top of page

ការដាស់តឿនអំពីពុតត្បុត

គ្រា​នោះ ព្រះ‌យេស៊ូវ​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​នឹង​ហ្វូង​មនុស្ស ហើយ​នឹង​ពួក​សិស្ស​ទ្រង់​ថា

 

២៣:១ មុននេះព្រះយេសូវបានដាស់តឿនសិស្សរបស់ព្រះអង្គអំពីសេចក្តីបង្រៀនរបស់ពួកផារិស៊ី (១៦:៥-១២)។​ ពេលនេះ ​ប្រហអង្គដាស់តឿនដល់ហ្វូងមនុស្សហើយនឹងសិស្សរបស់ព្រះអង្គអំពីពុតត្បុត របស់ពួកអាចារ្យនិងពួកផារិស៊ី។​  

 

ពួក​អាចារ្យ នឹង​ពួក​ផារិស៊ី គេ​បាន​តាំង​ខ្លួន​គេ អង្គុយ​នៅ​ទី​បង្រៀន​របស់​លោក​ម៉ូសេ

 

២៣:២ លោកម៉ូសេបានបង្ហាត់បង្រៀនអ៊ីស្រាអែលពីក្រិត្យវិន័យរបស់ព្រះ។ ដូច្នេះហើយ ការដែល “អង្គុយនៅទីបង្រៀនរបស់លោកម៉ូសេ” ជាការដែលមានសិទ្ធិអំណាចនៅក្នុងការបង្ហាត់បង្រៀនមនុស្ស ពីក្រិត្យវិន័យ។​  ប៉ុន្តែពួក​អាចារ្យ នឹង​ពួក​ផារិស៊ី "គេ​បាន​តាំង​ខ្លួន​គេ" អង្គុយនៅទីបង្រៀនរបស់លោកម៉ូសេ បញ្ជាក់ពីការពិតថានោះជាសិទ្ធិអំណាចក្លែងក្លាយដែលពួកគេបានប្រកាសពីខ្លួនគេ ជាជាងតួនាទីដែល ត្រូវបានប្រទានឲ្យគេពីព្រះមក។​ 

ដូច្នេះ គ្រប់​ទាំង​សេចក្ដី​ណា​ដែល​គេ​ប្រាប់​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​កាន់​តាម នោះ​ចូរ​កាន់ ហើយ​ប្រព្រឹត្ត​តាម​ចុះ ប៉ុន្តែ​កុំ​ឲ្យ​ប្រព្រឹត្ត​តាម​អំពើ​របស់​គេ​ឡើយ ដ្បិត​គេ​គ្រាន់​តែ​ថា តែ​មិន​ធ្វើ​តាម​ទេ

 

២៣:៣ ​ពួកអាចារ្យនិងពួកផារិស៊ីមិនបានធ្វើតាមអ្វីដែលគេបានបង្រៀនដល់អ្នកដទៃនោះឡើយ ហើយមិនអាចនឹងរក្សាច្បាប់ទំលាប់របស់ខ្លួនគេបានផង។​  ហេតុនេះហើយបានជាពួកគេជាមនុស្សមាន ពុតត្បុត។​  

 

ពី​ព្រោះ​គេ​ចង​បន្ទុក​យ៉ាង​ធ្ងន់ ដាក់​លើ​ស្មា​មនុស្ស ជា​បន្ទុក​ដែល​ពិបាក​ទទួល តែ​ខ្លួន​គេ​មិន​ព្រម​ទាំង​យក​ម្រាម​ដៃ​ឆ្កឹះ​បន្ទុក​នោះ​ផង

 

២៣:៤ ពួកអាចារ្យ និងពួកផារិស៊ីបានធ្វើការសម្រេចចំពោះក្រិត្យវិន័យដែលគេចង់ឲ្យអ្នកផ្សេងកាន់តាម ប៉ុន្តែពួកគេមិនអាចនឹងប្រព្រឹត្តតាមអ្វីដែលគេបានបង្រៀនហើយមិនអាចនឹងជួយអ្នកផ្សេងទៀតឲ្យធ្វើការនោះបានឡើយ។​  ពាក្យដែលប្រើសម្រាប់​ “ចង” (δεσμεύουσιν)  ត្រូវបានប្រើសម្រាប់ ការដាក់ច្រវ៉ាក់អ្នកទោស (លូកា ៨:២៩; កិច្ចការ ២២:៤) ហើយ ​“បន្ទុកយ៉ាធ្ងន់”  ​(φορτία) ត្រូវបានប្រើសម្រាប់ពេលដែលមនុស្សដាក់ផ្ទុកអីវ៉ាន់ធ្ងន់លើសត្វអោយដឹក (ម៉ាថាយ ១១:២៨-៣០)។​  ចំនុចសំខាន់នោះគឺថាពួកអ្នកដឹកនាំសាសនាមិនមានសេចក្តីស្រ​ឡា​ញ់ចំពោះមនុស្សនោះឡើយ (លូកា ១១:៤៦; កិច្ចការ ១៥:១០)  ប៉ុន្តែបានដាក់បន្ទុកលើគេដោយច្បាប់ជាច្រើនវិញ។​  នេះជាភាពខុសគ្នាពី ព្រះយេស៊ូវដែលព្រះអង្គប្រទានឲ្យមានការសម្រាកដល់អស់អ្នកដែលនឿយព្រួយហើយផ្ទុកធ្ងន់ (១១:២៨-៣០)។​  

គ្រប់​ទាំង​ការ​ដែល​គេ​ធ្វើ​ទាំង​ប៉ុន្មាន នោះ​សុទ្ធ​តែ​ធ្វើ​ឲ្យ​តែ​មនុស្ស​មើល​ឃើញ​ទេ គឺ​គេ​ធ្វើ​ស្លាក​ធំៗ​កត់​ក្រិត្យ‌វិន័យ នឹង​រំយោល​អាវ​គេ​ឲ្យ​វែងៗ

 

២៣:៥ សាសនារបស់ពួកអាចារ្យនិងពួកផារិស៊ីគឺប្រៀបដូចជាតួរសំដែងធ្វើការសំដែងសម្រាប់អ្នកផ្សេង ទៀតបានមើល។ ពួកគេត្រូវបានជំរុញដោយបំណងប្រាថ្នាដើម្បីធ្វើអោយមនុស្សស្ងើច (ហើយទទួលបាន ការសាទរ ការកោតសរសើរ និងឲ្យរង្វាន់ទៅគេ) ជាជាងការដែលថ្វាយការសរសើរដល់ព្រះ  (ម៉ាថាយ​ ៦:២, ៥, ១៦)។​ 

