារាស្រ្តនៃព្រះ ប៉ុន្តែគេបានធ្វើអោយចិត្តគេរឹងទទឹងដែលពួកគេមិនអាចនឹងនិយាយថាវាជាការប្រសើរក្នុង ការដែលធ្វើល្អ ជាជាងធ្វើការអាក្រក់នៅក្នុងថ្ងៃសប្ប័ទ។ ដូច្នេះ ដើម្បី​បញ្ជាក់​ពី​ចំណុច​របស់​ទ្រង់​ថា វា​មាន​ ការត្រឹមត្រូវតាមច្បាប់​ធ្វើ​ល្អនៅ​ថ្ងៃ​សប្ប័ទ (ម៉ាថាយ ១២:១២) ព្រះយេស៊ូវបានបង្គាប់អោយមនុស្សនោះលាតដៃគាត់ចេញមក។ មនុស្សនោះពិតជាមិនអាចធ្វើការនោះ បានទេដោយព្រោះតែពិការភាពរបស់គាត់ ប៉ុន្តែនៅពេលដែល ព្រះបង្គាប់នោះ ព្រះអង្គក៏ប្រទានអំណាចនៅក្នុង ការធ្វើការនោះដែរ។

រួច​កាល​ពួក​ផារិស៊ី​បាន​ចេញ​ផុត​ទៅ នោះ​ស្រាប់​តែ​គេ​ពិគ្រោះ​នឹង​ពួក​ហេរ៉ូឌ​ទាស់​នឹង​ទ្រង់ ដើម្បី​រក​រឿង​ធ្វើ​ឲ្យ​ទ្រង់​វិនាស។

៣:៦ ព្រះយេស៊ូវបានបង្គាប់យ៉ាងខ្លីហើយមនុស្សនោះត្រូវបានប្រោសឲ្យជា។ នេះមិនមែនជាករណីនៃ ការធ្វើកិច្ចការនៅក្នុង ថ្ងៃសប្ប័ទនោះទេដោយព្រោះតែព្រះយេស៊ូវមិនផ្តល់ថ្នាំអ្វីនោះឡើយ (ដូចជាគ្រូពេទ្យ) ប៉ុន្តែការនោះធ្វើអោយពួកផារិស៊ីខឹង យ៉ាងខ្លាំង (លូកា ៦ :១១)។ យើងបានឃើញភាពលាក់ពុតរបស់ពួកគេ យ៉ាងច្បាស់។ ពួកគេមានការអន់ចិត្ត ដោយព្រោះតែ ការប្រោសឲ្យជាក្នុងថ្ងៃសប្ប័ទ ប៉ុន្តែគិតថាវាជារឿងធម្មតា ក្នុងការប្រើប្រាស់ថ្ងៃសប្ប័ទដើម្បីប្រជុំគ្នារៀបគម្រោងធ្វើឃាតទៅវិញ! ពួកគេបានចេញពីសាលាប្រជុំហើយភ្លាមៗ នោះរៀបចំគម្រោងជាមួយនឹងគូរសត្រូវរបស់ពួកគេ ពួកហេរូដៀន (ជាក្រុមពួកអ្នកនយោបាយ ដែលគាំទ្រដល់វ ង្សហេរ៉ូដ) ពីការធ្វើឃាតព្រះយេស៊ូវដោយរបៀបណា។

នោះ​ព្រះ‌យេស៊ូវ ទ្រង់​ថយ​ទៅ​ឯ​សមុទ្រ ជា​មួយ​នឹង​ពួក​សិស្ស ហើយ​មាន​ហ្វូង​មនុស្ស​កក‌កុញ​ដើរ​តាម​ទ្រង់ ជា​មនុស្ស​ពី​ស្រុក​កាលី‌ឡេ នឹង​ស្រុក​យូដា ពី​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម នឹង​ស្រុក​អេដំម ហើយ​ពី​ខាង​នាយ​ទន្លេ​យ័រដាន់ នឹង​ស្រុក​នៅ​ជុំ‌វិញ​ក្រុង​ទីរ៉ុស នឹង​ស៊ីដូន គឺ​ជា​ហ្វូង​មនុស្ស​យ៉ាង​ធំ ដែល​មូល​មក​ឯ​ទ្រង់ ដោយ​បាន​ឮ​និយាយ​ពី​ការ​ទ្រង់​ធ្វើ​ទាំង​ប៉ុន្មាន

