top of page

កម្មករ​ចម្ការ​ទំពាំង​បាយ​ជូរ

ដ្បិត​នគរ​ស្ថាន‌សួគ៌​ប្រៀប​ដូច​ជា​ថៅកែ​ម្នាក់ ដែល​ចេញ​ទៅ​ពី​ព្រលឹម ដើម្បី​នឹង​ជួល​ជើង​ឈ្នួល ឲ្យ​មក​ធ្វើ​ការ​ក្នុង​ចំការ​ទំពាំង‌បាយ‌ជូរ​របស់​ខ្លួន

២០:១ ​ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលពីការប្រៀបប្រដូចនៅក្នុងការពន្យល់ពីការដែលអ្នកនៅក្រោយទៅជាមុន   (១៩:៣០)។ ​​នៅអំឡុងពេលច្រូតកាត់ ជើងឈ្នួលឈរនៅទីផ្សារតាំងពីព្រឹកព្រលឹម  រង់ចាំឱ្យគេជួលទៅធ្វើការ។ ម៉ោងធ្វើការ ចាប់ផ្ដើម នៅម៉ោង ៦ព្រឹក និងបញ្ចប់នៅម៉ោង ៦ល្ងាច។ 

កាល​បាន​ព្រម​គ្នា​នឹង​បើក​ឲ្យ​២​កាក់​ម្នាក់​ក្នុង​១​ថ្ងៃ​ហើយ នោះ​ក៏​បញ្ជូន​ឲ្យ​ទៅ​ធ្វើ​ក្នុង​ចំការ

២០:២​ ម្ចាស់ចំការទំពាំងបាយជូរបានរកឃើញអ្នកធ្វើការមួយក្រុមដំបូងប្រហែលជាម៉ោង ៦ព្រឹក ហើយយល់ព្រមក្នុងការធ្វើការក្នុងមួយថ្ងៃ ១ ឌីណារីប្រាក់កាក់ ដែលជាថ្លៃឈ្នួលទូទៅសម្រាប់ អ្នកស៊ីឈ្នួលកសិកម្ម។ ​

 

ដល់​ពេល​ម៉ោង​៩​ព្រឹក គាត់​ចេញ​ទៅ​ឃើញ​មនុស្ស​ខ្លះ​ទៀត​ឈរ​ទំនេរ​នៅ​ទី​ផ្សារ ក៏​ប្រាប់​គេ​ថា ចូរ​អ្នក​ទាំង‌ឡាយ នាំ​គ្នា​ទៅ​ធ្វើ​ការ​ក្នុង​ចំការ​របស់​ខ្ញុំ​ទៅ ខ្ញុំ​នឹង​បើក​ឲ្យ តាម​ត្រឹម‌ត្រូវ គេ​ក៏​ទៅ ដល់​ថ្ងៃ​ត្រង់ ហើយ​ពេល​ម៉ោង​៣​រសៀល គាត់​ក៏​ចេញ​ទៅ​ធ្វើ​ដូច្នោះ​ទៀត

២០:៣-៥ ដល់ម៉ោង ៩ព្រឹក ​បីម៉ោងក្រោយមក គាត់បានចេញទៅរកអ្នកធ្វើការបន្ថែមទៀត។ គាត់សន្យានឹងពួកគេថា “បង់ឱ្យយ៉ាងត្រឹមត្រូវ” ហើយទើបពួកគេធ្វើការសម្រាប់គាត់។ នេះបង្ហាញថា ពួកគេជឿ ទុកចិត្តម្ចាស់ចំការ។ ពួកគេដឹងថា គាត់នឹងយុត្តិធម៌ ទើបពួកគេមិនជជែកដើម្បីកំណត់ថ្លៃ ឈ្នួលនោះទេ។ ដូចគ្នាជា មួយនឹងអ្នកធ្វើការ ដែលម្ចាស់ចំការជួលនៅម៉ោង ១២ និង ម៉ោង ៣។

លុះ​ដល់​ពេល​ម៉ោង​៥ គាត់​ចេញ​ទៅ​ឃើញ​មាន​មនុស្ស​ខ្លះ​ទៀត​នៅ​ទំនេរ ក៏​សួរ​គេ​ថា ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​អ្នក​រាល់​គ្នា​ឈរ​ទំនេរ​នៅ​ទី​នេះ តាំង​ពី​ព្រលឹម​មក​ដូច្នេះ គេ​ឆ្លើយ​ថា ពី​ព្រោះ​គ្មាន​អ្នក​ណា​ជួល​យើង​ខ្ញុំ រួច​គាត់​ប្រាប់​ថា ចូរ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ទៅ​ធ្វើ​ការ​ក្នុង​ចំការ​របស់​ខ្ញុំ​ទៅ នោះ​អ្នក​នឹង​ទទួល​ឈ្នួល​តាម​ត្រឹម‌ត្រូវ

២០:៦-៧ ពេលនេះម៉ោង ៥ល្ងាចហើយ។ ជើងឈ្នួលទាំងនេះ មិនអាចរកការងារធ្វើបានទេនៅក្នុងថ្ងៃនោះ។ មូលហេតុដែលពួកគេនៅឈរ នៅទីនោះ គឺព្រោះ គ្មាននរណាចង់ជួលពួកគេនោះឡើយ។ ពួកគេមិនបានខ្ជិលច្រអូសទេ។ ពួកគេ ត្រៀមខ្លួនជាស្រេច និងមានបំណង ចង់ធ្វើការ។ ពួកគេនៅឈរនៅកន្លែងត្រឹមត្រូវ ឱ្យគេមករកទៅ ធ្វើការ។ ពួកគេមិនបានមកយឺតទេ គឺពួកគេបានឈរ ចាំនៅទីផ្សារនោះពេញមួយថ្ងៃ ជាជាងត្រឡប់ទៅផ្ទះវិញ។ ​ការនេះបង្ហាញថាពួកគេគឺពិតជាត្រូវការការងារខ្លាំងណាស់។ ពេលនេះ ពួកគេនឹងទទួលយកការងារណាមួយដែលគេអាចរកបាន។ ​ ​