 

ហ្វាយឡេកថឹរី គឺជាហឹបព្រះគម្ពីរគឺជាហឹបស្បែកដែលមានបទគម្ពីរចំនួនបួនពីក្រត្យវិន័យ (និក្ខមនំ ១៣:១-១០, ១៣:១១-១៦; ចោទិយកថា ៦:៤-៩, ១១:១៣-២១) ដែលត្រូវពាក់នៅលើដើមដៃ ឬចងនៅលើថ្ងាសក្នុងការអធិស្ឋាន។​​  ហឹបព្រះគម្ពីរនោះគឺត្រូវបានប្រើដើម្បីជួយ ដល់មនុស្សដែលពាក់ហឹប ទាំងនោះឲ្យបានសញ្ចឹងគិតពីព្រះពេលដែលគេពាក់។​  ប៉ុន្តែពួកអាចារ្យ និងពួកផារិស៊ីបានធ្វើអោយមាន (ហ្វាយឡេកថឹរី) ហឹបព្រះគម្ពីរធំៗដើម្បីទាញចំណាប់អារម្មណ៏ មកលើខ្លួនគេហើយនឹងដើម្បីបង្ហាញ ដល់មនុស្ស! ពួកសាសន៍យូដាទាំងអស់ពាក់ “រំយោល”​​ (ជាជាយពណ៌ ខៀវនៅចុងអាវវែងរបស់គេ) ដើម្បីរំលឹកគេពីក្រឹត្យវិន័យ (ជនគណនា ១៥:៣៧-៤១)។​  ​ អ្វីដែលជា បញ្ហានោះគឺពួកអាចារ្យ និងពួកផារិស៊ីបានធ្វើអោយរំយោលពួកគេវែងជាងរំយោលរបស់អ្នកផ្សេងទៀត។​  

គេ​គាប់​ចិត្ត​នឹង​កន្លែង​លេខ​១​ក្នុង​ការ​ស៊ី‌លៀង នឹង​កន្លែង​ដែល​មុខ​គេ​ក្នុង​សាលា​ប្រជុំ ព្រម​ទាំង​គាប់​ចិត្ត​ឲ្យ​មនុស្ស​គំនាប់​ខ្លួន​នៅ​ទី​ផ្សារ ហើយ​ឲ្យ​គេ​ហៅ​ខ្លួន​ថា លោក​គ្រូៗ​ផង 

 

២៣:៦-៧ ​នៅក្នុងពិធីជប់លៀង ពួកគេអង្គុយកន្លែងកិត្តិយសនៅក្បែរ ម្ចាស់កម្មវិធីដើម្បីអោយពួកគេ អាចបរិភោគអាហារដែលល្អបំផុត។​ នៅក្នុងសាលាប្រជុំ ពួកគេអង្គុយនៅកៅអីខាងមុខប្រអប់ ដែលមានក្រាំងក្រឹត្យវិន័យនិងសេចក្តីទំនាយហោរា​។ កៅអីនេះបែរមុខទៅរកមនុស្ស។ ពួកគេចូលចិត្តអង្គុយ នៅកន្លែងនេះដោយព្រោះតែមនុស្ស គ្រប់គ្នាអាច នឹងសម្លឹងឃើញពួកគេ។​នៅក្នុងថាល់ម៉ាដ (ដែលត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយពួកអាចារ្យ) បង្រៀនថាមនុស្ស ទាំងអស់ត្រូវតែឈរនៅក្នុងវត្តមាន របស់អាចារ្យណាមួយ ដូច្នេះហើយ ពួកអាចារ្យអង្គុយ ក្នុងពេលដែលមនុស្ស ផ្សេងទៀតត្រូវតែឈរ។ ​ពួកគេចង់បានការគោរពពីមនុស្ស ហើយរំពឹងថានឹងត្រូវបានគេហៅថា “រ៉ាប់បាយ” ដែលមានន័យថា  “លោកគ្រូខ្ញុំអើយ” ឬ “លោកម្ចាស់ដ៏អស្ចារ្យខ្ញុំអើយ”។​  ទាំងអស់នេះបង្ហាញពី បំណងប្រាថ្នា របស់គេចំពោះកេរ្តិ៏ឈ្មោះ និងការគោរយ៉ាងវិសេស។​  ព្រះយេស៊ូវបានថ្កោលទោសពួកគេចំពោះ ការចង់បានការគោរពសម្រាប់ខ្លួនគេ ជាជាងសរសើរដំកើងដល់ព្រះដែលពួកគេប្រកាសថាគេបម្រើនោះ។​

 

ប៉ុន្តែ ឯ​អ្នក​រាល់​គ្នា​វិញ មិន​ត្រូវ​ឲ្យ​អ្នក​ដទៃ​ហៅ​ខ្លួន​ជា​លោក​គ្រូ​ឡើយ ដ្បិត​អ្នក​រាល់​គ្នា​មាន​សាស្តា​តែ​១ ហើយ​ជា​បង​ប្អូន​នឹង​គ្នា​ទាំង​អស់ ក៏​កុំ​ឲ្យ​ហៅ​អ្នក​ណា​ជា​ឪពុក នៅ​ផែនដី​នេះ​ដែរ ដ្បិត​មាន​ឪពុក​តែ​១​ប៉ុណ្ណោះ គឺ​ជា​ព្រះ​ដែល​គង់​នៅ​ស្ថាន‌សួគ៌ 

 

២៣:៨-៩ ព្រះយេស៊ូវបានប្រទាននូវការដាស់តឿនមួយគឺមិនត្រូវធ្វើតាមពួកអាចារ្យនិងពួកផារិស៊ីដែលចង់ ឲ្យគេហៅខ្លួននូវឈ្មោះ (ដូចជា​ “រ៉ាប់បាយ”​ ឬ “លោកឪពុក”) ​ដោយព្រោះតែគេចង់បានកេរ្តិ៍ឈ្មោះ។​  បំណងប្រាថ្នាចំពោះកេរ្តិ៍ឈ្មោះ​(ជាអ្វីដែលមនុស្សក្នុងពិភពលោកចង់បាន)មិនត្រូវក្លាយជាលក្ខណៈរបស់ពួកអ្នកដើរតាមព្រះយេស៊ូវនោះឡើយ (២០:២៥-២៦)។​  តែផ្ទុយទៅវិញ ពួកអ្នកដើរតាមព្រះយេស៊ូវ គួរតែចងចាំថាយើង “ទាំងអស់គ្នាជាបងប្អូននឹងគ្នា”។​ 