 

៣:៧-៨ ហ្វូងមនុស្សយ៉ាងធំបានមកឯព្រះយេស៊ូវពីគ្រប់ទិសទី។ ពួកសាសន៍ដទៃក៏មករកព្រះយេស៊ូវដែរក្នុង ពេលនេះ (ម៉ាថាយ ១២:១៧-១៨)។​ មនុស្សជាច្រើនបានធ្វើដំណើរពីកន្លែងឆ្ងាយពីយេរូសាឡិម ហើយនឹងអេដំមនៅខាងត្បូង ប៉េរានៅ ខាងកើត ហើយនឹងដំបន់ខ្លះនៅជុំវិញទិរ៉ុសនិងស៊ីដុននៅខាងជើង។​ ការពិតដែលពួកគេសុខចិត្តធ្វើដំណើរចំ ងាយឆ្ងាយបង្ហាញថា ពួកគេមានសេចក្តីជំនឿថាព្រះយេស៊ូវអាចផ្លាស់ប្តូរជីវិតពួកគេបាន ហើយដែលថាគ្មាន អ្នកណាម្នាក់មានអំណាចដូចជា ព្រះយេស៊ូវឡើយ។

ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ប្រាប់​ពួក​សិស្ស ឲ្យ​មាន​ទូក​នៅ​រង់‌ចាំ ក្រែង​ហ្វូង​មនុស្ស​ប្រជ្រៀត​ទ្រង់ ដ្បិត​ទ្រង់​កំពុង​ប្រោស​មនុស្ស​ ជា​ច្រើន​ឲ្យ​បាន​ជា ដល់​ម៉្លេះ​បាន​ជា​មនុស្ស​ទាំង​អស់​ដែល​មាន​ជំងឺ​អ្វីៗ គេ​ប្រឹង​រុល​ចូល​ទៅ ដើម្បី​នឹង​ពាល់​ទ្រង់ 

 

៣:៩-១០ ហ្វូងមនុស្សនោះមានចំនួនច្រើនណាស់ដែលប្រជ្រៀតគ្នាចង់ឲ្យបានពាល់ព្រះយេស៊ូវដើម្បីទទួលបាន ការប្រោសឲ្យជា។

កាល​ណា​ពួក​អារក្ស‌អសោចិ៍​ឃើញ​ទ្រង់ វា​ក៏​ក្រាប​ចំពោះ​ទ្រង់ ទាំង​ស្រែក​ថា ទ្រង់​ជា​ព្រះ‌រាជ‌បុត្រា​នៃ​ព្រះ​មែន ប៉ុន្តែ​ទ្រង់​ហាម​ផ្តាច់ មិន​ឲ្យ​វា​ធ្វើ​ឲ្យ​គេ​ស្គាល់​ទ្រង់​ឡើយ។