ដល់​ល្ងាច ថៅកែ​ចំការ​នោះ​ប្រាប់​ទៅ​នាយ​ដំរួត​ការ​ថា ចូរ​ហៅ​ពួក​ជើង​ឈ្នួល​មក​បើក​ឈ្នួល​ឲ្យ​គេ ចាប់​តាំង​ពី​មនុស្ស​ក្រោយ​បង្អស់ រៀង​ទៅ​ដល់​អ្នក​មុន​ដំបូង 

២០:៨ យោងតាមក្រឹត្យវិន័យ ពួកជើងឈ្នួលគឺត្រូវទទួលប្រាក់ឈ្នួលរបស់ខ្លួននៅចុងបញ្ចប់នៃក្នុង ថ្ងៃនិមួយៗ (លេវីវិន័យ ១៩:១៣; ចោទិយកថា ២៤:១៥; ម៉ាឡាគី ៣:៥)។ ​ម្ចាស់ចំការបានហៅពួកជើងឈ្នួលឲ្យមកឯគាត់រាប់ចាប់ពីអ្នកដែលគាត់បានជួលក្រោយ គេបង្អស់ (ម៉ោង៥ល្ងាច) ហើយរហូតអ្នកដែលបានជួលមុនគេបង្អស់ (ម៉ោង ៦ព្រឹក)។ ​​

កាល​ពួក​អ្នក​ដែល​គាត់​ជួល​ពី​ម៉ោង​៥​បាន​មក​ដល់ នោះ​គេ​បើក​បាន​២​កាក់​ម្នាក់ៗ 

២០:៩ ម្ចាស់ចំការមានចិត្តសប្បុរសខ្លាំងណាស់ ទៅកាន់ជើងឈ្នួលទាំងនេះ។ ពួកគេបានធ្វើការត្រឹមតែមួយម៉ោងប៉ុណ្ណោះប៉ុន្តែគេបានទទួលប្រាក់ឈ្នួលពេញមួយថ្ងៃ!​ នេះពិតជាធ្វើឱ្យគ្រប់គ្នាភ្ញាក់ផ្អើលណាស់!

រួច​កាល​ពួក​មុន​បង្អស់​បាន​មក​ដល់ គេ​ស្មាន​ថា នឹង​បាន​លើស​ជាង​នោះ​ទៅ​ទៀត តែ​អ្នក​ទាំង​នោះ​ក៏​បាន​ទទួល​២​កាក់​ម្នាក់​ដូច​គ្នា​ដែរ គ្រា​បាន​បើក​ប្រាក់​ស្រេច​ហើយ នោះ​គេ​ត្អូញ‌ត្អែរ​នឹង​ថៅកែ​ថា ពួក​អ្នក​ដែល​មក​ក្រោយ​នេះ គេ​ធ្វើ​ការ​តែ​១​ម៉ោង​សោះ ហើយ​លោក​បាន​ឲ្យ​គេ​ស្មើ​នឹង​យើង​ខ្ញុំ ដែល​ទ្រាំ​ធ្វើ​ការ​ធ្ងន់​ទាំង​ហាល​ថ្ងៃ តាំង​ពី​ព្រលឹម​មក​ដែរ 

២០:១០-១២ ពួកជើងឈ្នួលដែលត្រូវបានជួលឲ្យធ្វើការមុនគេបង្អស់បានគិតថាគេនឹងទទួលបានប្រាក់ ច្រើនលើសពីអ្វីដែលបានយល់ព្រមគ្នាទៅទៀតដោយព្រោះតែពួកអ្នកដែលបានធ្វើការតិចម៉ោងបានទទួល ចំនួននោះ។ ​​ពេលដែលពួកគេមិនបានទទួលប្រាក់ច្រើនជាងពួកជើងឈ្នួលផ្សេងទៀត ពួកគេចាប់ផ្តើមត្អូញត្អែរ។ 

 

តែ​គាត់​ឆ្លើយ​ទៅ​ម្នាក់​នោះ​ថា សំឡាញ់​អើយ ខ្ញុំ​មិន​ធ្វើ​ខុស​នឹង​អ្នក​ទេ តើ​អ្នក​មិន​បាន​សុខ​ចិត្ត​ព្រម​ទទួល​តែ​២​កាក់​ទេ​ឬ​អី ដូច្នេះ ចូរ​យក​ប្រាក់​របស់​អ្នក​ទៅៗ ខ្ញុំ​បាន​សំរេច​នឹង​ឲ្យ​ដល់​ពួក​អ្នក​ដែល​មក​ក្រោយ​នេះ ដូច​ជា​បាន​ឲ្យ​ដល់​អ្នក​ដែរ 15តើ​ខ្ញុំ​គ្មាន​ច្បាប់​នឹង​ចាត់‌ចែង​របស់​ខ្ញុំ តាម​អំពើ​ចិត្ត​ទេ​ឬ​អី តើ​ភ្នែក​អ្នក​ឃើញ​អាក្រក់ ពី​ព្រោះ​ខ្ញុំ​ល្អ​ឬ​អី  

២០:១៣-១៥ គ្មានអ្នកណាម្នាក់ដែលទទួលបានការដែលអយុត្ដិធម៌នោះឡើយ។ ​ពួកជើងឈ្នួលមួយក្រុមដំបូង បានទទួលប្រាក់ឈ្នួលរបស់គេតាមអ្វីដែលគេបានព្រមព្រៀង ហើយជាថ្លៃឈ្នួលដែលត្រឹមត្រូវសម្រាប់ ជើងឈ្នួលម្នាក់ៗ។ ​ដូច្នេះហើយគ្មានអ្នកណាម្នាក់ទទួលបានតិចជាងការដែលគេសក្តិសមនឹងទទួល នោះឡើយ។ ប៉ុន្តែមានអ្នកខ្លះបានទទួលលើសពីអ្វីដែលគេសក្តិសមនឹងទទួល។ ​នេះហើយជាព្រះគុណ។ ព្រះគុណគឺជាការដែលបានទទួលលើសពីអ្វីដែលអ្នកសមនឹងទទួ​ល។ ​​