 

ពួកអ្នកជឿទាំងអស់មានភាពស្មើគ្នានៅចំពោះព្រះនេត្រព្រះ។​   យើងទាំងអស់គ្នាទទួលបាន សេចក្តីសង្រ្គោះទាំងស្រុងដោយសារព្រះគុណរបស់ព្រះអង្គដើម្បីជាសិរីល្អរបស់ព្រះអង្គ។​  ដូច្នេះហើយ  យើងត្រូវតែប្រុងប្រយ័​ត្ន​ចៀសពីការបង្កើតឲ្យមានមុខដំណែង ឋានៈ ឬក៏ការបែងចែង នៅក្នុងចំណោមពួកអ្នកជឿ (រ៉ូម ៣:២២; ១ កូរិន​ថូស ១២:១២-១៣; កាឡាទី ៣:២៨; កូឡុស ៣:១១)។ ការនេះមានន័យថាយើងមិនគួរត្រូវបានហៅឈ្មោះណាមួយ ដែលធ្វើឲ្យឡើងខ្ពស់ជាងអ្នកដទៃហើយធ្វើឲ្យ យើងមើលទៅដូចជាអស្ចារ្យចំពោះបងប្អូនយើងនោះឡើយ។​  

ព្រះយេស៊ូវបាននាំសិស្សរបស់ព្រះអង្គឲ្យបានមានទំនាក់ទំនងជាមួយនឹងព្រះក្នុងនាមជាព្រះវរបិតានៃយើង (ម៉ាថាយ​ ៦:៩; ១២:៤៨-៥០)។ ព្រះគឺជាព្រះវរបិតាចំពោះអស់អ្នកជឿទាំងអស់គ្នា ហើយព្រះយេស៊ូវគឺជាសាស្តា​របស់យើងទាំងអស់គ្នា។​    ព្រះយេស៊ូវដាស់តឿនយើងទាំងអស់គ្នាមិនត្រូវ លើកដំកើងអ្នកដឹកនាំ សាសនារបស់យើងឲ្យមាន​អំណាចខ្ពស់ដល់កម្រិត ដែលពួកគេជំនួសកន្លែង ដែលមានតែព្រះប៉ុណ្ណោះដែលសក្តិសមនោះឡើយ។​  (សូមកត់សម្គាល់ថា ព្រះយេស៊ូវមិនមែនហាមឃាត់ កូនណាមួយពីការដែលហៅឪពុកគេថា “លោកឪពុក” នោះឡើយ​ ប៉ុន្តែការដែលប្រើពាក្យថា “លោកឪពុក”  ចំពោះអ្នកដឹកនាំទៅវិញទេ)។

 

ហើយ​កុំ​ឲ្យ​អ្នក​ណា​ហៅ​ខ្លួន​ជា​សាស្តា​ឡើយ ដ្បិត​មាន​សាស្តា​តែ​១​ប៉ុណ្ណោះ គឺ​ជា​ព្រះ‌គ្រីស្ទ

 

២៣:១០ ព្រះយេស៊ូវគឺជា “សាស្តា” (καθηγητής) របស់យើង​។ ពាក្យនៅក្នុងភាសាក្រិចមានន័យថាគ្រូដ៏ធំបំផុត។​  ព្រះយេស៊ូវតែមួយប៉ុណ្ណោះដែលជាគ្រូដ៏ធំបំផុត។​  អស់អ្នកដែលមានព័ន្ធកិច្ចបង្រៀននៅក្នុងពួកជំនុំដែលមានការទទួលខុសត្រូវនៅក្នុងការ​ជួយឲ្យមនុស្សបានយល់ពីព្រះបន្ទូលរបស់ព្រះយេស៊ូ វដែលជាសាស្តារបស់យើង (២៨:១៩-២០)។

តែ​អ្នក​ណា​ដែល​ធំ​ជាង​គេ​ក្នុង​ពួក​អ្នក​រាល់​គ្នា នោះ​ត្រូវ​ធ្វើ​ជា​អ្នក​បំរើ​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា​វិញ 

២៣:១១ ​សិស្សរបស់ព្រះយេស៊ូវចង់ធ្វើជាអ្នកធំ (១៨:១) ​​និងចង់បានមុខដំណែងខ្ពង់ខ្ពស់ (២០:២១) នៅក្នុងរាជ្យនគរព្រះអង្គ ហេតុនេះហើយព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលប្រាប់ពួកគេពីរបៀបធ្វើដូច្នោះ។​  ពួកគេត្រូវតែ បំរើដល់អ្នកដទៃ។​  នៅក្នុងរាជ្យនគរនៃព្រះ ភាពធំឧត្ដមគឺត្រូវបានបង្ហាញដោយការបម្រើអ្នកដទៃ មិនមែនជាការដែលយើងទទួលបាននូវការបំរើផ្គាប់ផ្គុន និងគោរពនោះឡើយ។​  សូមមើលចំនុចនៅ ម៉ាថាយ ២០:​២៥-២៨។​  

 

អ្នក​ណា​ដែល​ដំកើង​ខ្លួន នោះ​នឹង​ត្រូវ​បន្ទាប​ចុះ​វិញ ហើយ​អ្នក​ណា​ដែល​បន្ទាប​ខ្លួន នោះ​នឹង​បាន​ដំកើង​ឡើង។

 

២៣:១២ ផ្ទុយពីការស្វែងរកកេរ្តិ៏ឈ្មោះសម្រាប់ខ្លួនគេ សិស្សរបស់ព្រះយេស៊ូវគួរតែប​ន្ទាបខ្លួន ហើយបំរើអ្នកដទៃ។​  ប្រសិនបើយើងព្យាយាមលើកដំកើងខ្លួនយើង ព្រះទ្រង់នឹងបន្ទាបយើងចុះ។ ប៉ុន្តែប្រសិនបើយើងបន្ទាប់ខ្លួនយើងនៅចំពោះព្រះវិញនោះ ព្រះអង្គនឹងដំកើងយើងឡើង (យ៉ូប ២២:២៩; សុភាសិត ២៩:២៣; លូកា ១៤:១១; ១៨:១៤;​យ៉ាកុប ៤:៦; ១ ពេត្រុស ៥:៥)។