៣:១១-១២ ​វិញ្ញាណអាក្រក់ស្គាល់ថាព្រះយេស៊ូវជាព្រះរាជបុត្រានៃព្រះ។ ពួកវាមានការញាប់ញ័រចំពោះព្រះអង្គ ហើយមនុស្សដែលពួកវាបានសណ្ឋិតនោះបានដួលចុះ (προσέπιπτον) នៅនឹងមុខព្រះអង្គ។ ពាក្យនៅក្នុង ភាសាក្រិច ដែលផ្តោតលើការដួលចុះដោយការភ័យខ្លាចនៅក្នុងការចុះចូលទទួលស្គាល់ពីអំណាចដែលធំជាង។ ព្រះយេស៊ូវមាន ព្រះចេស្តាលើវិញ្ញាណអាក្រក់ ហើយពួកវាក៏ដឹង​ថា​ទ្រង់​មាន​ព្រះចេស្តាលើពួកវា។ ជាថ្មីម្តងទៀត ព្រះយេស៊ូវបានបង្គាប់ អោយវិញ្ញាណអាក្រក់ ស្ងៀមស្ងាត់។ ព្រះយេស៊ូវមានព្រះទ័យអោយមនុស្សបានស្គាល់ ព្រះអង្គថាជាព្រះរាជបុត្រានៃព្រះ មិនមែនតាមរយៈការប្រកាសរបស់វិញ្ញាណអាក្រក់នោះឡើយ ប៉ុន្តែតាមរយៈ ព្រះបន្ទូលនិងកិច្ចការរបស់ព្រះអង្គ ហើយ នឹងតាមរយៈសេចក្តីបន្ទាល់របស់សិស្សព្រះអង្គវិញ។

ទ្រង់​ក៏​យាង​ឡើង​ទៅ​លើ​ភ្នំ រួច​មាន​បន្ទូល​ហៅ​អស់​អ្នក ដែល​ទ្រង់​សព្វ​ព្រះ‌ហឫទ័យ​ចង់​ហៅ ហើយ​អ្នក​ទាំង​នោះ​ក៏​ចូល​មក​ឯ​ទ្រង់

៣:១៣ ក្រោយមក ព្រះយេស៊ូវបានយាងទៅលើភ្នំដើម្បីគេចចេញពីហ្វូងមនុស្ស ហើយព្រះអង្គសម្រេចថា អ្នកណាអាចធ្វើជាសិស្សព្រះអង្គបាន។ ព្រះអង្គបានអធិស្ឋានពេញមួយយប់ដើម្បីធ្វើការសម្រេចព្រះទ័យ របស់ព្រះអង្គ។ បន្ទាប់មក ព្រះអង្គបានហៅពួកអ្នកដែលព្រះអង្គបានជ្រើសរើស។ នៅក្នុងវប្បធម៌របស់ សាសន៍យូដា ជាធម្មតាសិស្សត្រូវជ្រើសរើសគ្រូ ដែលពួកគេនឹងរៀនជាមួយ។ យ៉ាងណាមិញ ព្រះយេស៊ូវបានជ្រើសរើស ស្វែងរក ហើយត្រាស់ហៅសិស្សវិញ (យ៉ូហាន​១៥:១៦)។
 
រួច​ទ្រង់​ដំរូវ​១២​នាក់​ឲ្យ​បាន​នៅ​ជា​មួយ​នឹង​ទ្រង់ ដើម្បី​ឲ្យ​ទ្រង់​បាន​ចាត់​គេ ឲ្យ​ចេញ​ទៅ​ប្រកាស​ប្រដៅ នឹង​ឲ្យ​គេ​មាន​អំណាច​អាច​នឹង​ប្រោស​ជំងឺ​ឲ្យ​ជា ព្រម​ទាំង​ដេញ​អារក្ស​ផង

៣:១៤-១៥ យើងបានឃើញគោលបំណងពីរអំពីការត្រាស់ហៅរបស់ព្រះយេស៊ូវនៅក្នុងខគម្ពីរទាំងនេះ។ ដំបូង វាគឺជា ការត្រាស់ហៅឲ្យបាននៅជាមួយព្រះអង្គ។ សិស្សម្នាក់ត្រូវចំណាយពេលជាមួយព្រះយេស៊ូវក្នុងការរៀនពីព្រះអង្គ ដើម្បីអោយបានមានលក្ខណៈដូចជាព្រះអង្គ។ ហេតុផលដែលយើងត្រូវធ្វើដូច្នេះគឺដើម្បីអោយយើងអាចធ្វើជា ដំណាង ព្រះអង្គឲ្យបានត្រឹមត្រូវហើយបង្រៀនសេចក្តីបង្រៀនរបស់ព្រះអង្គអោយបានត្រឹមត្រូវ។ ការនេះពិតជា មានសារៈសំខាន់ ណាស់ដោយព្រោះតែគោលបំណងទីពីរនៃការត្រាស់ហៅយើងគឺដើម្បីព្រះអង្គអាចនឹងចាត់ យើងឲ្យចេញទៅ។ 