ម្ចាស់ចំការទំពាំងបានជូរបានបង្ហាញពីសេចក្តីសប្បុរសដល់អ្នកដែលគាត់បានបង់ថ្លៃឲ្យលើសថ្លៃឈ្នួល។ ​ការនេះមិនមែនជាការខាតបង់របស់អ្នកដែលគាត់បានបង់ថ្លៃឲ្យពេញថ្ងៃហើយត្រឹមត្រូវសម្រាប់ថ្លៃឈ្នួលធ្វើការនោះឡើយ។ ​ប៉ុន្តែគឺជាសិទ្ធរបស់គាត់នៅក្នុងការបង្ហាញសេចក្តីសប្បុរសរបស់គាត់ដល់អ្នកធ្វើការ ផ្សេងទៀតប្រសិនបើគាត់ចង់ធ្វើ។ ​នេះជាចំនុចសំខាន់នៅក្នុងការប្រៀប្រដូចនេះ៖  គ្រប់ទាំងអស់គឺស្រេចលើ ការបំណងចិត្តរបស់ម្ចាស់ចំការទំពាំងបាយជូរ។ 

នៅក្នុងខទី ១៥ គឺជាចំនុចស្នូលរបស់ពាក្យ​ប្រៀប​ប្រដូច។ “តើ​ខ្ញុំ​គ្មាន​ច្បាប់​នឹង​ចាត់ចែង​របស់​ខ្ញុំ តាម​អំពើ​ចិត្ត​ទេ​ឬ​អី តើ​ភ្នែក ​អ្នក​ឃើញ​អាក្រក់ ពី​ព្រោះ​ខ្ញុំ​ល្អ​ឬ​អី”។ ​ព្រះមានសិទ្ធនៅក្នុងការធ្វើកិច្ចការ តាមបំណងព្រះហឫទ័យព្រះអង្គ (ទំនុក តម្កើង

១១៥:៣ ដានីញ៉ែល ៤:៣៥ និង រ៉ូម ៩ និង១០)។ ​ព្រះពររបស់ព្រះជាម្ចាស់ត្រូវបានប្រទានមក មិនមែនដោយព្រោះតែគេ ត្រូវទទួលបានពី​មនុស្ស ដោយកិច្ចការដែលគេបានធ្វើនោះឡើយ ប៉ុន្តែដោយព្រោះតែព្រះអង្គជាព្រះ ដ៏ពេញដោយព្រះគុណ។ ​ប្រសិនបើព្រះអង្គសម្រេចព្រះទ័យនៅក្នុងការប្រទានព្រះគុណដល់មនុស្ស តើមានអ្នកណាម្នាក់អាចបន្ទោស ព្រះអង្គចំពោះការនេះបានដែរទេ? ពេលដែលព្រះប្រទានព្រះគុណដល់ អ្នកណាម្នាក់ អ្នកដទៃដែលបានឆ្លងកាត់បទពិសោធន៍នៃព្រះគុណព្រះអង្គមិនគួរអាក់អន់ចិត្តនោះឡើយ។ ​

គឺ​យ៉ាង​នោះ​ដែល​អស់​អ្នក​ក្រោយ​នឹង​បាន​ទៅ​ជា​មុន ហើយ​ពួក​អ្នក​មុន​នឹង​ទៅ​ជា​ក្រោយ​វិញ ដ្បិត​បាន​ហៅ​មនុស្ស​ជា​ច្រើន តែ​រើស​បាន​តិច​ទេ។ 

២០:១៦ ព្រះយេស៊ូវបញ្ចប់ការបង្រៀន ជាមួយនឹងប្រយោគថា “គឺ​យ៉ាង​នោះ​ដែល​អស់​អ្នក​ក្រោយ​នឹង​បានទៅ​ ជា​មុន ហើយ​ពួក​អ្នក​មុន​នឹង​ទៅ​ជា​ក្រោយ​វិញ។” នេះទាក់ទងនឹងភាពស្មើគ្នា របស់មនុស្សនៅក្នុងនគរព្រះ។ បើអ្នកមុនក៏ជាក្រោយ ហើយអ្នកក្រោយ ទៅជាមុន ដែលមានន័យថាគ្រប់គ្នាបញ្ចប់ ដូចគ្នា! ចូរចាំថា ការរអ៊ូនៅខរ ១២ គឺ “អ្នកបានធ្វើឱ្យពួកគេ ស្មើគ្នាជាមួយយើង!”។ គ្រប់អ្នកជឿទាំងអស់នឹងទទួល ភាពស្មើគ្នានៅក្នុងនគរព្រះ។ យើងត្រូវដឹងថា យើងបានចូលទៅក្នុងនគរនៃព្រះគុណ ដោយព្រះគុណ និងព្រោះតែព្រះនៃព្រះគុណ។ យើងត្រូវសង្គ្រោះដោយព្រះគុណ ហើយយើងបម្រើដោយព្រះគុណ។

គ្រប់ទាំងព្រះពរនៃនគរនៃព្រះគឺដោយសារព្រះគុណ។ ​ប្រិសនបើអ្នកបានទទួលព្រះគុណនោះ អ្នកក៏នៅក្នុងកម្រិតជាមួយនឹងអ្នកផ្សេងទៀតដែលបានទទួលព្រះគុណដូចគ្នាដែរ។ យ៉ាងណាម៉ិញ ប្រសិនបើអ្នកបដិសេធព្រះគុណហើយទាមទារយុត្តិធម៌នោះ អ្នកនឹងបានឃើញថាអ្នកនឹងទទួលតិចជាង អ្នកដែលបានទទួលព្រះគុណ។ ហេតុអ្វី? ដោយព្រោះតែព្រះគុណនៃព្រះនោះវិសេសលើសជាងអ្វី ដែលយើងសមនឹងទទួលដោយសេចក្តីយុត្តិធម៌ទៅទៀត។ ​​