 

វេទនា ទាំងប្រាំពីរ

នៅក្នុងបទគម្ពីរនេះព្រះយេស៊ូវបានមានបន្ទូលក្នុងនាមជាហោរាហើយបានប្រកាសពី “ទុក្ខវេទនា” ចំនួនប្រាំពីរលើពួកអាចារ្យនិងពួកផារិស៊ី។​  ពាក្យថា “វេទនា” ត្រូវបានប្រើដោយពួកហោរានៅក្នុង ការប្រកាសពីការជំនុំជំះរបស់ព្រះចំពោះអស់អ្នកណាដែលបានប្រព្រឹត្ត និងមានឥរិយាបទទាស់នឹងព្រះ ហើយនឹងបំណងព្រះទ័យព្រះអង្គ។​  

 

វេទនា​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា ពួក​អាចារ្យ នឹង​ពួក​ផារិស៊ី ជា​មនុស្ស​កំពុត​អើយ ដ្បិត​អ្នក​រាល់​គ្នា​បិទ​នគរ​ស្ថាន‌សួគ៌​នៅ​មុខ​មនុស្ស ខ្លួន​អ្នក​រាល់​គ្នា​មិន​ព្រម​ចូល ហើយ​ក៏​មិន​បើក​ដល់​អស់​អ្នក​ដែល​កំពុង​តែ​ចូល ឲ្យ​គេ​ចូល​ដែរ

២៣:១៣ ​វេទនាទីមួយគឺ ដោយព្រោះតែពួកអាចារ្យនិងពួកផារិស៊ីបានធ្វើឲ្យមានការលំបាកដល់ មនុស្សក្នុ​ង​ការចូលទៅក្នុងនគរនៃព្រះ។​  ពួកគេមានការទទួលខុសត្រូវនៅក្នុងការជួយអ្នកដទៃឲ្យបានរស់នៅ តាមព្រះបន្ទូលនៃព្រះ ប៉ុន្តែពួកគេបានបង្រៀនមនុស្សពីទំនៀមទម្លាប់ទៅវិញ នេះហើយជាហេតុផល ដែលបង្ខាំងមនុ​ស្ស​មិនឲ្យបានស្គាល់បំណងព្រះហឫទ័យព្រះ (ដែលត្រូវបានបើកសំដែងនៅក្នុងព្រះបន្ទូល ព្រះអង្គ)។ពួកគេបាន “​បិទ​នគរ​ស្ថាន‌សួគ៌​នៅ​មុខ​មនុស្ស” ដោយព្រោះតែគេមិនបានធ្វើអ្វី ដែលត្រឹមត្រូវជាមួយនឹងព្រះ (៥:២០) ហើយពួកគេបាននាំអ្នកផ្សេងទៀតឲ្យវង្វេង ដោយសេចក្តីបង្រៀនរបស់ពួកគេ (១៥:១៤)។ ការនេះបង្ខាំងអស់​អ្នកដែលដើរតាមគេពីការធ្វើអ្វី ដែលត្រឹមត្រូវនៅចំពោះព្រះដូចជាគេដែរ។

វេទនា​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា ពួក​អាចារ្យ នឹង​ពួក​ផារិស៊ី ជា​មនុស្ស​កំពុត​អើយ ដ្បិត​អ្នក​រាល់​គ្នា​ខំ​សូត្រ​ធម៌​ឲ្យ​ច្រើន ដើម្បី​ឲ្យ​បាន​ឆ​ស៊ី​ផ្ទះ​ពួក​មេម៉ាយ ហេតុ​ដូច្នោះ អ្នក​រាល់​គ្នា​នឹង​ត្រូវ​ទោស​ធ្ងន់​ជាង​ទៅ​ទៀត វេទនា​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ពួក​អាចារ្យ នឹង​ពួក​ផារិស៊ី ជា​មនុស្ស​កំពុត​អើយ ដ្បិត​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដើរ​ជុំ​ជើង​ទឹក ជើង​គោក ដើម្បី​នឹង​នាំ​មនុស្ស​តែ​ម្នាក់​ឲ្យ​ចូល​កាន់​សាសនា តែ​កាល​ណា​គេ​ចូល​កាន់​ហើយ នោះ​អ្នក​រាល់​គ្នា​តែង​ធ្វើ​ឲ្យ​គេ​ទៅ​ជា​គួរ​ធ្លាក់​ទៅ​នរក ជា​ជាង​ខ្លួន​១​ជា​២​ផង

 

២៣:១៥ ​វេទនាទីពីរ គឺដោយព្រោះតែសាសនារបស់ពួកគេបានធ្វើឲ្យមនុស្សកាន់តែអាក្រក់ថែមទៀត មិនមែនឲ្យបានប្រសើរឡើយ។​  មនុស្ស “ចូលសាសនា" ​គឺជាសាសន៍ដទៃដែលបានផ្លាស់ប្រែចូលកាន់ សាសនាសាសន៍យូដា។ ពួកអាចារ្យ និងពួកផារិស៊ីចង់ផ្លាស់ប្រែមនុសឲ្យចូលទៅក្នុងសាសនារបស់ពួកគេ ប៉ុន្តែសេចក្តីបង្រៀនខុសឆ្គងរបស់គេបានធ្វើឲ្យមនុស្សដែលគេបានផ្លាស់ប្រែនោះទៅជា​ មនុស្សដែល​ធ្លាក់ ​ទៅ​នរក។ ដូច្នេះហើយ ពួកគ្រូបង្រៀនក្លែងក្លាយបានបិទនគរស្ថានសួគ៌នៅចំពោះមុខមនុស្ស ហើយបានបើកស្ថាននរកដល់គេវិញ។​ 

 

វេទនា​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា ពួក​កង្វាក់​ដែល​នាំ​ផ្លូវ​គេ​អើយ អ្នក​រាល់​គ្នា​ថា បើ​អ្នក​ណា​ស្បថ​នឹង​ព្រះ‌វិហារ នោះ​មិន​ជា​អ្វី​ទេ តែ​បើ​ស្បថ​នឹង​មាស​របស់​ព្រះ‌វិហារ នោះ​ត្រូវ​ជាប់​សម្បថ​ខ្លួន​ហើយ ឱ​ពួក​មនុស្ស​ល្ងី‌ល្ងើ ហើយ​កង្វាក់​អើយ តើ​របស់​ណា​ធំ​ជាង មាស ឬ​ព្រះ‌វិហារ​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​មាស​នោះ​បរិសុទ្ធ 