ដូចដែលមានអំបូរទាំង ១២ នៅក្នុងសាសន៍អ៊ីស្រាអែលនៅក្នុងព្រះគម្ពីរសញ្ញាចាស់ ព្រះយេស៊ូវបានជ្រើសរើសម នុស្ស ១២ នាក់អោយធ្វើជាសាវ័កដែលតាមរយៈអ្នកទាំងនោះដែលព្រះអង្គនឹងបង្កើតអោយមានប្រជារាស្រ្ត របស់ព្រះថ្មីមួយ ពួកជំនុំ។ ពាក្យថា​​ “សាវ័ក” មានន័យថា​”ម្នាក់ដែលត្រូវបានចាត់ឲ្យទៅ”។ វាគឺជាអ្នកតំណាង ដែលចាត់អោយចេញទៅប្រកាស និងធ្វើកិច្ចការក្នុងនាមអ្នកណាម្នាក់ទៀត។ ពួកសាវ័កគឺជាតំណាងរបស់ ព្រះយេស៊ូវ ព្រះអង្គបានជ្រើសរើសដោយផ្ទាល់ ហើយបានចាត់អោយចេញទៅជាមួយនឹងសារ សិទ្ធិអំណាច និងព្រះចេស្តារបស់ព្រះអង្គ។ ការប្រកាស​ពីដំណឹងល្អហើយ ការបណ្តេញវិញ្ញាណអាក្រក់មានការផ្សារភ្ជាប់ដោយ ព្រោះតែ សេចក្តីសង្រ្គោះដែលព្រះយេស៊ូវបាននាំមកនោះ (ដំណឹងល្អ) រួមបញ្ចូលទាំងការយកឈ្នះសាតាំង ហើយនឹងវិញ្ញាណអាក្រក់របស់វា  (១ យ៉ូហាន ៣:៨)។


គឺ​ស៊ីម៉ូន​១​ដែល​ទ្រង់​ប្រទាន​ឲ្យ​មាន​ឈ្មោះ​ថា ពេត្រុស ថែម​ទៀត ហើយ​យ៉ាកុប ជា​កូន​សេបេដេ​១ នឹង​យ៉ូហាន ជា​ប្អូន​យ៉ាកុប​១ ដែល​ទ្រង់​ប្រទាន​ឈ្មោះ បោន‌អ៊ើកេ ដល់​អ្នក​ទាំង​២​នោះ គឺ​ស្រាយ​ថា​ជា​កូន​ផ្គរ‌លាន់ នឹង​អនទ្រេ​១ ភីលីព​១ បារថូ‌ល៉ូមេ​១ ម៉ាថាយ​១ ថូម៉ាស​១ នឹង​យ៉ាកុប ជា​កូន​អាល់‌ផាយ​១ ថាដេ​១ ស៊ីម៉ូន ជា​សាសន៍​កាណាន​១ ហើយ​យូដាស-អ៊ីស្កា‌រីយ៉ុត ជា​អ្នក​ដែល​បញ្ជូន​ទ្រង់​១។