សេចក្ដីពិតនោះគឺ យើងគ្រប់គ្នា សុទ្ធតែជា ជើងឈ្នួលដែលចាប់ផ្ដើមយឺត តែយើងនៅតែទទួលរង្វាន់ពេញលេញ។ មានតែព្រះយេស៊ូវ ប៉ុណ្ណោះ ដែលធ្វើការកិច្ច ការរបស់ព្រះពេញលេញ និងទាំងស្រុង។ ហើយយ៉ាងណា យើងត្រូវបានចាត់ ទុកដូចជាយើងបានរស់នៅដូចជា ព្រះយេស៊ូវយ៉ាងអ៊ីចឹង ដោយមិនរាប់គុណវិបត្តិ និងភាពបរាជ័យរបស់ យើងឡើយ។ យើងចូលទៅក្នុងនគរព្រះ ក្នុង នាមជាបុត្ររបស់ព្រះ គឺដូចជាព្រះយេស៊ូវដែរ។ នៅពេល យើងយល់ការនេះ យើងមិនរអ៊ូរទាំនៅពេលយើងឃើញព្រះបង្ហាញភាពសណ្ដោសទៅកាន់អ្នកដទៃទេ។​ ផ្ទុយទៅវិញ យើងនឹងអបអរព្រះគុណដ៏អស្ចារ្យរបស់ទ្រង់វិញ។

កាល​ព្រះ‌យេស៊ូវ ទ្រង់​កំពុង​តែ​ឡើង​ទៅ​ឯ​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម នោះ​ទ្រង់​យក​ពួក​សិស្ស​ទាំង​១២​នាក់ ទៅ​ដោយ‌ឡែក​តាម​ផ្លូវ ហើយ​មាន​បន្ទូល​ថា មើល យើង​រាល់​គ្នា​ឡើង​ទៅ​ឯ​ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម នោះ​កូន​មនុស្ស​នឹង​ត្រូវ​បញ្ជូន​ទៅ​ដល់​ពួក​សង្គ្រាជ នឹង​ពួក​អាចារ្យ ដែល​គេ​នឹង​កាត់​ទោស​លោក​ដល់​ជីវិត រួច​នឹង​បញ្ជូន​ទៅ​ដល់​ពួក​សាសន៍​ដទៃ ឲ្យ​គេ​ចំអក​មើល‌ងាយ ព្រម​ទាំង​វាយ​នឹង​រំពាត់ ហើយ​ឆ្កាង​លោក ក្រោយ​៣​ថ្ងៃ​មក លោក​នឹង​មាន​ជីវិត​រស់​ឡើង​វិញ។ 

២០:១៧-១៩ ព្រះយេស៊ូវយាងទៅយេរូសាឡិមដែលព្រះអង្គជ្រាបថានឹងមានអ្វីកើតឡើងចំពោះព្រះអង្គ។
នេះគឺជាលើកទីបីដែលព្រះយេស៊ូវប្រាប់សិស្សរបស់ព្រះអង្គអំពីការសុគតនិងការរស់ពី សុគតឡើងវិញរបស់ព្រះអង្គ (១៦:២១, ១៧:២២-២៣)។ ព្រះអង្គរៀបរាប់យ៉ាងលំអិតមុនពេល ដែលរឿងនោះកើតមានឡើង រួមទាំងការដែលព្រះអង្គត្រូវបញ្ជូនទៅអោយពួកសាសន៍ដទៃ (ដែលជាពួករ៉ូម៉ាំង) ឲ្យ​គេ​ចំអក​មើល‌ងាយ ព្រម​ទាំង​វាយ​នឹង​រំពាត់ ហើយ​ឆ្កាង​ព្រះអង្គ។ ព្រះយេស៊ូវជ្រាបថាព្រះវរបិតានឹងប្រោសព្រះអង្គឲ្យរស់ពីសុគតឡើងវិញ។ ​

វាពិតជាមានការលំបាកខ្លាំងណាស់ចំពោះពួកសិស្សនៅក្នុងការយល់ពីការដែលព្រះយេស៊ូវត្រូវសុគត។ ពួកគេនៅតែមានគំនិតដូចជាសាសន៍យូដាទូទៅថាព្រះមែស្ស៊ីនឹងយាងមកដោយជ័យជំនះ។ ​ការដែលខ្វះការយល់ដឹងនេះគឺបង្ហាញនៅក្នុងការឆ្លើយតបរបស់យ៉ាកុបនិងយ៉ូហាននៅក្នុងខបន្ទាប់ទៀត។ ​

គ្រា​នោះ ប្រពន្ធ​របស់​សេបេដេ គាត់​នាំ​កូន​ទាំង​២​មក​ឯ​ទ្រង់ ក្រាប​ថ្វាយ‌បង្គំ​ទូល​សូម​សេចក្ដី​មួយ ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​សួរ​ថា តើ​អ្នក​ចង់​បាន​អ្វី គាត់​ទូល​ថា សូម​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​កូន​ខ្ញុំ​ម្ចាស់​ទាំង​២​នេះ​បាន​អង្គុយ ១​ខាង​ស្តាំ​១​ខាង​ឆ្វេង​ទ្រង់ ក្នុង​នគរ​របស់​ទ្រង់

 

២០:២០-២១​​ កូនប្រុសរបស់សេបេដេគឺជា យ៉ាកុប និងយ៉ូហាន។ ​ម្តាយរបស់ពួកគេគឺជា សាឡូម៉េ (២៧:៥៦;ម៉ាកុស ១៥:៤០)។  ​សំណូមពររបស់ពួកគេបង្ហាញថាគេមិនបានយល់ពីបេសកកម្មរបស់ ព្រះយេស៊ូវ និងលក្ខណៈនៃរាជ្យនគររបស់ព្រះអង្គនោះឡើយ។  ព្រះអង្គទើបតែមានបន្ទូលប្រាប់ពួកគេថាព្រះអង្គត្រូវតែរងទុក្ខហើយសុគតនៅ យេរូសាឡិម។​ ភ្លាមបន្ទាប់ពីការនោះពួកគេបានមកសូមព្រះអង្គឲ្យបានអង្គុយនៅក្បែព្រះអង្គក្នុងរាជ្យនគររបស់ព្រះអង្គ!  ពួកគាត់បានគិតថាព្រះយេស៊ូវកំពុងតែយាងទៅក្រុងយេរូសាឡិមដើម្បីធ្វើជាស្តេច ហើយពួកគេចង់បានដំណែងសំខាន់ៗ នៅក្នុងរាជនគររបស់ព្រះអង្គ។  “នៅខាងស្តាំ” និង “ខាងឆ្វេង” គឺជាតំណែងដែលនៅក្បែព្រះមហាក្សត្រ ដូច្នេះហើយគឺជាដំណែងបន្ទាប់នៃមុខដំណែងដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់ កិត្តយសនិងអំណាច។  ​ពួកគាត់ចង់បានដំណែងដែលគ្រប់គ្នានឹងបម្រើពួកគាត់ ប៉ុន្តែពួកគាត់បាន បរាជ័យនៅក្នុងការស្វែងយល់ពីសេចក្តីបង្រៀនរបស់ព្រះយេស៊ូវ (១៨:១-៤)។ សិស្សរបស់ព្រះយេស៊ូវ ត្រូវតែដឹងថា ការដែលបាននៅជាមួយនឹងព្រះយេស៊ូវនៅក្នុងសិរីល្អនាពេលអនាគត គឺដំបូងត្រូវនៅជាមួយព្រះអង្គក្នុងការរងទុក្ខ និងសេចក្តីស្លាប់ជាមុនសិន។ ​