២៣:១៦-១៧ ​វេទនាទីបី គឺដោយព្រោះតែពួកគេបានបង្រៀនមនុស្សឲ្យធ្វើសេចក្តីសម្បថខុស។ ពួកអាចារ្យបានបង្កើតឲ្យមានរបៀបរបបនៃការស្បថដ៏ស្មុគស្មាញមួយ ខ្លះក៏បានចងទុកហើយខ្លះទៀត មិនបានចងទុកឡើយ។​  ជារបៀបដែលគេនិយាយកុហកតែមើលទៅហាក់បីដូចជាមនុស្សសុចរិត។​  ​

 

ហើយ​ក៏​ថា បើ​អ្នក​ណា​ស្បថ​នឹង​អាសនា នោះ​មិន​ជា​អ្វី​ទេ តែ​បើ​ស្បថ​នឹង​ដង្វាយ​នៅ​លើ​អាសនា នោះ​ត្រូវ​ជាប់​សម្បថ​ខ្លួន​ហើយ ឱ​ពួក​មនុស្ស​ល្ងី‌ល្ងើ ហើយ​កង្វាក់​អើយ តើ​របស់​ណា​ធំ​ជាង ដង្វាយ ឬ​អាសនា​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ដង្វាយ​នោះ​បាន​បរិសុទ្ធ

 

២៣:១៨-១៩ សូមកត់សម្គាល់ថា ពួកគេឲ្យតម្លៃលើសំភារៈ (មាសហើយនឹងដង្វាយផ្សេងៗ) ហើយមិនឲ្យតម្លៃលើរបស់ខាងព្រលឹងវិញ្ញាណ (ដែលជាព្រះវិហារនិងអាសនា) ជាអ្វីដែលពួកគ្រូក្លែងក្លាយ តែងតែធ្វើ។​  

ដូច្នេះ អ្នក​ណា​ដែល​ស្បថ​នឹង​អាសនា នោះ​ឈ្មោះ​ថា​ស្បថ​នឹង​អាសនា ហើយ​នឹង​របស់​ទាំង​អស់​ដែល ​នៅ​លើ​អាសនា​នោះ ឯ​អ្នក​ណា​ដែល​ស្បថ​នឹង​ព្រះ‌វិហារ នោះ​ឈ្មោះ​ថា​ស្បថ​នឹង​ព្រះ‌វិហារ ហើយ​នឹង​ព្រះ​ដែល​គង់​នៅ​ក្នុង​ព្រះ‌វិហារ​នោះ​ដែរ ហើយ​អ្នក​ណា​ដែល​ស្បថ​នឹង​ស្ថាន‌សួគ៌ នោះ​ឈ្មោះ​ថា​ស្បថ​នឹង​បល្ល័ង្ក​នៃ​ព្រះ ហើយ​នឹង​ព្រះ​ដែល​គង់​លើ​បល្ល័ង្ក​នោះ​ផង

 

២៣:២០-២២ ព្រះយេស៊ូវបានបង្ហាញយ៉ាងច្បាស់ថាគ្រប់ទាំងការស្បថទាំងអស់គឺសំខាន់ណាស់។​  ប្រសិនបើយើងស្បថ យើងត្រូវតែស្មោះត្រង់ហើយព្យាយាមធ្វើតាមអ្វីដែលយើងបាននិយាយថានឹងធ្វើនោះ  ទោះបីជាការនោះលំបាកក៏ដោយ។​ ហេតុនេះហើយ  វាជាការដែលប្រសើរជាងនៅក្នុងការចៀសចេញពី ការស្បថទាំងឡាយ (៥:៣៣-៣៧)។

 

វេទនា​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា ពួក​អាចារ្យ នឹង​ពួក​ផារិស៊ី ជា​មនុស្ស​កំពុត​អើយ ដ្បិត​អ្នក​រាល់​គ្នា​ថ្វាយ​១​ភាគ​ក្នុង​១០ ទាំង​ជីរ‌អង្កាម ជីរ​លីង‌លាក់ នឹង​ល្ង​ផង តែ​បាន​ចោល​សេចក្ដី​សំខាន់​ជាង ដែល​នៅ​ក្នុង​ក្រិត្យ‌វិន័យ វិញ ដូច​ជា​សេចក្ដី​យុត្តិ‌ធម៌ សេចក្ដី​មេត្តា‌ករុណា នឹង​សេចក្ដី​ជំនឿ គួរ​តែ​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​ប្រព្រឹត្ត​ការ​ទាំង​នេះ ហើយ​ការ​ឯ​ទៀត​នោះ ក៏​មិន​ត្រូវ​ចោល​ផង ឱ​ពួក​មនុស្ស​កង្វាក់ ដែល​នាំ​ផ្លូវ​គេ​អើយ អ្នក​រាល់​គ្នា​ត្រង​សុច​ចេញ តែ​លេប​សត្វ​អូដ្ឋ​វិញ   

២៣:២៣​​​​ ​វេទនាទីបួន​គឺ ដោយព្រោះតែគេបានវៀរបង់ចោលសេចក្តីដ៏សំខាន់ជាងនៅក្នុងក្រិត្យវិន័យ។​  ពួកគេបានរាប់អស់ទាំងគ្រឿងទេសដែលតូចបំផុតនៅក្នុងការថ្វាយមួយភាគក្នុងដប់ដល់ព្រះ ប៉ុន្តែគេបានវៀរបង់សេចក្ដី​យុត្តិ‌ធម៌ សេចក្ដី​មេត្តា‌ករុណា នឹង​សេចក្ដី​ជំនឿ ជាចំនុចដ៏សំខាន់ ដែលមានឥទ្ធិពលក្នុងអស់ទាំងក្រិត្យវិន័យ។

 