៣:១៦-១៩ គ្មាននរណាម្នាក់ក្នុងចំណោមសិស្សទាំង១២នាក់នេះជាអ្នកមានឬជាមនុស្សសំខាន់អ្វីនោះឡើយ។ ព្រះយេស៊ូវបានជ្រើសរើសមនុស្សសាមញ្ញ ប៉ុន្តែពួកគេនឹងក្លាយទៅជាមនុស្សវិសេសដោយព្រោះតែពួកគេបាននៅ ជាមួយព្រះអង្គ។ ​គ្មានអ្នកណាម្នាក់បានអាចធ្វើការទស្សន៍ទាយមុនថាមនុស្សមួយក្រុមតូចនេះអាចផ្លាស់ប្តូរពិភពលោក បានឡើយ។ ប៉ុន្តែដោយព្រះចេស្តានៃព្រះ ពួកគេពិតជាបានផ្លាស់ប្តូរមែន!​

នោះ​ក៏​នាំ​គ្នា​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ផ្ទះ ហើយ​មាន​មនុស្ស​ប្រជុំ​គ្នា​ទាំង​ហ្វូង​ម្តង​ទៀត ដល់​ម៉្លេះ​បាន​ជា​ទ្រង់ ព្រម​ទាំង​ពួក​សិស្ស​ពុំ​អាច​នឹង​បរិភោគ​បាន​ឡើយ កាល​ពួក​បង​ប្អូន​ទ្រង់​បាន​ឮ គេ​ក៏​ចេញ​ទៅ​រក​ចាប់​ទ្រង់ ដ្បិត​គេ​ស្មាន​ថា​ទ្រង់​វង្វេង​ស្មារតី​ហើយ
 
៣:២០-២១ ហ្វូងមនុស្សពេលនេះមានចំនួនកាន់តែធំឡើងដែលធ្វើឲ្យព្រះយេស៊ូវហើយនឹងពួកសិស្សគ្មានពេល សម្រាប់បរិភោគអាហារ។ ចំនុចនេះធ្វើអោយពួកអ្នកដែលនៅក្បែរព្រះអង្គព្រួយបារម្ភពីព្រះអង្គ។ ពួកគេបានស្តាប់ ឮអំពី​ការ ដែលព្រះយេស៊ូវកំពុង​ធ្វើហើយនឹងការដែលព្រះអង្គមានបន្ទូល ហើយអំពី​របៀបដែល ព្រះអង្គកំពុងធ្វើ កិច្ចការយ៉ាងអស្ចារ្យ ដែលព្រះអង្គមិនមានឳកាសសម្រាប់សោយអាហារ។ ពួកគេបានគិតថាព្រះអង្គទ្រង់មាន ​ចិត្ត​ខ្នះខ្នែង​ពេក ដូច្នេះហើយ ពួកគេបានព្យាយាមហាមឃាត់ព្រះអង្គហើយអោយទ្រង់បានសម្រាក។


យើងឃើញថាទោះបីជាព្រះយេស៊ូវមានភាពល្បីល្បាញក៏ដោយ ក៏ព្រះអង្គនៅតែមានការយល់ច្រឡំពីមនុស្ស ​ភាគច្រើន រួមទាំងពួកអ្នកដឹកនាំសាសនា ហ្វូងមនុស្ស សិស្សរបស់ព្រះអង្គ ហើយសូម្បីតែក្រុមគ្រួសារព្រះអង្គ ផ្ទាល់ទៅវិញ។ ​ក្នុងនាមជាអ្នកដើរតាមព្រះយេស៊ូវ យើងមិនគួរមានការភ្ញាក់ផ្អើលនៅពេលដែលមនុស្ស (សូម្បីតែមិត្តភក្តិ និងក្រុមគ្រួសារ) មានការយល់ច្រឡំចំពោះកិច្ចការដែលចេញពីសេចក្តីជំនឿរបស់យើងនោះឡើយ។
 
ឯ​ពួក​អាចារ្យ ដែល​ចុះ​មក​ពី​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម គេ​និយាយ​ឡើង​ថា អ្នក​នោះ​មាន​អារក្ស​បេល‌សេ‌ប៊ូល​ចូល វា​ដេញ​អារក្ស ដោយ​អាង​មេ​អារក្ស​ទេ 
 