តែ​ព្រះ‌យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​តប​ថា អ្នក​រាល់​គ្នា​មិន​យល់​សេចក្ដី​ដែល​អ្នក​សូម​ទេ តើ​អ្នក​អាច​នឹង​ផឹក​អំពី​ពែង ដែល​ខ្ញុំ​រៀប​នឹង​ផឹក ហើយ​ទទួល​បុណ្យ​ជ្រមុជ​ដែល​ខ្ញុំ​ទទួល​បាន​ឬ​ទេ គេ​ទូល​ឆ្លើយ​ថា ទទួល​បាន នោះ​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ថា អ្នក​រាល់​គ្នា​នឹង​ផឹក​ពី​ពែង​ខ្ញុំ ហើយ​នឹង​ទទួល​បុណ្យ​ជ្រមុជ​ដែល​ខ្ញុំ​ទទួល​មែន តែ​ដែល​អង្គុយ​ខាង​ស្តាំ​ឬ​ខាង​ឆ្វេង​ខ្ញុំ នោះ​មិន​ស្រេច​នឹង​ខ្ញុំ​ទេ គឺ​សំរាប់​តែ​អ្នក​ណា ដែល​ព្រះវរ‌បិតា​ខ្ញុំ​បាន​រៀបចំ​ទុក​ឲ្យ​វិញ

២០:២២-២៣  ពាក្យថា “អ្នក” នៅក្នុងខទី ២១មួយគឺឯកវចនៈ ដែលបង្ហាញថា ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូល ទៅកាន់ម្តាយរបស់ពួកគេ ប៉ុន្តែនៅក្នុងខនេះគឺជាពហុវចនៈ ដែលបង្ហាញថាព្រះយេស៊ូវកំពុងមានបន្ទូល ទៅកាន់យ៉ាកុបនិងយ៉ូហាន។ ​លោកយ៉ាកុបហើយនឹងយ៉ូហានមិនយល់ថាពួកគេកំពុងតែសូមអ្វីនោះឡើយ។​ ពាក្យថា “ពែង”​ គឺជា ការប្រៀបប្រដូចរបស់សាសន៍យូដានៅក្នុងការប្រើប្រាស់ពីការបង្ហាញពីការកាត់ទោស ហើយការចាក់បង្ហូរ សេចក្តីក្រោធនៃព្រះ។ ចំពោះព្រះយេស៊ូវ ពែងមានន័យថាព្រះអង្គទទួលរងសេចក្តីក្រោធនៃព្រះជំនួសអំពើបាប របស់យើងគ្រប់យ៉ាង។ 


លោកយ៉ាកុប ហើយនឹងយ៉ូហានមិនបានរំពឹងថាពួកគាត់នឹងត្រូវរងទុក្ខនោះឡើយ។ ​ពួកគាត់បាន និយាយថា “យើងខ្ញុំអាចទទួល​បាន” ​ប៉ុន្តែពួកគេបានរត់ចេញពេលដែលពួកទាហានចាប់ខ្លួនព្រះយេស៊ូវ។ ​ប៉ុន្តែប៉ុន្មានឆ្នាំក្រោយមក ពួកគាត់ពិតជាបានរងទុក្ខមែន។ ​លោកយ៉ាកុបត្រូវបានគេកាត់ក្បាលតាមការបញ្ជារ របស់ស្តេចហេរ៉ូឌ អ័គ្រីបប៉ា( កិច្ចការ ១២:២)។ លោកយ៉ូហាន​ត្រូវ​បាន​និរទេស​ទៅកោះនៅប៉ាត់ម៉ុសជា កន្លែងដែលពួករ៉ូម៉ាំងបញ្ចូនឧក្រិដ្ឋជនឲ្យទៅធ្វើការនៅក្នុងរ៉ែ (វិវរណៈ​១:៩)។​

ព្រះយេស៊ូវតែង​តែចុះចូលចំពោះព្រះហឫទ័យនៃព្រះវរបិតា។ ព្រះវរបិតាបានជ្រើសរើសអ្នក ណាដែលត្រូវអង្គុយក្នុងដំណែងនេះរួចទៅហើយ។​ កាល​១០​នាក់​ឯ​ទៀត​បាន​ឮ​សេចក្ដី​នោះ​ហើយ គេ​ក៏​តូច​ចិត្ត​នឹង​បង​ប្អូន​ទាំង​២​នាក់​នោះ 

 

២០:២៤ ពួកសិស្សផ្សេងទៀតបានខឹងដោយព្រោះតែសំណូមពររបស់យ៉ូហាននិងយ៉ាកុប។ ​មើលទៅហាក់ បីដូចជាពួកគាត់ចង់បានដំណែងនោះដែរ។​ អំណួតបានធ្វើអោយគ្រប់គ្នាប្រកួតប្រជែងជាមួយនឹងគ្នា។ ​ព្រះយេស៊ូវសព្វព្រះទ័យប្រោសពួកគេ (ហើយនឹងសិស្សព្រះអង្គទាំងអស់) ឲ្យរួចពីបំណងប្រាថ្នាអាត្មានិយម។ ដូចនេះព្រះអង្គបង្រៀនពួកគេពី ការលើកឡើងផ្ទុយគ្នា (ប្រតិមតិ) អំពីរាជនគរ អ្នកបំរើនឹងប្រែក្លាយជា អ្នកធំវិញ។​