២៣:២៤​ ព្រះយេស៊ូវបានប្រើប្រយោគយ៉ាងប៉ិនប្រសប់នៅក្នុងការដែលថាគេបានយកចិត្តទុកដាក់ ចំពោះការតូចបំផុតប៉ុន្តែបានរំលងចោលអ្វីដែលសំខាន់វិញ។​ នៅក្នុងភាសាអារ៉ាប់ ពាក្យដែលប្រើសម្រាប់ សត្វសុចត្រូវបាននិយាយ  “កាលម៉ា” ​និងសត្វអូដ្ឋត្រូវបាននិយាយ “កាមឡា”។  សត្វទាំងពីរនេះ ត្រូវបានរាប់ថាជាសត្វដែល “មិនស្អាត” (លេវីវិន័យ ១១:៤, ២០, ២៣, ៤២) ហេតុនេះហើយ ពួកសាសន៍យូដាបានចៀសវាងការបរិភោគសត្វទាំងនេះ។​  ពួកផារិស៊ីនឹងត្រងទឹក របស់ពួកគេ ដោយប្រើក្រណាត់ដើម្បីប្រាកដថាពួកគេមិនលេបសត្វសុចចូលទៅដោយចៃដន្យ (ដែលជាសត្វដែល មិនស្អាតតូចបំផុត)។​   ប៉ុន្តែពួកគេបានរំលងនូវសេចក្ដី​យុត្តិ‌ធម៌ សេចក្ដី​មេត្តា‌ករុណា នឹង​សេចក្ដី​ជំនឿ  ដែលគឺដូចជាការលេបសត្វអូដ្ឋ  ដែលជាសត្វមិនស្អាតដែលធំបំផុតវិញ!

វេទនា​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា ពួក​អាចារ្យ នឹង​ពួក​ផារិស៊ី ជា​មនុស្ស​កំពុត​អើយ ដ្បិត​អ្នក​រាល់​គ្នា​លាង​ចាន​លាង​ថាស​ តែ​ខាង​ក្រៅ ឯ​ខាង​ក្នុង​វិញ នោះ​ពេញ​ដោយ​អំពើ​ប្លន់ នឹង​សេចក្ដី​ហួស​ខ្នាត​ទទេ ឱ​ពួក​ផារិស៊ី​កង្វាក់​អើយ ចូរ​លាង​ចាន​លាង​ថាស​ខាង​ក្នុង​ជា​មុន ដើម្បី​ឲ្យ​ខាង​ក្រៅ​បាន​ស្អាត​ដែរ

 

២៣:២៥ វេទនាទីប្រាំគឺ​ដោយព្រោះតែគេយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះតែការប្រព្រឹត្តតែប៉ុណ្ណោះ ជាជាងអ្វីដែល មាននៅក្នុងចិត្តរបស់គេវិញ។ តើអ្នកណាដែលចង់ផឹកពីពែងដែលបានលាងសំអាតតែពីខាងក្រៅ ប៉ុន្តែនៅខាងក្នុងនៅកខ្វក់? ប៉ុន្តែពួកផារិស៊ីបានរស់នៅហាក់បីដូចជាគេល្អពីខាងក្រៅ ដែលមានភាពសំខាន់ ជាជាងសេចក្តីសុចរិតចេញពីខាងក្នុងមក។​  

 

២៣:២៦ ​ចិត្តគឺជាប្រភពនៃគុណតម្លៃ គំនិត ការជំរុញ និងការប្រព្រឹត្តរបស់មនុស្សម្នាក់។ ប៉ុន្តែពួកអាចារ្យនិងពួកផារិស៊ីយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះតែការប្រព្រឹត្តតែប៉ុណ្ណោះ។ ព្រះយេស៊ូវមិនបានមាន បន្ទូលថា យើងត្រូវតែជ្រើសរើសអ្នកដែលសុចរិតខាងក្រៅ (ដែលជាការប្រព្រឹត្ត) ឬសេចក្តីសុចរិតខាងក្នុង (ដែលជាចិត្តរបស់យើង) នោះឡើយ។​  ផ្ទុយទៅវិញ ព្រះអង្គមានបន្ទូលថា យើងត្រូវតែយកចិត្តទុកដាក់ទាំងពីរចំនុច ប៉ុន្តែយកចិត្តទុក​ដា​ក់​ពីខាងក្នុងមុនដំបូងបង្អស់។​  សេចក្តីសុចរិតដ៏ពិតប្រាកដចាប់ផ្តើមពីខាងក្នុងមក។​  ពេលដែលចិត្តរបស់មនុស្សម្នាក់ស្អាតនោះ ការប្រព្រឹត្តរបស់គាត់ក៏នឹងបានស្អាតដូចគ្នាដែរ។​ 

  

វេទនា​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា ពួក​អាចារ្យ នឹង​ពួក​ផារិស៊ី ជា​មនុស្ស​កំពុត​អើយ ដ្បិត​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដូច​ជា​ម៉ុង​ខ្មោច​ដែល​លាប​ស ឯ​ខាង​ក្រៅ ល្អ​មើល​ពិត​មែន តែ​ខាង​ក្នុង​មាន​ពេញ​ដោយ​ឆ្អឹង​ខ្មោច នឹង​សេចក្ដី​ស្មោក‌គ្រោក​គ្រប់​មុខ​វិញ អ្នក​រាល់​គ្នា​ក៏​បែប​ដូច្នោះ​ដែរ ខាង​ក្រៅ​មើល​ទៅ​ដូច​ជា​សុចរិត​ដល់​មនុស្ស​លោក​មែន តែ​ខាង​ក្នុង​មាន​សុទ្ធ​តែ​សេចក្ដី​កំពុត នឹង​សេចក្ដី​ទទឹង​ច្បាប់​ទទេ 

 

២៣:២៧-២៨ វេទនាទីប្រាំមួយគឺដោយព្រោះតែពួកគេបានស្លាប់ពីខាងក្នុងមក។​  ពួកសាសន៍យូដាលាបថ្នាំពណ៌លើផ្នូរ របស់ឰយុកោរបស់គេពណ៌សដោយព្រោះតែមើលទៅស្អាត។​  ពួកអ្នកដឹកនាំសាសនាគឺប្រៀបដូចជាផ្នូរដែលបានលាបពណ៌យ៉ាងនោះដែរ។ពួកគេមើលទៅល្អនៅខាងក្រៅ ប៉ុន្តែបានស្លាប់នៅខាងក្នុងវិញ។​  

 