៣:២២ ​បេលសេប៊ូលជាឈ្មោះដែលពួកសាសន៍យូដាប្រើក្នុងការហៅសាតាំង។ ​ពួកអាចារ្យដែលមកពី យេរូសាឡិមដើម្បី ចាប់កំហុសព្រះយេស៊ូវ ប៉ុន្តែពួកគេមិនអាចនឹងបដិសេធដែលថាព្រះអង្គមានព្រះចេស្តា អស្ចារ្យនោះទេ។ ពួកគេដឹងថាពួកគេ នឹងបាត់បង់អំណាចនៅក្នុងសាសនាលើមនុស្សប្រសិនបើពួកគេទទួល ស្គាល់ថាព្រះចេស្តារបស់ព្រះយេស៊ូវមកពីព្រះពិតមែននោះ។ ដូច្នេះហើយពួកគេបាននិយាយថាព្រះអង្គ បានអំណាចរបស់ព្រះអង្គពីសាតាំង ដែលជាមេនៃពួកវិញ្ញាណអាក្រក់វិញ។
 
តែ​ទ្រង់​ហៅ​គេ​មក​មាន​បន្ទូល ជា​ពាក្យ​ប្រៀប​ប្រដូច​ថា ធ្វើ​ដូច​ម្តេច​ឲ្យ​អារក្ស‌សាតាំង​បាន​ដេញ​អារក្ស‌សាតាំង​ដូច្នេះ បើ​នគរ​ណា​បែក​ទាស់‌ទែង​គ្នា​ឯង​ហើយ នគរ​នោះ​ពុំ​អាច​នឹង​នៅ​ស្ថិត‌ស្ថេរ​បាន​ឡើយ ឬ​បើ​ផ្ទះ​ណា​បែក​ទាស់‌ទែង​គ្នា​ឯង ផ្ទះ​នោះ​ក៏​មិន​អាច​នឹង​នៅ​ស្ថិត‌ស្ថេរ​បាន​ដែរ ឯ​អារក្ស‌សាតាំង បើ​កើត​បះ‌បោរ​បែក​ទាស់​គ្នា​វា នោះ​វា​ពុំ​អាច​នឹង​នៅ​ស្ថិត‌ស្ថេរ​បាន​ទេ វា​ត្រូវ​វិនាស​ទៅ​ហើយ 

 

៣:២៣-២៦ ព្រះយេស៊ូវបានឆ្លើយតបថាវាមិនសមហេតុផលដែលសាតាំងវាទាស់ជាមួយនឹងខ្លួនវានោះឡើយ។ ប្រសិនបើផ្នែករបស់នគរណាមួយឬផ្ទះណាមួយទាស់ទែងជាមួយនឹងផ្នែកមួយទៀតនោះ នគរឬផ្ទះនោះនឹងមិន ស្ថិតស្ថេរ នោះឡើយ។ ប្រសិនបើសាតាំងត្រូវប្រយុទ្ធនឹងវិញ្ញាណអាក្រក់របស់វានោះ វាកំពុងតែបំផ្លាញនគរបស់ ខ្លួនវាហើយ។ ព្រះយេស៊ូវពន្យល់ថា ព្រះអង្គសង្រ្គោះមនុស្សឲ្យចេញពីវិញ្ញាណអាក្រក់ជាការប្រឆាំងជាមួយនឹង សាតាំង ហើយសាតាំងវាគ្មាន អំណាចនៅក្នុងការបញ្ឈប់ព្រះអង្គឡើយ។ 

គ្មាន​អ្នក​ណា​អាច​នឹង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ផ្ទះ​របស់​មនុស្ស​ខ្លាំង​ពូកែ ហើយ​ប្លន់​យក​របស់​ទ្រព្យ​គេ​បាន​ទេ លុះ​ត្រា​តែ​បាន​ចង​អ្នក​នោះ​ជា​មុន​សិន ទើប​នឹង​ប្លន់​យក​បាន