តែ​ព្រះ‌យេស៊ូវ​ទ្រង់​ហៅ​អ្នក​ទាំង​នោះ​មក មាន​បន្ទូល​ថា អ្នក​រាល់​គ្នា​ដឹង​ថា ពួក​ចៅហ្វាយ​នៃ​សាសន៍​ដទៃ​តែង​គ្រប់‌គ្រង​លើ​សាសន៍​របស់​ខ្លួន ហើយ​ពួក​អ្នក​ធំ​ក៏​មាន​អំណាច​លើ​គេ​ដែរ ប៉ុន្តែ​មិន​ត្រូវ​ឲ្យ​មាន​ដូច្នោះ​ក្នុង​ពួក​អ្នក​រាល់​គ្នា​ឡើយ គឺ​អ្នក​ណា​ក្នុង​ពួក​អ្នក​រាល់​គ្នា ដែល​ចង់​ធ្វើ​ជា​ធំ នោះ​នឹង​ត្រូវ​ធ្វើ​ជា​អ្នក​បំរើ​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា​វិញ

២០:២៥-២៦ ​គុណតម្លៃរបស់បងប្អូនទាំងពីរនេះឆ្លុះបង្ហាញពីគុណតម្លៃរបស់លោកីយ មិនមែនជាអ្នក ដែលនៅក្នុងនគរនៃព្រះនោះឡើយ។  ព្រះយេស៊ូវបង្រៀនសិស្សរបស់ព្រះអង្គអំពីភាពជាអ្នកធំពិតប្រាកដ។​ នៅក្នុងចក្រភពរ៉ូម ភាពជាអ្នកធំគឺជាអំណាចហើយនឹងឥទ្ធិពលលើអ្នកដទៃទៀត ប៉ុន្តែនៅក្នុងរាជនគរនៃព្រះ មនុស្សដែលជាអ្នកធំគឺជាអ្នកដែលបម្រើអ្នកដទៃទៀតវិញ (ម៉ាថាយ ២៣:១១;ម៉ាកុស ៩:៣៥)។ ​ភាពដ៏​ធំដ៏ពិតប្រាកដនោះមិនមែនជាការដែលទទួលបានមុខដំណែង ដែលអាចផ្តល់អំណាចឲ្យអ្នកមានលើអ្នកដទៃនោះឡើយ ប៉ុន្តែគឺជាការដែលស្ម័គ្រចិត្ត នៅក្នុងការបម្រើ គេវិញនោះទេ។ ​

ហើយ​អ្នក​ណា​ក្នុង​ពួក​អ្នក ដែល​ចង់​បាន​ជា​លេខ​១ អ្នក​នោះ​ត្រូវ​ធ្វើ​ជា​បាវ​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា​វិញ​ដែរ

២០:២៧ ព្រះយេស៊ូវបង្រៀនថាដើម្បីធ្វើជាអ្នកធំគឺត្រូវជាអ្នកបម្រើ ប៉ុន្តែដើម្បីធ្វើជាអ្នកលេខមួយត្រូវធ្វើ ជាបាវបំរើវិញ។ ​យើងទាំងអស់គួរតែសួរខ្លួនយើងថាតើយើងជាអ្នកបម្រើ បាវបំរើ ឬព្យាយាមចង់អោយមនុស្ស មកបម្រើយើងវិញ? 

តើអ្វីជាភាពខុសគ្នារវាងអ្នកបម្រើហើយនឹងបាវបំរើម្នាក់?​  ទាំងពីនេះបំរើ ប៉ុន្តែអ្នកបំរើមានការងារធ្វើ ហើយបាវបំរើ មានចៅហ្វាយ។ អ្នកបម្រើម្នាក់ជ្រើសរើសនៅក្នុងការធ្វើកិច្ចការសម្រាប់អ្នកដទៃ ប៉ុន្តែបាវបំរើគឺមិនមានសិទ្ធនៅក្នុង ការជ្រើសរើសនោះឡើយគឺធ្វើតាមតែបំណងរបស់ចៅហ្វាយខ្លួនតែប៉ុណ្ណោះ។  បាវបំរើជាក​ម្មសិទ្ធរបស់ម្ចាស់ដែលគេបំរើ។ អ្នកបម្រើធ្វើកិច្ចការដែលពួកគេបានយល់ព្រមនៅ ក្នុងការធ្វើហើយបន្ទាប់មកនឹងទទួលបានថ្លៃឈ្នួល។​ ប៉ុន្តែ បាវបំរើតែង​តែត្រៀមខ្លួនជាស្រេចនៅក្នុងការធ្វើតាម អ្វីដែលចៅហ្វាយប្រាប់អោយធ្វើ។​​ ប្រសិនបើយើងចង់ធ្វើជាលេខមួយនៅក្នុងរាជនគរ យើងមិនត្រូវព្យាយាម ចង់បានមុខ ដំណែង​និង​ឋានៈក្នុងពេលនេះនោះឡើយ ប៉ុន្តែបន្ទាបខ្លួនដូចជាបាវបំរើវិញ។ ​ព្រះយេស៊ូវគឺជាគំរូ របស់យើង ទាំងអស់គ្នា។ ​យើងបានអានអំពីព្រះទ័យនៃការចុះចូលនៅក្នុងភីលីព ២:៥-១១។ ដោយព្រោះតែ ព្រះយេស៊ូវ “បានយក​រូបភាព​ជា​បាវ​បំរើ​” (ខ៧) ព្រះ​ “បាន​លើក​ទ្រង់​ឡើង​យ៉ាង​ខ្ពស់ ហើយ​បាន​ប្រទាន​ឲ្យ ​មាន​នាម​ដ៏​ប្រសើរ លើស​ជាង​អស់​ទាំង​នាម​” (ខ៩)។​​