សាកសពនិងឆ្អឹងខ្មោចត្រូវបានរាប់ថាមិនស្អាតដោយពួកសាសន៍យូដា ហេតុនេះហើយ ប្រសិនបើ មនុស្សម្នាក់ប៉ះពាល់របស់ទាំងនេះគេនឹងប្រែទៅជាមិនស្អាតដូចគ្នាដែរ។​  ហេតុនេះហើយ ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលថាពួកអាចារ្យនិងពួកផារិស៊ីមើលទៅហាក់បីដូចជាសុចរិត ប៉ុន្តែពួកគេគឺជាហេតុយ៉ាង ពិតដែលនាំឲ្យមនុស្សទៅជាមិនស្អាតដោយព្រោះតែពុតត្បុតនិងការទទឹងច្បាប់របស់ពួកគេ។​  

 

វេទនា​ដល់​អ្នក​រាល់​គ្នា ពួក​អាចារ្យ នឹង​ពួក​ផារិស៊ី ជា​មនុស្ស​កំពុត​អើយ ដ្បិត​អ្នក​រាល់​គ្នា​ធ្វើ​ម៉ុង​ពួក​ហោរា ហើយ​តាក់‌តែង​ផ្នូរ​របស់​ពួក​មនុស្ស​សុចរិត ដោយ​ថា បើ​យើង​បាន​រស់​នៅ​ក្នុង​ជំនាន់​ពួក​ឰយុកោ​យើង នោះ​យើង​មិន​បាន​ចូល​ដៃ​នឹង​គាត់ ដើម្បី​កំចាយ​ឈាម​ពួក​ហោរា​ទេ ដូច្នេះ អ្នក​រាល់​គ្នា​ធ្វើ​ជា​បន្ទាល់​ទាស់​នឹង​ខ្លួន​ថា អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​កូន​របស់​ពួក​អ្នក​ដែល​បាន​សំឡាប់​ហោរា​ទាំង​នោះ ឯ​អ្នក​រាល់​គ្នា ចូរ​បំពេញ​រង្វាល់​របស់​ពួក​ឰយុកោ​នៃ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ចុះ ឱ​សត្វ​ពស់ ឱ​ពូជ​ពស់‌វែក​អើយ ធ្វើ​ដូច​ម្តេច​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​រួច​ពី​ទោស នៅ​ក្នុង​នរក​បាន 

 

២៣:២៩-៣៣ វេទនាទីប្រាំពីរនិងចុងក្រោយគឺដោយព្រោះតែពួកគេបានសម្លាប់ពួកហោរា។​  ពួកអាចារ្យនិងពួកផារិស៊ីបានតាំងខ្លួនធ្វើដូចជាគោរពដល់ពួកហោរាដោយការសង់ផ្នូរហើយតាក់តែងលើផ្នូររំលឹកដល់ពួកគេ។​   ពួកគេថ្លែងថាប្រសិនបើពួកគេបានរស់នៅក្នុងជំនាន់សញ្ញាចាស់នោះពួកគេនឹង មិនសម្លាប់ពួកហោរានោះឡើយ ប៉ុន្តែពេលនេះគេកំពុងតែរៀបគម្រោងដើម្បីធ្វើគតព្រះមែស្ស៊ី (ម៉ាកុស ៣:៦; យ៉ូហាន ១១:៤៧-៥៣)! ​ហេតុនេះហើយ  ពួកគេជា​ “សត្វពស់” ដូចជាឪពុករបស់ពួកគេដែលជា អារក្សយ៉ាងនោះដែរ (យ៉ូហាន ៨:៤៤) ដែលគេនឹងត្រូវជាប់ទោសនៅក្នុងស្ថាននរកដូចជាវាដែរ។​   

 

ដោយ​ហេតុ​នោះ​បាន​ជា​ខ្ញុំ​ចាត់​ពួក​ហោរា ពួក​អ្នក​ប្រាជ្ញ នឹង​ពួក​អាចារ្យ ឲ្យ​មក​ឯ​អ្នក​រាល់​គ្នាៗ​នឹង​សំឡាប់ ហើយ​ឆ្កាង​ខ្លះ ក៏​វាយ​ខ្លះ​នឹង​រំពាត់ នៅ​ក្នុង​សាលា​ប្រជុំ​របស់​អ្នក​រាល់​គ្នា ហើយ​ធ្វើ​ទុក្ខ​បៀត‌បៀន​គេ ពី​ក្រុង​១​ទៅ​ដល់​ក្រុង​១ 

 

២៣:៣៤ សេចក្តីទំនាយអំពីការបៀតបៀននេះត្រូវបានសម្រេចនៅក្នុងជំនាន់របស់ពួកជំនុំដំបូង ដែលយើងបានអាននៅក្នុងបទគម្ពីរកិច្ចការ។​  ដូចជាឪពុករបស់ពួកអាចារ្យនិងពួកផារិស៊ីបានសម្លាប់ ពួកហោរាដែលព្រះបានចាត់មកក្នុងព្រះគម្ពីរសញ្ញាចាស់នោះ ឆាប់ៗនេះពួកអាចារ្យ និងពួកផារិស៊ីនឹងធ្វើគត ហើយបៀតបៀនដល់ពួកអ្នកនាំសាររបស់ព្រះយេស៊ូវ។

 

ដើម្បី​ឲ្យ​អស់​ទាំង​ឈាម​របស់​មនុស្ស​សុចរិត ដែល​បាន​ខ្ចាយ​នៅ​ផែនដី បាន​ធ្លាក់​មក​លើ​អ្នក​រាល់​គ្នា​វិញ តាំង​ពី​ឈាម​របស់​អេបិល ជា​អ្នក​សុចរិត ដរាប​ដល់​សាការី ជា​កូន​បារ៉ាគា ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​សំឡាប់​នៅ​កណ្តាល​ព្រះ‌វិហារ ហើយ​នឹង​អាសនា

 

២៣:៣៥ មនុស្សសុចរិតដំបូងបំផុតដែលត្រូវបានសម្លាប់គឺជាអេបិល (លោកុប្បត្តិ ៤:៨-១១)។ សាការីគឺជាមនុស្សចុងក្រោយបង្អស់ដែលត្រូវបានសម្លាប់នៅក្នុងព្រះគម្ពីរសញ្ញាចាស់ (២ របាក្សត្រ ២៤: ២០-២២; សូមចំណាំថាព្រះគម្ពីរ ២ របាក្សត្រ គឺជាបទគម្ពីរចុងក្រោយនៅក្នុងព្រះគម្ពីរភាសាហេប្រឺ)។ ដូច្នេះហើយលោកអេបិលនិងលោកសាការីគឺជាមនុស្សសុចរិតដែលបានស្លាប់មុនគេនិងក្រោយគេបង្អស់នៅក្នុងព្រះគម្ពីរសញ្ញាចាស់។​  