៣:២៧ គ្មានអ្នកម្នាក់អាចលួចពីផ្ទះរបស់មនុស្សខ្លាំងពូកែនោះឡើយលើកលែងតែបានចងអ្នកនោះជាមុនសិន។ “មនុស្សខ្លាំងពូកែ” គឺជាសាតាំង ហើយផ្ទះរបស់វាគឺជាលោកិយ៍ (យ៉ូហាន ១២:៣១)។​​ ទ្រព្យសម្បត្តិរបស់សាតាំង គឺជា វិញ្ញាណអាក្រក់ ហើយនឹងមនុស្សដែលវាចូលសណ្ឋិត។ ដោយព្រោះតែព្រះយេស៊ូវខ្លាំងពូកែជាងសាតាំង នោះហើយ ព្រះអង្គអាចចងសាតាំងហើយប្រោសមនុស្សអោយរួចពីវិញ្ញាណអាក្រក់។ ដោយការបណ្តេញវិញ្ញាណ អាក្រក់ចេញនោះ ហើយព្រះយេស៊ូវបានចាប់ផ្តើមយកទ្រព្យសម្បត្តិពីផ្ទះសាតាំង បំផ្លាញកិច្ចការរបស់វា ហើយ បញ្ចប់អំណាចរបស់វាលើ មនុស្ស។ វាគឺជាសញ្ញាដែលបង្ហាញថារាជនគរនៃព្រះបានមកដល់ហើយ (ម៉ាថាយ ១២:២៨)។

ខ្ញុំ​ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​ប្រាកដ​ថា គ្រប់​ទាំង​អំពើ​បាប​នឹង​បាន​អត់​ទោស​ដល់​ពួក​កូន​មនុស្ស ហើយ​អស់​ទាំង​ពាក្យ​ដែល​គេ​ពោល​ប្រមាថ​ដែរ តែ​អ្នក​ណា​ដែល​ពោល​ពាក្យ​ប្រមាថ​ដល់​ព្រះ‌វិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ នោះ​មិន​ដែល​បាន​អត់​ទោស​ឲ្យ​ឡើយ អ្នក​នោះ​ឯង​នឹង​ត្រូវ​ទោស នៅ​អស់​‌កល្ប​ជានិច្ច​វិញ ដែល​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ដូច្នេះ នោះ​ដោយ​ព្រោះ​គេ​ថា ទ្រង់​មាន​អារក្ស‌អសោចិ៍​ចូល។


៣:២៨-៣០ ព្រះយេស៊ូវបានប្រោសមនុស្សឲ្យបានរួចពីវិញ្ញាណអាក្រក់ ដែលពួកអាចារ្យដឹងថាជាវិញ្ញាណមកពី សាតាំង។ ច្បាស់ណាស់ថានេះជាកិច្ចការដែលល្អ ប៉ុន្តែដើម្បីប្រឆាំង​នឹង​ព្រះយេស៊ូវពួកគេបាននិយាយថា
ការអស្ចារ្យនេះបានធ្វើដោយអំណាចរបស់សាតាំងវិញ។ ដោយការនិយាយដូច្នេះ ពួកគេកំពុងប្រមាថទាស់នឹង
ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធដែលជាអំណាចក្នុង កិច្ចការដែលព្រះយេស៊ូវបានធ្វើ។​ 

ចំពោះការ​ «ប្រមាថទាស់នឹងព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ» ​គឺជាការបដិសេធសេចក្តីពិតច្បាស់លាស់ ដែលព្រះវិញ្ញាណ បរិសុទ្ធ បើកសម្តែងអំពីព្រះយេស៊ូវ ដោយការរាប់កិច្ចការរបស់ព្រះអង្គថាជារបស់សាតាំងទៅវិញ។  ​អស់អ្នកណា ដែលធ្វើ ដូច្នេះនឹងបដិសេធព្រះយេស៊ូវ ហើយបានដាក់ខ្លួនគេទៅក្នុងដំណែងមួយដែលពួកគេមិនអាចទទួល ការអត់ទោសបាប ពីព្រះជាម្ចាស់បាននោះឡើយ។