ដូច​ជា​កូន​មនុស្ស​បាន​មក មិន​មែន​ឲ្យ​គេ​បំរើ​លោក​ទេ គឺ​នឹង​បំរើ​គេ​វិញ ហើយ​នឹង​ឲ្យ​ជីវិត​ខ្លួន ទុក​ជា​ថ្លៃ​លោះ​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​ផង។ 

២០:២៨ ​គំរូដ៏អស្ចារ្យបំផុតនោះនៃភាពជាអ្នកបម្រើម្នាក់សម្រាប់ពួកសិស្សនោះគឺជាព្រះយេស៊ូវ។ ​សិស្សរបស់ព្រះយេស៊ូវត្រូវបានហៅឲ្យធ្វើតាមគំរូរបស់ព្រះអង្គហើយឲ្យបានបំរើ។ ​យើងអាចនឹងប្រែក្លាយជា “អ្នកមុន”ដោយការដែលធ្វើឲ្យខ្លួនយើងទៅជា”ក្រោយគេ”ហើយការនេះអាចកើតឡើងបានតែពេលដែលយើងធ្វើតាមគំរូរបស់ព្រះយេស៊ូវតែប៉ុណ្ណោះ។ ​ព្រះយេស៊ូវបានលើកឡើងពីបេសកកម្ម របស់ព្រះអង្គក្នុងការយាងមកក្នុងផែនដី។​

១) ព្រះយេស៊ូវបានយាងមកបំរើ។ ពេលដែលព្រះរាជបុត្រានៃព្រះយាងមកក្នុងពិភពលោក ព្រះអង្គ មានសិទ្ធគ្រប់ទាំងអស់នៅក្នុងការដែលឲ្យគេបំរើព្រះអង្គ ប៉ុន្តែផ្ទុយទៅវិញព្រះអង្គបានបម្រើគេវិញ។ ព្រះយេស៊ូវបម្រើដោយការបង្រៀន ប្រោសជំងឺឲ្យជា ហើយនឹងចំអែត មនុស្សស្រេកឃ្លាន។ ​យ៉ាងណាមិញ គំរូដ៏វិសេសនៃការបំរើនោះគឺជាការសុគតរបស់ព្រះអង្គសម្រាប់យើង       ទាំងអស់គ្នា។​ ព្រះអង្គត្រូវបានគេក្បត់ វាយដំ ប្រមាថនិងជាប់ឆ្កាង ទាំងអស់នេះគឺដើម្បីសង្រ្គោះមនុស្សមានបាប។​ គ្មានអ្នកណាម្នាក់ដែលនឹងធ្វើយ៉ាងច្រើនដូចនេះសម្រាប់មនុស្សជាច្រើននោះឡើយ។​ ​ការបង្ហាញដ៏អស្ចារ្យរបស់ព្រះអង្គគឺតាមរយៈអ្វីដែលព្រះអង្គបានធ្វើសម្រាប់អ្នកដទៃក្នុងការស្តាប់បង្គាប់ តាមបំណងព្រះហឫទ័យនៃព្រះ។ ​

២) ព្រះយេស៊ូវបានយាងមកដើម្បីឲ្យ​ព្រះជន្មព្រះអង្គ។ ព្រះរាជបុត្រានៃព្រះបានយាងមកក្នុងផែនដីដើម្បី សុគតជំនួសអំពើបាបរបស់យើង។​ ​ពួករ៉ូម៉ាំងមិនបានយកជីវិត របស់ព្រះអង្គនោះឡើយ ព្រះអង្គបានប្រទានឲ្យដោយស្ម័គ្រព្រះទ័យ។ វាគឺជាការបង្ហាញនៃសេចក្តីស្រឡាញ់ ដ៏ធំបំផុត ដែលអ្នកលះបង់ជីវិតខ្លួនឯង ដើម្បីមិត្តភក្តិរបស់អ្នក (យ៉ូហាន ១៥:១៣)

 

៣) ព្រះជន្មរបស់ព្រះយេស៊ូវត្រូវបានប្រទានដើម្បីជាការបង់ថ្លៃលោះដល់មនុស្សជាច្រើន។​​ ការបង់ថ្លៃលោះគឺជាតម្លៃដែលបង់ដើម្បីលោះ ហើយដោះលែង អ្នកទោស បាវបំរើ ហើយនឹងពួកឈ្លើយ អោយមានសេរីភាព (ម៉ាថាយ ២០:២៨; ទីតុស ២:១៣-១៤; ១ ពេត្រុស ១:១៨)។ ​មនុស្សទាំងអស់គ្នាជាអ្នកទោស បាវបំរើហើយជាប់ចំណងនៃអំពើបាប។​  មានតម្លៃដែលត្រូវបង់ថ្លៃសម្រាប់អំពើបាប ហើយព្រះយេស៊ូវបានបង់ថ្លៃដោយការរងទុក្ខ ហើយនឹង សុគតនៅលើឈើងឆ្កាង។ ​ការដែលធ្វើដូច្នេះ ព្រះអង្គប្រោសលោះប្រជារាស្រ្តរបស់ព្រះអង្គ ហើយបានរំដោះគេចេញពីចំណងនៃអំពើបាបហើយនឹងលទ្ធផលនៃការជំនុំជំរះ។ នៅលើឈើឆ្កាង ព្រះយេស៊ូវបានសុគតជំនួសយើង ក្នុងនាមយើង ដោយការដែលជំនួសកន្លែងឲ្យយើង។ ​នេះជាការដែលកូនមនុស្សបានបំរើ “មនុស្សជាច្រើន” ម​នុស្ស​ដែលទទួលបានការប្រោសលោះ ហើយនឹងបានសង្រ្គោះពីអំពើបាបរបស់គេដោយការសុគតរបស់ព្រះអង្គ (ម៉ាថាយ ១:២១)។ ​

កាល​កំពុង​តែ​ចេញ​ពី​ក្រុង​យេរីខូរ​មក នោះ​មាន​មនុស្ស​មីរ‌ដេរ‌ដាស​ដើរ​តាម​ទ្រង់​ទៅ 

២០:២៩ ក្រុងយេរីខូរ ​មានចំងាយប្រមាណ ២៤គីឡូម៉ែត្រពីក្រុងយេរូសាឡិម។​ ព្រះយេស៊ូវកំពុងតែធ្វើដំណើរ ជាចុងក្រោយជាមួយនឹងហ្វូងមនុស្សទាំងនេះដែលកំពុងតែដើរទៅ ក្រុងយេរូសាឡិមដើម្បីប្រារព្ធពិធីបុណ្យរំលង។ 