 

ការបៀតបៀនចំពោះអ្នកប្រកាសដែលព្រះយេស៊ូវចាត់ឲ្យចេញទៅ ដោយពួកអាចារ្យនិងពួកផារិស៊ី នឹងបញ្ជាក់ថាពួកគេដូចជាឪពុករបស់ពួកគេដែលបានសម្លាប់ពួកហោរាដែលបានចាត់មកដោយព្រះដែរ (ខ៣០)។ ហេតុនេះហើយ ភាពដឹកនាំនៃសាសនាសាសន៍យូដានឹងមិនត្រឹមតែជាប់ទោសដោយព្រោះព្រះ លោហិតរបស់ព្រះយេស៊ូវ និងអស់អ្នកដែលព្រះអង្គចាត់ឲ្យទៅតែប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែក៏អាចនឹងត្រូវជាប់ទោស ដោយព្រោះតែឈាមរបស់ពួកហោរានៅក្នុងព្រះគម្ពីរសញ្ញាចាស់ដែលត្រូវបានសម្លាប់ដោយឪពុករបស់ពួកគេផងដែរ។​  

 

ខ្ញុំ​ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​ប្រាកដ​ថា អំពើ​ទាំង​នោះ​នឹង​ធ្លាក់​មក​លើ​មនុស្ស​ដំណ​នេះ​វិញ។

 

២៣:៣៦ ការដាក់ទោសដែលជំនាន់នេះនឹងត្រូវឆ្លងកាត់គឺជាការបំផ្លិចបំផ្លាញក្រុងយេរូសាឡិម​នៅក្នុងឆ្នាំ ៧០​​ គ,ស។​  

 

ឱ​យេរូ‌សាឡិម ក្រុង​យេរូ‌សាឡិម​អើយ ឯង​ដែល​សំឡាប់​ពួក​ហោរា ហើយ​យក​ថ្ម​ចោល​ពួក​អ្នក​ដែល​បាន​ចាត់​មក​ឯ​ឯង តើ​ប៉ុន្មាន​ដង​ហើយ ដែល​អញ​ចង់​ប្រមូល​កូន​ឯង​ទាំង​ប៉ុន្មាន ដូច​ជា​មេ​មាន់​ក្រុង​កូន​វា​ឲ្យ​ជ្រក​ក្រោម​ស្លាប តែ​ឯង​មិន​ព្រម​ទេ

 

២៣:៣៧​​ ក្រុងយេរូសាឡិម  ជាទីក្រុងបរិសុទ្ធជាកន្លែងដែលព្រះបើកសំដែងសិរីល្អរបស់ព្រះអង្គ នៅក្នុងព្រះវិហារ បានប្រែក្លាយជាទីក្រុងដែលបានសម្លាប់ហោរារបស់ព្រះវិញ។​    មេមាន់ប្រមូលក្រុង កូនមាន់នៅក្រោមស្លាបនៅក្នុងពេលដែលមានគ្រោះថ្នាក់។​  ការនេះរៀបរាប់ពីការ ឃុំគ្រងនិងការពារ ដែលព្រះ ទ្រង់សព្វព្រះទ័យនៅក្នុងការប្រទានដល់ប្រជារាស្រ្តរបស់ព្រះអង្គ ប៉ុន្តែគេមិនចង់បានយ៉ាងនោះ ឡើយ។​  

 

មើល ផ្ទះ​ឯង​នឹង​ត្រូវ​ចោល​ស្ងាត់​ទុក​ឲ្យ​ឯង

 

២៣:៣៨ ​ប៉ុន្មានថ្ងៃមុននោះ ព្រះយេស៊ូវបានមានបន្ទូលសំដៅទៅព្រះវិហារថា “ដំណាក់នៃព្រះ វរបិតាខ្ញុំ”(២១:១៣)។ប៉ុន្តែពេលនេះ ព្រះអង្គសំដៅថា “ផ្ទះឯង” ។ហេតុអ្វី?​ដោយព្រោះតែព្រះវិហារនឹងត្រូវ “ទុកចោលស្ងាត់” វិញ  ដែលមិនមែនគ្រាន់តែត្រូវបានបំផ្លាញតែប៉ុណ្ណោះទេ (២៤:២) ប៉ុន្តែនឹងត្រូវបោះបង់ចោលដោយព្រះជាម្ចាស់វិញ។​  ព្រះវិហារគឺជានិមិត្តសញ្ញានៃទំនាក់ទំនងរបស់ ព្រះជាម្ចាស់ជាមួយនឹងប្រជារាស្រ្តរបស់ព្រះអង្គ គឺអ៊ីស្រាអែល។​  ពេលដែលមនុស្សបដិសេធ ព្រះរាជបុត្រានៃព្រះ ទំនាក់ទំនងត្រូវបានខូច ហើយព្រះបានបោះបង់ចោលព្រះវិហារ។​  

 

ដ្បិត​ខ្ញុំ​ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ថា ពី​នេះ​ទៅ​មុខ អ្នក​រាល់​គ្នា​នឹង​លែង​ឃើញ​ខ្ញុំ​ទៀត ដរាប​ដល់​កាល​ណា​អ្នក​រាល់​គ្នា​និយាយ​ថា ព្រះ‌អង្គ​ដែល​យាង​មក ដោយ​នូវ​ព្រះ‌នាម​ព្រះ‌អម្ចាស់ ទ្រង់​ប្រកប​ដោយ​ព្រះ‌ពរ។

 

២៣:៣៩ នេះគឺជាការដកស្រង់ចេញពី ទំនុកដំកើង ១១៨:២៦-២៧ ​ដែលហ្វូងមនុស្សមកពីស្រុកកាលីឡេបានស្រែកឡើង ពេលដែលព្រះយេស៊ូវយាងចូលក្នុងក្រុងយេរូសាឡិម ដើម្បីប្រកាសថាពីព្រះអង្គថាជា ព្រះមែស្ស៊ី (២១:៩)។ មានតែពេលដែលក្រុងយេរូសាឡិម ត្រៀមខ្លួននៅក្នុងការស្វាគមន៍ព្រះអង្គក្នុងនាមជាព្រះមែស្ស៊ីរបស់គេតែប៉ុណ្ណោះដែលពួកគេអាចសង្ឃឹមថា នឹងបានឃើញព្រះយេស៊ូវជាថ្មីទៀត។​  

bottom of page