គ្រា​នោះ មាតា នឹង​បង​ប្អូន​ទ្រង់​មក​ដល់ ក៏​ឈរ​នៅ​ខាង​ក្រៅ ប្រើ​គេ​ឲ្យ​ទៅ​ហៅ​ទ្រង់ ហ្វូង​មនុស្ស​ដែល​អង្គុយ​នៅ​ជុំ‌វិញ​ទ្រង់ គេ​ទូល​ថា ន៏ មើល ម្តាយ នឹង​បង​ប្អូន​លោក​នៅ​ខាង​ក្រៅ​មក​រក​លោក

៣:៣១-៣២ ​ព្រះយេស៊ូវមានប្អូនប្រុស​បួននាក់និងយ៉ាងហោចណាស់ប្អូនស្រី​ពីរនាក់ (ម៉ាកុស ៦:៣)។ ​ពួកគេជាកូន របស់យ៉ូសែប និងម៉ារីដែលបានកើតមកក្រោយព្រះយេស៊ូវ “ជាកូនច្បង”​ របស់គាត់ ​(លូកា​ ២:៧)។ ​ម៉ារីដឹងថាព្រះយេស៊ូវជា ព្រះរាជបុត្រានៃព្រះ (លូកា ១:៣៥) ប៉ុន្តែប្អូនៗ របស់ព្រះអង្គមិនទាន់ជឿលើព្រះអង្គទេ (យ៉ូហាន ៧:៥)។ ​ក្រោយមក ពួកគេបានជឿលើព្រះអង្គ (កិច្ចការ​១:១៤)

ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ឆ្លើយ​ថា តើ​អ្នក​ណា​ជា​ម្តាយ ហើយ​ជា​បង​ប្អូន​ខ្ញុំ រួច​ទ្រង់​ងាក​ទត​ទៅ​អស់​អ្នកដែល​អង្គុយ ​នៅ​ជុំ‌វិញ​ទ្រង់ ដោយ​បន្ទូល​ថា នុ៎ះ​ន៏ ម្តាយ នឹង​បង​ប្អូន​ខ្ញុំ ពី​ព្រោះ​អ្នក​ណា​ដែល​ធ្វើ​តាម​ព្រះ‌ហឫទ័យ​ព្រះ នោះ​ហើយ​ជា​បង​ប្អូន​ប្រុស​ស្រី នឹង​ជា​ម្តាយ​ខ្ញុំ។ 


៣:៣៣-៣៥ ​ព្រះយេស៊ូវពន្យល់ពីអ្វីដែលជាគ្រួសាររបស់ព្រះអង្គ។ អស់អ្នកណាដែលធ្វើតាមព្រះហឫទ័យព្រះ នោះហើយ ជាគ្រួសាររបស់ព្រះ។ នៅក្នុងខគម្ពីរនេះ យើងបានឃើញពីគុណតម្លៃដ៏វិសេសរបស់ពួកអ្នកជឿ ចំពោះព្រះយេស៊ូវ។ ​ព្រះយេស៊ូវបានរាប់ថាជាម្តាយ បងប្អូនប្រុសនិងបងប្អូនស្រី ដោយសេចក្តីបង្រៀននេះបាន បង្ហាញយើងពីរបៀបដែលយើង ត្រូវមានចំពោះគ្នាទៅវិញទៅមកដូចគ្នានេះដែរ។


ជំពូកទី បី -ចំនុចសំខាន់
(៦) ព្រះយេស៊ូវ​បាន​ប្រទាន​អំណាច និង​សិទ្ធិ​អំណាច​ខាង​វិញ្ញាណ​ដល់​សាវ័ក​របស់​ទ្រង់ ។
(៧) អ្នកណាដែលជឿលើព្រះយេស៊ូវចូលរួមជាគ្រួសាររបស់ព្រះអង្គ។

bottom of page