 

ក៏​ឃើញ​មាន​មនុស្ស​ខ្វាក់​២​នាក់ អង្គុយ​នៅ​ក្បែរ​ផ្លូវ គេ​ឮ​ថា​ព្រះ‌យេស៊ូវ​ទ្រង់​យាង​តាម​ទី​នោះ ក៏​ស្រែក​ឡើង​ថា ឱ​ព្រះ‌អម្ចាស់ ជា​ព្រះ‌វង្ស​ហ្លួង​ដាវីឌ​អើយ សូម​ទ្រង់​ប្រោស​មេត្តា​ដល់​យើង​ខ្ញុំ​ផង 

២០:៣០ សេចក្ដី​ជំនឿ​កើត​ឡើង​ដោយ​ឮ (រ៉ូម ១០:១៧) មានអ្នកណាម្នាក់បានប្រាប់ ដល់មនុស្ស​ខ្វាក់​ទាំងនេះថាព្រះយេស៊ូវជិតមកដល់ ហើយការនោះបានផ្លាស់ប្តូរជីវិត របស់ពួកគេជារៀងរហូត។​ ពួកគេបានហៅព្រះយេស៊ូវថា “ព្រះ‌វង្ស​ហ្លួង​ដាវីឌ​” ដែលជា ឈ្មោះមួយរបស់ព្រះមេស៊ី ហើយគេបានដឹងថាគេត្រូវការ អាណិត​មេត្តា​ពីព្រះអង្គ។​ លោកម៉ាកុសប្រាប់យើងពីឈ្មោះរបស់មនុស្សខ្វាក់ម្នាក់ក្នុងចំណោមនោះគឺ៖ បារទីមេ  (ម៉ាកុស ១០:៤៦)។ ​

ឯ​បណ្តា​មនុស្ស គេ​ហាម​អ្នក​ទាំង​២​នោះ កុំ​ឲ្យ​មាត់ តែ​គេ​ស្រែក​រឹត‌តែ​ខ្លាំង​ឡើង​ថា ឱ​ព្រះ‌អម្ចាស់ ជា​ព្រះ‌វង្ស​ហ្លួង​ដាវីឌ​អើយ សូម​ទ្រង់​ប្រោស​មេត្តា​ដល់​យើង​ខ្ញុំ​ផង

២០:៣១ ហ្វូងមនុស្សបានប្រាប់ពួកគេឲ្យឈប់ស្រែកទៅ។ ​ពួកគេគិតថាមនុស្សខ្វាក់ដ៏តូចទាបនេះ មិនមានសារៈសំខាន់ ហើយមិនគួររំខានព្រះយេស៊ូវនោះឡើយ។ ដូចជាពួកសិស្សដែរ ពួកគេមិយល់ថា ព្រះមែស្ស៊ីបានយាងមកដើម្បីបំរើនោះឡើយ។ យ៉ាងណាម៉ិញ មនុស្សទាំងនោះនៅតែខំប្រឹងស្រែកហៅរក ព្រះយេស៊ូវកាន់តែខ្លាំងឡើង។ ​

នោះ​ព្រះ‌យេស៊ូវ​ទ្រង់​ឈប់ ក៏​ហៅ​អ្នក​ទាំង​២​នោះ​មក​មាន​បន្ទូល​សួរ​ថា តើ​ចង់​ឲ្យ​ខ្ញុំ​ធ្វើ​អ្វី​ឲ្យ​អ្នក គេ​ទូល​ទ្រង់​ថា ឱ​ព្រះ‌អម្ចាស់​អើយ សូម​ប្រោស​ឲ្យ​ភ្នែក​យើង​ខ្ញុំ​បាន​ភ្លឺ​ឡើង​ផង 

២០:៣២-៣៣ ពិតជាអស្ចារ្យខ្លាំងណាស់ ស្តេចនៃស្ថានសួគ៌ក្លាយជាអ្នកបំរើ ដល់អ្នកសុំទានខ្វាក់ភ្នែកម្នាក់​។ ​​ គាត់បានសួរថាតើគេចង់ឲ្យព្រះអង្គធ្វើអ្វីសម្រាប់ពួកគេ ហើយពួកគេបានសូមឲ្យ បានមើលឃើញ។ ទោះបីជាព្រះអង្គកំពុងតែយាងទៅទី ក្រុងយេរូសាឡិមដើម្បីនឹងរងទុក្ខ ហើយនឹង សុគតក៏ដោយ ព្រះអង្គបានឆ្លើយត បដោយព្រះទ័យក្តួលអាណិតចំពោះការស្រែកហៅរបស់អ្នក ដែលត្រូវការ ព្រះអង្គបំរើដែរ។ 

 

ទ្រង់​មាន​សេចក្ដី​ក្តួល​ក្នុង​ព្រះ‌ហឫទ័យ ក៏​ពាល់​ភ្នែក​គេ ស្រាប់​តែ​ភ្នែក​បាន​ភ្លឺ​ឡើង រួច​គេ​ដើរ​តាម​ទ្រង់​ទៅ។ 

២០:៣៤ កូនមនុស្សដែល​បានមកដើម្បីបំរើបានបង្ហាញពីភាពអស្ចារ្យនៃការបំរើដោយការបំពេញ សេចក្តីត្រូវការរបស់អ្នកដទៃ។ ​ភាពអស្ចារ្យរបស់ព្រះអង្គត្រូវបានមើលឃើញនៅក្នុងការពិត ដែលព្រះអង្គបានផ្លាស់ប្រែ និងកែប្រែជីវិតរបស់មនុស្សដែលនៅជុំវិញព្រះអង្គ។ មនុស្សទាំងពីរនាក់នោះ បានប្រើអំណោយទានថ្មីរបស់ពួកដែលភ្នែកគេបានភ្លឺនោះនៅក្នុងការដើរតាមព្រះយេស៊ូវភ្លាម។ 


 

bottom of page